Pelkään kätkytkuolemaa :(
Meillä on 7 viikon ikäinen vauva. Hän oikein iloinen ja tyytyväinen tapaus. Ainut "ongelma" mikä mieltä painaa on se, kun vauva ei saa nukuttua muuta kuin mahallaan. Muuten ihan ok, mutta pelkään kätkytkuolemaa aivan kauhean paljon :( Miten päästä tästä pelosta ja huolesta eroon?
Kommentit (24)
Äidin ja isän läheisyys on hyväksi, eli se että vauva nukkuu samassa huoneessa, MUTTA omassa sängyssään. Vieressä nukuttaminen on yksi kätkytkuoleman riskitekijöistä, myös silloin vaikka vanhemmat eivät tupakoisikaan tai käytä mitään lääkkeitä/päihteitä.
jopa sairaaloissa suositellaan nykyään vieressä nukuttamista.
Äidin ja isän läheisyys on hyväksi, eli se että vauva nukkuu samassa huoneessa, MUTTA omassa sängyssään. Vieressä nukuttaminen on yksi kätkytkuoleman riskitekijöistä, myös silloin vaikka vanhemmat eivät tupakoisikaan tai käytä mitään lääkkeitä/päihteitä.
missähän sairaalassa/sairaaloissa?? Itse 09 ja 12 eri sairaaloissa synnyttänyt ja molemmissa nimenomaan sanottiin, että mieluummin vauva siihen omaan sänkyyn nukkumaan kuin viereen...
missähän sairaalassa/sairaaloissa?? Itse 09 ja 12 eri sairaaloissa synnyttänyt ja molemmissa nimenomaan sanottiin, että mieluummin vauva siihen omaan sänkyyn nukkumaan kuin viereen...
ja Hgin kätilöopistolla.
Mitään neuvoja en kyllä osaa sanoa, kuin ajan kanssahan pelko menee ohi.
Mun lähipiirissä on vauva kuollut kätkytkuolemaan ja näiden omieni kanssa olen ollut lähes hysteerinen tuon asian kanssa.
Ensimmäiset puoli vuotta en ole silmistäni päästänyt.
Ja tuo kommentti että kyllä äiti vaistoaa jos lapsella on joku hätä, on juuri näitä joilla saa syyllistettyä äitiä vielä enemmän...