Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*HEINÄKUISET 2013*~*

28.09.2012 |

*~*HEINÄKUISET 2013*~*

Kommentit (605)

21/605 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Kesäkuun vauva oli toiveissa, mutta vuodon alettua, odotettua aikaisemmin, siirryn heinäkuisiin :)

Olen 33v, mies 32v. ja kaksi lasta löytyy entuudestaan.

Purple kp 1/25-30 yk2

Vierailija
22/605 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko seuraan? Uusi toiveikas täällä, ikää 30v ja lapsia ennestään kaksi. Eilen vasta miehen kanssa päätettiin, että saisi tähän perheeseen vielä yksi pikkuinen tulla, ja nyt jännittää ;) Edelliset raskaudet alkaneet todella helposti, heti kun ehkäisy on jätetty pois, saa nyt nähdä miten tällä kertaa menee. Aivan alkukierrossa vielä mennään, toivottavasti vauvakuume pysyisi kohtuullisena etten ihan höppänäksi muutu. Yritän olla miettimättä kiertopäiviä, mutta eipä taida onnistua... Miten muilla, onko vauvakuume pysynyt aisoissa vai heittääkö jo yli? ;)

Paljon plussia toivotellen,

Sabriina (yk 1, kp 5)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/605 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vähän niin on, että hieman malttia tähän hommaan tarvittaisiin :) Kuume on kova, sen kun muistaisi, että hosumalla ei tule kuin...!

Kiva täällä on yhdessä muiden kanssa höyrytä. Mulle tämä on melkeimpä ainut paikka. Töissä, kotona ja ystävienkään kanssa ei viitsi kilahdella asian tiimoilta.

Mulla kaksi ensimmäistä lasta on plussattu ensimmäisestä kierrosta, pillereiden jäätyä pois. Nyt kierukka on poistettu elokuussa ja toista kertaa lähdemme osumaa yrittämään. Onhan tuota ikääkin tietysti jo 11v. enemmän kuin ensimmäisen kohdalla, joten asiat ei välttämättä enää etene yhtä herkästi. Toivottavasti vielä tärppäisi tämän vuoden puolella.

Olisi mukava vaihtaa täällä ajatuksia muistakin perheeseen, lapsiin ja elämään liittyvistä asioista. Jos saisi kuumeilun lisäksi hieman muuta keskustelua viritettyä, niin sujuisi tämä aika sukkelammin. Vai mitä mieltä olette?

Purple

24/605 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä se on vaan jännä, etät vaikka kuinka alkukierrosta päättää ottaa iisisti, niin ei ainakaan meikälläisellä onnistu :D Oviksen jälkeen alkaa höyryily ja kierron loppua kohden käyttäydyn jo lähes sekopäisetsi tän kuumeilun kanssa. JOku täällä palstalla, taisi olla toukokuissisa, kysyi että onko niin vain ekaa kuumeillessa, mutta ei ole ainakaan mun kohdalla! Ja sitten kun on vielä ne aiemmat raskaudet joiden oireeseen voi vertailla omia oloja niin kyllä sitä vaan saa melkoisen määrn kehiteltyä itselleen kaikenmoisia oireita :D

Mutta siis niinkin "vihkiytynyt" olen tälle vauvan yrittämiselle, etten mä mitään ovistikkuja ole muistanut hommata, joten mennään nyt sitten ilman niitä kun kp:tkin on "jo" 11...

napsunen 11/28 (-43?) yk1

25/605 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta,

Mulla on ensimmäistä kertaa elämässäni aivan karmeat menkkakivut. Kierukka on poistettu elokuussa ja nyt on siis toiset kuukautiset poistamisen jälkeen.

Ensimmäiset olivat kivuttomat, niin kuin mulla yleensä on ollutkin. Nyt sitten.. Jos suoraan sanon, niin tuntuu kuin teräase painautuisi tuonne jalkoväliin :( Vuoto on kuitenkin normaali, ei yhtään sen runsaampaa tms.

Onko muilla vastaavia kokemuksia kierukan poiston jälkeen?

Vierailija
26/605 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aloitettu ovulaatio-testit, pitäkää peukkuja että se hymynaama siihen ilmestyy joku aamu!! :)

Vierailija
27/605 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Täältä sitten taas löysin itseni, on tämä haaveilu jännää :) Mutta ihanaa että löytyy tämmöinen paikka missä voi päästellä höyryjä kun ei oikein tee mieli kaikille (tai oikeastaan kellekään) tätä vauvatoivetta kertoa. Enkä halua miehenkään kanssa jatkuvasti jutella asiasta vaikka yhdessä fiilistelläänkin asiaa. Samalla tuntuu, ettei saisi liikaa haaveilla ja toivoa, vaikken taikauskoinen olekaan.... 

Napsunen: kiitos kun laitoit minut mukaan listalle :) 

Purple: minkäikäiset lapset sulla on? Ihan mielelläni keskustelen muustakin kuin vain vauvakuumeesta, niin kauan kuin päähän vielä mahtuu muita ajatuksia ;) Minä ainakin mietin esim miten mahdollinen raskaus vaikuttaa koko perheeseen jos taas on luvassa järkyttävää väsymystä, pahoinvointia ja oksentelua. Mitäköhän esim meidän neljävuotias sanoo jos äiti käy joka päivä oksentamassa? Kakkosta kun odotin oli hän vielä niin pieni ettei välittänyt, sanoi vaan että taas äiti sylkee kun laatta lensi tienreunaan :)

Auringonkukkanen: Toivottavasti saat hymynaaman ruutuun! Sulla onkin yrityskiertoja vähän enemmän, toivottavasti pian tärppää!

Aurinkoa ja plussia kaikille toivottaa

Sabriina (kp 6/~28, yk 1)

28/605 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkinta-apua ovistestiin kaipaan! Eli hurahdin sittenkin niitä ostamaan ja molempien viivojen pitäisi olla yhtä tummat ennen ovista, mutta sano nyt sitten tosta onko ne yhtä tummat vai onko toinen haaleampi :/

napsunen 12/28 (-43?) yk1

29/605 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tosta kuvasta saa mitänä selkoa :/ Yritän zoomailla ja rajailla sitä vähän paremmaksi!

Näkyiskö nyt parammin, kokeillaan..

Vierailija
30/605 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ton kuvan perusteella sanoisin kyllä etteivät viivat ihan tasavahvoja ole vaan toinen selvästi vaaleampi. Minulla ei kyllä ole mitään kokemusta ovistikuista että mene ja tiedä.... Sinuna testaisin huomenna uudestaan ja vertaisin niitä kahta sitten. Mutta ymmärrän tosi hyvin että haluaa tietää hetinyt mikä tilanne on :)

T. Sabriina joka jo surffailee äitiysvaatteita ja turvakaukaloita :/ (nolo) äääh!

31/605 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Sabriina tulkinta-avusta :) Näin mäkin vähän pähkäilin että kyllä se toinen viiva on hallemapi kuin toinen. Miksei niissä vois olla ihan joka/tai niin kuin raskaustesteissä, joko se viivat tulisi tai ei tulisi!

Joo ja täytyy myöntää että oon minäkin jossakin vaiheessa salaa surffaillu jo turvakaukaloita ja vaunuja :D

Vierailija
32/605 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yk 2 menossa, vaikka tuo ensimäinen kierto olikin enemmän tunustelua että haluammeko todella tätä. Esikoinen kohta 6v ja esikoista ehdittiin yrittää pitkään ja hartaasti, joten nytkin olen valmis piiiiitkään odotukseen :) Esikoisen jälkeen taisin olla ainakin 5 vuotta sitä mieltä, ettei enää koskaan uudelleen vauva-arkea, mutta nyt jotenkin haave toisesta lapsesta on alkanut muodostua.

Nyt kp8 menossa ja koska viime kierto oli niinkin lyhyt kuin 25 tai 26, hedelmälliset päivät taitaa ihan juuri kohta olla käsissä. Iik, en malta odottaa!!

33/605 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purple: mulla on kanssa menkkasäryt ja olot ihan yhtä helvettiä ollut ton kierukan poiston jälkeen! Aiemmin tuskin edes huomasi, että on kuukautiset. Nyt pitänyt vetää buranaa ja noiden järkyttävien rättien kanssa pelata. Ihan tuskaa. Kiertokin lyhentynyt, viime kierto vain 26päivää.

Sabriina ja muut: En edes kehtaa kertoa mun vouhkaamisesta ja kuumeilusta. En tiedä olisiko juuri mitään vauvoihin liittyvää, mitä en olisi käynyt netissä ihastelemassa. Se oli varmaankin pahinta silloin ensimmäisellä kierrolla, kun ehkäisyn jätti pois. Vaikka en mä nyt rauhoittunut ole siltikään :-)

Kieltämättä tuntuu menevän vähän samalla syklillä, että vauhti kiihtyy loppukiertoa kohti. Nyt vielä nautin näistä "lepopäivistä ja öistä"

;-) Ainakin siltä on tuntunut, että oviksen jälkeen miettinyt sitä, onko natsannut ja tarkkaillutkin itseään, etsien niitä mahdollisia oireita... T

Tätä meidän yhteistä lasta on meinaan ehditty pohtia ja vatvoa niin monta kertaa ja edes takaisin, yli 2v. sitten asiasta ensimmäisen kerran keskusteltu. Kun olemme tavanneet mieheni kanssa, kummallakin jo lapsia aiemmasta suhteesta ja kumpikin oli sitä mieltä, että lapsiluku on täynnä. Mutta hah hah, niin vain mieli muuttui ja se yhteinen lapsi alkoi tuntumaan koko ajan tärkeämmältä. Nyt siis tervetuloa meille,

34/605 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin ajattelin, että sitten rennolla tjt-meiningilä, mutta ei kyllä mulla taida onnistua. Tietysti sellaista väkinäistä tekemistä on pyrittävä välttämään, eikä se kyllä multa varmaan onnistuisikaan, kyllä siinä aito tunne ja fiilis tarvitaan mukaan. Mutta hmmm tarvii yrittää vain ajoittaa ne mahdollisimman oikeaan kohtaan.

Sinäpä teille nyt gallup-kyselyä, millä "taktiikalla" tämä kuukausi? Meillä on vähän noi viime kierrot mennyt niin, että aktiivinen touhuaminen painottunut ennen mun oletettua ovista. Sitten ollut yövuoroa, flunssaa ja väsymystä. Nyt aion taktikoida miehen lemmenleikkeihin aina joka toinen päivä tyylisesti, saas nähdä tuottaako tulosta. Ovista en lähde vielä tän vuoden puolella tikuttelemaan, koitetaan vielä tällä tyylillä.

Oletteko tehneet muita "poppakonsteja" asian eteen? Mä syön vitamiineja raskautta toivoville (pitäisi sisältää kaiken tarvittavan). Ja tässä kierrossa taidan myös ottaa pienen punaviinikuurin. Se kuulostaa mulle sopivammalta, kuin se paljon puhuttu greippimehu :-D

Positiivista mieltä kaikille!

Maizaana

35/605 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta,

Sabriina: Minulla on 11v. poika ja 7v. tyttö. Molemmat lapset ovat ensimmäisestä avioliitostani ja nyt on siis ensimmäinen yhteinen lapsi haaveissa rakkaani kanssa. Varsinkin 7v. tyttö on jo toivonut perheeseen vauvaa.. Odottaa pääsevänsä hoivalemaan. Välillä mietityttää, että onkohan sitä ihan pöhkö, tulee aika isoja ikäeroja lapsille. Toisaalta voihan sitä pyöräyttää toisen sarjan vielä ;)

Maizaana: Mulla on myös kierto lyhentynyt. Ihan hämmentynyt olin, kun menkat alkoivat kp25. Täytyy huomioida tuo ovulaation kanssa, vaikka toisaalta ovulaatio-oireet on kyllä niin selkeät ettei ajankohdasta voi erehtyä. Vuoto on myös lisääntynyt kierukan poistamisen jälkeen, ja on mun mielestä aivan sairasta!

Meillä ei ole kierron suhteen mitään "suunnitelmaa". Sen verran miehelle sanoin, että tää on nyt meidän prioriteetti :D Sinänsä meillä on hyvä tilanne tässä kierrossa. Ollaan nimittäin kp 8 - kp 17 kahdestaan ulkomailla reissussa :)) Täytyykin viettää oikea lemmenloma ja ottaa kierron keskivaiheesta kaikki irti ;)

Millaisia muutoksia tuleva vauva tuo teidän perheisiin? Isompaa asuntoa, autoa..? Täällä on jo vähän katseltu isompia koteja, tosin ensimmäinen vuosi mahdutaan vielä tähän neliöönkin.

Vierailija
36/605 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei saako tulla mukaan kuumeilemaan? 7kk vanhalle esikoiselle kovasti pikkusisarusta toivottais.Yk1 olis nyt, eli heinävauva olisi tervetullut! Tällä hetkellä kp 3 menossa, ovista odotellessa :)

naminami kp 3/28-32, yk 1

Vierailija
37/605 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihana ilma! Tällaisista syksyisistä päivistä nautin: aurinkoa, tuulta, raikasta ilmaa :) (vaikka kohta taas varmaan sataa...)

Napsunen: teitkö uuden ovistesin? Oliko eri näköinen? Kiinnostaisi taas nähdä, jos vielä itsekin tarvii vähän apuja jossain vaiheessa. Ei näköjään testien tulkinta ole ihan yksiselitteistä...

Maizaana: kiitos kommentista, kiva tiettää ettei ole yksin näiden vauvavouhkaamisten kanssa, että on muitakin yhtä hurahtaneita ;) Kuulostaa ikävältä nuo kuukautiskivut ja -vuodot kierukan jälkeen. Toivottavasti ne siitä asettuvat. Tai siis jäävät pois kokonaan ;)

Purple: no vähän noin mun mieskin ajatteli, että joko tähän "putkeen" vielä yksi lapsi tai sitten pitempi tauko mutta sitten pitäiski olla taas kaksi lasta hänen mielestään, ettei nuorin jää ihan yksin :) En minä toisaalta usko että isompi ikäero olisi haitaksi, on siinä varmaan monta positiivista asiaa. Ja taas pienellä ikäerolla on puolensa. Jokainen tehköön omaan tyyliinsä, ei kannata muiden mielipiteistä välittää!

Meillä ei mahdollinen vauva vielä ainakaan toisi suuria muutoksia. Autoihin vielä mahtuu, turvaistuimet ehkä pitää katsoa uudestaan että miten mahtuu kolme vierekkäin. Koti menee joka tapauksessa jossain vaiheessa vaihtoon, mutta kyllä me ajateltiin että kolmenkin lapsen kanssa mahduttais tähän jonkin aikaa (meillä isohko 3h ja keittiö, vain yksi lastenhuone on). Muutto voisi olla ajankohtianen ehkä sitten kun minäkin palaan työelämään täysiaikaisesti, nyt teen osa-aikaisesti töitä ja lapset on kotihoidossa.

Uusille tervetuloa! Vaikka itsekin ihan uusi tässä pinossa olenkin :) mukavaa, jos saadaan vilkasta keskustelua aikaan niin ei tarvitse yksin näitä asioita pyöritellä! Yritän itsekin nyt olla aktiivinen, aikaisemmin tuli lähinnä luettua ketjuja. Synnytystarinoita on aina jännä lukea ;) Ja tässäkin huomaa miten mahtavaa on kun kaikki menee omalla tyylillä: Pompula1 on miettinyt pikku kakkosta pitkään ja hartaasti ja Naminamin esikko on vielä aika pieni :) mutta varmasti ihan yhtä oikea päätös kummallekin! Onnea yritykseen teillekin!

Tänään on hyvä päivä ja fiilis sen mukainen! Iloisia tuulia puhaltelen teillekin päin :)

Sabriina

Vierailija
38/605 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkun arvelin niin tätihän sieltä kurvasi ja aina vain aiemmin kuin ennen.. Mun on siis turha plussaa odottaa tikkuun ellei rinnat ole niin kipeät ettei suihkua kärsi.. Se on sellainen taattu oire. Mulla ei ole muuten koskaan tissit kipeät.

Toivon siis heinäkuun vauvaa.. Hirvittää vähän että tässä on nyt taas jo 6 kk mennyt.. ei taida tulla tämäkään vauva helpolla ja ilman kyyneliä );

*Minni86* kp2/24(28) yk 6

39/605 |
07.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

just kirjotin pitkätpätkät ja sit se koko viesti katsoi jonnekin! >:(

Mutta ovistetstiin ei ole piirtynyt tänäänkään vahvempaa viivaa...

Uusille tervetuloa mukaan!

napsunen kp 13/28(-43?) yk1

Vierailija
40/605 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan aiot kokeilla napsunen, että ovistikkuun tulisi kaksi tasavahvaa viivaa? Muistelisin viime raskaudestani (tai siis silloin yrityskierroksilta) että en koskaan saanut ovistikkuun kahta tasavahvaa viivaa, aina oli toinen hieman haaleampi kuin toinen. Yleensä ohjeissa lukee, että täytyy olla kaksi yhtä vahvaa viivaa, mutta en ymmärrä sitä kuitenkaan ihan täysin. Kyllähän mulla nyt ovis tuli kun kerran vauvakin ilmaantui lopulta kun viimeksi ovistikkuilin. Vai onko tikut nyt kuuden vuoden jälkeen parantuneet huomattavasti silloisista? :O

Huoh, mä odotan lentokentällä koneen lähtöä kun olen lähdössä työreissulle. Ja niin vain alkoi äskettäin hieman toiselta puolelta ilmoitella, että ovis olisi tulossa. Ei, ei ei vielä! Oon myöhään keskiviikkona vasta seuraavan kerran kotona työreissusta kotiuduttuani. Kyllähän tässä on toki viikonlopun aikanakin jo hieman etukäteen varauduttu petipuuhien suhteen, mutta pahimmalla mahdollisella tuurilla mulla menee nyt kaksi-kolme hedelmällisintä päivää sivu suun! Oliskohan työreissusta lupa kieltäytyä vedoten hedelmällisimpiin päiviin :D :D

Ovistikkuilua on mun turha edes aloittaa ennen loppuviikkoa, ja silloin se saattaa olla tässä kierrossa jo turhan myöhään :(

Mutta plussaisia tuulia kaikille - eikä enää tätien vierailuja!

- Pompula, kp10/25-26

Ketju on lukittu.