onko jo ihan alkkis jos pystyy juomaan 2l viiniä päivässä sammumatta?
Kommentit (19)
Voisi onnistua jos aamusta aloittaisi tissuttelun
Kaks litraa mietoakin viiniä vastaa puoltatoista Koskenkorva-pullollista. Kaukana kohtuudesta noin pitemmän päälle vallankin!
Ja tuntuu vielä etten oo ees kännissä, kun syön välillä. Miten tää onkin tähän pisteeseen menny :( ap
2 litraa viiniä voi tissutella päivän mittaan varmaan jokainen aikuinen sammumatta. Alkoholismi on sitten jotain ihan muuta.
jonain päivänä tuo 2 litraa viiniä jaettuna tasaisesti koko päivälle, ei meistä vielä alkoholisteja tulisi.
Ei alkoholin määrä ole alkoholismin määre 2 litraa viiniä voi tissutella päivän mittaan varmaan jokainen aikuinen sammumatta. Alkoholismi on sitten jotain ihan muuta.
2 litraa viiniä voi tissutella päivän mittaan varmaan jokainen aikuinen sammumatta. Alkoholismi on sitten jotain ihan muuta.
Eli en kyllä tuon perusteella sanoisi ap:ta alkoholistiksi.
Tuohan on vain noin 12 annosta alkoholia! Minä pystyn juomaan päivässä koska tahansa 15 annosta alkoholia, enkä ole eläessäni sammunut. Olen siis 60-kiloinen nainen. Ja nyt kun tulin raskaaksi, ei ole mitään vaikeuksia olla juomatta. En ole ottanut yhtäkään annosta puoleentoista kuukauteen, joten hankala pitää itseäni alkoholistina.
mutta pitkin paivaa
kaytan myos mixereita, siis sekoitan muuhun
Mutta on tuo 2 litraa naiselle kyllä todella paljon. Tuletko edes känniin? Joudutko ottamaan tasoittavia tai juomaan, että et saisi vieroitusoireita? Näetkö pieniä miehiä tai hämähäkkejä tms? Tutisuttaako?
Mutta on tuo 2 litraa naiselle kyllä todella paljon. Tuletko edes känniin? Joudutko ottamaan tasoittavia tai juomaan, että et saisi vieroitusoireita? Näetkö pieniä miehiä tai hämähäkkejä tms? Tutisuttaako?
En näe hämpyjä enkä pieniä miehiä. Muihin kysymyksiisi vastaus on joo. ap
että jos et kykene olemaan ilman. olisi huolestuttavaa ja noh maksahan tykkää.
eli alkoholisoitumassa olet. Kuinka vanha olet?
eli alkoholisoitumassa olet. Kuinka vanha olet?
minusta kyllä jo se, että joku haluaa juoda 2 litraa viiniä päivässä, on aika vakava huolenaihe.
Alkoholismi tarkoittaa alkoholiriippuvuutta. Pakonomaista tarvetta käyttää alkoholia. Se jos joskus juot vaikka 3 litraa päivässä (mä olen joskus niin tehnyt lomalla, enkä ole ollut sammumista lähelläkään kun olen aamusta iltaan sitä tissuttanut) ei tee sinusta alkoholistia, jos sun ei ole pakko juoda säännöllisesti ja elämääsi haittaavasti.
haluisin vaan kepeään huolettomaan humalaan. Yhä harvemmin se tuntuu onnistuvan, tulee vaan väsynyt ja jämähtänyt olo.
Sillon kun lapset on mulla (viikko-viikko-systeemi isänsä kans) pystyn olla täysin juomatta, ei tee edes tiukkaa. Mut niinä viikkoina kun oon yksin, juon 2-3krt viikossa, ainakin. Ja siis määrällisesti tosi paljon. Töissä käyn arkisin normaalisti. Enkä oo mikään megakokonen, 167cm/59kg. ap
Varsinkin naiselle erittäin suuri määrä, siis jos juot 2 litraa ainakin kolme kertaa viikossa. Musta tuntuu että käytät alkoholia lääkkeenä (ikävä lapsia, ahdistavat tunteet?). Sun pitäisi mennä lääkäriin ja pyytää apua tuohon, koska pian viina vie sinua ja se tulee pilaamaan suhteen lapsiisi. Voi vaikuttaa oikeuksiisi huoltajanakin. Puhumattakaan omasta terveydestäsi. Olet vielä nuori ja vaikka melko varmasti juominen näkyy jo maksassa, vauriot voivat palautua.
mulla on ollut potilas joka joi noin ämpärillisen kotiviiniä päivässä, en tosin tiedä voiko kotiviiniin saada yhtä paljon prosentteja kuin alkon tuotteisiin.