Miten joku voi olla esim. 5 vuotta työtön?
Miten ei viiteen vuoteen ole voinut saada töitä jos kuitenkin hakee 4 paikkaa kuukaudessa. Jos nyt oletetaan että ihminen on kouluttautunut ilmaisen koulutuksen maassa niin aika ihmeellistä kyllä on.
Kommentit (8)
Huono tuuri. Iäkäs. Jotain syitä tuossa. Suomessa on paljon pitkäaikaistyöttömiä jotka ei ole päässyt vuosiin edes haastatteluun. Siinä sulle todellisuutta pikkuap.
Ihan helposti. On kiva kun työt ei rasita ja saa aamulla nukkua niin pitkään kuin huvittaa.
Ei laisinkaan ihmeellistä. Todellinen työttömyys on arviolta 500 000 ihmistä, avoimia työpaikkoja 30 000 - 50 000. Mikäli ajattelet sillai, että 50 000 työpaikkaa vaihtaa tekijäänsä vuosittain, kestää 10 vuotta, että yhdelle napsahtaa työpaikka kohdalleen. Todellisuus on tietysti paljon huonompi, koska Suomesta on kadonnut osaaminen ja laatu, joka sinänsä on outoa, koska ihmisillä on enemmän koulutusta kuin ikinä. Onneksi sentään aikuiskoulutustuki poistettiin, koska se ei ainakaan lisännyt BKT:tä.
Hanki IKÄÄ, niin asia tulee harvinaisen selväksi.
Kiitän onneani, että pääsin eläkkeelle juuri ennen tuotakin viimeisintä kyykytystä.
Irti sanoudun ja kokeile niin asia selviää. Moni hakee paljon enemmänkin kuin vain 4 paikkaa eikä silti pääse.
Voi hakea satoja paikkoja kuukaudessa eikä sekään auta. Kysy sitä työnantajilta. Työtön tuskin tietää itse syytä.
Ap, laittaisitko hakemukseen näin "olen hakenut jo neljä vuotta töitä, joka kuukausi vähintään neljää paikkaa, joten palkatkaa minut, koska nyt on minun vuoroni päästä töihin".
Jos vaadit saada ihan kohtuullista palkkaa, niin jäät ilman töitä. Suomessa on nyt tarjolla niin paljon halpatyövoimaa, että suomalaisia kallispalkkaisia ei oteta töihin. Mieti vaikka halpatakseja, Woltia, siivoojia yms.
Kokeile, ap, laittaa hakemukseen "olen hakenut neljää työpaikkaa joka kuukausi neljän vuoden ajan, joten palkatkaa minut, koska nyt on minun vuoroni päästä töihin".
Vierailija kirjoitti:
Kokeile, ap, laittaa hakemukseen "olen hakenut neljää työpaikkaa joka kuukausi neljän vuoden ajan, joten palkatkaa minut, koska nyt on minun vuoroni päästä töihin".
Sori, tämä tuli tuplasti, koska äsken näytti ettei viesti mennyt perille.
Tällaiset aloitukset on kiusaamista. Olet ylimielinen. Toivottavasti elämääsi varjostaa jokin asia joku päivä niin rankasti että opit empatiaa. En siis toivo sinulle hyvää vaan pahaa.
Missään ei ole niin helppoa vältellä töitä, kuin Suomessa ja tuet juoksee. Eräs tuntemani pitkäaikaistyötön sanoi "tuet juoksee, minä en".
Vierailija kirjoitti:
Missään ei ole niin helppoa vältellä töitä, kuin Suomessa ja tuet juoksee. Eräs tuntemani pitkäaikaistyötön sanoi "tuet juoksee, minä en".
Eikä sanonut. Haluat vain muutamaalata työttömiä.
Kun on oikeasti työkyvytön mutta ei ohjata oikean palvelun piiriin. Tätä tapahtuu kokoajan.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan rikollisuus ei ole niin paha kuin muissa maissa. Suomalainen sinnittelee 500€ kk ja kerää pimeänä pulloja ja marjoja.
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö siis pärjäisit 600 eurolla kuussa? Suurin osa työttömistä ei muuta saa.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaadit saada ihan kohtuullista palkkaa, niin jäät ilman töitä. Suomessa on nyt tarjolla niin paljon halpatyövoimaa, että suomalaisia kallispalkkaisia ei oteta töihin. Mieti vaikka halpatakseja, Woltia, siivoojia yms.
Demareita saa kiittää näistä halvan työntekijöistä ja helpommaksi vielä tulee jos pääsevät valtaan.
Työnantajat eivät monesti halua palkata työtöntä, jos työttömyys on pitkittynyt, vaikka olisi ns. hyvä ehdokas... koska Suomessa on sellainen ajattelutapa, että työttömässä on aina jotain vikaa. Siksi pitkittyneestä työttömyydestä on vaikeaa palata työelämään. Hyviin moneen tavanomaiseen työhön on kymmeniä tai satoja hakijoita. Mieluiten ottavat jo työssä olevan.