Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pakastevihannekset ja listeria

Vierailija
14.11.2012 |

Hei

Auttakaa hysteerikkoa. Olen ollut todella tarkka raskausajan varoitusten kanssa, hysteerikko kun olen. Nyt tein viikonloppuna ruokaa. Kuumensin pakastewokkivihanneksia wokkipannulla ohjeen mukaan. Taisin jopa pitää yliaikaa kun odotin riisien kypsymistä. Syödessämme kasvikset olivat kyllä lämpimiä mutta nyt olen alkanut panikoimaan että olivatko yli 70-asteisia. Ohjeessa sanottiin että paista pannulla noin 6-8 minuuttia, mulla ne taisivat olla 15 minuuttia. Jäisiä eivät siis missään nimessä olleet mutta miten lämmintä on 70-asteinen? Takana vaikea raskaus ja nyt ollaan jo hyvillä viikoilla ja pelottaa että olenko nyt saanut listerian tämän seurauksena.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Raskaana olevilla listerioosi ilmenee kuumetautina, joka muistuttaa tavanomaista influenssaa (kuume, päänsärky, lihaskivut) ja joka voi johtaa keskenmenoon tai ennenaikaiseen synnytykseen."

Vierailija
2/5 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis mikäli oireita ei tule niin voin huokaista helpotuksesta? Voiko vaikuttaa sikiöön vaikka itse en oireilisi?

Miten te muut raskaana olevat kuumennatte wok-vihannekset? Keittämällä ne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on varmasti kuumia olleet kun olet niin kauan paistanut, ja harvinaistahan se listeria muutenkin on. Voithan soittaa neuvolaan jos oikein huolestuttaa. Luulisin että listeria on MAHDOLLISTA sairastaa huomaamattakin.

Vierailija
4/5 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sä kuulostat vielä hysteerisemmältä kuin minä ;) Jos olet noin pitkään paistanut ja pannussa on ollut yhtään lämpöä, niin kai ne vihannekset on väkisinkin kuumentuneet yli 70 asteen? Niihin on varmaan tullut myös jotain väriä paistamisesta?

Uskoisin, että kaikki on ihan hyvin! Mutta jos sua epäilyttää, niin laita pannu ensi kerralla vielä kuumemmalle, niin sitten kaikki pöpöt kuolee ihan varmasti.

Vierailija
5/5 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sä kuulostat vielä hysteerisemmältä kuin minä ;) Jos olet noin pitkään paistanut ja pannussa on ollut yhtään lämpöä, niin kai ne vihannekset on väkisinkin kuumentuneet yli 70 asteen? Niihin on varmaan tullut myös jotain väriä paistamisesta?

Uskoisin, että kaikki on ihan hyvin! Mutta jos sua epäilyttää, niin laita pannu ensi kerralla vielä kuumemmalle, niin sitten kaikki pöpöt kuolee ihan varmasti.

Siis pannu oli ihan täysillä. Ei niissä kyllä mun mielestä mitään väriä ollut, olivat kyllä siis lämpimiä mutta eivät mitään tulikuumia. Lähinnä mua siis epäilyttää se kun paistoin ne wokkipannulla missä ei ole kovin iso se paistopinta-ala ja jäisiä vihanneksia oli paljon, 900 g. Yleensä en paista pakastevihanneksia vaan keitän että ovat varmasti tarpeeksi kuumia. Laitoin vielä miehen maistamaan niitä ennen kuin itse söin ja kyllä ne siis lämpimiä oli.

Olen todellakin hysteerinen tämän asian suhteen ja toivon vaan että saan lapsen terveenä maailmaan ilman listeriaa tai toksoa, niin harvinaisia kun nämä ovatkin.