Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä miestäni vaivaa? :( On alkanut puhua outoja ja käyttäytyä

Vierailija
15.11.2012 |

todella omituisesti, jopa pelottavasti. Jäi alkusyksystä työttömäksi, jonka jälkeen jossain määrin ainakin masentui, alkoi vastoin tapojaan juoda paljon alkoholia(jonka tosin lopetti kun uhkasin lähteä lasten kans, jos jatkuu, mun lapset ei joudu katsomaan kotona ketään humalassa), en "jaksanut" tehdä enää juuri mitään, josta lähtien oon hoitanu kotityöt ja meidän lapset 5v, 3v ja 9kk täysin yksin.

Nyt viimeisen kuukauden aikana mies on alkanut puhua tosi omituisia juttuja, joista oon pikkuhiljaa tajunnut, ettei ne voi mitenkään enää olla totta. Eka hänelle "teki kiusaa" entinen työkaveri ja sen "liittolaiset", kuulemma uhkauspuheluja, seurattiin kaupungilla yms on koitettu pelotella.

Sitten meidän kodin irtaimistoa alkoi kadota ja särkyä, miehen mukaan "vainoajien" toimiesta. Muutama kk sitten esim vauvan vaunut oli revitty ja tuhottu. Niitä säilytettiin ulko-oven edessä. Tein rikosilmoituksen asiasta.

Nyt viimeisimpänä meidän kaikkien, erityisesti lasten vaatteita on alkanu katoamaan ja monet niistä on revitty ja silvottu. Vaatteet on meidän makkarissa kaapeissa, oon lähes jatkuvasti kotona ja yöt ulko-ovet on lukossa. Kukaan ulkopuolinen ei oo taatusti tänne päässy niitä tuhoja tekemään, vaikka mies niin väittää. Että hänet koitetaan lavastaa hulluksi jotta jättäisin hänet ja veisin lapsetkin pois.Outoa ja pelottavaa, en osaa päätellä muuta kuin että hän on itse ne tehnyt??

Eilen illalla kun olin saaanut lapset nukkumaan ja menin suihkuun, sieltä tullessa huomasin miehen menneen lasten huoneeseen, oven takana kuuntelin miten hän jutteli nukkuville lapsille miten isä kyllä suojelee teitä vaikka meidän perhe yritetään tuhota ja miten kauhean raskasta on kun äitikään ei enää usko isiä.Tänään aamulla heräsin siihen kun mies aamuyöstä itki ja puhui keittiössä itsekseen, kuin jollekin ulkopuoliselle tyyliin "Yritätte tuhota mut mutta mä tiedän kyllä mitä peliä te pelaatte jne". Pelotti niin etten uskaltanu mennä keittiöön.

Oon koittanu miehelle sanoa, ettei se taida olla ihan kunnossa, ja että menis lääkäriin, mua pelottaa ja huolestuttaa. Vastaus oli tosi aggressiivinen EI, ja sit takertui muhun ja itki miten rakastaa mua/meitä ja hajoaa jos minäkin "käännyn häntä vastaan".

Anteeksi sekava sepustus, saiko kukaan mitään tolkkua? Onko tää nyt sitä mitä epäilen = mies on tullut niin sanotusti hulluksi? :( Kamalan ahdistavaa ja pelottavaa, en tiedä miten suhtautua ja miten toimia, mut kai mun on jo pakko ottaa yhteyttä johonkin (minne???) kun tuo tuntuu koko ajan menevän vaan pahempaan suuntaan. Se nukkuu enää vaan muutamaa tuntia yössä, ei juuri syö jne, on ihan omissa maailmoissaan ja musta tuntuu et ainakin meidän esikoinen on jo alkanut ihmetellä mikä iskää vaivaa.

Auttakaa :(

Kommentit (143)

Vierailija
21/143 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta järjestää kotiisi joku henkilö, ettei sinun yksin tarvitse ehdottaa että miehesi menee lääkärille. Mieshän ei todennäköisesti itse tunne olevansa sairas.

Isäni oli vastaavalla tavalla vainoharhainen (kaudet vaihtelivat maanisesta depressiiviseen). Tämä yhdistettynä väkivaltaisuuteen pilasi meidän koko muun perheen elämän.

Vierailija
22/143 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatava hoitoa. Voimia,raskas tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/143 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta hoitoon nyt. Jos ei itse suostu lähtemään lääkäriin (ihan terveyskeskukseen), niin soita terveyskeskukseen ja sieltä joko tulee lääkäri kotiin ja lähettävät ambulanssin hakemaan. Suojaa perhettäsi ja tee se tänään.

Mies ilman muuta on sinulle sitten vihainen, mutta myöhemmin ymmärtää että näin oli tehtävä.

Terv. psyk.sh

Vierailija
24/143 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti johonkin psykiatriseen päivystysnumeroon, ja hommaat sen hoitoon heti. Jos et heti saa ambulanssia ja poliisia hakemaan häntä, karkaat hänen poissaollessaan turvakotiin tai jotain. Tuo kuulostaa kyllä pelottavalta, mitä kohta tekee teille.

Vierailija
25/143 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä että miehesi kokema stressi työttömyydestä ja sen mukanaan tuomasta tulevaisuuden epävarmuudesta on mennyt yli hänen käsittelykykynsä. Ehdottomasti lähdette lääkäriin ja voithan sinä itse ensin olla asiasta yhteydessä lääkäriin tai esim. johonkin kriisipäivystäjään.

Meillä oli hieman vastaava tilanne, tosin vaimo oli se joka alkoi epäillä kaikkea ja pelkäsi tulevaisuutta, mm.köyhäksi joutumista sun muuta. Hän meni keskellä päivää mm. ulos huutelemaan että "kuuleeko kaikki, me ollaan köyhiä" jne. Me emme osanneet hakea apua ajoissa ja myöhässä haettu apu ei enää auttanut. Erosimme ja vaimo ei ole oikein vieläkään saanut itseään tasapainoon. Tämä siis varoittavana esimerkkinä, ei exän haukkumisena

Vierailija
26/143 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi pelottavan kuuloista käytöstä, ja kyllä varmastikin miehesi on ns. tullut hulluksi :( Nyt äkkiä apua hakemaan ennenkuin tekee psykoosissaan jotain peruuttamatonta itselleen tai perheelleen...!!!

Soita vaikka ensin terveyskeskukseen ja kerro tilanne. Jos et saa apua, niin soita vaikka hätäkeskukseen ja pyydä poliisit hakemaan mies pakkohoitoon!

Vierailija
27/143 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukipuhelimiin, minne vaan että saat miehelles apua.

Todella pelottaa sun ja lapsien puolesta.

Voi vaikka ajatella, että pelastaa lapsenne vainoajilta surmaamalla.

Hommaa lapsille turvallinen paikka mihin mennä.

Soita vaikka turvakotiin ja kysy mistä saat apua!

Älä päästä lapsiasi tilastoiksi perhesurman uhreina.

Vierailija
28/143 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli juuri tuollainen. Syytti läheisiään myrkyttämisestä eikä uskaltanut edes kahvia juoda.

Työttömyys->masennus->skitsofrenia.

Vierailija
29/143 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri tulee tarvittaessa kotiin tekemään pakkohoitolähetteen.

Miehellä on paranoidinen psykoosi. Hän on vaarallinen teille ja itselleen. Hänet on saatava hoitoon välittömästi. Vaarannat lastesi hengen, jos et JUURI nyt soita apua.

Älä missään nimessä kerro miehelle mitään. Vie lapset turvaan ja mene itsekin turvaan. Mies voi hyökätä kimppuunne, kun tuntee olonsa uhatuksi ja äänet käskevät. Ääniähän hän siis selvästi kuulee.

Pyydä vähintään muita ihmisiä paikalle, kun lääkäri tulee.

Kerro huolellisesti kaikki oireet, mitä olet tänne kirjoittanut.

Miehesi tulee saada välittömästi hoitoon, niin toipuminen voi alkaa. Psykoosilääkkeet ovat nykyään inhimillisiä ja hänen olonsa alkaa nopeasti helpottamaan.

KOROSTAN: nyt on kiire, todella kiire. Mies on hengenvaarallinen, eikä ole oma itsensä, vaan vakavasti sairas.

HÄTÄNUMEROON tai kunnan akuuttipäivystykseen NYT.

Vierailija
30/143 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa pelottavalta minustakin! Varmista lasten ja oma turvallisuus, järjestä mies hoitoon. Valitettavasti en osaa neuvoa kuinka, mutta näissä aiemmissa kommenteissa on hyvän kuuloisia vinkkejä. Voimia! Toimi nopeasti!

Vierailija
31/143 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äkkiä hoitoon! olisko joku skitsofrenia tm, joka tapauksessa mielenterveys on todella huonossa jamassa. Soita nyt äkkiä jonnekin psykiatriselle ennen kuin tekee sulle tai lapsille jotain. Toimi heti, älä odottele enää yhtään. Alkaa olla jo niin psykoottisessa tilassa että äkkiä hoitoon, siis ihan laitoshoitoon. Kyllä ne sen hakee kun on noin sekaisin. Älä itse yritä saada lähtemään, voi tehdä sulle mitä vaan kun on jo käsiksi käynyt. Älä jätä yksin lasten kans!!

Vierailija
32/143 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua ,kun vielä voit?

Vierailija
33/143 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen miehesi on?

Jos kertomuksesi on totta, kuulostaa todella siltä että hän on sairastunut. Ei se sitä tarkoita että olisitte vaarassa, mutta tarvitsette apua.

Onko kunnassanne psykiatrian akuuttityöryhmää, josta saisit myös itsellesi apua? TAi ihan terveyskekskuslääkärikin käy.. jos on tarpeen krjoittaa pakkolähete, sen useimmiten tekee juuri tk-lääkäri , koska tarvitaan eri lääkäri sen sitten "hyväksymään" , sama lääkäri ei voi sekä tehdä lähetettä että määrätä hoitoon.

Vierailija
34/143 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on ihan selvä psykoosi! Todellisuudentaju hämärtynyt. Soita lääkäriin, mies täytyy saada pakkohoitoon. Ja olen tosissani, tämä ei ole mikään vitsi.

Vierailija
35/143 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita heti, siis HETI hätänumeroon ja sieltä kautta lähettävät sitten tarvittavaa apua. Nyt olette vaarassa sekä sinä että lapset, älä anna miehesi aavistaa että haet apua. Hän on psykoosissa, mikään järkipuhe ei auta. TOIMI VÄLITTÖMÄSTI ja jos mahdollista, yritä saada lapset jonnekin naapuriin heti.

Vierailija
36/143 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on sairastunut psyykkisesti. Olette vaarassa!

Lähde vaikka turvakotiin, mutta älä sano miehellesi mitään! Äkkiä!

Vierailija
37/143 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni puolesta oon kyllä huolissani, tajuan jo ettei se ole oma itsensä ja että se on jotenkin seonnut. Mutta se ei ole ikinä, IKINÄ, ollut mua saati lapsia kohtaan millään tavalla väkivaltainen, päinvastoin varmaan maailman kiltein ihminen.

On muutenkin niin herkkä, joskus esim itki koska oli vahingossa maantiellä ajanut vahingossa pikkulinnun kuoliaaksi..! Ei se ole väkivaltainen yhtään. Rakastaa mua ja lapsia yli kaiken.

Lisäksi mietin sitä, jos jonnekin soitan - mitä jos mies kieltää kaiken?Hänen äidilleen( =mulle läheinen anoppi) kerroin asiasta, mies väitti että oon käsittänyt jotain väärin. Hän on siis riittävän fiksu, ettei kerro näitä "epäilyjään" kelle vaan. MInä oon hänen uskottu.

Joku minussa sanoo, etten voi "pettää häntä", mutta tajuan nyt ettei ole oma itsensä eikä kunnossa, haluan et hän paranee, auttaako tällaseen lääkkeet oikeesti? :(

ap

Vierailija
38/143 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoin miehelle heti ettei se oo mikään maailmanloppu, ei me nälkään kuolla, ja mä oon itse alalla jolla löytyy heti töitä = voin mennä töihin heti kunhan kuopus ihan hitusen kasvanu.

ap

Vierailija
39/143 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei ole oma itsensä, vaikkei ole väkivaltainen, psykoosissa saattaa valitettavasti toimia todellisen luonteensa vastaisesti.

Te olette oikeasti vaarassa.

Jos rakastat miestäsi ja lapsiasi, hanki apua. NYT.

Soita nyt edes jonnekkin terveyskeskukseen tms.

Vierailija
40/143 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverille kävi ihan samalla tavalla erään vaikean elämänkokemuksen jälkeen. Nukkui tosi vähän ja alkoi kuvittelemaan kaikenlaista. Sen onneksi sen kuvitteli myös fyysisiä vaivoja, joiden takia hakeutui itse sairaalaan ja siellä aika pian huomattiin mistä oikeasti kiikastaa. Lääkkeillä harhat katosi jo n. kuukaudessa, mutta hän oli joku puolisen vuotta ainakin vielä masentunut tuon jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme