Ajatteletko Marja-Siskoa Aaltoa miehenä vai naisena?
Luin hänen haastatteluaan ja huomasin ajattelevani hänestä vain, että hän on ikääntyvä nainen. Mutta hänhän on oikeasti mies... Vaikea ajatella, että hän on mies.
Kommentit (73)
Mulle on ihan sama onko mies vai nainen, kunhan on se, joka itse haluaa olla.
tuntee niin vahvasti olevansa ja aina oikeasti olleensa nainen, niin olkoon sitten, eihän asialla minulle ole sinänsä merkitystä. Harmi vain, että hän kuuluu niihin transihmisiin, joilla se "korjaamaton" sukupuoli näkyy selvästi ulkonäössä. Eikös hän ole pitkä mieheksikin, saati sitten naiseksi?
tätä jatkui kun olin 0-8v aloin siis käyttäytyä kuin poika. Onneksi asia kojaantui sitten kun isä lopetti sen vaihkoamisen.
Minusta on rikollista, että muut ihmiset sallivat mielenvikaisen silpotouttaa itsensä. Kyseessähän on pään sairaus, silloin pitäisi hoitaa psyykettä eikä lähteä leikkelemään sukupuolielimiä.
Ajattelen häntä ihmisenä. Mutta hänellä on biologinen sukupuolensa, joka ei muutu vaikka miten leikeltäisiin. Ihminen voi tuntea itsensä vaikka miksi, mutta sitä mitä hän on syntyjään on nykyisen tieteen ja tiedon valossa mahdoton muuttaa.
tätä jatkui kun olin 0-8v aloin siis käyttäytyä kuin poika. Onneksi asia kojaantui sitten kun isä lopetti sen vaihkoamisen.
tunsitko itsesi pojaksi?
lähinnä ihmisenä, jolla on isoja ongelmia identiteetin tai mielenterveyden kanssa. Olen nähnyt hänen kerran junassa kohun alkamisen jälkeen, ja kyllä hänellä siellä hyvin miehiset vaatteet oli päällään, puhui puhelimeen miehen äänellä ja muutenkin miehen oloinen, ei käsilaukkuakaan matkassa.... Eihän naiseksi pukeutuneenakaan ole kovin naisellinen. ´
En tiedä, lähinnä hämmentää.
Onpa erikoinen psyykkinen sairaus, kun paranee fysiikkaa korjaamalla! Tuolla logiikalla myös muut mielenterveyden häiriöt, esim skitsofrenia, masennus jne paranisivat täysin jollakin fyysisellä toimenpiteellä. Ihan oikeasti nyt. Transsukupuolinen ihminen "paranee", kun korjausprosessi on päätöksessään. Miltäs itsestäsi tuntuisi kun joka ikinen aamu peilistä katsoisi vastakkaisen sukupuolen edustaja siihen nähden mikä oikeasti olet?
Minusta on rikollista, että muut ihmiset sallivat mielenvikaisen silpotouttaa itsensä. Kyseessähän on pään sairaus, silloin pitäisi hoitaa psyykettä eikä lähteä leikkelemään sukupuolielimiä.
ei siitä naista saa ei millään, vaikka olis kuin mekkoa päällä ja munat niistetty pois jalkojen välistä. Mies se on...
NÄille haihattelijoille pitäis vaihtaa pää hartiolle eikä sukupuolielimiä
nainen, ajattelen hänet naisena. Aika hölmöä ja tietämätöntä ajatella, että "hänellä on mielenterveysongelmia ja on mies, joka haluaa olla nainen" tms. Ottakaa faktoista selvää ja yrittäkää ymmärtää kaikenlaisia ihmisiä, siten olette itsekin onnellisempia :).
Marja-Sisko on nainen!
Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, että hän olisi "oikeasti mies"?
Geenejään ei kukaan voi muuttaa, sitä sukupuolta olet, miksi synnyt ja that's it.
Suosittelen moisille ihmisille terapiaa, että hyväksyisivät itsensä sellaisina kuin ovat. Kallista kirurgiaa käytetään muuttumisleikkiin mikä on vain ulkoinen.
Nainen on nainen ja mies on mies.
Anteeks... siis mitä. .. Minä näen hänet miehenä jolla on suuria ongelmia. Saa nähdä milloin palaa mieheksi jälleen..