Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hassuimmat kokemukset nuukista ihmisistä?

Vierailija
14.11.2012 |

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasta voisi aloittaa painvastaisen ketjun ihmisista, joilla kaikki mika tulee, menee myos. Enka tarkoita nyt pienituloisia ihmisia, vaan ok tienaavia, joiden rahan kaytto on ihan holmoa

Hohoo, voisin kirjoittaa itsestäni siihen pitkät litanjat. Siis en ole hyvin tienaava, olen opiskelija ja elän opintotuella + säästöilläni, mutta rahan käyttöni on välillä niin typerää.

Esim. saatan jonakin päivänä tinkiä ruoan laadusta muka säästääkseni, mutta sitten seuraavana päivänä ostan jonkun turhan meikkituotteen tai syödä ulkona. :D

Vierailija
102/113 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ärsyttää säästäväiset ravintolapuolittajat: pullat ja pizzat pitää ostaa ja syödä puoliksi, tulee halvemmaksi. yksi henkilö jopa haluaa ostaa siiderit puoliksi baarissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tullut hakemaan kaveriani ja hänen vauvaikäistä lastaan meiltä kylästä klo 21 kylmänä talvisena lauantai-iltana, sillä vaunujen kanssa kulkeminen HSL:n julkisilla on ilmaista. Laittoi siis vaimonsa ja pienen lapsensa mielummin ensin bussiin ja sitten haahuilemaan Helsingin rautatieasemalle ja siitä edelleen lähijunaan, kuin että olis itse niitä tullut sen 30km autolla hakemaan. Samainen tyyppi kieltäytyi heittämästä harvoin heillä vierailevaa kaverini siskoa kantamuksineen rautatieasemalle 20km, kun lähijunalla pääsee niin kätevästi.

Vierailija
104/113 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummo selitti, et sota-aikana homehtuneet ruuat sai syömäkelpoisiks kiehauttamalla ne

Vierailija
105/113 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosia ainoat lahjat mitä lapsemme ovat saaneet isovanhemmiltaan ovat 30 vuotta vanhoja lasten isän ja hänen veljensä hyvin luettuja Roope setä-pokkareita. 1 per lapsi. ja yksi suklaa rasia joka oli jaettu minigrip pusseihin että kaikki saivat.

Ei mitään muuta.

Anoppi kuoli. Perinnönjaossa selvisi että pariskunnalla on omaisuutena kaksio + 300 000 käteistä rahaa.

Olisi sitten ollut likaa ostaa edes uudet pokkarit ja joka lapselle oma suklaa rasia?

Vierailija
106/113 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle omasta äitiyspakkauksestaan yli jääneet pöksyt babyshower-lahjaksi.

Vierailija
107/113 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken maailman työpaikan keräyksiin. Palkkani on ihan hyvä, mutta siitä on pakollisia menoja tosi paljon. Niin ärsyttää työpaikan keräykset! Vähän väliä joku lopettaa, on nimpparit, synttärit, vauvan saanut. Ja aina pitää kylvää 5 e. Eihän se sinänsä iso raha tietty ole, mut kun mä en hyödy niistä mitään. En edes erityisesti pidä kenestäkään, ja joutuu vähän väliä kylvämään sen vitosen ja sen vastineeksi saa työpaikan kahvikassasta (johon itsekin kuulun) keitetyn kahvikupillisen ja siivun porkkanakakkua (jota erityisesti inhoan ja joka tuntuu olevan oikein suosikki kaikkien keskuudessa) tai keksin, enkä edes syö makeaa ;) Ja meillä kaikilla oli niin mukavaa :D

sinulle ole kerätty nimppari-/synttäri-/vauvalahjoja?

Kai nyt vuorostasi itsekin olet saavana osapuolena? Ja varmaan tarjoat jotain porkkanakakkua maistuvampaa kahvin kanssa :)

hehe, en ole tämä vastaaja, mutta oma kokemukseni on kyllä hieman sama tästä asiasta. En ollut kauaa ollut uudessa työpaikassa kun pyydettiin osallistumaan sen ja sen eläkkeellelähtölahjaan, läksiäislahjaan jne. ja minä en edes tuntenut kyseisiä lahjottavia ulkonäöltä. No tietysti kilttinä sitten osallistuin jokaisen lahjaan kuvitellen että näinhän se kuuluu olla osa työyhteisöä. Sitten siinä vaiheessa kun itse sain lapsen ja jäin töistä pois, niin yllätys yllätys minulle ei edes korttia hommattu, ei minkäänlaista muistamista.

Vierailija
108/113 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en osta oikeastaan koskaan lapsilleni normaalihintaisia vaatteita. Hyödynnän kaikki tarjouset, esim. KappAhlin kolme kahden hinnalla, Cittarin alet jne. Ostan aina seuraavan kauden haalarin ed. kauden alesta. Ja lapsillani on siis hyvät laadukkaat vaatteet ja kengät, en vain koskaan maksa niistä täyttä hintaa.

Olen ollut kauan opiskelija/kotiäiti joten säästeliäisyydestä on tullut tapa josta en pääse irti vaikka rahaa olisikin aivan hyvin. Varmaan tulen aina toimimaan näin.

tätäpä myös minäkin teen...tosin harvemmin ostan jopa niitä kaupanalennus vaatteita vaan kiertelen kirppareita, josta nykyään löytää ihan uudenveroistakin vaatetta lapsille edullisesti. Ja todellakin meidän lapset on aina hyvin puettuja, yllä usein siistiä merkkivaatetta ja muut kehuvat lasten vaatteita. Mulle tulee hyvä mieli kun ajattelen, että joo no tuokin makso 2 euroa kirpputorilla tai 4 euron alerekistä löysin.

ja tosiaan laadukkaita vaatteita vain ostan..

Vierailija
109/113 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihiys, kateus ja ahneus liittyvät toisiinsa

--------------------------------------------------------------------------------

Tämän päivän HS:n osastossa Elämä & Terveys MARJO TURUNEN kirjoittaa.

»Psykoanalyytikko Kaj J. Davidkinin mukaan pihiys, kateus ja ahneus liittyvät toisiinsa.

"Pihi tuntee itsensä riittämättömäksi ja kadehtii toista, koska kokee tiedostamattaan, että toisen hyvä on hänen puutteensa. Tyydyttääkseen pohjatonta psyykkistä nälkäänsä pihi haalii itselleen monenlaista hyvää ja varjelee sitä vain itseään varten", Davidkin sanoo.

Äärimmäinen nuukuus näkyy myös tunneasioissa.

Turvattomaksi itsensä tunteva ihminen ei luota itseensä eikä muihin. Hän kitsastelee tunteissaan eikä ota huomioon toisen tarpeita ja tunteita – hänellä ei ole siihen varaa.

Läheisyys ja sitoutuminen on vaikeaa, ja ihmisestä tulee eristäytynyt ja yksinäinen.

Pitkälle mennyt pihiys on joskus suorastaan psyykkistä taistelua hengissä säilymisestä, suoja ahdistusta, ja avuttomuutta vastaan.

Pihi näkee toisen ihmisen ahneena ja kateellisena, koska ei siedä nähdä näitä ominaisuuksia itsessään.

[/quote]

"Epäluuloisen tunteen vallassa hän uskoo, että toinen varastaa hänen ajatuksensa ja omaisuutensa, sen pienenkin hyvän, joka hänellä on, ellei hän kaiken aikaa ole varuillaan",

Davidkin sanoo.

Äärimmilleen vietynä pihiys voi tehdä ihmisestä itsekkään ja kylmäkiskoisen.

[/quote]

»

Vierailija
110/113 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ketjua hassuimmista tuhlareista. Tyyliin että joku pesee hampaansa niin, että vesihana on koko ajan päällä ja täysillä jne.. Eiköhän rahan ja luonnonvarojen ajattelemattomia tuhlaajia ole nykyisin paljon enemmän kuin pihejä.

Minua ei haittaa yhtään, jos joku pihistelee, omapa on asiansa. Enemmän hirvittää luonnonvarojen liika törsääminen, siitä tässä maailmassa enemmän pitäisi päästä eroon. Järkevästä kuluttamisesta olisi monelle hyötyä siinäkin, ettei tarvitsisi valittaa rahojen vähyyttä. Joillakin sama palkka riittää hyvään elämään, toisilla raha valuu käsistä ja loppukuusta nähdään nälkää.

Vierailija
111/113 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on sekin niin nuuka vaikka on rikas, siksihän ne rikkaaksi on tulleet, kun rahaa ei ole kulunut :-). Jos rahat jaettaisiin tasan, jotkut olisivat taas kohta köyhiä ja toiset rikkaita, niin se menee.

Vierailija
112/113 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava meni kerran bussilla oman pysäkkinsä ohi kauemmas, jotta saisi rahalle enemmän vastinetta... Ilmeisesti ei yleensä juuri käytä bussia.

laihialaisvitsi, jossa poika juoksi bussin perässä että säästäisi rahaa. Isä sitten nuhteli että vielä enemmän olisit säästänyt jos olisit juossut taksin perässä...

Vierailija
113/113 |
10.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-80 luvulla oli kaikissa neuvoissa lehdissä ja kampaajatkin neuvoi, että shampoo pitää laimentaa, koska raakana liian vahvaa hiuksille.

Ei ole mistään säästeliäisyydestä kyse vaan ihan halusta pitää hiuksensa kunnossa.

Mutta anoppi ja appi laimentavat halvan suomalaisen shampoon vedellä ja puolittavat teepussin- samaan aikaan syynäävät pojalleen rahaa niin paljon kun pyytää kun pojallaan putki päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi