Kokemuksia remeron lääkkeestä unilääkkeenä?
Olen kärsinyt unettomuudesta jo reilun kolmen kuukauden ajan ja kokeillut vaivaan melatoniinia ja lihasrelaksantteja ilman apua. Nyt lääkäri ehdotti kokeiltavaksi remeron nimistä lääkettä, joka on myös masennuslääke. Onko jollakulla kokemuksia auttaisiko tuo unettomuuteen?
Kommentit (13)
tosi hyvä lääke. Auttaa useiden viikkojen käytön jälkeen hitaasti mutta varmasti. Et tunne olevasi lääketokkurassa ja olo kohentuu pikkuhiljaa. Suosittelen mutta ole pitkäpinnainen vaikutus ei heti ala.
Remeron
Muista ettei mikään unilääke vaikuta viikossa eikä kahdessa. Uniongelmien hoito voi ottaa kuukausia. Lääkkeet auttavat hitaasti mutta jossain vaiheessa apu tulee. Usein ongelma onkin että lääke lopetetetaan heit sanoen ettei se auta,,,,viikossa kahdessa sitä ei voi tietää vielä auttaako vai ei.
Kyseinen lääke on kuitenkin hyvä lääke. Kaikilla lääkkeillä on sivuvaikutuksia kun ottaa ohjeen mukaan niitä ei tarvitse pelätä. Muista ettet ota liikaa jos yksi ei tehoa, voi tulla vakavia oireita ja olet sairaalasas.
Nostaa hyvin ruokahalua.. :) Itse söin kuin hevonen kun oli tuo lääkitys. Lisäksi tuli levottomat jalat eli nukahtaminen oli sitten kuitenkin hankalaa.
Pisti minut nukkumaan 16 tuntia vuorokaudessa ja olin hereilläoloajankin ihan täys zombie, elämäni kamalimmat 3 kuukautta, en todellakaan suosittele.
tästä oli juuri täällä keskustelua, lue tuolta. Itsekin olen sinne vastaillut että mulla ei auttanut kuin pari viikkoa, sitten unettava vaikutus katosi.
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1653154/kokemuksia_m…
Olin 1/4 murusesta niin pihalla seuraavat 22h, ettei käytöstä tullut yhtään mitään.
Olin 1/4 murusesta niin pihalla seuraavat 22h, ettei käytöstä tullut yhtään mitään.
mutta useimmilta menee ohi parissa-muutamassa viikossa. Lisäksi hassua kyllä, annoksen nostaminen voi auttaa jos lääke väsyttää liikaa. Mirtatsapiini kun unettaa eniten pieninä annoksina, ja isommilla yleisesti masennukseen käytetyillä ei niinkään.
ja se väsyttää kerta kaikkiaan niin kauheasti seuraavana päivänä, etten saa lapsia hoidettua enkä tehtyä yhtään mitään. Ei sellaisen ohi menemistä voi odotella 2-3 viikkoa ainakaan ihan joka elämäntilanteessa.
Lääkäri (ylipainoinen ukkeli) kehotti juomaan vettä näläntunteeseen. Jeah! :)
Tätähän oli yhteen aikaan muotia lääkäreille myöntää. 12h nukkui helposti, sitten vessaan, kissanhiekkalaatikon puhdistus ja kissojen syöttö. Sitten sohvalle 4 h nukkuun. ''Onneksi" oli paniikkihäiriölääkitys silloin. Välillä ei muuten uskaltanut edes kauppaan. Lääkärin mielestä väsymys oli vain hyvä.
Hassua, minkä kuulin vasta jälkeenpäin, että puolikkaan vaikutus oli vahvempi. Ja toisaalta jos oli tottunut puolikkaisiin niin kokonaisen vaikutus oli heikompi.
Lisäys ed kommenttiin. Jos olet töissä, niin vaadi ehdottomasti piristäviä aamuksi. Muuten et pääse töihin. Toki katupirikin auttaa.
Käytin vajaan vuoden. Huono kokemus. Väsytti aluksi, mutta väsyttävä vaikutus lakkasi jossain vaiheessa. Remeron teki minulle lisäksi levottomat jalat, joten niiden kanssahan olikin mukava yrittää nukahtaa. Lisäsi myös ruokahalua hurjasti ja lihoin noin 10 kg käytön aikana. Paino palasi ennalleen lääkkeen lopetuksen jälkeen ja levottomat jalat rauhoittuivat, mutta mieliala sen sijaan oli matalammalla kuin ennen lääkkeen aloitusta lihomisen ja oman kropan ulkönäköön tympääntymisen myötä.
Olen kärsinyt kroonisesta unettomuudesta noin 20 vuotta, joista viimeisten 10 vuoden aikana ovat (uudet) lääkärit ehdottaneet aina ensimmäiseksi mirtatsapiinia (jonka yksi myyntinimi on Remeron). Koettu on enkä ainakaan siihen lääkkeeseen palaa enää koskaan. Melatoniini yksinäänkin on parempi kuin se. Siis vähemmän haittoja, vaikka teho on vain tyydyttävä. Parempi teho satunnaisesti niin, että yhdistää sen alkoholiin, vaikka tätähän ei suositella. Tai melatoniini ja esim. Imovane yhdessä.
Tämäntyyppistä eli kroonista ja ilmeisen primaarista unettomuutta ei oikein osata hoitaa, paitsi psyykelääkkeillä. Olen kokeillut kyllä vuosien varrella muitakin kuin Remeronia, mutta kai minussa on jotain vikaa, kun ei nuo ensisijaisena ja muka vähiten haittoja aiheuttavina pidetyt lääkkeet (eli masennuslääkkeet pienellä annoksella tai isommallakaan) ole minua auttaneet. Melatoniini isolla annoksella (isommalla kuin lääkäri määrää, 10 mg iHerbistä) ja/tai unilääke on ollut minulle oman kokemukseni mukaan vähiten haittoja ja eniten hyötyä tarjoavat aineet, mutta se taas on nykylääketieteen mukaan väärin hoidettu. Eli minun kroppani toimii väärin.
No ei voi mitään ja kuolema kuittaa aikanan univelat :p Lääkärillä on aiheesta ravattu niin paljon ja yleensä petytty, että en sinne enää mene. Masentuneeksi leimnataan uneton yleensä ihan syyttä suotta, koska tottahan unettomuus johtuu masennuksesta tai ahdistuneisuudesta eikä voi olla primaarista eli ilman löydettävissä olevaa syytä tulevaa. Vaikka meitäkin on muutama prosentti väestöstä, mutta koska meitä on niin vähän, ei meitä kannata näköjään ottaa huomioon ollenkaan.
Jos on yhtään painonhallintaongelmia ennestään, niin en kyllä suosittelisi Remeronia. Minulla on normaalisti aika huono ruokahalu ja paino oli alipainon rajoilla, mutta kummasti oli lääkkeen aikana koko ajan nälkä ja paino nousi niin, että vaatteet menivät "kutistumisen" myötä uusiksi ja sen ajan valokuvista katsoo pullukka.