Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Talvi 2013 - kevät 2014 vauva

15.10.2012 |

Heipsan kaikille. Vanhoille oonkin varmaan jo tuttu aikaisemmista keskusteluista. Vauvahaave pistettiin emidän talossa vireille tammikuussa 2012 nyt on jo 10kuukautta tätä haavetta yritetty. Välillä on toivo menetetty mutta aina se jossainvaiheessa kuuta palaa. Vuoden vaihteessa päästään lapsettomuus tutkimuksiin samalla kun aloitetaan järjettömien menkka kipujen selvittely. Vielä siis on parikuukautta yritttämistä luultavimmin ilman tulosta, jossakin kun on väkisin oltava vikaa ajoitus kun ollut aikas kohdillaan useaan kertaan.. Laitoinpa siis keskustelun nimeksikin talvi 2013-kevät 2014 vauva, meillä kun alkaa loppua pikkuhiljaa mahdollisuudet aikaisempaan vauvaan.

Tervetuloa uusille ja vanhoille tähän keskusteluun. Toivottavasti löydetään taas ahkera porukka kirjoittelemaan tänne.

Haaveilija20 yk10 kp5/23-33

Kommentit (771)

1/771 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa pitkästä aikaa :)! en ole jaksanut kirjoitella kun mitään ei ole tapahtunut -.-

olen kyllä itsekin ihmetellyt että mitäs sille valion greippimehulle on tapahtunut kun mistään kaupoista ei enää löydy :o vaihdoin sitten valion hedelmätarha greippi,verigreippi täysmehuun,luulisi ajavan saman asian..ja on vähän paremman makuistakin :) tosin siinä on hedelmälihaa mukana,mutta ei onneksi minua haittaa. mulla kans limat olleet jotenkin paksumpia ja kerralla on tullut enemmän,mutta välillä on melkein aivan kuivia päiviä. olen kahtena peräkkäisenä yönä nähnyt nyt unta että menkat alkaa,liekö joku enne vai pelkäänkö vain niin paljon sitä. eilen tein puhtaan negatestin,mutta odottelen viikon ja teen sitten uuden jos mitään ei ole tapahtunut.. toivottavasti ei ole mitään megapitkää kiertoa taas :( mitään oireita ei löydy. en tiedä olenko jo luovuttanut vai olenko epätoivoinen tämän asian suhteen. enää en jaksa panikoida samalla tavalla kuin vielä pari kiertoa sitten.

ingela kp 29/26-45

Vierailija
2/771 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen näköjään päivän jäljessä sinusta Ingela! Itsekin huomasin, että ensin hyllyt olivat tyhjillään greippimehusta (2 purkkia ehdin ostaa) ja nyt kun tarvitsisin lisää niin onpa laputkin jo hyllyistä hävinneet, liekkö valmistus lopetettu. Mutta God morgon verigreippimehulla jatketaan :) Vatsa on ollut perjantaista asti hieman sekaisin, liekkö johtuu tuosta mehusta (viikon verran olin sitä juonut viime perjantaihin mennessä). Vatsaa on nipistellyt, mutta on varmaan samanlaista kuin aina ennen menkkoja...

anpiainen yk9 kp28/47-46-40-39-26-36-42-36

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/771 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! 

Täällä ei mitään erikoista. Ovis todennäköisesti bongattu ja hyödynnettykkin :) Nyt vaan ootellaan ja toivotan parasta :)

Anzcu

Vierailija
4/771 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisinpa unohtaa päivitellä tänne kuulumisia.. Eli kierto venyi ennätyspitkäksi, 31 päivään. Nyt KP 4/26-31 YK 5.

Vierailija
5/771 |
18.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omanapapäivitys:

Siirryttiin kutoskierrokselle (jota ei siis tulla hyödyntämään peittojen alla :/)

Anzculle, Ingelalle ja Miraclelle tsempit!

Myax

yk 6  kp1/36-28-26-29-29

P.s. Mulla ei eläissäni ole ollut näin säännöllisiä kiertoja! O.o

6/771 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

anpiainen: näköjään joo,sä oot vaan kierron verran mua edellä :) 

harmittelut teille joilla alkoi uus kierros :/ 

myax,no nyt ainakin voit ottaa rennosti tämän kierron kun tiedät ettei mitään tule kuitenkaan :) (jos vaan pystyy :P )

ja toivottavasti anzculla tärppää tällä kertaa :) ! 

mun kierrot näköjään venyy nykyää joka kerta :( tänään kp 32/26-45 eikä mitään merkkejä ilmassa,ehkä jonkin näköistä menkkojen alkamis tuntoa jossain vaiheessa joskus,mutta en tiedä siitäkään. kävin allergiatesteissä tässä vähän aikaa sitten ja todettiin (kaiken muun lisäksi) että olen jonkin verran vehnälle allerginen,eli en edes tiedä mikä möyrintä ja kipu on nyt siitä vehnästä johtuvaa ja mikä kierrosta :D

7/771 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips, pikakahlasin tekstit läpi. Tsemppiä yritykseen kaikille jotka ovat joutuneet uuteen kiertoo. Ja piinapäiväläiset mailttakaa mielenne.. :)

ON:

Kauhean aktiivisia ei taas olla oltu ja ovistesteilläkään ei löytynnyt ovista enkä tullu ostanneeks niitä edes lisää. Eli ei mitään tietoa miten tämä keirto mennyt. Muutamana päivänä iollut vähän alavatsa poltetta ja kipua mutta tiedä sitten taas onko se kierrosta vai jostain muusta. Enpä nyt oo taas jaksannu asiasta kauheasti stressata. Ylihuomenna alkaisi sitten tutkimukset. Sitä kyllä olen jännittänyt, viime yö menikin ihan levottomia unia nähdessä asian tiimoilta. 

Palailen tänne kun taas jotain kerrottavaa.

Haaveilija20 yk15 kp29/27-38

8/771 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Laitoin tästä kyselyä jo tuonne tammikuisiinkin, mutta tiedättekö on muita raskautumista edistäviä ruoka-aineita kuin tuo greippimehu? Ja koska tuota greippimehua tulisi juoda? Koko kierto vai alkukierrosta? (se on niin todella pahaa)

9/771 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

rouva puolukka: kannattaa myös kokeilla valion verigreippi,greippi-mehua,on mielestäni paremman makuista kuin se pelkkä greippi :) maca-jauhe on ainakin yksi semmoinen ruoka-aine minkä on tutkittu lisäävän hedelmällisyyttä,niin miehillä kuin naisillakin,mutta se vasta kamalan makuista onkin :/ mieheni sekoitti sitä veteen ja joi yhden kuukauden,mutta eipä meille vauvaa siitä tullut..olisi varmaan pitänyt käyttää hieman pidempään jotta vaikutus olisi ollut oikein hyvä :) oletko koittanut googlettaa hedelmällisyyttä lisäävistä ruoka-aineista?

haaveilija: ikävää kun stressi tulee uniin,menee yötkin pilalle :D tsemppia tutkimuksiin,toivottavasti alatte sitten saamaan vastauksia :)

On: tänään kp 34/26-45 ja tein äsken testin,ja negaa näytti,taas. oli kyllä kaupan halvin testi,mutta tuskinpa sillä testillä on merkitystä jos on raskaana :( saan ruveta siis aikalailla odottelemaan niitä menkkoja.

10/771 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

rouva puolukkako se nyt oli kun kyseli raskaustta edistävieä ruoka-ainetia. Itse olen törmännyt eläin puollela (pitäisi toimia myös ihmisillä) vadelmanlehti uutteeseen. Luontaistarvike liikkeistä saa esim vadelmanlehti teetä. Sitä en tiedä paljonka sitä pitäisi ottaa jotta olisi hyöty mutta jos on tee ihmisiä niin miksipä ei korvata normi teetä tuohon? 

ON:
Tänään oli lääkäri reissu. Erittäin mukava lääkäri oli ja teki siis normi gyne tutkimuksen ja kyseli lisätietoja jo ennalta täytettyyn tietolomakkeeseen. Seuraavaksi miehen pitää käydä sielä sperma tutkimuksessa ja mä soittelen uutta aikaa kunhan menkat alkaa, pitää saada kierron 3-5 päivälle labra ja kierron 11-13 päivälle ultratutkimus. 
Sitten ootellaan tuloksii ja edetään siten niitten mukaan mahdollisesti siihen että kohtuun laitetan vähän vettä ja katsotaan meneekö se munanjohtimiin, jos ei niin kysesssä on esim munanjohtimen tukos..... 
Lääkärireissusta jäi kaikinpuolin hyvä maku suuhun :) 

Haaveilija20 yk15 kp31/27-38
ps. gynen mukaan on odotettavissa pitkä kierto.

Vierailija
11/771 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittelut menkoista niille, joilla ne alkoi!

Hyvä juttu Myax, että kiertosi ovat melko säännölliset, varsinkin jos niin ei ole ennen ollut! :)

Haavelija: Kiva kuulla lääkärireissustasi. Itse olen empinyt säästänkö lääkärille soittamisen vasta häiden jälkeen vai pitäisikö soittaa jo heti kun seuraavat menkat alkaa. Reilun viikon päästä tulee vuosi yrittämistä täyteen. Hassu kuuloinen testi tuo vesikoe. Hyvä, että asiat on alkaneet mennä nopeasti eteenpäin.

Tänne ei kuulu sen erikoisempia. Jokin tauti yrittää jyllätä, mutta yritetään taistella vastaan. Viikonlopun jouduinkin olemaan melkein vuodelevossa, ettei tauti pahenisi. Jonkinlaista yskää, nuhaa liikenteessä. Iho tuntuu kuumeiselta ja väsyttää kamalasti, mutta kuumetta ei kuitenkaan ole. Tisseissäkin kuvittelen olevinaan olevan jotain oiretta, mutta se tulee varmaan pään sisältä :D Odotellaan vaan niitä menkkoja alkaviksi, en usko ihmeen tapahtuneen tässäkään kierrossa...

anpiainen yk9 kp36/47-46-40-39-26-36-42-36

Vierailija
12/771 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitystä..

anpiainen yk10 kp2/47-46-40-39-26-36-42-36-36

13/771 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

haaveilija: kiva kun lääkärikäynti sujui hyvin,sulla tuleekin olemaan ohjelmaan nyt lähiaikoina :D

harmittelut anpiaiselle,vaikka jo osasitkin tätiä odottaa :< 

on: tänään kp 39 eikä merkkejä mihinkään suuntaan.mulla tuli tuolloin testejä tehdessä iso lima,voisi jopa kuvitella jonkinnäköiseksi limatulpaksi ja mietin että voisiko olla että ovis oli taas silloin niinkuin viime kierrossakin kp 35:lla..mutta jos se oli silloin niin en sitten käsitä että mikä kumma se verinen vuoto silloin kp 15-16 oli O.o ? ajattelin että jos täti ei tule ennen ensi viikkoa niin teen vapun kunniaksi testin :) muuten yllättävän rauhallinen ja levollinen olo,suorastaan kummallisen rauhallinen :D 

ihanaa kun viimeinkin on tullut kevät! en niin muuten välitä vesisateesta,mutta nyt se on piristävää,kun lumet sulaa ja pöly huuhtoutuu pois kaduilta :)

ingela yk 8 kp 39/26-45

14/771 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

haaveilija: kiva kun lääkärikäynti sujui hyvin,sulla tuleekin olemaan ohjelmaan nyt lähiaikoina :D

harmittelut anpiaiselle,vaikka jo osasitkin tätiä odottaa :< 

on: tänään kp 39 eikä merkkejä mihinkään suuntaan.mulla tuli tuolloin testejä tehdessä iso lima,voisi jopa kuvitella jonkinnäköiseksi limatulpaksi ja mietin että voisiko olla että ovis oli taas silloin niinkuin viime kierrossakin kp 35:lla..mutta jos se oli silloin niin en sitten käsitä että mikä kumma se verinen vuoto silloin kp 15-16 oli O.o ? ajattelin että jos täti ei tule ennen ensi viikkoa niin teen vapun kunniaksi testin :) muuten yllättävän rauhallinen ja levollinen olo,suorastaan kummallisen rauhallinen :D 

ihanaa kun viimeinkin on tullut kevät! en niin muuten välitä vesisateesta,mutta nyt se on piristävää,kun lumet sulaa ja pöly huuhtoutuu pois kaduilta :)

ingela yk 8 kp 39/26-45

Vierailija
15/771 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas! Luulenpa että nyt tulee lyhyempi kierto kuin viimeksi, sellaisia oireita on havaittavissa. Ilman testejä nyt yritetään ovista bongailla :) menossa siis kp13/26-31. Eilen illalla talleteltu ja eiköhän huomenna taas..

Hienoa Haaveilija että saitte käytyä lääkärissä. Siitäpä ne asiat sitten lähtee selviämään.

Ingela, toivon positiivisia testaushetkiä sulle!

16/771 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anpiainen, harmin paikka että sulla alkoi menkat taas. :/

Ingela, pidetään peukut pystyssä että kohta tulisi plussa sulle :) 

Miracle, toivottavasti löydätte oviksen ja saatte sen hyödynnettyy.

ON: Päivä kerrallaan ollaan menty ja tänään vasta ekan kerran ollut vähän alavatsa kipuilua, kerran jo luulin että nyt ne menkat alkaa mutta ei. Katsellaan nyt kuinka käy. Menkat kun alkaa niin saa sitten varattuu niitä lisä tutkimus aikoja. Miehen pitäis nyt varalla se sperma tutkimus aika myös...

Haaveilija20 yk15 kp 35/27-38

17/771 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitipä tänne tulla asiaa ihan päivittelee.

Eilen illalla alkoi julmetut alavatsa kivut, keskellä alvatsaa. Repäisykivun tyyppistä aaltoilevaa kipua. Kipu oli niin kova että ääntäkin löytyi. Mentiin sitten päivystykseen jossa otettin verenpaine, pulssi, perus verikokeet ja pissa näyte. Kipuun antoivat panadolia, kun pyysin muuta kuin buranaa. Siinä sitten päivystyksessä makoillessa kipu helpottui niin että pystyin jo kävelemään ja makaamaan selällään sekä istumaaan, mitä en pystynyt tekään kipujen alettua. Lääkärillä ei oikein ollut mitään järkevää syytä asiaan, umpisuoli nyt oli ainut mitä vähän epäilivät mutta ei siihenkään näkynytty viitteitä kokeissä jotka oli täysin normaalit. Noh pääsin sitten kotiin nukkumaan. Nyt on taas hiukan alavatsassa kipua venyyttävissä asennoissa tai kun täytyisi käyttää alavatsan lihaksia (vessassa käynti). Ihmettelenpä vain että mitä kummaa tämä on?
Tulin sitten tänne lukemaan kun muistin että joku kirjoitti kovissa kivuista jolloin oli ihan ambulanssi soitettu (Usvanneito?). Kivut kuulsotivat kovin saman kaltaisilta. Tietenkin kauhean vaikea verrata näin epämäärästen oireiden kanssa :D

Noh nyt sitten vaan seuraillaan miten kivun kanssa on, jos yltyy taas niin pitää kuulema päivystykseen mennä takas.
Haaveilija20 yk15 kp38/27-38

18/771 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilija20: En ole tänne pitkään aikaan kirjoitellut, mutta silti seuraan aktiivisesti viestiketjua, että miten täällä edetään :) Kun luin noista sun oireista, niin mullakin tuli heti mieleen, että kuulostivat kyllä ihan samanlaisilta kivuilta kuin mulla silloin dpo 12. Mun kohdallani ne olivat siis selkeästi kiinnittymiskipuja eli toivotaan, että sun kohdalla olis samoin ja parin päivän päästä tekisit plussatestin!

Omaa tilannettani jos vähän päivittelen tännekin palstalle (siirryin siis joulukuisiin odottajiin plussattuani) niin viime torstaina käytiin yksityisellä ultrassa ja kaikki oli oikein hienosti; pieni sydän sykki vimmatusti ja viikotkin vastasi itse laskemiani. Eli tällä hetkellä mennään rv 9+2. Pahoinvointi ja väsymys alkoivat rv 6 ja olivat pahimmillaan rv 7. Yhä edelleen on yököttävä olo, ruoka ei maistu ja nukkua voisin vaikka koko päivän. Np-ultra on 20.5. Ultrannut lääkäri sanoi, että mitä todennäköisimmin kaikki on kunnossa ja raskaus jatkuu normaalisti loppuun asti, kun 9. raskausviikolla siellä ultrassa oli kaikki hyvin. Siihen siis uskon ja luotan! :)

Hyvää vappua kaikille ja plussatuulia!

Usvaneito rv 9+2

19/771 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos tsempeistä,niitä kyllä tarvitaan :)! tänään siis kp 43/26-45 eikä mitään suoria oireita ole ollut. paitsi yksi. tämä voi johtua jostain muustakin,mutta viime viikon loppupuolen jälkeen mulla on ollut aivan järkyttäviä ilmavaivoja :o ikinä ei ole näin paljon ollut ilmaa mahassa ja vatsa on turvonnut. mieskin oikein eilen naureskeli että mikä mua oikein vaivaa kun näin mahdottomasti piereskelen :D pari päivää sitten mietin että voisiko tämä olla joku raskausoire ja kun selailin keskusteluja,niin aika monella on ollut alkuraskaudessa kamalia ilmavaivoja,tiedä sitten mitä tämä on jos ei johdu raskaudesta :D

ajattelin tosiaan ensin että tekisin sen testin jo huomenna vappuna,mutta ehkä vielä odotan viikonloppuun jotta pääsisin tuon kp 45:n yli ellei sitä ennen ala menkat..

ja haaveilija,mulle tuli kans heti mieleen ne usvaneidon oireet mistä silloin kirjoitteli,toivottavasti tuo nyt tietäisi sitten sitä plussaa :) ! 

ja kiva kuulla usvaneito,että kaikki vaikuttaa olevan hyvin,pian olet jo turvallisemmilla viikoilla :) oletteko te vielä miettineet että haluatteko tietää sukupuolta? ja toivottavasti pahoinvointi alkaa pikkuhiljaa helpottumaan!

hyvää vappua täältäkin suunnalta,ja plussatuulia kaikille :)!

20/771 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ingela: No kyllä täällä on ainakin ollut sellaisia ilmavaivoja koko alkuraskauden ajan että huhhuh. Ja siis ne on nimen omaan sellaista laatua, ettei normaalisti todellakaan ole sellaisia! :D Kyllä me halutaan tietää sukupuoli etukäteen :) Ja joo, täytyy toivoa, että väsymys ja pahoinvointi pikkuhiljaa helpottaisivat. Sitä keskiraskautta odotellessa :P

Ketju on lukittu.