Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*HEINÄKUISET 2013*~*

28.09.2012 |

*~*HEINÄKUISET 2013*~*

Kommentit (605)

Vierailija
41/605 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, täällä sitä taas ollaan :). Tädin vierailu loppui jo ja ovista odotellaan saapuvaksi loppuviikosta tai ensi viikon alussa hyvällä tuurilla! Tässä kierrossa pitää kyllä saada aktivoitua tuota miestäkin että olisi edes jonkinlaista mahdollisuutta raskautua! Kotoa löytyy jo kaksi heinäkuun-lasta, joten luulisin olevani hedelmällisin tähän aikaan vuodesta :D.

Minäkään en ole koskaan ovistikkuja kokeillut kun on niin selvät oireet aina (kipua). Hyvä sinänsä ettei tarvitse tuhlata niihin rahaa :). Raskaustesteistä olen aina suosinut halvimmat merkit ja ovat olleet hyviä ja näyttäneet oikean tuloksen. Nettikaupasta niitä saa edullisesti tilata, mutta olen sen verran oppinut etten testaa ennen kuin menkat ovat myöhässä! Pari kertaa olen hätähousuna testannut negan liian aikaisin ja siitä tulee vaan pettynyt olo, joten jätän sen suosiolla väliin.

Oikein paljon plussatuulia kaikille tasapuolisesti. Toivottavasti tämä on se kuukausi kun me kaikki plussaamme :).

Misu78, kp 7/25

42/605 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, jospa tämä teksti ei nyt katoaisi niin kuin eilen kun kirjoitin pitkät pätkät….

Uusille tervetuloa mukaan! Päivittelen tuota kuumeilijoiden listaa, huomauttakaa jos sössin kp:den tai muiden kanssa!

Maizaana tai Purple (sorry nyt en muista kumpi!) kyseli että millä moodilla ollaan tässä yritys-kierrossa. Itse ole haaveillut kolmannesta jo pidempään, mutta mies innostui asiasta vasta ke-sällä. Pillerit jätin pois elokuussa ja nyt on siis eka luomukierto menossa… Aiemmin olen ras-kautunut melko helposti/nopeasti ja varsinkin mies ajattelee että niin käy nytkin. Olishan se kiva saada vauva ensi kesänä, niin olisin sitten kotona kun esikoinen aloittaa koulun. Meillä lapsilla nyt 3 v. ikäero, tarkoituksella en halunnut lapsia ihan peräkkäin, tämä ikäero sopi meille oikein hyvin…

ON: eilen siis ovistikkuun haalea viiva, tänään en aamulla muistanut tikuttaa :D Mutta jotakin tapahtuu kun eilisen aikana naama ja varsinkin leuka paukahti täyteen kamalia kipeitä finnejä :/ Hormonaalista luulisin… Ovistikkuja mulla on jäljellä 8 ja ne ajattelin käyttää pois ellei tasavahvoja viivoja tule.

napsunen 14/28(-43?) yk1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/605 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan sillä fiiliksellä tässä projecti baby number2:ssa että yritetään olla yrittämättä liikaa:D Vauvakuume tuntuu vaan vahvistuvan koko ajan ja kun menkat alkaa niin vähän alakuloiseksihan se vetää...Vaikka meillä nyt ei sillain hoppua ole, esikoinenkin niin pieni vielä (7kk).Ja me ollaan miehen kans vielä nuoria (20v) että oishan tässä aikaa väsätä muksuja myöhemminkin.Mut tahdottais nyt aika pienellä ikäerolla nämä kaks ekaa, 1,5-2v ikäero ois aika ihanne.Sitten vois rauhallisin mielin jatkaa opiskeluhommia, mennä töihin ja pyöräyttää vaikka kolmaskin ;) Lapset ensin, sitten ura, näin meillä.Perheen perustaminen näin nuorella iällä tuntuu hyvältä,esikoinen syntyi ollessani 19v ja vaikka ei lasta oltu silloin miehen kanssa suunniteltu niin se oli elämäni käännekohta,minusta tuli äiti? Silloin tajusin mitä elämästä oli puuttunut.

Toisen vauvan kuumeilu alkoi pikkuhiljaa tuossa kevään korvilla, hyvä että esikoinen ehti edes 3kk:n ikään kun mies teki aloitteen ja alkoi kyselemään josko tehtäis toinenkin pikkuinen.Mulla kesti vähä aikaa lämmetä, tai no tasaiseen tahtiin on kuume noussut mut halusin vähän aikaa odottaa että esikoinen kasvaa ennen kuin annetaan toiselle vauvalle mahdollisuus tulla.Esikko syntyi helmikuussa, sen jälkeen ehkäisynä on ollut kondomi niin ei ainakaan mitkään hormooniehkäisyt oo päässy kiertoa sekoittamaan.Kierto onkin ollut heti synnytyksen jälkeen säännöllinen, oviksenkin olen kipujen perusteella melkein joka kuukausi bongannut. Harkitsin ovistikkuja, mut päätettiin et kokeillaan ensin ilman ja jos ei ala tärpätä niin sit otetaan ne avuksi.

Täällä kovasti odotan et menkat loppuis,luulisi et torstaihin mennessä jo olis puolukkapäivät ohi.

Kovasti kaikille plussatuulia, olisi ihanaa saada heinäkuussa pikku nyytit syliin!

naminami kp 4/28-32

Vierailija
44/605 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, yks juttu unohtui.Selasin tuossa äkkiseltään tämän ketjun aiempia viestejä, mut ei heti silmään osunut et onko täällä muita mammoja joilla on lapsia pienellä (alle2v) ikäerolla tai joilla se on toiveena?

Ei mulla muuta, palaillaan!

naminami

Vierailija
45/605 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsansaa. Minä tupsahdin suoraan kesäkuisista, joita ennen olin toukokuisissa.

Lyhyt esittely:

Minä 20v, mies 25v.

Yhdessä 4v, saman katon alla 3v, kihloissa 2v.

Yrityksessä ensimmäinen pikkuisemme ?

Aloitettiin yrittäminen viimevuoden syyskuussa. Yrityskiertoja oli tuolloin 4. Päätettiin kuitenkin pitää pieni tauko, kun ei pikkuista meille silloin suotu. Uudelleenyrittäminen aloitettiin tämän vuoden elokuussa, joskin vähän myöhässä... Mutta laskettakoon se kuitenkin sitten ekaksi yrityskierroksi.

Meiltä on kyselty jo paljon sen jälkeen kun mentiin kihloihin, että milloinkas on jälkikasvua tulossa. Mutta ollaan aina vaan sanottu, että ehkä sitten jossain vaiheessa. Vaikka todellisuudessa yritys on ollut kokoajan vähän päällä. Mutta kun ei se niin helppoa ole! :-)

Viime ja sitä edellisessä kierrossa oli paljon oireita, mutta näinpä vaan taas kävi, että pudottiin kovaa ja korkealta! Josko heinäkuisissa olisi parempi onni :-)

Bella, kp1/29, yk3

Vierailija
46/605 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole täällä kovasti ehtinyt kirjoittelemaan. Hirveä kiire päällä:D Mutta ei mitään uutta tänne. Menkat tuli ja meni. Kiertopäiviä en ole laskenut edelleenkään. Uskon että tärppi tulee jos/kun on tullakseen. Ja uskotaan että KUN! Sen verran on pettymyksiä tässä jo tullut että eikös se olisi jo aika välillä tulla iloisiakin uutisia?

Naminami: Mulla on lapset 1v5kk ikäerolla ja suosittelen sitä vaikkei se omissa käsissä tietenkään ole miten niitä lapsia suodaan. Alku oli aika raskasta kun kuopus oli kova valvottamaan. Vauvana nukkui korkeintaan 2 tuntia ja lopun aikaa huusi. Ekat 3 vuotta kuopus valvotti. Mutta niin paljon on heille toisistaan nykyään seuraa että tuskimpa se isommalla ikäerolla yhtä hyvin onnistuisin. Meillä on kolmatta kuumeiltu 2 vuotta. 2 keskenmenoa ja kohdunulkoinenraskaus. Kohdunulkoinen olimyös lasten välissä. Nyt olisi isommat lapset jo sen verran isoja että ehtisi keskittyä ihan eri tavalla vauva-arkeen, jos se vauva sieltä jo viimein meillekin suotaisiin.

Tsemppiä ja plussatuulia ihan kaikille ja aurinkoa syksyyn!

Ele

47/605 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bella: kyllä se sieltä tulee sitten kun sen aika on, pitää vaan ottaa rennosti, eikä niinkään ajatella sitä oleellisinta syytä sille peiton heiluttelulle.:) Se raskaus tapahtuu silloin kun sitä vähiten oottaa. Plussa tuulia sulle tähän kiertoon oikein paljon, niinkuin meille kaikille kanssa sisarille. :) Emila kp9/28-33 yk4

48/605 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta,

Nopeasti nämä päivät loppujen lopuksi menee. Vasta olin kesäkuisten puolella jännittämässä, että alkaako menkat vai ei, ja nyt ollaan jo kiertopäivässä nro5.

Bella: Olit ajatuksissa, jännitin sun puolesta. Harmi ettei kesäkuussa tärpännyt, toivon siis meille molemmille, ja kaikille muillekin, heinäkuun vauvaa. Nyt otetaan vähän iisimmin eikä testailla yhtään etukäteen? :)

Mulla lähenee reissu.. Perjantaina pääsen siis miehen kanssa lomailemaan ihan kahdestaan tuonne keski-eurooppaan. Saadaan olla kokonaiset 10 päivää rennosti ja sattuu juuri mukavasti kierron parhaimpaan kohtaan ;)

Minulla on ensimmäisten lasten ikäero 3,5 vuotta (poika 11v ja tyttö 7v.). Nyt kakkoselle ja tälle toiveissa olevalle kolmoselle tulee ikäeroa reilut 8v. Ensimmäiset kaksi lasta ovat edellisestä liitostani, joten nyt siis ollaan toisella kierroksella. Ajatuksena olisi saada vielä kaksi pienokaista, lyhyellä ikäerolla. Toivotaan, että haaveet toteutuu :)

Saakos muuten udella, että mistäpäin täällä porukka kuumeilee? Itse olen Kuopiolainen :)

Vierailija
49/605 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi harmittelut teille, jotka tipuitte kesäkuisista… Ei voi toivottaa kuin tsemppiä ja parempaa onnea tähän kiertoon! Ainakin fiilis on tässä ketjussa mielestäni hyvä ja on mukavan aktiivista porukkaa :) Että kyllä uskon että saadaan monta plussaa tähän kiertoon! Vertaistuki on kyllä hieno juttu!

Oma fiilis on oikein hyvä, vieläkin on vähän epätodellinen olo että oikeastiko me nyt yritetään sitä vauvaa. Minulla oli nimittäin kesällä ihan hirveä vauvakuume ja juteltiin silloin miehen kanssa ja hän painoi jarrua että otetaan ihan iisisti kun hän ei ollut edes satavarma haluaako vielä kolmannen lapsen. Minä sitten yritin rauhoittua ja sopeutua siihen, että vielä ainakaan ei meille tule lisää lapsia. Sitten mies vain yhtäkkiä olikin sitä mieltä että voidaan jättää ehkäisy pois :) Ensimmäinen yk siis vasta menossa ja nyt jo jännittää koska kaksi lasta saaneet alkunsa ensimmäisestä ehkäisemättömästä kierrosta. En voi uskoa että nytkin kävisi niin onnekkaasti mutta siltihän sitä on toiveikas. Minä siis en oikeastaan tiedä mitä sen kun joutuu odottelemaan plussaa, voin vain kuvitella… Olen siis päässyt helpolla tämän suhteen! Ja nyt vaan nautitaan kun ei tarvitse ehkäisystä huolehtia ;)

En muista kuka kysyi pienistä ikäeroista… Meillä lapsilla vajaa 2v2kk lasten välillä, oli meille just sopiva. Kaverilla on kolme lasta ja ikäeroa 1v8kk aina välissä. Hyvin on heillä mennyt vaikka rankkaakin on. Ja laspet kyllä nauttivat toistensa seurasta! Vaikka tappeluitakin tietenkin on…

Monella alkaakin jo olla tärppipäivät käsillä, jännää :) purple, sulla ainakin on reissu ajoitettu tosi hyvään saumaan! Mukava ja rentouttava loma toivottavasti tulossa!

Sabriina, joka eteläsuomessa kuumeilee :)

Vierailija
50/605 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuherretaan ovistikkujen kanssa, ainakaan vielä ei oo hymynaama ilmestynyt näyttöön. Voi olla ettei ilmestymään, mun munasarjat tuppaa toimimaan hivenen laiskanlaisesti...

Kuopiossa kuumeillaan mekin ukkokullan kanssa, hakusessa tosin omakotitalo hivenen syrjemmästä, ei kuitenkaan P-Savon ulkopuolelle olla karkaamassa :)

Vierailija
51/605 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emilia, niinhän se on. Rennosti pitäs ottaa ja olla stressaamatta, mutta minkäs teet. Viime vuonna oli sama ongelma, että ressattiin liikaa ja vauva ei kuulunut yrityksistä huolimatta. Ja itseasiasa meillä heilutellaan peittoa vaan kerran-kaks viikossa muutenkin, niin ei se vauva ollu tähänkään asti se oleellisin syy peiton heiluttelulle :-D Vähän jo syytin miestäkin (vaikka ei tietenkään sais), kun se ei hirveemmin oo panostanut meidän vauvantekopuuhiin. Kuten jo aiemmin mainitsin, niin saan joskus raahata sen makuuhuoneeseen, josko onnistuu silloinkaan. Ja niinhän siinä taas kävi että oviksen aikaan väsytti taas niin hirveesti.........

Purple, voi kiitos :-) Nautinnollista reissua!! Nauttikaahan nyt toisistanne oikein kunnolla sitten, niin ei se voi hukkaan mennä ;-) Meillä kans viikonlopun kylpyläloma Rauhalahteen suunnitteilla ovisviikonlopuks ;-) Josko se kahdenkeskinen ihana aika sais ajatukset rentoutumaan ja mielen pois arjen(ja vauva)stressistä :-D

Bella kuumeilee kans Pohjois-Savossa ;-) Aika lähellä Kuopiota! ;-) En uskalla enempää paljastaa ettei kukaan tuttu bongaa. Täällä kun ollan vähän hyshys -meiningillä liikenteessä ;-)

ON: Menkat pahimmillaan. Taas tuntuu siltä että eihän tässä kierrossa ressata ollenkaan. Ootellaan vaan menkkojen loppumista. Mutta ootappa vaan kun on ovis näkyvissä, saatikka sen jälkeen -.- Musta tuntuu että tää vauvapalsta vaan pahentaa asiaa ;-) Mutta kun ei tätä ilmankaan voi olla ;-)

Vierailija
52/605 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naminami: Täällä on kans yks joka haluaa pienellä ikäerolla. Esikoispoika on nyt 11 kk ja vauvakuume on ollut jo useamman kuukauden.

Meillä myös mies alkoi toista kaipaamaan kun esikoinen oli vain muutaman kuukauden, itse vähän toppuuttelin. Täälläkään ei ole

hormonaalista ehkäsyä ollut mutta silti on taas jo 6 yk:ta mennyt. Esikoista tehtiin 14 kuukautta.

Ollaan molemmat lähemmäs 30 vuotta ku 20 XD

yhdessä ollaan tätä palloa tallattu kohta 11 vuotta josta yhdessä asuttu 9 vuotta ja kihloissa

vuoden. Mies on parasystäväni ja suurin tukeni. Tässä on vuosiin mahtunut paljon paskan niskaan satamista ja elämä on potkinut päähän välillä tosi rajusti, mutta

mies on ollut ku muuri, aina. Ilman ukkooni olisin varmaan jo lataamossa ollut jonkin aikaa.. =D

Bella mulla on kans ongelma että stressaan ihan liikaa tätä asiaa.. Mä pelkään että meidän perikunta on tässä.. (=

*Minni86* kp 4/24(28) yk 6

53/605 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykseen mistä päin kuumeilijat on; mä olen pk-seudulta. Ikää mulla on 30 v ja miehellä muutaman vuoden enemmän. Tuntuu jotenkin että nyt mulla on viime hetket iän puolesta hankkia enää lasta, vaikka eihän se kai niin mene :D Olin 24 v. kun sain esikoiseni ja siitä esikoisen vauva-ajasta tuntuu toisaalta olevan jo ikuisuus, toisaalta se oli vasta just äsken! Ja jos nyt tulsiin raskaaksi, tulisi vauvan ja kuopuksen ikäeroksi 4 vuotta enkä sen isompaa ikäeroa lapsille haluaisi. Mutta se kun ei tosiaan oel pelkästään itsesnä päätettävissä! :)

Ovistesteihin ei ole ilmestynyt tasavahvoja viivoja edelleenkään, ei ole kyllä mitään tuntemuksiakaan oviksen suhteen (en ole ikinä varsinaisesti ovista bongannut omien olojen perusteella!). Kai se sieltä vielä tulee tai voihan se jäädä tulemattakin. Mutta jokatapauksessa ilmeisesti taas tulossa pidempi kierto kuin se 28 päviää.

Nyt on jotenkin stressittömämpi olo kuin viime kierrossa ja ehkä semmosella tjot-asenteella nyt mennään, vaikka ne ovistikut aionkin nyt käyttää loppuun (hmm. vähän ristiriitaista... :D)

napsunen 16/28-43 yk1

54/605 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan minäkin päätin 26 vuotiaana, kun kuopukseni sain, että nyt ei enää ja lapset ovat tässä.

Muutama vuosi sitten meni, tuli avioero ja vastoin kaikkia ennakkoajatuksiani löysin uuden rakkauden. Olin jo päättänyt, että en voi koskaan enää rakastua ja olla parisuhteessa onnellinen. Onni kuitenkin yllätti. Ihana parisuhde ja perhe antaa tilaa uusille haaveille. Näin ollen tässä sitä taas ollaan.. :) Ikää on 34 vuotta ja vauva saa tulla, ehkä kaksikin.

Totta, itsekin ajattelin, että päälle kolmekymppisenä en tähän enää lähde. Miksi en? Olen nuorekas, onnellinen, elämäntilanne on vakaa, rakkaus kukoistaa ja lapsi olisi mitä ihanininta. Enkä mä nyt loppujen lopuksi tiedä, että mikä on viimeisessä 8 vuodessa muuttunut? Ryppyjä on tullut, muusta en tiedä :D

Unelmat pitää uskaltaa elää todeksi.

Vierailija
55/605 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe asustaa Pohjanmaalla :). Vanhimman ja toisen väli on 2 vuotta, ja toisen ja kolmannen väli on 3,5 vuotta. Molemmissa ikäeroissa on puolensa. Vanhimmat leikkivät hyvin yhdessä, mutta myös tappelevat päivittäin! Sit niistä isommista on apua nuorimman kanssa, oli jo vauva-aikana, mikä on kans mukavaa. Nuorin on kova menemään isompien perässä vaikkei aina oikein sovi leikkiin mukaan. Jos nyt tulisin raskaaksi ikäero olisi nuorimpaan 2,5 v ja vanhimpaan 8 v :). Tulipa siinä paljon numeroita :).

Vierailija
56/605 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purple, kovasti tuntuu täälläkin samalta, tunnistan hyvinkin ajatuksesi :) Aikanaan 26veenä esikoisen saatuani vannoin, ettei koskaan enää ikinä lapsia.

Täällä kuumeillaan pk-seudulla, mulla ikää kohta 33 ja miehellä muutama vuosi enemmän. Hauskaa kuinka suhteellinen tämä ikäasia on, julkisuudessakin on ollut 38-39vee juuri äidiksi tulleita ja tunnen lähipiiristä useammankin, jotka alkoivat haaveilla vauvasta vasta +35veenä. Toiset taas kokevat olevansa vanhoja synnyttämään 30veenä. Mutta kukin tyylillään ja tavallaan :) Itse koin olevani nuori ensisynnyttäjä, kun sain esikoiseni 26veenä. Asiaan tietenkin vaikutti se, että kaveripiirissäni olin ensimmäinen äiti pitkän aikaa.

Ovistikkuilin tänään kun kp12/25-26 mutta eipä tullut kuin yksi viiva. Ehkä hyvä niin, sillä palailen reissusta kotiin vasta illalla :) Toivottavasti toinen viiva ilmestyy huomenna tai ylihuomenna, ettei ilman ovista mentäis sentään!

Pompula kp12/25-26

Vierailija
57/605 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna pärähti sitten hymynaama ruutuun!!!!! Siis voi sitä riemua, kun sen näin… Jostain luin, että noi testit voi näyttää positiivista, vaikka ei ovulaatiota tapahtuis, mutta uskon kummiskin että ainakin tällä kertaa pitää ihan paikkansa. Eilen oli aikamoiset vatsakivut, mikä puhuu myös sen puolesta…. Huomenna aloitan terot taas :)

Mulle on muuten lipsahtanut väärä päivä tonne listaan, nyt tosiaan kp 15/28 menossa.

58/605 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjattu on! :D

Vierailija
59/605 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Voisin kanssa muuttaa tänne heinäkuisiin. Lyhyt esittely: Minä 26, mies 26, esikoinen 10kk ja hänelle pikkusisarusta toivotaan kovasti.

Meillä viime kierrossa jo juhlittiin hetken aikaa, mutta sitten vuoto alkoi kuitenkin. Raskaushormonit oli vielä jonkin aikaa koholla, mutta nyt maanantaina arvo oli enää jotain alle 20. Vuodosta laskettuna kiertopäivä olisi tänään 13. Mutta en kyllä yhtään tiedä miten kroppa toimii tässä kierrossa kun tuossa oli kuitenkin jonkinnäköinen kiinnittymisyritys viime kuussa. No, katsotaan mitä tuleman pitää, positiivisin mielin :)

Nopeasti kun lueskelin viestejä läpi niin joku taisi ainakin kysellä onko muita jotka toivovat pienellä ikäerolla toista. Meillä pieni ikäero olisi toiveissa, katsotaan toteutuuko. Esikoinen sai kyllä alkunsa heti ekasta yrityskerrasta, joten ei pitäisi olla mitään syytä miksei kohta toinenkin tärppäisi :)

Täällä alkaa jo olemaan ovisajat käsillä joillakuilla, toivottavasti saatte talletukset kuntoon ;)

Toisella kertaa kommentoin sitten paremmin muita, nyt saunaan!

Nyytis kp 13/29-33 yk1+km+yk5 (en nyt laskenut viime kuun parin päivän plussaa keskenmenoksi...)

Vierailija
60/605 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tipahdin kesäkuisista tänne teidän seuraan heinäkuisiin. Yk on nyt 9 ja kp 4/vaikkamitä. Yritystä on kuitenkin jo yli vuosi, koska kierrot niin pitkiä. Kolme terolut-jaksoa takana ja täytyy toivoa, että tulee nyt se vauva tai edes kuukautiset ajallaan ilman lääkitystä.

Esikoinen on jo 4 eli ikäero pitenee ja pitenee...Jos tämä vauva mitä yritetään ois saanut heti alkunsa, niin ikäeroa ois tullut vajaa 4 vuotta, mutta nyt ikäeroa tuleekin jo ainakin 5 vuotta...

Niin, ja esikoinen tärppäs ekasta kierrosta...

Yritän tulla positiivisemmin mielin ens kerralla kirjottelemaan. Tippuminen on vain aina niin tylsä asia.

82

Ketju on lukittu.