Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä työvoimaneuvojasta, joka laittaa karenssin

Vierailija
15.11.2012 |

kun myöhästyy työhaastattelusta inhimillisen vahingon takia n.tunnin. Ja tämä haukkuu vielä pataluhaksi tämän takia. Eli pyöränkumi puhkes, eikä mulla ollut minkäänlaista numeroa mukana minne olisin soittanu, ja ei aikaa edes kysellä ihmisiltä minne vois soittaa numeroa, koska juoksin vain paniikis. Nyt elämä täysin sekaisin tämän takia. Tekis mieli lopettaa kaikki

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olette ilkeitä! Olette tämän palstan kiusaajia. Sanoisitteko ihmiselle kaiken tämän kirjoitetun naamatusten?

Itse olen sen verran empaattinen, että myötätuntoa ja auttamisen halua löytyy sellaisellekin, joka on ihan tahalleen sössinyt omat mahdollisuutensa (mitä ei mielestäni ap:n tapauksessa ole tapahtunut).

Näköjään nykyihmiset ovat "jalostuneet" kylmiksi ja ilkeiksi toisiaan kohtaan, mikä on sääli.

Vierailija
2/84 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin saman päin naamaa, hieman kohteliaammin muotoiltuna. Totta joka sana. Itse vaikutat tekopyhältä. Hyi siis itsellesikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytoin työkseni ihmisiä - myös niitä TE-toimiston osoittamia. Yleisiä syitä työttömyydelle:

- "En halua kouluttautua ollenkaan/lisää."

- "En voi kulkea pitkää (3 km) työmatkaa, koska minulla ei ole autoa."

- "Kuka sitten hoitaa kotia jos käyn töissä?"

- "Olisihan se mukava olla iltapäivällä kotona kun lapset tulee koulusta."

- "Ei mun taloudellinen tilanne parane yhtään vaikka tulisin töihin."

- "Minä en sitten ainakaan keitä kahvia/kopioi/siivoa/lajittele roskia/jne."

pahoillani ap:n puolesta.

Tiesitkö, että av:lla vihataan työttömiä? Vihataan monia muitakin, mutta työttömyys ja vähäosaisuus on av:laisten mukaan AINA oma vika ja siihen olisi pitänyt voida vaikuttaa. Kertoisivatko nämä vihaajat sitten konstinsa sairauksien ym työllistymistä hidastavien seikkojen selättämiseksi? Aika harva loppujen lopuksi on omasta tahdostaan työttömänä pienellä korvauksella, vaikka niitäkin toki on.

Vierailija
4/84 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ne siellä työkkärissä eivät tee yhtään mitään sen eteen, että työllistyisin. Kuitenkin aluksi, kun ilmoittauduin työttömäksi, oli ihan pakko mennä johonkin tiedotustilaisuuteen ja uhka päällä, jos en mene, niin saan karenssin.

Jos on työkkärikäynti, niin karenssi tulee, jos ei mene jne.

Siis unohtamisia ja myöhänstymisiä sattuu nyt ihan kelle vaan, mutta näillä on niin suuri valta, että voivat ottaa monen viikon tulot toiselta pois. Siksi niitä kumarretaan ihan ilman järkevää syytä.

Itse menin erikoistyövoimaneuvojalle. Se oli 15 minuuttia myöhässä. Kuulin lasioven läpi, että koko sen ajan se suunnitteli toisen virkailijan kanssa jonkun kolmannen synttäreitä. Eli ei mitään tärkeää syytä odotuttaa minua 15 minuuttia. Sepä vaan ei saanut kahden kuukauden katkoa palkan maksussa ,vaikka ottikin mut vartin myöhässä sisään.

Vierailija
5/84 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä työhön, jos ei siitä työstä saa rahaa enempää kuin kotona olosta.

Työssä olo tulee kalliiksi, kun sitten joutuu rahalla maksamaan sen, mitä tekisi kotona sinä aikana, kun joutuu jossain tyhmässä tukityössä olemaan. (Esim. joutuu ostamaan eineksiä, kun ei ehdi tehdä perusraaka-aineista ruokia ,kun on ne lapsetkin, joiden kanssa haluaa viettää aikaan ja viedä harrastuksiin.

Vierailija
6/84 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myöhästyisin TUNNIN työhaastattelusta niin en todellakaan kehtaisi märistä saamastani kohtelusta/karenssista jälkeenpäin! Olisin todella nolona.

Mutta näitähän on, ihmisiä jotka eivät ota vastuuta tekemisistään ja löytää syyn aina toisista ihmisistä. Surullista :/

Vierailija
7/84 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun saat työkokemusta/koulutusta, pääset eteenpäin. Työn saaminen on helpompaa ja oikeasti: vuoden tai kahden vuoden päästä tulosi voivat olla ratkaisevasti suuremmat kuin heti työn aloittaessasi. Puhumattakaan eläkekertymästä ja muista eduista, joita työssäkäynti tuo tullessaan. Pidemmällä tähtäimellä siis järkevämpää ottaa se työpaikka vastaan.

mennä työhön, jos ei siitä työstä saa rahaa enempää kuin kotona olosta.

Työssä olo tulee kalliiksi, kun sitten joutuu rahalla maksamaan sen, mitä tekisi kotona sinä aikana, kun joutuu jossain tyhmässä tukityössä olemaan. (Esim. joutuu ostamaan eineksiä, kun ei ehdi tehdä perusraaka-aineista ruokia ,kun on ne lapsetkin, joiden kanssa haluaa viettää aikaan ja viedä harrastuksiin.

Vierailija
8/84 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ne siellä työkkärissä eivät tee yhtään mitään sen eteen, että työllistyisin. Kuitenkin aluksi, kun ilmoittauduin työttömäksi, oli ihan pakko mennä johonkin tiedotustilaisuuteen ja uhka päällä, jos en mene, niin saan karenssin. Jos on työkkärikäynti, niin karenssi tulee, jos ei mene jne. Siis unohtamisia ja myöhänstymisiä sattuu nyt ihan kelle vaan, mutta näillä on niin suuri valta, että voivat ottaa monen viikon tulot toiselta pois. Siksi niitä kumarretaan ihan ilman järkevää syytä. Itse menin erikoistyövoimaneuvojalle. Se oli 15 minuuttia myöhässä. Kuulin lasioven läpi, että koko sen ajan se suunnitteli toisen virkailijan kanssa jonkun kolmannen synttäreitä. Eli ei mitään tärkeää syytä odotuttaa minua 15 minuuttia. Sepä vaan ei saanut kahden kuukauden katkoa palkan maksussa ,vaikka ottikin mut vartin myöhässä sisään.

ne infot on nykyisin netissä, ei sinne enää mennä sanankuulolle.

Myös työvoimaneuvojilla on oikeus lakisääteisiin taukoihin eli jos ei päässyt ajoissa lounaalle, saa jatkaa lounastuntia vielä silloinkin, kun sinulla olisi varattu aika. Olet työtön, sinulla ei ole kiire minnekään.

Vierailija
9/84 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myöhästyisin TUNNIN työhaastattelusta niin en todellakaan kehtaisi märistä saamastani kohtelusta/karenssista jälkeenpäin! Olisin todella nolona. Mutta näitähän on, ihmisiä jotka eivät ota vastuuta tekemisistään ja löytää syyn aina toisista ihmisistä. Surullista :/

ja sua ei huolita enään potilaaksi. Ole sit nolona vain.

Vierailija
10/84 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sitä eläkekertymää ei just tule noista tukitöistä. Sekin vielä. Eli pitäisi mennä töihin peruspäivärahalla, ei kerry eläke, ei kerry ansiosidonnaiset. Sitten kumminkin on poissa kotona tehtävistä hommista, jotka tulevat ostettuna kalliimmaksi. Työkokemus on tietysti hyväksi, mutta olen kuullut, että ne vaan ketjuttaa näitä ilmaistyöntekijöitä eikä ne koskaan kumminkaan oikeaa työtä saa.

Sitten se pakollinen infotilaisuus. Ei ollut 90-luvulla vaan pari kolme vuotta sitten.

Vierailija
11/84 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Palkkatuetun työn tulee parantaa työttömän työnhakijan ammattitaitoa ja työmarkkina-asemaa sekä edistää pitkään työttömänä olleen pääsemistä avoimille työmarkkinoille." (Lähde: www.mol.fi)

Jokainen tukityössä oleva on oikeutettu vaatimaan työnantajaa edistämään työllistymistä. Koulutusta, työkokemusta ja oikeasti apua työnhakuunkin. Harmi, ettet ole tätä ymmärtänyt tukityössä ollessasi.

No, sitä eläkekertymää ei just tule noista tukitöistä. Sekin vielä. Eli pitäisi mennä töihin peruspäivärahalla, ei kerry eläke, ei kerry ansiosidonnaiset. Sitten kumminkin on poissa kotona tehtävistä hommista, jotka tulevat ostettuna kalliimmaksi. Työkokemus on tietysti hyväksi, mutta olen kuullut, että ne vaan ketjuttaa näitä ilmaistyöntekijöitä eikä ne koskaan kumminkaan oikeaa työtä saa.

Sitten se pakollinen infotilaisuus. Ei ollut 90-luvulla vaan pari kolme vuotta sitten.

Vierailija
12/84 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 km, mutta en ollut varustautunut lenkkikengillä, koska halusin olla kuitenkin huolitellun näköinen...eli 8 sentin korot. Ei kiva juosta...

normaali ihminen mene 8 cm:n koroissa pyöräilemään 10 km, kärsi vain rauhassa tunarointi, ja opettele olemaan vähemmän avuton.

Vierailija
13/84 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 km, mutta en ollut varustautunut lenkkikengillä, koska halusin olla kuitenkin huolitellun näköinen...eli 8 sentin korot. Ei kiva juosta...

normaali ihminen mene 8 cm:n koroissa pyöräilemään 10 km, kärsi vain rauhassa tunarointi, ja opettele olemaan vähemmän avuton.

Vierailija
14/84 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Palkkatuetun työn tulee parantaa työttömän työnhakijan ammattitaitoa ja työmarkkina-asemaa sekä edistää pitkään työttömänä olleen pääsemistä avoimille työmarkkinoille." (Lähde: www.mol.fi) Jokainen tukityössä oleva on oikeutettu vaatimaan työnantajaa edistämään työllistymistä. Koulutusta, työkokemusta ja oikeasti apua työnhakuunkin. Harmi, ettet ole tätä ymmärtänyt tukityössä ollessasi.

No, sitä eläkekertymää ei just tule noista tukitöistä. Sekin vielä. Eli pitäisi mennä töihin peruspäivärahalla, ei kerry eläke, ei kerry ansiosidonnaiset. Sitten kumminkin on poissa kotona tehtävistä hommista, jotka tulevat ostettuna kalliimmaksi. Työkokemus on tietysti hyväksi, mutta olen kuullut, että ne vaan ketjuttaa näitä ilmaistyöntekijöitä eikä ne koskaan kumminkaan oikeaa työtä saa. Sitten se pakollinen infotilaisuus. Ei ollut 90-luvulla vaan pari kolme vuotta sitten.

Ei tuossa sitaatissa sanota sanaakaan siitä, että työnantajan tulee antaa apua työnhakuun. Siinä puhutaan työstä, ei työnantajasta.

Vierailija
15/84 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saata..na kumisaappatko pitäis jalas mennä

Vierailija
16/84 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja istunut ja ihmetellyt sitä miten tehottomasti työtä siellä tehdään. Eikä työvoimaneuvojan kielitaitokaan ole aina kohdallaan: esim. ei hallitse eri ammattitermejä eikä tiedä koulutuksista eri aloilla (ihan yleissivistystä).

Suivaannuin selkeän epäasiallisesta kommentoinnista sen verran, että soitin paikan esimiehelle. Hän myönsi, että kohteluni oli ollut epäasiallista ja sanoi huomauttavansa asiasta työntekijälle.

Me harvoin olemme syypäitä omaan työttömyyteemme. Onneksi sain taas töitä eikä ole tarvinnut koko vuonna käydä siellä nöyryytettävänä. Olen huomattavasti korkeammin koulutettu ja työtehtäväni ovat paljon vaativampia kuin työvoimaneuvojien. Ehkä niiden siksi pitää päteä ja kyykyttää, kun kerrankin voivat.

Vierailija
17/84 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joskus myöhästynyt työhaastattelusta vaikka lähdinkin ajoissa kotoa. Auto hajosi matkalla

Soitin firman vaihteeseen, pyysin ilmoittamaan työhaastattelijalle myöhästymisestäni ja kysyin neuvoa miten pääsen parhaiten paikalle. kannattaako odottaa bussia ja kulkeeko sellaista edes? (olin vieraalla paikkakunnalla)

Sain kuin sainkin sen paikan, vaikka myöhästyin yli tunnin. Ja olin jo milte luovuttamaisillani koko jutun. Vahva kokemus alalta oli kuitenkin valttia.

Vierailija
18/84 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joskus myöhästynyt työhaastattelusta vaikka lähdinkin ajoissa kotoa. Auto hajosi matkalla Soitin firman vaihteeseen, pyysin ilmoittamaan työhaastattelijalle myöhästymisestäni ja kysyin neuvoa miten pääsen parhaiten paikalle. kannattaako odottaa bussia ja kulkeeko sellaista edes? (olin vieraalla paikkakunnalla) Sain kuin sainkin sen paikan, vaikka myöhästyin yli tunnin. Ja olin jo milte luovuttamaisillani koko jutun. Vahva kokemus alalta oli kuitenkin valttia.

Ja kuten kerroin, olen ollut toukokuusta asti työnhakijana. Asenne oli täysin sadistinen ja nöyryyttävä. Tyyliin "siitäs sait, ja mä päätän sun elämästä nyt".

Vierailija
19/84 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/i. Eikös työttömillä ole kuitenkin aina "perse kukkaros????". Mun käsityksen mukaan puhelin on ylellisyyttä?

Vierailija
20/84 |
18.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kotona tehtävät ostetut hommat ovat, ja kenellä juuri työttömäm' olleella on varaa teettää yhtään kotihommia maksullisesti.???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän