Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatteletko Marja-Siskoa Aaltoa miehenä vai naisena?

Vierailija
15.11.2012 |

Luin hänen haastatteluaan ja huomasin ajattelevani hänestä vain, että hän on ikääntyvä nainen. Mutta hänhän on oikeasti mies... Vaikea ajatella, että hän on mies.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen häntä naisena, joka onnettomuudekseen syntyi miehen kehoon.

Minusta sukupuolen tekevät ehdottomasti aivot, eivät sukupuolielimet. Kyllä ihminen itse tietää, mikä hänen sukupuolensa on. Jotkut ihmiset tietävät, etteivät ole kumpaakaan perinteistä sukupuolta, siis kokonaan miehiä tai kokonaan naisia vaan "kolmatta sukupuolta". Sellaisiakin ihmisiä on.

Tärkeintä on, että jokainen määrittää oman sukupuolensa itse ja että ympäristö hyväksyy sen.

Vierailija
22/73 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilönä, jonka sukupuoli ei ole selkeästi mies tai nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perushetero nainen ja mielestäni jokaisen oma asia millainen on kunhan on onnellinen.Muista viis ja ne jotka välittää niin välittää vaikka mitä maailmassa tapahtuis.Tsemppiä Marja-Sisko,ole rohkeasti millainen olet,olet nainen,kaunis,ihana ja rakastettava.Onnea elämääsi.

Vierailija
24/73 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ekan sivun linkki täytyy olla vanha? Siinähän hänellä on kraka kaulassa ja ihan mies?

Vierailija
25/73 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2013 klo 14:35"]

Geenejään ei kukaan voi muuttaa, sitä sukupuolta olet, miksi synnyt ja that's it.

Suosittelen moisille ihmisille terapiaa, että hyväksyisivät itsensä sellaisina kuin ovat. Kallista kirurgiaa käytetään muuttumisleikkiin mikä on vain ulkoinen.

Nainen on nainen ja mies on mies.

[/quote]

Entäs ne ihmiset, joilla sukupuoli on todella vaikea määrittää? Kumpi sellainen ihminen on, jolla on penis, mutta myös munasarjat? Saako sellainen ihminen leikellä itseään ja saako hänkään päättää sukupuolensa itse vai koetko että päätös on sinun? Miksi yleensäkin koet, että se olet juuri sinä joka saat määrittää muiden sukupuolen? Eikö ihmisellä tosiaankaan ole edes oikeutta päättää siitä kumpi on, mies vai nainen? Muutko sen päättävät?

Vierailija
26/73 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sais olla sellaisia kuin ovat ja haluavat olla. Mä pikkusen epäilen että onko se transseksuaalillekaan lopulta kauhean hieno juttu että munat leikataan pois. Luulen että moni lataa siihen toimenpiteeseen ja sen jälkeiseen elämään aivan liian suuria odotuksia. Eihän sitten voi ikinä edes saada orkkuakaan! Karmeaa. Sukupuoliroolien pitäisi väljentyä sillä lailla, että transsukupuoliset voisivat jättää ne munansa ja silti tuntea itsensä naiseksi ilman että on hirveä joko tai. Ja sitten vaan parisuhdetta kehiin miesten kanssa jotka pitää transseksuaaleista miehistä. Koska varmaan aika monella heterolla on iso kynnys eikä välttämättä oikeasti kauheasti haluta tosi miesmäinen nainen.

Vierailija
27/73 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sais olla sellaisia kuin ovat ja haluavat olla. Mä pikkusen epäilen että onko se transseksuaalillekaan lopulta kauhean hieno juttu että munat leikataan pois. Luulen että moni lataa siihen toimenpiteeseen ja sen jälkeiseen elämään aivan liian suuria odotuksia. Eihän sitten voi ikinä edes saada orkkuakaan!

Käsittääkseni tuo on harhaluulo. "Värkki" rakennetaan niin, että orkku on mahdollinen. En tosin ole varma ja joku paremmin tietävä kertokoon tarkemmin.

Vierailija
28/73 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta uskon, että kaikki johtuu hänen lapsuudestaan. Hän on itsekin myöntänyt, että hänen äitinsä toivoi ja luuli odottavansa tyttöä, joten pojan syntyminen oli paha pettymys. Varmasti ainakin alitajuisesti tämä on vaikuttanut Marja-Siskon sukupuoli- ja seksuaalisen identiteetin muodostumiseen.

Aina huolettaa nämä kirjoitukset, että "tuli tyttö :(" tai "tuli poika :(" Mitä näistä lapsista tosiaan sitten tulee? Rikkinäisiä ihmisiä kaikella tapaa.

Vierailija
29/73 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta uskon, että kaikki johtuu hänen lapsuudestaan. Hän on itsekin myöntänyt, että hänen äitinsä toivoi ja luuli odottavansa tyttöä, joten pojan syntyminen oli paha pettymys. Varmasti ainakin alitajuisesti tämä on vaikuttanut Marja-Siskon sukupuoli- ja seksuaalisen identiteetin muodostumiseen.

Äiti toivoo tyttöä. Syntyy transsukupuolinen poika, joka pitää elossa äidin ajatusta tytön toivomisesta, joka muuten kokisi nopean kuoleman broom broom katoäiti tuolle menee auto -leikkien jalkoihin. Sitten kun transsukupuolinen lapsi ja tyttöä toivonut äiti ruokkii vuosia toisiaan, syntyy myös ajatus että äiti teki pojasta tytön.

Vierailija
30/73 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä nyt ihan siltä kuulosta että äiti olisi tyttöä yrittänyt tehdä...?

-->

MARJA-SISKO AALTO muistelee lapsuuttaan sekä lämmöllä että kivulla. Nuoruusvuosina hän teki kaikkensa, että olisi unohtanut haaveensa naiseudesta. "Uskottelin itselleni parhaani mukaan, että olen poika, ja yritin elää pojan elämää," hän muistelee.

Pienenä Aalto ei saanut samanlaista kaunista mekkoa kuin naapurintytöllä oli. Tarinalla on kuitenkin makeankipeä jälkinäytös. Isoäiti Martta Lyydialla, Olli Aallon äidinäidillä, oli taito ymmärtää pientä tyttöä nimeltä Olli.

"Hän sanoi, että on järjestänyt asian. Sain mennä joka lauantai naapurin tytön luo leikkimään kahdelta iltapäivällä. Mummi sanoi, että siellä on minulle mekko, ja niin siellä olikin. Se oli ihaninta, mitä saatoin kuvitella," hymyilee Aalto.

Mummo yritti myös piiskaamalla parantaa Ollia naisellisista haihatuksista, mutta huomasi sen pidemmän päälle tarpeettomaksi.

"Kun hän tajusi, että minä todella olen se pieni tyttö, joka väitin olevani, niin hän tuki minua pienillä askelilla silloin tällöin. Hänen luonaan oli muutama tyttöjen lelu, joilla sain leikkiä."

Leikkimisen ilo katkesi koulun alkuun. Silloin äiti piti tiukkasävyisen puhuttelun, jossa todettiin, että koulupojat eivät pue mekkoa päälleen. Alkoi pojan elämä. Aallon isä oli nuoruudessaan urheillut paljon ja oli varma, että Olli unohtaa haihatukset naiseudesta juoksemalla hikilenkkiä.

"Pärjäsin aika hyvin ja isä oli mielissään. Kuitenkin viimeistään suihkussa ajattelin, että olisipa kivempi panna mekko kuin pitkikset päälle. Se siitä, että ne haihatukset unohtuisivat", hän naurahtaa.

Vierailija
31/73 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kahden sukupuolen välimaastossa. Hänhän on luonteeltaan enemmän feminiininen, mutta onhan se totta, että kasvot ovat edelleen enemmän miehekkäät jykevästä leuasta johtuen.

Joka tapauksessa hän on fiksu, rohkea ja mielenkiintoinen tyyppi. Mielelläni tutustuisin.

Mitä tulee noihin vanhoihin seurustelusuhteisiin: hän on itse sanonut, että transsukupuolisuus ei vaikuta hänen seksuaalisuuteensa ja hän edelleen pitää naisista.

Vierailija
32/73 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äiti toivoi todella kovasti tyttöä, ja poika oli pettymys. En mitenkään jaksa uskoa, etteikö tämä olisi vaikuttanut Aallon elämään, yrittänyt muuttua siksi tytöksi, jollaista äiti aina halusi.

Vierailija
33/73 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äiti toivoi todella kovasti tyttöä, ja poika oli pettymys. En mitenkään jaksa uskoa, etteikö tämä olisi vaikuttanut Aallon elämään, yrittänyt muuttua siksi tytöksi, jollaista äiti aina halusi.

mieti paljonko tollanen toive nyt oikeasti vaikuttaa ihmisen arkeen? Hokiko se äiti sitä lapselleen joka päivä heti aamupuuron ääressä? Äitihän ei kuitenkaan yrittänyt rohkaista poikaa, päinvastoin. Kyllä minäkin olen koko lapsuuteni ollut tietoinen siitä että isäni on katkera siitä että meillä on neljä tytärtä eikä yhtään poikaa. Mutta ikinä ei silti tullut mieleen että voisin tai haluaisin tai pystyisin pojaksi muuttumaan.

Vierailija
34/73 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marja-Siskon perheeseenhän syntyi tyttö Marja-Siskon jälkeen. Eikä perhe joka tapauksessa hyväksynyt Marja-Siskon tyttömäisyyttä. Jotenkin koko jutusta tulee se mieli että Marja-Sisko on itse yrittänyt löytää jotain syytä sille minkälainen on, ja nykyäänhän syyttävä sormi herkästi siirtyy vanhempiin että teidän syy kun käsitellään kipeitä asioita. Te toivoitte että olisin ollut tyttö ja te istutitte asian mieleen..

Vierailija
35/73 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole nainen kuitenkin? Entinen mies, mutta nykyinen nainen.

Vierailija
36/73 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen hänen puolestaan.

Vierailija
37/73 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
38/73 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta hän on nimenomaan OIKEASTI nainen. Mutta ensisijaisesti suhtaudun kyllä kaikkiin ihmisinä, en osaa pitää sukupuolta niin merkityksellisenä asiana kuitenkaan.

Vierailija
39/73 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.reikareuna.com/reikareuna2010/?page_id=500

Tyylikäs, eikä liikaa meikkiä.

Vierailija
40/73 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos sukupuolta erikseen tivataan, niin naisena. Nainenhan hän on.