Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hassuimmat kokemukset nuukista ihmisistä?

Vierailija
14.11.2012 |

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästää lahjapapereita ja nimikortteja. Ja paljon muutakin. Parhaan säästökohteen kuulin hiljattain. Ovat miesystävänsä kanssa Euroopassa parin kuukauden mittaisella matkalla(rahasta ei ole puutetta). Puhelut ja tekstiviestit maksavat kyseisestä maasta soitettaessa heidän mielestään niin paljon, että eivät voi olla yhteyksissä. Kuulemme sitten kun matka jatkuu edullisempaan maahan.

Vierailija
62/113 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jotkut jutut tässä ketjussa eivät ole nuukailua vaan ihan järkevää taloudellista ajattelua. Esim. wc:n liiketunnistinvalo on erittäin kätevä, jos valoa muuten rämpätään esim. aamuisin koko ajan. Sellainen syö lamppuja todella kiitettävää tahtia. Samoin kauniiden ja siistien joulu- ja lahjapaperien säästäminen on ihan mukavaa, tulee kivaa fiilistä joululahjapakettiin kun paperi on 20 vuotta vanhaa ja nätisti kulunutta. Makuasia toki! Huonolaatuisia en kyllä säästäisi, mutta yleensä pyrinkin ostamaan ensisijaisesti mahdollisimman laadukasta ja käyttämään sitten mahdollisimman pitkään. Ja matkoille otan usein jotain evästä, riisikakkuja tai muuta. Mikään ei ole kauheampaa kuin olla vuorokausi valvoneena ja matkustaneena, puolikuolleena illalla hotellissa eikä hajuakaan mistä saisi ruuan murenan. Siinä tilanteessa on paljon mukavampi syödä ensin pikkuisen eväitä ja sitten lähteä etsimään vaikka lisää.

Mutta mitenkäs sitä rikkaaksi tullaankaan jos ei nuukailemalla? Sairaudeksi sekin voi mennä, tästäkin ketjusta sen näkee. Itse olen toki täysi köyhimys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos ei varasteta niin tungetaan ostoksia hedelmäpusseihin. T. Kaupan kassa

Jos haen lähikaupasta pienempiä ostoksia, jotka mahtuvat hedelmäpussiin, pakkaan ne siihen, niin dorkan näköistä kun se onkin. Meille kertyy kotiin aina noita muovikasseja muutenkin ihan tarpeeksi ja en koe, että tarvitsen isoa kassia pikkuostoksille, mikäli kuljetan ostokset tien toiselle puolelle.

Vierailija
64/113 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa joko pankkikortilla tai käteisellä riippuen siitä paljonko ostokset on, esim.ostokset 9.98 € niin maksaa pankkikortilla ja säästää 2 senttiä (käteisellä maksettaessa tekisi 10 €) , vastaavasti jos ostokset maksaa esim. 10.02 niin maksaa kateisellä.

Vierailija
65/113 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jotkut jutut tässä ketjussa eivät ole nuukailua vaan ihan järkevää taloudellista ajattelua. Esim. wc:n liiketunnistinvalo on erittäin kätevä, jos valoa muuten rämpätään esim. aamuisin koko ajan. Sellainen syö lamppuja todella kiitettävää tahtia. Samoin kauniiden ja siistien joulu- ja lahjapaperien säästäminen on ihan mukavaa, tulee kivaa fiilistä joululahjapakettiin kun paperi on 20 vuotta vanhaa ja nätisti kulunutta. Makuasia toki! Huonolaatuisia en kyllä säästäisi, mutta yleensä pyrinkin ostamaan ensisijaisesti mahdollisimman laadukasta ja käyttämään sitten mahdollisimman pitkään. Ja matkoille otan usein jotain evästä, riisikakkuja tai muuta. Mikään ei ole kauheampaa kuin olla vuorokausi valvoneena ja matkustaneena, puolikuolleena illalla hotellissa eikä hajuakaan mistä saisi ruuan murenan. Siinä tilanteessa on paljon mukavampi syödä ensin pikkuisen eväitä ja sitten lähteä etsimään vaikka lisää.

Mutta mitenkäs sitä rikkaaksi tullaankaan jos ei nuukailemalla? Sairaudeksi sekin voi mennä, tästäkin ketjusta sen näkee. Itse olen toki täysi köyhimys.

Vierailija
66/113 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin meidänkin äiti (55v) säästää ne joka vuosi. Itse heitän kyllä suoraan roskikseen, missä mä niitä edes säilyttäisin, muutenkin roinaa riittää.

Vanhemmat ihmiset ei käy myöskään niin usein ulkona syömässä kuin nykynuoret. Vanhempien ihmisten mielestä semmoinen on rahanhaaskausta, nuorille ihan normaali juttu.

Vierailija
67/113 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava meni kerran bussilla oman pysäkkinsä ohi kauemmas, jotta saisi rahalle enemmän vastinetta... Ilmeisesti ei yleensä juuri käytä bussia.

Vierailija
68/113 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassuinta, mihin itse olen törmännyt, on että eräs tuttavani kerää kylppäriinsä kokoelmaa ylösalaisin asetettuja tyhjiä shampoopulloja. Kun niistä tusinasta pullosta heruttaa aina yhden pisaran kustakin, niin kai sillä melkein jo hiukset pesee. Eikä ole rahasta puute tälläkään ihmisellä.

Vierailija
69/113 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä suihkun alla oli muovisaavi. Isäntä ( vanhempi pariskunta) kertoi, että suihkussa käydessään seisovat siinä saavissa. Näin pesuveden saa säästettyä, ja käytettyä kukkien kasteluun ( ulkokukkien). Pesukoneen harmaa vesi otettiin talteen samalla tavoin.

Vierailija
70/113 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä tosi hauskoja ja kummallisiakin säästämisvinkkejä. Itse leikkaan saksilla poikki hammastahnatuubit ja muoviset käsivoidetuubit, niin niistä saa käytetyksi sen ihan viimeisenkin rippusen. Olen siis nuuka, joka EI ole sama kuin ITARA, SAITA. Nuuka tulee ruotsinkiel. sanasta nog, -t, -a = tarkka.

Vierailija
71/113 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassuinta, mihin itse olen törmännyt, on että eräs tuttavani kerää kylppäriinsä kokoelmaa ylösalaisin asetettuja tyhjiä shampoopulloja. Kun niistä tusinasta pullosta heruttaa aina yhden pisaran kustakin, niin kai sillä melkein jo hiukset pesee. Eikä ole rahasta puute tälläkään ihmisellä.

Shampoopulloon kun se on tyhjä, vähän vettä. Kestää 2 pesukertaa eikä tarvi purkkeja säästellä.

Vierailija
72/113 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina matkoilta ottanut ne minipullot mukaan ja heräsin todellisuuteen kun purkkeja oli yli 50. Kun pesen hiukset, käytän ekaks näitä hotellikamaa ja tokalla pesukerralla normishampoota, jota tällä tavoin kuluu 1/3 vrt entiseen. Puhumattakaan tulee käytettyä ylimääräiset pois.

Vierailija
73/113 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi tyttarensa nimityksen (tarkea virka, diplomaatti) kunniaksi neljalle aikuiselle 2 dl:n kuohuviinipullon

Mun lapsuudenajan kaverin perheessa (70-80 luku) kaytettiin samoja joulukalentereita vuodesta toiseen, samoin joululahjapaperit saastettiin

Tasta voisi aloittaa painvastaisen ketjun ihmisista, joilla kaikki mika tulee, menee myos. Enka tarkoita nyt pienituloisia ihmisia, vaan ok tienaavia, joiden rahan kaytto on ihan holmoa

Vierailija
74/113 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etelän matkalle otetaan puurohiutaleet ja makaronit mukaan ja syödään vaan omassa huoneistossa.

Jossa puurohiutaleet ja makaronit olisivat kalliimpia kuin Suomessa. Suomessa ruoka, asuminen ja oikeastaan kaikki on törkeän kallista, joten jos säästää haluaa, niin voinee ostaa nuo raaka-aineet sieltä turistikohteesta jostain supermarketista.

Vierailija
75/113 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki niihin pusseihin saa muutamat ostokset laittaa mutta on huvittavaa kun jotku pakkaa isommatkin ostokset niihin ku ois helpompi se kassi :)

Tuosta nuukuudeesta/piheydestä; se on kyllä todella usein niin että juuri ne joilla on sitä hilloo on niitä nuukia! Tiedän rikkaita asiakkaita jotka ostavat sitte punasia lappuja.

Vierailija
76/113 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi maksajaa, ei lapsia - niin ovathan menot ovat ihan toista kuin lapsiperheessä.

Aika paljon teillä muuten menee rahaa ruokaan jos 400€/kk kahdelle ihmiselle.

Siis korjaus, ruokaKAUPPAAN menee se 400e, sisältää siis kaikki taloustavarat, satunnaiset savukkeet ja alkoholit, herkut jne.

Olen ihan sitä mieltä, että jos tulot (pienetkin) riittävät elämiseen niin, että ei tarvitse nälässä elää, jokaisen on mahdollista onnistua säästämään "luksukseen".

Mut on ainakin opetettu niin että ensin säästetään, sitten ostetaan - tällä periaatteella ei tietenkään omia asuntoja hankita kuin juuri juuri ehkä eläkeiän kynnyksellä, mutta eipä tule laskujakaan kun ei tule luottokorttien tai eri firmojen osamaksulaskutusten laskuja, tai lainojen pois maksamisia.

Tällä hetkellä säästörahoilla on ostetuna viikon etelänmatka ensi keväälle. Huhti-toukokuu sitten eletään "kurissa ja nuhteessa" jotta on vara sitten lomalla elellä herroiksi ja leikkiä että oltaisiin varakkaampikin pariskunta. :)

Vierailija
77/113 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua tollastakaan, että säästetään ja säästetään ja tuijotellaan pankkitilillä olevaa saldoa, mitään ei voi tehdä kun pitää säästää ja säästää vielä enemmän.

Sit on säästetty ja vanhana huomaa, että sitä pahaa päivää ei tullutkaan, rahaa on, mutta mitään ei tullu tehtyä.

Emmä nyt sitä tarkoita, että kaikki rahat vaan haiseen tai näin, mutta kyllä raha on tarkoitettu käytettäväksi ja elämä nautittavaksi silloin nyt kun se on. Se nyt on vain rahaa.

Hmm. Itse nuukailen vaikka missä, ruuassa, matkustamisessa jne. Bruttoni on n. 800e/kk, ja saan siitäkin rahaa säästöön. Säästöjä kerrytän "pahan päivän varalle". Ärsyttää ne ystävät, jotka loukkaantuvat esimerkiksi kun kieltäydyn yhteisistä reissuista tai maksullisista tapahtumista / ulkona syömisestä sanomalla, että nyt ei valitettavasti ole varaa. Kuulemma on, kun kerta on säästöjäkin. Samaan aikaan ystäväni joka tienaa nelinkertaisesti minun tuloihini nähden, on aina ihan PA n. viikkoa ennen palkkapäiväänsä, minulla on hyvin harvoin käyttötili tyhjillään. Ei ne tulot vaan ne menot, ystävät hyvät! ;)

Rahaa on vaikkei näy, kello on vaikkei käy. Ihan älyvapaata touhua.

Vierailija
78/113 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jättää tölkin suu alaspäin valumaan, että varmasti joka pisara tulee juoduksi. Ihmettelee vielä miksei kaikki tee niin, kun se on niin järkevää ja säästäväistä toimintaa.

Vierailija
79/113 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko joku taukki oikeasti rikastuvansa nuukailemalla kaikessa? Se 800 e/kk bruttona tienaava av-mammakin voisi keskittyä kasvattamaan tuloja eikä karsimaan menoja, jos tekee mieli vaurastua. :D

Vierailija
80/113 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-luvulla vieraspatjoina olkipatjat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi