*~*HEINÄKUISET 2013*~*
Kommentit (605)
Toukokuusta asti teitä taustaallu, nyt päätin liittyä joukkohon.
Ollahan miehen kanssa molemmat 26v. ja esikoosta on lähretty yrittämähän. Naimisissa kaksi vuotta, yhyressä pian yhreksän vuotta.
Kesäkuussa kun Nuvaring resepti meni umpehen niin miehen kanssa piiitkäähän keskusteltuamme, sovittihin että ny saa tulla jos on tullakseen. Nyt olis menossa yk3, jos ei ensimmäästä luomukiertoa lasketa joukkohon.
Pohojalaanen kp 16/28-30 yk3
Tarkootin jotta Toukokuisista asti taustaallu..
Täällä kans ilmestyi eilen hymynaama ovistestiin :) Sattui vaan ikävästi keskelle iltavuoroputkea, pupuiltiin kyllä eilen ja maanantaina mutta tiistaina oltiin kumpikin liian väsyneitä :/ Täytyy tänään illalla vielä houkutella mies vaakamamboon, onneksi se yleensä on meistä se virkeämpi :D
Tervetuloa uusille mukaan!
Toivottavasti saitte Auringonkukkanen ja Regalo ovikset hyvin hyödynnettyä! :)
Ovistesteissä edelleen haaleita viivoja. Tosin eilen päivällä alkoi yhtäkkiä painaa oikealle puolelle alavatsaa, pienellä alueella jossain munasarjojen tietämillä tuntui muutaman minuutin ajan ja sitten meni ohi. Jotain limoja tuli myös eilen joten en nyt tiedä luotanko ihan täysin noihin ovistikkuihin... Kuitenkin kierto viime kiertoa lukuunottamatta ollut aina tuon 28 päivää.
napsunen kp 17/28-43 yk1
Aika rientää, olen jo siirtynyt toiseen kp-ryhmään, hui! Muillakin ovispäivät ovat tai lähestyvät, toivottavasti kaikki saavat hyvin hyödynnettyä! Täällä ainakin nautitaan harjoituksista, hih ;) kyllä vauvahuuma nousee täällä ainakin päähän, yritän pysyä järjissäni vaikka se vaikeaa onkin. Raskaustestikin jo löytyy kaapista mutta en kyllä aio sitä käyttää ellei kuukautiset myöhästy. Edellisillä kerroilla tosin "tiesin" olevani raskaana jo ennen testiä, näin nimittäin unta että olin raskaana ja tottahan se sitten oli :) ekan kanssa oli lisäksi rinnat ihan järkyttävän kipeät kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa että siitäkin arvasin, että jotain oli tekeillä. Kakkosen kanssa ei ollut rinnat kipeinä eikä muitakaan oireita ennen plussaa mutta unessa tein positiivisen testin ja sitten oli pakko testata oikesti vaikkei kuukautiset olleetkaan vielä myöhässä. Lasten sukupuolikin on "paljastunut" unissa :) en kyllä muuten näe mitenkään paljastavia unia että aika jännältä nuo jutut tuntuivat.
Vaikka siis jännäilen kovasti niin kuitenkin on olo ihanan rento ja onnellinen :) saa tosin nähdä, miten mieli muuttuu, ellei plussaa sitten kuulu... Toivottavasti te, jotka jo useamman kierron olette saaneet odotella, pystytte vielä ottamaan rennosti.
Napsunen: ihan mahtavaa, kun jaksat listaa päivitellä, niin pysyy kartalla oman ja muidenkin kierron suhteen :) toivottavasti nuo sun tuntemukset tarkoittavat että ovis tapahtui! Pidän peukkuja!
Uusille ja edellisestä pinosta pudonneille tervetuloa! Toivotaan kunnon plussa-aaltoa tähän kuuhun, niin on sitten kesällä synnäreillä ruuhkaa ;) erityisesti pitempään yrittäneille pitelen peukkuja! Raskaus-uutiset on aina ihania, mutta erityisesti ilahdun kun joku pitempään yrittänyt plussaa.
Antaa plussatuulieh puhaltaa!
Sabriina kp 11/~28, yk 1
Moi kaikille! Uskaltaudun nyt ensimmäistä kertaa mukaan. Meillä mies vajaa nelikymppinen ja minä vajaa kolmekymppinen. Ensimmäistä yritetään, ja mennän nyt vielä tulee jos on tullakseen -menetelmällä. Uskon, että stressaisin vielä nykyistä enemmän, jos alkaisia ovista testaamaan. Jotenkin olen nuoresta asti pelännyt, että en saa lapsia. Ei tosin mitään syytä pelätä, mutta jostain tuollainen ajatus on mieleen iskostunut.
Lopetin pillerit elokuun lopulla, eikä kuukautisia näy. Eli kiertopäivä taitaa olla jotakuinkin 55, yk 1. Tein pari viikkoa sitten kaksi raskaustestiä viikon välein, molemmat negaa. Kannattaako niihin nyt sitten uskoa, kun Clearbluesta kyse? Pitäisikö sittenkin testata vielä jollain muulla, eikä vaan olettaa että olin kuvitellut kaikki oireet? Tosin oon miettinyt, että ehkäpä ne oireet voivat olla myös sitä hormonipöhnää, kun on lopettanut ehkäisyn.
Kuumeiluun vielä: oon tilannut Vauva-lehteä jo puolisen vuotta ja todellakin on jo tullut tutuksi eri sivustot vaunuista syöttötuoleihin... Vain yhdelle työkaverille ja yhdelle toiselle kaverille olen haaveista kertonut.
Tsemppiä ja onnea matkaan kaikille! :)
-Kono
Nää kierron alkupäivät on sitte niin tylsiä :-D
Taikku, en tiennytkään että sitä joku lukee ;-) Minäpä päivittelen!! Jipiii :-DD
Varattiin viikonloppuloma ensiviikon viikonlopuks. Mennään hienosti syömään, vietetään kahdekeskistä aikaa (ilman koiria ja töitä) ja rentoudutaan. Oviskin sattuu just sille viikonvaihtelle ;-D
Bella: olen sun kanssa ihan samaa mieltä kierron alkupäivien tylsyydestä! Vaikka suht nopeesti ne sitten menikin, niin nyt sitten tylsistyttää se, että en tiedä onko ovis ollut vai tulossa vai ei... Kun tuntemukset tosiana eilen oli jotain sne suuntaisia että vois vaikak ollakin (en siis ole koskaan bongannut ovista tuntemuksista...), mutta ovistikuissa vaan viivat haalenee :/
Mistä Bella sun blogin löytää?
Huomenna lähden työmatkalle pariksi päiväksi, toivottovasti ei sitten osu se ovis just siihen...
napsunen 17/28-43 yk1
...tuli tänään enemmän kuin yksi ovistikkuun. No kyllähän sen tunsinkin ihan selkeästi :) En varmaan edes tarvitsisi noita tikkuja, mutta kun vauvakuume vaan nousee nousemistaan niin kaikkeen sitä ryhtyy :) Kivaa kivaa, parin päivän päästä taas tehty kaikki voitavamme ja ovisaika ohi, sitten vaan odottelemaan kynsiään järsien.
Tervetuloa kaikki uudet, tehdään monta plussaa tässä kuussa :)
Pompula kp13/25-26
Mullakin kesti tuo ovulaation tunnistaminen tähän kiertohon asti. Selkeähän tuo oli, kun vaan itteänsä jaksoi kuulostella. Limoista en osaa mitään päätellä, mutta todennäköiseti sen nuoden nippailujen avulla bongasin.
Olin tädin tultua päättäny etten kalenterin avulla tätä kiertoa mene, miehellekin sanoin että nyt loppuu päivien laskeminen, kun ei se mitään auta.
No, tuossa alkuviikosta sitten huomasin kun alkoi nippailla alavatsaa.. Peittoa heiluteltiin ihan huvin vuoksi, en ajatellu mitään ovulaatioita siinä vaiheessa. Seuraavana päivänä nuo nippailut lisääntyi ja mielessä liikkui tuo peittojen heiluttelu enemmänkin.. ;) Niin se sit oli ettei sitä seuraavana päivänä enää hirveästi mieli tehny ja nippailutkin loppui ku seinään.
Keskiviikkona taisin sit ottaa kalenterin esille ihan mielenkiinnosta ku mieleen juolahti että olisko se nyt ollu ovulaatio. Ja olihan se. Voi sitä riemun tunnetta ku olin tuohon asti päässy laskematta päiviä ;) Ovis tuli kuitenkin hyödynnettyä!
Tästä alkaa nyt tämä kierron vaikein vaihe.. Ei millään jaksais odottaa ja sitä alkaa kuvittelemahan kaiken näkösiä oireita jotka viittais siihen että paksuna olis.. Kuinkahan sitä sais taottua päähänsä ettei jokaista nipistelyä ja vihlaisua laittaisi raskauden piikkiin..
Blogi löytyy täältä: http://kunpikkuinensaapuu.blogspot.fi/
Mä koitan nyt olla stressaamatta. Heilutellaan peittoa kun siltä tuntuu ja viikonlopun kylpylälomareissu on varattu ensviikon lopuks.. ;) Oon yrittänyt nyt vähän vähemmän olla täälläkin.. Kun tuntuu vähän siltä että stressaa vaan enemmän :D mutta käyn välillä piipahtamassa ;) Tosiaan, kesäkuisissa kävin ainakin 100x päivässä kattelemassa onko kjkaan päivitellyt mitään ;D Jos nyt rajoittais 10x päivä tai ees 1x päivä. Oottakee vaan kun ovis on ohi ni meikä alkaa taas keksimään raskausoireita :D Testiä en kyllä osta ennenkun menkat on myöhässä :D Mä muuten teen sen ennenaikoja x)
Mutta tsemitsemii kaikille ketkä odottaa ovista tai plussaa tai oottelee menkkojen loppumista. Täällä loppuu menkat tänään ja mies saa kyytiä ;)
Bella kp5
Ovisbongailusta on ollut puhetta. Itse en bongaa ovista joka kierrossa, vaikka siis ilman hormonaalista ehkäisyä ollaan menty jo ennen esikoista. En kyllä ole sillä tavalla asiaa miettinyt, koska lapset saaneet alkunsa heti. Mutta limoista olen joskus päätellyt, että ehkä se nyt oli ja joskus harvoin on vatsaa nipistellyt kesken kierron siihen malliin, että vois viitata ovikseen. Nyt sitten tietenkin olen hypersensitiivinen kaikille tuntemuksille (todellisille ja kuvitelluille), et ihan mahdotonta tehdä mitään analyysiä jolla olis todellisuuden kanssa mitään tekemistä :) et saas nähdä oliko ovis jo vai tuleeko vielä. mulla kierto ollut aikalailla niin, että joka toinen kuukausi 26pvä, joka toinen 28. Mutta rennosti mennään, et eipä haittaa vaikken tiedä ovisajankohtaa. Mutta nyt taas tuntuu, että aika matelee. Ja kohta varmaan alkaa oireiden kyttäys, että olisko käynyt flaksi ;)
Moni oli kuitenkin tästäkin pinosta bongannut oviksen testin tai oireiden perusteella, hyvähyvä!
Napsunen: harmi, ettet saanut varmaa plussaa ovistestiin, mutta jos viivat nyt haalenevat ja sulla oli oireitakin siihen suuntaan, niin ehkä sulla kuitenkin oli ovulaatio? Ei kai ne testit ihan satavarmoja ole, että jos just sulla ei vaan tasavahvoja viivoja tule? Mene ja tiedä...
Bella: ihanaa kylpyläreissua, täydellinen ajoitus jos ovis sattuu juuri sille viikonlopulle :) nauttikaa!
Kono: tervetuloa mukaan pinoon! Mullakin oli pelko persiissä ennen ekaa raskautta, että mitä jos en voikaan saada lapsia? Oltiin jo miehenkin kanssa juteltu, että sitten adoptoidaan tai ruvetaan sijaisvanhemmiksi koska haluttiin lapsia meidän elämään tavalla tai toisella. Mutta eipä voi tietää miten menee ennen kuin kokeilee. Toivottavasti saisit normikierron käyntiin ehkäisyn jälkeen, tai että olisitkin jo raskaana :)
Tästä tulikin taas maratonteksti, en näköjään osaa kirjoittaa lyhyesti ja ytimekkäästi :)
Ei kun peitot heilumaan, siskot!
Sabriina, kp 12/~28, yk 1
anteeksi, on vaan pakko mainita tämäkin ihana yksityiskohta. Herkät, älkää lukeko ;)
Nyt kyllä oli limat äsken sen näköiset, että taitaa ovis olla päällä/tulossa. Riittääköhän puuhailut toissailtana? Täytyypi ukkokulta kellistää tänäkin iltana ;)
Sabriina
Huippua, että meidän kp-tietoja päivitellään päivittäin, voi käydä itsekin tarkistamassa oman tilanteensa, että mikäs kiertopäivä nyt olikaan menossa :D Tänäänkin tein ovistestin ja kaksi tasavahvaa viivaahan sieltä edelleen tuli. Taktiikkana ollut heilutella peittoja joka toinen päivä, tai jos siltä tuntuu. Ekaa lasta ehdittiin aikanaan vääntää ihan tosissaan ja nyt ollaan sovittu, ettei tästä saa tulla väkisin väännettyä. Ei mee muuten monta päivää täälläkään, niin jo alkaa meikäkin keksiä raskausoireita! :)
Antoisaa viikonloppua kaikille!!
Mulla on nyt kaks päivää tullu muutamia tippoja pitkin päivää kirkasta(!) verta. Ihme juttu. Alkas jo kunnolla vuoto niin saa kunnollisen kp 1:n. Ja sitten tulee ovis ja sitten plussa!! :D
Positiivinen ajattelu kunniaan :)
Tervehdys kaikille
Olen pitänyt hiljaiseloa muutaman kierron, mutta nyt taas tänne. Elikkäs meillä kolmas lapsonen toiveissa, ikää itsellä 36 ja miehellä 37.
Varmaankin tänään tai huomenna starttaa 11. yrityskierto, eli jonkin aikaa tässä on jo plussaa odoteltu. Olen suhtautunut tähän odottamisen odottamiseen varsin leppoisasti ja keskittynyt nauttimaan elämästä juuri sellaisena kuin se on olemassa olevien ihanien tyttöjemme kanssa. Ajatus siitä, ettei lasta välttämättä enää tule, ei myöskään minua kauhistuta.
Viimeisen parin kuukauden aikana olen kuitenkin huomannut miehessäni kovin voimakkaan kaipuun kolmannesta lapsesta. Huomaan kuinka hän haikeudella katselee tyttöjemme vauvakuvia ja kiinnittää joka puolella huomiota vauvoihin ja taaperoihin. Eikö tämä yleensä tapahdu naisille?
No niin tai näin, tämän seurauksena hakeuduin gynen vastaanotolle selvittämään onko jotain syytä sille, ettei plussaa ole kuulunut. Meillä ei toki ole vielä pitkä taival takana, mutta ikä painaa siinä määrin päälle, että jos jotain haluaa asialle tehdä, on turha jäädä odottamaan.
Kaikki näytti siltä kuin pitääkin, ei kuulemma mitään merkkejä munasarjojen toiminnan hiipumisesta ja tapahtuneen oviksenkin pystyi ultralla näkemään. Nyt sitten alkukierrosta tarkempiin hormonimittauksiin. Mies oli kovin innoissaan tästä ja kysyi että voisikohan hän jo käydä antamassa näytteen, että saadaan selville onko ongelmaa sillä puolella.
Tulipas pitkä sepustus, mutta siis näillä mennään nyt eteenpäin. Ja kivaltahan se ajatus tuntuu, että jollakin tavalla meille kolmas pieni vielä suotaisiin.
Nyt keskityn lueskelemaan keitä muita täällä on heinäkuun vauvasta kuumeilemassa, tsemppiä kaikille!
Liisuli yk11 alkamassa
elikkäs kaikille nyt kovasti sitä plussa onnea tähän kiertoon!! ja siis oli ihan pakko tulla sanomaan asia jonka avulla minä nyt uskon että raskauduin ja serkkukin pari vuotta sitten kertoi saman. Eli ne jalat ylös seinää vasten tyynyt pepun alle ja lue vaikka kirjaa. ole siinä ihan rauhassa.
Minäkin oletetun oviksen aikoihin tein sitä ja uskon että sillä oli vaikutusta :) Pidin aina ainakin sen puoli tuntia jalkoja seinällä ja naureskelin miehen kanssa sille :) ja vannon se ei tapa erotiikkaa :) tai ainakaan meillä ei :)
en tiedä onko näillä oikeesti mitään erityistä apua mutta kaikkea kannattaa kokeilla.
Netti kuumana teitä seuraillen Mupis rv 4+3
Heippa kaikille!
Ihan hurjan aktiivinen heinäkuun pino heti alusta pitäen. Mahtavaa! Yritän jotenkin päästä sisälle kaikkien tilanteisiin pikkuhiljaa, kun tänne nyt tipahdin minäkin. Menkat eivät vielä ole ihan virallisesti alkaneet. Perjantai-iltana kuitenkin tuli jo selvä vuototippa ja eilenkin pari kertaa. Nyt vain odottelen joko tänään on kp 1 vai vasta maanantaina.
Olen 27v ja mieheni 29v ja esikoista toivomme. Yritys on aloitettu 03/2010 ja se on ollut aktiivista koko ajan. Olemme julkisella puolella lapsettomuuspuolella hoidoissa, vaikka kummastakaan ei mitään suurempaa vikaa ole löytynyt ja luomuraskaus voisi tapahtua ihan milloin vain.
Meille on tehty 3 inseminaatiota keväällä 2012 tuloksetta. Tänä syksynä elokuussa tehtiin ICSI-hoito (eli koeputkihedelmöitys mikroinjektiolla), mutta siitäkään ei raskaus alkanut.
Meillä on 3 alkiota nyt sairaalaan pakkasessa ja tässä tulevassa kierrossa olisi tarkoitus siirtää yksi alkio kohtuun. Jännittää todella paljon, että kestääkö ne alkiot sulatusta ja päästäänkö siirtoon. Pitäkää siis peukkuja! Ja tietenkin ensimmäinen jännitys, että ylipäätään saadaan aikataulut lutvittua siten, että pääsen sairaalassa käymään. Kerran pitäisi päästä ulraan kp 12-14 ja siitä muutaman päivän päästä alkion siirtoon.
Jos nämä menkat nyt tänään tai ensi yönä alkaisi selvästi, niin saisin soittaa huomisaamuna polille ja sovittua tuon ultrapäivän ja saisin muutenkin lisää ohjeita.
Vaikka meillä onkin nämä hoidot päällä ja hieman erilainen tilanne kuin monella teillä muulla, niin pysyisin mielelläni täällä teidän kanssanne näissä pinoissa. Mieli pysyy parempana, kun saa oikeasti kuumeilla sitä vauvaa, eikä ajatukset käänny sellaiselle "lapsettomuustaajuudelle". Me ei hirveästi kumpikaan olla tätä lapsettomuutta murehdittu vaan uskotaan, että se vauva meillekin vielä suodaan.
Itseasiassa ihmeen kevyesti selvittiin tuosta ICSI-hoidostakin, joka kuitenkin fyysisesti oli aika rankka, kun lääkkeitä joutui käyttämään ja olo oli välillä kipeä ja joutui normaalia liikuntaa välttämään jne. Silti toivoisin kyllä, että raskaus alkaisi tällä pakastealkion siirrolla, eikä uutta hoitoketjua tarvitsisi aloittaa ensi keväänä.
Näillä puheilla Marjana liittyy joukkoon kuumeilevaan ja ilmoittaa kiertopäivänsä heti, kun menkat ihan virallisesti alkaa. :)
Hei taas kaikille! Täällä työpaikan hiljaisuudessa lueskelen teidän kirjoituksia :)
Itsellä menossa nyt dpo 4 eli hiljaiseloa vielä hetken aikaa. Ensi viikon lopulla alkaakin sitten maaninen raskausoireiden kyttäys, jokainen aivastus, vatsanväänne ja vilunväristys on tulkittavissa raskausoireeksi, säälin miestäni jo etukäteen :D
Oon tässä kokoajan taustaillut vaikka yrittäminen on kuukauden ollu jäissä. Blogeja oon kans ahkerasti seuraillu. Bella enemmän päivityksiä blogin puolelle :)
Täällä kuumeillaan Helsingissä, mutta veri vetäisi takasin pohjois-savoon :)
Yk3 saa alkaa. Yk1&2 meni heinä-elokuussa ja tyhmä minä vedin syyskuussa yhden liuskan pillereitä. Kierrot on varmaan nyt ihan huolella sekaisin..
Tsemppiä kaikille!
Minä 24, mies 26 (esikoista yritetään)