*~*HEINÄKUISET 2013*~*
Kommentit (605)
Sunnuntaipäivää ja tervetuloa kaikille uusillekin!
Marjana: Mielellämme seuraamme kuinka vauvakuumeilu teillä etenee. Kaikki varmasti toivovat että vihdoinkin teillekin tuo plussakuukausi suotaisiin :)
ON: Täällä on jonkinmoista ihmeellistä flunssaa liikkeellä. Joka toinen päivä tuntuu että kuume nousis ja nenä vuotaa, mutta taas toisinaan ei mitään. Aivastellu pitkin viikkoa. Lämmötkin tänään taas 37 pintaan kun viime viikko mentiin alilämmöllä 35. Oikein alkaa ketuttamaan että tulis nyt kunnolla jos on tullakseen. Kaippa se on tää syksy, meilläkin töissä käy paljon flunssaisia asiakkaita, joten kaippa täs kroppa vaan yrittää vastustaa.
Pohojalaanen 19/28-30 yk3
kierron 14 päivä, ovistikun mukaan ei vielä LH-huippua, yritystä ollut... :) tämä on eka kierto jossa on Clomifen apuna munasolun irtoamisessa. 2 edellistä raskautta alkoivat Clomiksella myös, sitä ennen luomuvauvat. Toiveikas olen. Masun pohjalla tuntuu pienoista kipristelyä, joko jännitystä tai munasarjojen toimintaa...peukut pystyyn!!! :)
Menkat ohi :-) Jes!
Toivotaan ettei niitä enään tulis moneen kuukauteen! ;-D
Ei millään malttais odottaa ensviikonloppua!
Mietin tässä vaan, että pitäsköhän unohtaa ne ovistikut kokonaan. En oo niitä vielä ees tilannu. Mutta aattelin, että jos ne sitten vaan edesauttais tuota stressiä vaan entisestään. Kun mulla nyt on vaan sellanen tutina, että kun oon laskenu päivät suunnilleen, niin ovis olis 20-23pv ens viikolla. Mutta jos viikonloppuna saadaan hyvin talleteltua ja ehkä vielä ma tai ti, niin sehän varmaan riittää? :-) Mutta aattelin kokeilla tälläkertaa noita kaikkia muita vippaskonsteja ;-) Ja rtestiä en osta kyllä ennenkö oon melkein varma raskaudesta. Ärsyttää ne negat!! >:(
Ja sittenpä vielä. Pyydän anteeksi jo valmiiksi, jos joku ei halua kuulla.. Mutta eilen pupuillessa (kp5) orgasmin saatua tuntui vasemman munasarjan kohdalla sellaista melko tuntuvaa vihlomista. En sanoisi, että se mitenkään kovaa tai häiritsevää oli, mutta poikkeaaa. Ja kun sain toisen kerran, niin sama homma!? Eipä oo ennen kyllä koskenut orgasmien aikana mihinkään. Eikä kyllä muutenkaan, eli tuskin mikään endo on? Mutta mitäs sitten?
Marjana ja muutkin uudet, tervetuloa joukkoon kasvavaan! :) Mukavan aktiiivinen tämä porukka, kiva lueskella teidän kuulumisia ja kuumeiluja :)
Mä olen ihan varmasti jo lähipäivinä maaninen raskausoireiden kyttääjä. Nytkin kun kp 16/25-26 tunsin jonkin menkkamaisen pienen vihlaisun alavatsassa, olin jo satavarma että jotain kummaa siellä on tekeillä :D Ovistikkuilin tänään vielä sen kuudennen tikun verran, vaikka ovis paikannettiin jo to-pe -akselille. Nyt tikkuilin varmistaakseni, että olihan ne nyt silloin pari päivää sitten oikeasti kaksiviivaisia tikkuja verrattuna tämänpäiväiseen yksiviivaiseen :) Eli ovis paikannettu hyvin ja peittoa heiluteltu sopivin väliajoin, muttei väkipakolla joka päivä.
Huomasin tuossa muuten, että tamponit on edellisen kierron jäljiltä ihan finaalissa - mutta uusia en osta, en! Vaikka yleensä pidän niitä runsaasti aina kaapin perukoilla, ettei tule hätä käteen kun menkat alkaa. Nyt katselin kaupassa side-&tamponihyllyä epäillen, en varmasti osta varastoon niitä homehtumaan, koska en aio niitä nyt tarvita. No joo, eihän tämä homma nyt aina mene niinkuin strömsössä, mutta toivossa eletään niin kauan kuin suinkin on siihen vielä aihetta.
Pompula kp16/25-26
Mukavaa sunnuntai-yötä kaikille, täällä yksi yökkäilevä ilmoittautuu mukaan plussaa odottaviin.. Tosissaan ollaan vasta alettu yrittämään heinäkuun jälkeen, mutta toiveet on kovat :) kierto ollut ennen pillereitä aina 28-30 mutta viimeisin 39.. Ollaan tässä sitten peittoja heiluteltu tiuhaan kp12-> :D nyt menossa kp 26/28-39 ja jänskättelee kun oloja alkanut olemaan, siiderin hajusta oksennusrefleksiä jne.. Lisäksi jäätävää migreeniä välillä.. Tiedä sitten meneekö kesä- vai heinäkuun puolelle jos tärppäisi :D plussatuulia ja mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :)
Täällä yksi yökukkuja vaan surffailee vaikka aamulla soi kello klo 06 :/ Pitäisi varmaan nukkumaan mennä!
Tervetuloa kaikille uusille ja "uusillevanhoille" mukaan! Sähläsin tuossa noiden päivien kanssa kun listaa päivittelin, ilmoitelkaa jos teillä on väärät kp:t siellä niin korjaan!
Lueskeln huomenna tarkemmin itse kunkin kuulumisia. Nyt kävin vaan piakisesti kurkkaamsa että uusia on tullut ja päivitin listan :)
ON: Ovis oli varmaan ke tai to niiden tuntemuksieni mukaan, vaikkei tikkuun vahvaa viivaa piirtynytkään, koska nyt ei ole enää mitään tunemuksia tai limoja. En kuitenkaan odota tältä kierrolta ihmeitä kun ei ne ovistikut ainakaan ovista näyttäneet. Olo onkin ihmeen rauhallinen vaikka kp:t jo näin pitkällä... :o
napsunen kp 21/28-43 yk1 (dpo 4-5?)
Joka puolelta kaveripiiristä satelee vauvauutisia.. Ei sillä, ettenkö olisi onnellinen heidän puolesta, mutta kyllä se syö miestä kun sitä pitää hehkuttaa joka paikassa kokoajan! Ja mikä pahinta, useimmat kun ovat tulleet raskaaksi vahingossa suunnittelematta tai sitten kertaheitolla ensiyrittämällä. Oon niin katkera. :( Mutta eipä ne tiedä meidän yrityksistä mitään. Ja oon kyllä tästä eteenpäinkin ihan hiljaa. Vielä vähemmän kehtuutta asiasta kertoo kun ei vaan onnistu :( Ja muut tulee jopa vahingossa.. Ite en vaikka kuinka ollaan yritetty!! Tasan ei mee nallekarkit :(
Anteeksi vuodatus. Tällaset vaan on fiilikset heti maanantaina!
Moikka! Siis voi että osaa sitä ihminen olla tyhmä, oon muka käynyt täällä päivittäin kurkkimassa onko uutta juttuu tullut mut en oo jotenki hokannu et näitä sivujahan on tässä enemmän,noita vanhoja tekstejä (sivu 5) vaan tuijotellu et onpa täällä hiljasta kun kukaan ei höpöttele mitään...Nyt sit hokasin et näitä sivujahan on tässä 9 ja kauheena uusia viestejä tullut! En nyt niitä sen kummemmin kommentoi kun en muista mitä kukakin on sanonut, lukasin kyl kaikki läpi.Voih ku tyhmä olo :D
Napsuselle kiitokset tosiaan kun jaksaa tuota kp-listaa päivittää! Huippua, nyt pysyy hyvin perillä omasta kiertopäivästä :)
ON: Viikko sit loppui menkat, olipa kyllä tuskaa ootella vuodon päättymistä.Nyt on ollut useampi kierto peräkkäin 30 päivää mut silti ihan hyvä pitää tossa listassa toi 28-32 et on pari päivää siirtymävaraa kumpaankin suuntaan.Nyt kp11 ja ovis taitaa alkaa lähestyä.Mulla ei oo ovistikkuja käytössä, aika hyvin oon aiemminkin oviksen saanut tuntemuksien perusteella bongattuu kun vaikka vasta nyt aloitettiin yritys niin oon silti joka kuukausi ollut aika hyvin perillä oviksesta yms.Saapa nähdä sit miten nyt mamman käy...
Hui kun tää vauvakuume kasvaa vaan koko ajan.Aateltiin nyt kuitenkin lähtä ihan rennolla mielellä liikkeelle et ei kauheena mietittäs raskautumista eikä luotais mitään ennakko-odotuksia.Tulee jos tulee.Mut kyl mä varmaan täs oviksen jälkeen kummasti kuulostelen tuntemuksia ja kaikkee,pitää kyl koittaa olla kuvittelematta kaikenlaisia raskausoireita:D Kun sit sitä pettyy vaan karvaasti jos ei tärppääkään...Mulla on tähän kuumeiluunkin ihan liikaa aikaa kun oon vielä esikoisesta (8kk) yhden kuukauden äitiyslomalla ja sitten jään kotihoidon tuelle joksikin aikaa.Mies on päivät töissä ja mä touhuun esikon kans,sit kun se nukkuu niin tulee lueskeltua kaikkee vauvoihin ja raskauteen liittyvää täältä netin syövereistä:D
Mutta juu, pitemmittä löpinöittä plussatuulia kaikille! Maha kurnii niin mie lähen tekee jotain murkinaa.Palaillaan! Tai no on mulla vielä yks asia mut laitan sen ihan omassa erillisessä viestissä tähän perään.
naminami Pohjois-Suomesta päin kp 11/28-32 yk 1
Nyt älkää lukeko jos ette halua kuulla toisten seksijuttuja vaiks ei tää nyt mitään kauheen irstasta oo:D Niin,ainoo ongelma vaan se, et mua kyllä haluttaa ja miestä kans mut se ei täs parina päivänä oo meinannu millään tulla vaikka normaalisti sen kanssa ei oo mitään ongelmaa.Ja sit kun tulee niin se vaatii duunii ja kauheeta rynkytystä mikä ei mulla nyt kauheen hyvältä tunnu.Ärsyttää kun nyt sillä on lupa päästää simpat sisälle niin nyt sit käy näin :/ Kyselin et oisko sillä voinu tulla jotain paineita tästä kun nyt annettiin vauvalle oikeasti lupa tulla mut hää sanoi et ei oo paineita vaan joku tukos vehkeessä.En tiiä sit, pitää vaan koittaa olla painostamatta ukkoo ku en halua että se sit jotain stressiä tästä repii.Noh,katellaan sit tänään illalla onko tätä ongelmaa vielä havaittavissa mut toivon todella et oli jotain ohimenevää;)
Kauhee spämmäily tääl menos, mut en ikinä muista sanoo kaikkia asioita yhdessä viestissä:D
Niin Bella, kiva kun linkkasit blogisi.Ja tiedätkö, mä oon tainnut joskus tuota lueskella kun on niin tutun näköinen! En kyl yhtää muista mitä kautta oon sinne eksynyt mut oon tainnu käydä pyörähtämässä siellä:)
Kiva! :) Vieläkun tarttus pikkuinen matkaan niin olis oikeesti mitä kirjoittaa.. :)
Heippa kaikille, päätin tosiaan tulla nyt virallisesti mukaan, kun muutaman kk olen vaan taustaillut :)
Eli minä 27, mies 36.
Kp 16/28 , yk 10 (?)
Pillerit lopetin tammikuussa, mutta en sen enempiä ole oviksia miettinyt kuin viime ja tässä kierrossa.. Mutta koko ajan on ollut ajatuksissa, että vauva voisi tulla joten taidan sen tammikuusta asti laskea kuitenkin.
Kystien kanssa ollut ongelmia murrosiästä asti, mutta lääkärien mukaan eivät oletettavimmin (?) ole vaikuttaneet munasarjoihin.
Tämä kierto oli oikein mukavan aktiivinen peiton alla, mut saa nähdä tuottaako tulosta..
Muita oireita ei oviksen jälkeen ole ollut kuin mieletön arkuus rinnoissa jo monetta päivää putkeen. Yölläkin herää vähän väliä kun meinaa kääntyä vatsalleen ja rinnat juilii niin mielettömästi.. Mut odotellaan ..
Eikös tämä kuukausi ollut sovittu plussakuukaudeksi? :)
Plussatuulia toivotellen kaikille!
Nää on nyt näitä.. Tänään tuos päivällä kahvipaussilla kävi semmonen pikkujuttu, tuntui semmosta heikkoa supistelua, niin kuin menkat olis alkamassa.. Kiinnittymistä?! Kuitenkin dpo6 No enää ei mitään, olo ihan samanlainen kuin ennen, että kaippa tuo vaan toiveajattelua..
Bella jos se oli oviksesta se kipu.. Ja joo Bella tiedän tunteen.. Yks täs on sukulainen taas paksuna vaikka ei pysty edellisiäkään
kasvattaan ja ruokkimaan itse.. Ja kaikki eri äijien kanssa.. jotenkin katkeruus nousee ku ittellä tää on vaikeaa näköjään joka kerta.
Olis varmaan pitänyt tehdä mukulat teininä eikä odotella sitä että on ammatti ja talo ja vakituinen työ.. No jooo sori tätä
vit... vuodatusta mutta välillä vaan tuntuu epäreilulta.. et tiedän bella miltä susta tuntuu..
Naminami: usko pois stressiä se on.. Ei kannata välttämättä sanoa et koska on oikea aika vaan houkutella säännöllisesti joka toinen päivä touhuihin..
ON: Ovis monitori näytti lh piikin tänään aamulla eli ovis olis yöllä tai huomenna. No talletukset ehdittiin tehdä. (= Täytyy vielä huomenna
varmistella. Nyt on maha niin kipeä ja turvoksissa että kyllä siellä jotain tapahtuu.
Minni kp 10/25(28) dpo -1 yk 6
Marjana: kiva kuulla sun kuulumisia, sun asenne on aivan mahtava! Nyt toivotaan sormet ja varpaat ristissä että seuraava siirto kiinnittyisi!
Bella: minullekin tuli mieleen että jos kipuil oli ovis..? Ja sama juttu Bella ja Minni*86, tuntuu että lähipiiri nyt ilmoittelee useampiakin vauvauutisia, että "ei oltu kyllä suunniteltu, vahingossa tulin raskaaksi". On se kyllä jännä että jotkut tulee raskaaksi melkein pelkästä katseesta ja toiset ei sitten millään!
ON: Heh, unohtu kertoa että mitä sähläsin viikonloppuna :D Ostin marketista lisää ovistestejä ja testasin. Ihmettelin kun ei tullut enää stä toista viivaa ollenkaan ja aattelin oviksen sit tosissaan olleen silloin niiden haaleiden viivojen aikana. Kunnes katsoin testiä tarkemmin, olin ostanut raskaustestejä, pakkausket oli niin samannäköisiä :D No eipä ihme ettei tullut toista viivaa! Nyt mulla on sitten yksi raskaustesti tuolla jo odottamassa, kauankohan raaskin antaa sen kaapssa vanheta....
Kärsivällisyys kun ei ole hyveeni!
Omaan oloon ei muuta, tänään juostessa vihlasi alamahaa mutta that's it, ei mitään edes muka oireeksi luokiteltavaa!
napsunen kp 21/28-43 yk1 (dpo 4-5?)
Regalo: Epäreilun rauhallinen työpaikka sinulle, jos joutaa ja pystyy vauvafoorumilla pyörimään kesken päivän. =P
Taikku: Kai tuo useampi ovis on mahdollista, mutta minä pidän sitä kyllä melko epätodennäköisenä. Joillekihan niitäkin kyllä sattuu...
Pohojalaanen: Minä pidän muutama viikko takaperin myös tuollaista "ollakko kipeä vaiko ei" -olotilaa. Lopulta kroppa antoi periksi ja nosti kuumeenkin, että sai jäädä lepäämään.
angelblue: Toivottavasti Clomifen auttaa teitä nytkin saamaan pienen alulle. :)
Bella: Onko sinulla vielä vuotoa? Periaatteessahan nuo kivut orgasmin aikana tuossa vaiheessa kiertoa voi aiheutua ihan siitä, että kohdun limakalvo on poistumisvaiheessa ja orgasmin aikainen supistelu lisää sitä reaktiota. Minulla ainakin on alkukierrossa helpommin kipuilua, vaikka vuoto olisi jo vähentynyt/loppunut. Endokin taitaisi oireilla enempi ennen kuukautisia.
pompula1: Toivotaan, ettet joudu parin viikon päästä lähettämään paniikissa miestä sitten tamponiostoksille. ;) Tsemppiä piinaviikkoihin ja oireiden kyttäilyyn! Hyvin ainakin olette oviksen paikantaneet, joten varmasti ajoituskin on kunnossa.
napsunen: Se voimakkain LH-huippu voi joskus jäädä testeillä näkemättä, mutta omiin tuntemuksiin kannattaakin luottaa. Sitä paitsi, esimerkiksi Mammaksin ovistesteillä minä en ole välttämättä saanut yhtävahvoja viivoja, mutta se ennen ovista viiva on ollut kuitenkin selvästi vahvempi kuin muina päivinä ja oireet on vahvistaneet oviksen.
naminami: Taitaa miehellä kuitenkin olla vähän paineita asiasta... Minun vinkki on yrittää vian pitää hauskaa yhdessä, eikä tehdä vauvanteosta numeroa. Tsemppiä teille!
Minni: Hyvä, että olette tekin saaneet oviksen hyödynnettyä. Piinaviikkoja kohti vaan sitten.
ON: Minulle saa laittaa tälle päivälle kp 1.
Vuoto alkoi voimistua. Tosin varmaan huomenna on vasta pahin päivä, mutta soitin tänään polille kuitenkin ja ensi viikon perjantaina ultraan. Toivottavasti kaikki on ok, folli kasvaa ja limakalvo on hyvä, että päästäisiin niiden puolesta alkionsiirtoon tässä kierrossa. Monta liikkuvaa osaa taas tässä projektissa, enkä uskalla luottaa asioiden sujumiseen ennen kuin näen, että oikeasti ollaan alkionsiirtoon päästy. Eli aika jalat maassa tässä yritetään mennä. Miehen sanojen mukaan näissä lapsettomuushoidoissahan ei olekaan mitään muuta kuin liikkuvia osia ja epävarmuuksia, vaikka ammatti-ihmiset hoitavatkin hommansa hyvin. Ihmisen kroppa on hankala, kun se ei tottele käskystä...
Marjana kp 1/28-33 yk 31
Uusiakin oli mukavasti tullut heinäkuun vauvaa yrittämään,tervetuloa!
Vähän taustaa: ite27 , mies 29, muksut -08 ja 09( ikäeroa vajaa 1v5kk) km heinäkuun alussa ja nyt siis 3 kierto menossa jo taas km:n jälkeen...
Nyt siis kp2/25-32 yk4+km+yk3
Piti kahlata läpi parit sivut kesäkuisissa ja pöh, voi mälsyys, että tänne olit joutunut siirtymään =/.
No, nyt sitten kohdistetaan toiveet PASiin. Hienoa, että sulla on jo ultra-aika selvillä ja pääset keskittymään nyt tähän asiaan. Onhan se nyt perhana jos ei kohta ala tulosta tulla! En minä tiedä oikeastaan yhtään mitä sanoa, teillä on niin pitkä taival jo takana ja asenne kuitenkin tuntuu olevan kohdallaan. Mutta halusin vaan tsempata sua ja ketoa, että olet ajatuksissani.
Jatkan taipaleesi seuraamista!
Niin ja tsemppiä tietty muillekin tutuille nikeille, jotka tässä pinossa ovat. Tehkää piiiiiitkä plussajuna heinäkuisiin =D!
RM
Minni, aai ovis? Empä tullut ajatelleeksi.. Voisiko se tulla jo kp6? Eilen, kp8 tuntui seisomaan noustessa tosi paha repäisykipu. Piti hetken olla kyyryssä hengitellä.
Marjana, ei ollut enää vuotoa, eikä sen jälkeen. Mulla on aika lyhyet kuukautiset. Ja irseasiassa nääkin oli vielä normaalia lyhyemmät ja niukemmat.
Sillon lauantaina kyllä oli halutkin ihan huipussaan. Ja limatkin kyllä olis oviksen puolella. Kokoajan tuntu (vieläkin) että on housut jatkuvasti märkänä :D Mutta rinnat ei oo vielä alkanut aristaa, niinkun normaalisti kierron keskivaiheilla, jolloin oon olettanut oviksen olevan.. Tosin nyt kun ajattelen, niin mulla on tainnut noita repäisykipuja noustessa olla aina menkoista ovikseen asti.. Vai oliskohan mulla sitten aina ovis hirmu aikasin? En tiiä. Nyt oon ihan ulalla :D
Mistähän se johtus jos ovis on hirmu aikasin? Onko siitä jotain haittaa tai hyötyä?
Ei mua haittaa vaikka ovis olis tuollon ollukin, tulipahan sit pupuiltua ihan oikeeseen aikaan. Mut ei haittaa vaikka olis vasta tulevana vklp kun on se lemmenlomakin varattu. ;D Mieskin on jo asennoitunut lemmenviikonloppuun. Kerrankin se on täysin samalla aaltopituudella.
Mieskin on jo vähän näyttänyt turhautumisen merkkejä kun ei meinaa oikein tärpätä. Se kysykin multa, että miks mä en tuu raskaaks mutta kaikki vaan lähipiirissä ilmottelee iloisia vauvauutisia. Vaikka kaikki ei olis ees yrittänytkään. Ehkä just siks. Mutta tuntuu se pahalta. On se onneks yrittänyt lohduttaa kun oon niellyt kyyneleitä yksikseni.. Että ehkä se meidänkin aika viellä tulee :)
Hei kaikille!
Marjana: Kaikista on varmasti vaan kiva, että haluat jakaa meille tietoja miten teidän vauvakuumeilu etenee :) Monethan on seurannu sun taivalta täällä jo jonkin aikaa.
Regalo: Nää on niin hitaita nää kierron alkupäivät.. :/
ON: Eilen alkoi kunnolla vuoto ja nyt siis kp2.
Onko jollain tietoa voiko pillereiden jälkeen ekassa kierrossa hormonitoiminta olla niin sekaisin tms että voi olla useampi kuin yksi ovis? :o
Itse en ollut tästä koskaan kuullut, mutta nettiä selaillessa tämä väittämä pisti silmään. Eli tässä kierrossa minulla voisi olla normaalia suurempi mahdollisuus raskautua?!