Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmasluokkalaiseni laski alleen kun opettaja ei päästä kesken tunnin vessaan.

Vierailija
15.11.2012 |

Onko mielestänne oikein, että tunnollinen tyttäreni ei uskaltanut kysyä vessaan pääsyä koska opettaja on tehnyt selväksi että kesken tunnin ei vessaan pääse. Tyttäreni ei ole ujo, vaan erittäin tunnollinen koululainen joka haluaa tehdä asiat oikein.

Olen itse aika pöyristynyt ja mietin ottaisinko asian tiimoilta yhteyttä opettajaan.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt jo yläasteikäisellä on oikeus käydä vessassa oppituntien keskelläkin.

Ei sinäsnä mitään fyysistä vikaa (joidenkin allergioiden aiheuttamien mahan löysyyvaivojen lisäksi). Itse tästä jo ala-asteella oli opettajien kanssa sopinut, samaten kuin nyt yläasteella.

Ulostaminenhan on ihmisen yksi perustarpeita, eikä sellaista voi ihmiseltä kieltää. Lisäksi jotkut ihmiset jännittävät vaikkapa kokeita mahallaan.

Joten jos tyttäresi ei itse kehtaa, niin vanhempana sinun velvollisuutenasi on sopia asiasta opettajan kanssa.

Vierailija
2/61 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siinäkin koulussa ole kouluavustaja, joka voi auttaa vessassakäynnissä tuollaisia reppanoita?

Tiedän kyllä, että vessassakäyntiin voi liittyä monta ongelmaa, eikä pienin ole se, että isommat voivat "lukita" pienempiä sinne.

Ei vessassakäynnin "opettaminen" kuulu opettajalle edes alaluokilla. Sitä varten yleensä on kouluavustaja, joka tarvittaessa voi vaikka vaihtaa vaipan.

Mahtaa olla erikoisen ihmeelliset vessat, jos niiden käyttö pitää erikseen opettaa. Vai eikö teillä kotona ole sisävessaa?

Oikeasti: opettakaa ITSE lapsillenne suhteellisuudentajua! Jos käsketään mennä lähimmästä ovesta ulos, ei se estä vessassakäyntiä, kun se edellyttää toisen oven käyttämistä. Ja housuihin pissaaminen on isompi vahinko kuin vessaanpääsyn pyytäminen tunnilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein muistan Suomi om saanut huomautuksen Euroopan ihmisoikeustuomioistuimelta ns. paljuselleistä eli selleistä jossa ei pääse pissälle omia aikojaan. On ihmisoikeus päästä vessaan silloin kun on tarve ja en voi sanoinkuvailla miten kusipää tuo opettaja tässä ap:n tapauksessa on. Jos omalle lapselleni kävisi noin luultavasti vaihtaisin koulua jos opettajaa ei erotettaisi. Koulu ei ole mikään Abu Ghraib tai ainakaan ei pitäisi olla.

Vierailija
4/61 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto, mitä simputusta lapset joutuu tässä maailmassa kestämään. Ei voi muuta sanoa!

Vierailija
5/61 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja olen periaatteessa sitä mieltä, että tunnilla ei käydä vessassa PAITSI jos tosiaan niin kova hätä iskee, että meinaa housuun tulla. Aiemmin olin sallivampi asiassa, mutta kun parhaimmillaan oli 8 oppilasta menossa yhtä aikaa vessaan (mitä ei siis sallita, sinne mennään yksitellen) niin tajusin, että tässä menee koko tunti... Vaikea on pienille oppilaille mitään uutta opettaa, jos koko ajan joku puuttuu luokasta. Ja ei oikein voi koko luokka odottaakaan vessassa kävijöitä, Itse muistutan kyllä aina viikko tolkulla uutta luokkaa joka ikinen välitunnin alku asiasta.

Vierailija
6/61 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta käymään välitunnilla vessassa.

Vierailija
7/61 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta käymään välitunnilla vessassa.

Vierailija
8/61 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi kolmasluokkalaisen osata ennakoida sen verran, että kävisi vessassa välitunnilla.

No, sellaista sattuu, lohduta tyttöäsi, että noin on käynyt muillekin, eikä se ole vaarallista.

Opettajaa ei tästä kuitenkaan voi syyttää.

Vierailija
9/61 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hätää ei ollut edellisellä välitunnilla, ei hädän pitäisi tulla niin suureksi 45 minuutin aikana. Jos näin käy, on syytä mennä tarkempiin tutkimuksiin.

Siinä mielessä ottaisin opeen yhteyttä, että kertoisin, mitä oli tapahtunut ja sovittaisiin yhdessä, miten tässä edetään eli saako lapsi tutkimustuloksia odotellessa käydä kesken tunnin vessassa vai muistuttaako ope vielä ennen tunnin alkua, että vielä ehtisi nopeasti käydä vessassa.

Jos lapsesi pidätyskyky on normaali, hän ei vain muista käydä vessassa ja siihen auttaa se, että kotoa muistutetaan ja pyydetään opea esim. viikon ajan muistuttamaan tunnin aluksi/lopuksi, että välitunnilla pitää käydä vessassa. Normaalia kolmasluokkalisen käytöstä tuo nyt ei ole. Säännöt ovat olleet selkeitä ekaluokalta lähtien.

Vierailija
10/61 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi pitänyt pyytää lupaa vessaan ennen kuin pissaa housuun.

Mitähän se "tehnyt selväksi" oikeasti on, ehkä on syksyllä sanonut että nyt pitäisi jo pyrkiä hoitamaan vessahommat välitunneilla?

Vierailija
11/61 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

fantasioi lapsilla. Ihan tekaistu juttu.

Vierailija
12/61 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut opettajat sallii sen, kun lapset tekevät tehtäviään, myös ilman lupaa. Joiltain täytyy pyytää lupa. Asia oli meille ajankohtainen joku vuosi sitten, kun lapsellani todettiin munuaisvika, ja hän sai lääkäriltä määräyksen mennä vessaan heti kun siltä tuntuu. Lapseni opettajat ovat ymmärtäneet asian hyvin, ja sen jälkeen on toi vessasskäynti sallittu muillekin. Lapsen koulussa aina kahden luokan välissä on oma eteinen ja vessa, joten sinne on hyvin lyhyt matka.

Vierailija
13/61 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli äkkiä huono olo, ja viittasin ja pyysin lupaa mennä vessaan. En saanut ja sitten se yrjö lebsikin, myös open housun lahkeille...

Vierailija
14/61 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vessaan on pakko päästä. Miten pelottava ope on jos lapsi ei uskalla ilmoittaa hädästä...

Ja noille välituntiviisastelijoille, jos ei mitään elintärkeää teilläkään ole kesken niin varmasti käytte vessassa silloin kun hätä on.

Oppitunnin vakiopituus on nykyään 90 minuuttia.

Vierailija
15/61 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vessassa pitää käydä välitunnilla, hänen pitäisi myös opetella pidättämään se max 45 min...

Vierailija
16/61 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee hoitaa välitunnilla, mutta lapset eivät vielä osaa ennakoida asioita kuten aikuiset ja heiltä ei voi sitä täysin odottaa. Esim. yökastelijalle saattaa hätä tulla tosi nopeasti ja sitä ei pysty 45 min pidättelemään.

Outoa opettajalta, että vessa asia on noin ehdoton. Joskus lapsilla on tarve käydä nyt heti vessassa ja sinne pitää kyllä päästä. Ilmapiiri luokassa ei saa olla sellainen, että asiaa ei uskalla kysyä.

Mitä ope sanoi, kun tuli housuun?

Opettaja varmasti huomaa, jos joku tahallaa jatkuvasti käy vessassa siksi, että haluaa tunnilta pois. Se on sitten ihan eri juttu ja siihen voi puuttua.

Vierailija
17/61 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppitunnin vakiopituus on nykyään 90 minuuttia.

jos on 90 min, silloin saa pyytääkin luvan käydä vessassa.

Vierailija
18/61 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra jesta mitä kommentteja. Miettikääpä kohdallenne vaikka yhtäkkinen vesiripuli ja pomo ei päästä palaverista vessaan...

Vessaan täytyy päästää. Jos jotkut käyttävät tuota väärin (menevät käytävään leikkimään, tahtovat mennä koko ajan tms) niin heitä rankaistaan. Outo ope!

Vierailija
19/61 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on meilläkin välituntien väli, joten aika pitkä aika se on...

Monella ekaluokkalaisella ei ole vielä edes tuo vessa asia täysin kehittynyt juttu ja jos tuhrii tms. niin on ihan turha kuvitella että sellainen lapsi odottelisi puolitoista tuntia...

Jos mulle tulee kesken palaverin ihan pakottava tarve vessaan, niin mä vaan menen, en kysele pomolta...

Vierailija
20/61 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei edes vessaan pääse silloin kun on tarvis! Mihin tämä typerä maailma onkaan menossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän