*~*HEINÄKUISET 2013*~*
Kommentit (605)
Bella: Lähinnä tarkoitin sitä, että ne testit antaa niitä haamuviivoja herkästi. Raskauskeijun ja Mammaksin testejä minäkin olen neuroottisesti tuijottanut ja todennut, että ne antaa lähes poikkeuksetta jonkinlaisen haamun sinne, ja niitä on turha tuijotella. Varsinkaan testiajan jälkeen, jolloin se oikeasti alkaa näyttää punertavaltakin, eikä kerro raskaudesta siltikään. Voit vaan uskoa montako testiä olen tehnyt tässä yli 2,5 vuoden aikana. :D Clearblue antaa myös minulle aina haalean kapeahkon viivan, eli en tee sitä enää ollenkaan, kun hämää vaan turhaan.
En tarkoittanut siis ollenkaan sitä, etteikö raskaus voisi näkyä testissä hyvinkin myöhään. On tosiaan ihmisiä, joilla testit näyttää tosi myöhään raskauden, mutta sitten kun näyttää, niin kyllä sen plussaksi erottaa. Tosin suurin osa saa plussan dpo 12-14, mutta sitten on näitä poikkeuksia joilla menee toooosi paljon pidempään ennen kuin näkyy testissä, vaikka raskaus olisi ihan normaali. Hitaaseen hormonitason nousuunhan kun liittyy sitten myös se epänormaalin raskauden riski.
Mutta jos menkat pysyy poissa, niin kyllä se veritesti kannattaa käydä ja sitten vaikka puhelinajalla lääkärin kanssa neuvotella jatkosta. Ei ne sinua lääkärille laita ollenkaan vaan antavat vaan labralähetteen. Ja jos se raskaus alkaa, niin onhan sinun juostava lääkärissä joka tapauksessa. :)
Mutta kun mulla just ne ei näytä mitään.. vaikka ovatkin herkempiä. Mutta apteekin omaan tuli se haamuviiva:)
Marjana: Hui! En tiennytkään, että myöhäisessä plussassa on riskejä ettei raskaus muuten ole normaali :o
Pohojolaanen: En osaa vastata sun kysymykseen, mutta sun varmaan kannattaa käydä varmuudenvuoksi vielä lääkärissä ultrattavana. Onko sun raskausoireet hävinny?
Bella: Se veritesti vois olla paikallaan nyt. Onko sulla stressiä mikä saattais siirtää menkkoja?
ON: Lämmöt on noussu 36,8 (ei kuumetta, mutta mulle epänormaali lämpö), kaulan imusolmukkeet turvonneet ja kipeät nielastessa, nenä tukossa. Eilen olin ihan itkunen ja väsyny. Aloin itkee, kun liikutuin "tanssi peppu pieneksi" ohjelmasta..
Mies tais vähän säikähtää..
Aloin sit elättelee toiveita jos tää liittyis raskauteen. Äsken testasin negan. Eli ihan aito flunssa on :(
Tädin tulemisesta ei oo merkkiäkään. Ärsyttää jos tää kierto turhaan venyy. Tulis jo, jos on tullakseen.
Taikku kp 33 dpo 15
aliina, usko kyllä että osaavat veritestin tehdä, mutta se kohtelu siellä on niin tylyä, että ei ihan heti ensimmäisenä ole hinku mennä lääkäriin asiaa varmistamaan.
Marjana, tosiaan niin mulla ne davidin 10 ja 15 herkät ei näytä mitään. Edes haamunhaamuja vaikka kuinka tihrustaa, mutta tuohon apteekin omaan "piirtyi" testiajan sisällä sellainen tummahko haamu, joka sitten oli roskiksessa muuttunut tosi ohut punainen viiva. Voin laittaa siitä vielä kuvankin :) Ja tiedän, että raskauden myötä on juostava lääkärissä, mutta onneksi silloinkaan en joudu kovinkaan montaa kertaa käymään tässä meidän "sairaalalla" vaan ultriin pitää mennä kuopioon :) Niin ja ite oon tehnyt noita apteekin omia ainakin 20, ja missään muussa ne ei oo noin tehny, vaikka oon niitä salaa jälkikäteen tiiraillutkin :D
Taikku, Marjana, minäkään en tiennyt, että myöhäisen plussan raskaus ei välttämättä ole normaali!?
Taikku, älä vielä heitä pyyhettä kehään :( Raskauden myöthän se vastustuskykykin heikkenee ja tulee helpommin kipeeks ;) Siis sepä just kun mulla ei omasta mielestä NYT tässä kierrossa oo ollu mitään stressiä.. Kun taas aikaisemmissa kierroissa on ollut stressiä niin että livettää, ja niissä on menkat tullut ihan normaalisti ja ajallaan :)
Pohojalaanen, mäkään en tiedä, mutta suosittelen käymään ultrattavana. Siellähän se selviää :) Varsinkin jos oireet jatkuu? Niin onhan syytä epäillä että se vuoto olikin ihan harmitonta tai valemenkat?? :) Tuuhan kertomaan tilannetta sit :)
napsukkainen, saanko kysyä oliko sulla raskaus sitten ihan normaali, vaikka noin myöhäinen plussa tulikin? :)
On: tissit kipeät, paita hiertää. Itkuherkkä. Janottaa, vessattaa. Alavatsa on kun olis tehnyt hirveesti vatsalihaksia, repii, pistelee ja nippailee aika-ajoin. Selkeitä unia (en oo nähnyt 2kk unia, paitsi nyt kolmenä yönä), höpötyksiä, kiukunpuuskia, voimattomuutta, kokoajan nälkä, valkkaria lorahtelee, tissit kutiaa iltaisin, laajentuneet nännipihat, nännipihan nystyröissä muutoksia jne. Löytyyhän noita.
Kuvat isänpäivänaamun roskishaamusta:
(pahoittelen kännykkäkameralaatua)
http://aijaa.com/uxVQbh
http://aijaa.com/hBOMEg
Soittelin neuvolaan tänään ja mietinnän tulos oli että labras käyn huomenna.. Sitten ens viikolla uudestaan, nähdään onko arvot laskussa..
Voi kuulemma lääkärin mukaan mennä pitkään että poistuu kehosta.
Mietin vaan kun viime viikon perjantaina tein testin, sain haamun, tänään ihan tasavahvat viivat.. ja testimerkki oli ihan sama molemmilla kerroilla..
No, ens viikolla ollaan viisaampia :)
Taikku paranemista! Ja toivotaan että se plussa sieltä vielä tulee!
bella: raskaus oli normaali, paitsi rv 32 jälkeen ei maha enää kasvanut ja sitä sitten ultrailtiin viikon välein. Vauva kasvoi kyllä :) Itsellä oli pelko ettei vauvalla ole kaikki hyvin, mutta kyllä oli ja ihan terve tuo 3-vuotias on :)
Juu kyllähän tuossa haamut näkyy... hmm. outoa miksei sitä plussaa sitten tule? Ei mulla ole koskaan apteekin testeihin mitään haamuja tullut vaika olen niitä metsästänytkin!
pohojalaanen: tulehan kertomaan sitten labrakuulumiset! Voi kun ei olisikaan mennyt kesken!
napsukkainen, okei :) Niin minunkin mielestä, ja uskaltauduin jopa pyytää miehenkin sitä tihrustelemaan. Ja hänenkin mielestä on. (Joka taisi olla virhe, intopinkeenä tuolla suunnittelee matkukseen ostosreissua lauantaiksi) mutta mikäs siinä kun mua hemmotellaan. Yritän vaan hillitä sitä, ettei liikaa innostu :D Toivotaan että plussaksi vielä kääntyy. Minullakaan ei oo ykskään apteekin oma (tai mikään muukaan koskaan) muuttunut roskishaamuksi kuin tuo. Ja testejä olen valehtelematta tehnyt varmaan sata ja montaa eri merkkiä :D
Pohojalaanen, mäkin toivon, ettei oliskaan mennyt kesken! Tulehan sitten kertomaan :)
On: Herkistyin kattoessa jyrki sukulan kuppilat kuntoon, oli niin liikuttavaa. Mies katto kun mä silmät vetisenä sitä tuijotin että "joo kyllä sä taidat raskaana olla" :D haha. Menkkajuilintaa vähän ollut töiden jälkeen ja tuntuu hassulta, silleen kun joku nippailis tuolta alapäästä kokoajan.. vähän niinkun kohdunkaulasta tai sieltä sisältä.. en tiiä:D Ja alamasussa tuntuu pistelyä. Auts. Ja nyt se paksu verisuoni menee koko nännipihan ympäri! :o Hui.
Mutta nyt nukkumaan. Pitää opetella menemää ajoissa niin ei väsytä aamulla niin paljon -> herätys 4:00 :) Moimoi. Huomiseen ;)
Pohojalaanen: Tulehan kertomaan miten niiden arvojen kävi? Toivottavasti tilanne tasoittuu joka tapauksessa.
Bella: Kyllä tuo ensimmäinen testikuva minusta plussalta jo näyttää, mutta tietysti paha sanoa, kun tuli testiajan jälkeen vasta se väri. Toivotaan parasta!
Taikku: Joillakinhan hcg nousee luonnollisesti hieman viitearvoja hitaammin, mutta se voi kertoa myös esim. kohdunulkoisesta raskaudesta tai istukan huonosta toimivuudesta ja varmaan monesta muustakin asiasta, jos arvot alkaa kovin hitaasti tai heittelevästi nousta. Käsittääkseni noita riskivaihtoehtoja on juuri alkuraskaudessa. Jos se raskaus sitten lähtee käyntiin, niin ei kai se sitten siihen vauvan kehitykseen enää mitenkään vaikuta. Näin olen ainakin ajatellut, mutta faktatietoa tämä ei ole. =P Tuo kohdunulkoinen minua ainakin pelottaa eniten, että jos sitä ei huomata ajoissa ja menee vaikka toinen munanjohdin kokonaan tms, jos alkio kiinnittyy sinne... Tiedän, ei pitäisi miettiä liikoja tällaisia, kun ei ole edes sitä raskautta vielä saatu alkuun, mutta onhan noita vaan silti tullut luettua.
ON: Tänään on ollut alavatsalla epämääräisiä menkkamaisia tuntemuksia. Nännit on arat ja kutiavat. Tuota kutinaa minulla ei kyllä ole mielestäni kovinkaan usein ainakaan ollut. Toivottavasti se on hyvä merkki! Turvotusta on myös kehittänyt varsinkin aamuisin sormiin ja myös silmäluomiin. En ole syönyt normaalia suolaisempaa ruokaa tai mitään. Tosin tuo on lueteltu myös Lugesteronin haittavaikutuksissa, joten voihan se sieltäkin tulla...
Tänään menossa piinapäivä 6. Kai se kaveri on jo kiinnittynyt, jos on kiinnittyäkseen. Muutama päivä, niin voisi ehkä testatakin jo. Laskin, että Ovitrelle on poistunut elimistöstä varmaan riittävissä määrin lauantaihin mennessä. Eli ehkä siinä vaiheessa testiä kehiin. Tai viimeistään sunnuntaina.
Marjana kp 31/36-37 yk 31, piinapäivä 6
Marjana, niinpä :) Noh, äsken tein apteekin oman, eikä siihen mitään piirynyt vieläkään testiajalla. Saa nähdä kun töistä tullesta sitä tuijottelen, että mitä mörköjä näkyy :D Mä vähän luulen, että jos se plussa on, niin se ettei se näy, johtuu siitä että mä juon päivän aikana ainakin 10 l vettä (käytännössä lähes kokoajan vesipullo kädessä) kun on sen verran kuormittava työ.. Eli se pissa olis liian laimeaa? Ja kun se "muka plussa" tuli viikonloppuna aamulla kun sai nukkua pidempään ja oli kauemmin käymättä vessassa :D En mä muuta selitystä keksi. Testailen siis vertailunkin vuoks lauantaina hyvien yöunien jälkeen. :)
Siellä se takiainen nyt kiinnittyy, voi vitsi miten ihana seurata tota sunkin tilannetta, niin jännää! :) Mutta varmasti piinaavaa! Oireet ainakin vaikuttas hyvältä, jos ne siis on raskaudesta peräisin ;) Jännittää sun puolesta! :)
Juu tulen kertomaan..
Älkää nyt liikaa toivoko, kyllä itellä semmonen tunne että joku sieltä kesken menny, mutta mistä sitä tietää olisiko siellä ollut kaksi salamatkustajaa? Ja vain toinen tuli ulos..
Ihan vaan oman mielenterveyden vuoksi ajattelin käydä tarkistuttamassa, koska ei kovin uskottavaa ollut tämä meidän pienen terveysaseman lääkärin kommentti "ehkä se sitten kesken on mennyt" ilman minkäänlaisia testejä. Näkeekö ne muka päältäpäin ettet sä nyt enää voi raskaana olla.
Kunhan saadaan asiaan varmuus, niin voi hyvillä mielin olla taas elokuisissa jännäämässä :)
Pohojalaanen: Käytkös sinä tänään nyt siellä veritestissä kuitenkin? Kannattaahan tuo selvittää, jos testi on nyt selvempi plussa kuin aiemmin. Sanoikos ne silloin mitään siitä, että erittyykö sitä hcg:tä vielä sen keskenmenon jälkeen vai pitäisikö sen arvon alkaa laskemaan heti? Sellainen vaan tuli mieleen. Pidän peukkuja todellisen salamatkustajan puolesta joka tapauksessa! :)
ON: Taas on sormet ihan turvoksissa aamulla.
Ja toinen ehkä vähän hassu oire on, että virtsa on normaalia väkevämpää. Minulla voi olla vessahätä, mutta virtsaa tulee silti normaalia vähäisempi määrä ja se on vahvemman hajuista. Anteeksi selontekoni. :D Ja juon kyllä riittävästi vettä päivittäin, eikä mitään ole ruokavaliossa tai urheilussa muuttunut viime aikoina. Ihan mielenkiintoista... Toki se voisi olla myös virtsatietulehduksen oire, että virtsaa tulee normaalia vähemmän, mutta mitään muita siihen viittaavia oireita minulla kyllä ei ole ja tämä oire on jatkunut nyt muutaman päivän.
Muita merkittäviä ei kyllä ole esiintynyt...
Mies heitti eilen jotenkin mieltä lämmittävän kommentin, kun minulla oli ihan normaali työpäivä 10h, olin aamulla ennen töitä pessyt pyykkiä, käyttänyt koiran lenkillä ja imuroinut. Illalla töiden jälkeen laitoin ruoan uuniin, siivosin vessat, kävin treeneissä ja sitten istahdin suihkun jälkeen rentoutumaan miehen viereen sohvalle ja sanoin, että pölyjen pyyhintä jää kyllä huomisaamuun. Hän totesi, että "sinä olet kyllä niin valmis äitihahmo, kun kaikki oleellinen hoituu oikealla kädellä ja kaikki muu siinä sivussa vasemmalla kädellä, ja vielä ehtii harrastaakin" :D
Marjana kp 32/36-37 yk 31
Marjana: mulla oli sekä viime raskaudessa että tässä ensimmäinen raskausoire tuo sormien turvotus ;) Sitä kesti kai n. reilun viikon ennen kuin alkoi muita oireita ilmenemään! Hui jännää!
napsunen 7+2
Tänään kp 27/28-30 ja malttamattomuus vaan kasvaa. En oikein tiedä, koska kannattaisi testata. Kuvitteellisia (?) oireita on ollut: rintoja kivistää ja maanantaista lähtien on ollut myös jännä huono olo miltei koko ajan. Ruoka ei maistu yhtä hyvin kuin ennen ja kahviakaan ei tee mieli. Tämä on eka kierto pillereiden lopettamisen jälkeen, joten olen miettinyt miten sekin vaikuttaa.Kierron pituuskin on den vuoksi hieman epävarma. Mitään menkkajuilituksia ei ole eikä nyt tee yhtään mieli suklaata, joka on ollut tyypillstä ennen kierron tässä vaiheessa. Apteekista hain jo Clearblue plus-testin, koskahan uskaltaisi testata? Se voisi antaa jotain viittausta herkkänä testinä. Vai onko kokemuksia? Tämä oli nyt taas niin omaa napaa että :-)
Tsemppiä piinailijoille!
Kp:t onkin tänään jo 28/28-30! Hupsis, lähellä ollaan.
Bella: Nyt en muista että testasitko ovista? Mulla oli noin vuosi sitten yksi kierto jossa oletettavasti en ovuloinut (koskaan en kylläkään ole testannut) ja menkat oli viikon myöhässä mutta sullahan on jo ilmeisesti enemmän?? Mä näin kyllä tuossa kuvassa punertavaa. Apteekin omaa mä en ole koskaan saanut minkäänlaista väriä ellen raskaana ole ollut, mutta väri on tullut aina samantien enkä ole enää negan saatua testejä tihrustellut. Suosittelen kyllä sinne veritestiin menoa niin saat tilanteeseen selvyyden! Oireita sulla ainakin on vaikka muille jakaa joten toivotaan parasta!:)
Pohjolaanen: Peukut pystyssä ettei olisikaan mennyt kesken! Mulla on aina keskenmenon jälkeen kyllä haalistuneet viivat aina eikä päinvastoin. Onhan se myös mahdollista että joku hematooma tms siellä vuotaa. Joskus sitä veristäkin vuotoa voi tulla vaikka kaikki olisikin hyvin!
Marjana: Älä nyt turhaan korhdunulkoisesta huoli, sen kyllä huomaa ajoissa (ainakin mun kohdalla!). Raskausoireet on ihan erilaiset kun normaalissa raskaudessa tai välttämättä niitä ei ole ollenkaan ja mulla on ulkoisissa ollut kokoajan pientä punertavaa vuotoa. Multa ei kumpaakaan munasarjaa ole poistettu vaan imetty se alkio pois lapraskopiassa. Tosin sen jälkeen kivut vasta hirveät olikin kun istukkakudosta jäi sinne kasvamaan ja sain solumyrkkyhoita yms mutta älä nyt ala ulkoisista huolehtimaan! Ja ilmeisesti KUN se plussa tulee niin pääset jo ajoissa ultraankin? Hyvältä vaikuttaa sun oireet, peukut pystyssä että siellä pikkuinen tarraa lujaa kiinni, mä uskon näin! Ihana kommentti mieheltä ;)
ON: En ole edes ehtinyt ajatella mitään vauvoihin liittyvää pitkään aikaan! Niin paljon tässä kaikkea muuta hässäkkää. Eräs ystävä tuossa kertoi olevansa raskaana ja jotenkin latisti omaa mieltä kun siltikin hän polttaa tupakkaa kuin korsteeni! Itse olen HETI plussattuani lopettanut ja jos siihen pystyn minä niin siihen pystyy kuka vaan! Tulee jos on tullakseen-periaatteella mennään edelleen. Sen verran kuitenkin jo yritystä takana (yli 2 vuotta, HUI!) ja epäonnistumisia epäonnistumisien perään ettei kannata koko asiaa enää tässä vaiheessa liikoja ajatella. Ja onneksi on nuo lapset, muuten tämä tilanne kyllä olisi sataprosenttisesti masentavampi! Mitään vikoja ei ole havaittu, huonoa tuuria kuulemma vaan. Silti toivon että vielä joskus vielä pienen syliini saan :) En muuten edes muista milloin viimeiset menkat alkoi kun en tullut laittaneeksi kalenteriin ylös...Sairaalassa silloin olin.
Ele kp?
11v on menkat tullut lähes kellon tarkasti. Välillä ollut stressiä enemmän ja vähemmän. Koskaan ei ole jäänyt menkat pois. Nyt ei omasta mielestä yhtään sen enempää stressiä kun ennenkään, päinvastoin. Silti nyt 10pv myöhässä. Ja kyllähän siinä testissä tosi ohit punainen viiva on, mutta tullut testiajan jälkeen. Raskauskeijun testit näyttää negaa.
Muuten, huomasin toiseenkin apteekin testiin piirtyneen sen toisen viivan roskiksessa. Se tehty tuon jälkeen, josta laitoin kuvan. Ja sitä ennen tehdyssä ei mitään. Saa nähdäitä se tämänaamuinen näyttää.. En tikuttanut ovista enkä normaaleista oireista (tissit kipeät, ovislimat ja seksihalut) sitä bongannut.. Mutta kp20 oli reissu ja silloin oli oletettavasti ovislimat ja seksihalut huipussaan.. Mutta tissit ei kipeytynyt . En siis osaa tarkalleen sanoa oliko se vai ei ja milloin jos oli..
Onko se clearbluen plussatesti minkä herkkyinen? Ei siis se digi vaan toinen?
on: viiltävä vstsakipu aamulla. Pistelyä pitkin päivää. Rinnat edelleen tosi kipeät ja turvonneet.
Siitä ClearBluen plussatestistä; herkkyyttä en siitä testistä tiedä mutta s eon se kyseinen testi, joka näytti mulla viime kierrossa parissakin eri testissä plussan vaikka raskaana en ollut! Eikös se ollut Marjanallakin näyttänyt joskus väärää plussaa?
Menin tuonne elokuisiin, mutta taidan ehken kuuluakkin tänne?
Tilanteeni siis on se, että minulla on ollut raskausoireita : rintojen särkyä, väsymystä, ihoon ilmestyviä valkeita patteja (kuin itikka ois syönyt, onko tämä oire - en tiedä) kuvottavaa oloa, hajuaisti parantunut yms... Lista on pitkä.
Ten raskaustestin apteekin omalla testillä ja haamu tuli, haamu oli kuitenkin tooooodella haamujen haamu. Laitan kuvan, niin siitä voi tihrustella näkyykö mitään.
Merinark, mitkä sun kiertopäivät on ja mikä kp teit tuon testin? Tuliko haamu heti vai vasta myöhemmin? :) kyllä siinä punaista vähän näkyy kun oikein tihrustaa.. ;)
napsunen, teitkö testin "liian aikaisin" ja olisi siksi näyttänyt " väärää plussaa "? Kun jotkut herkimmät testithän näyttää alkaneen raskauden jo ennen kuukautisten pois jääntiä . Ja "vääriä plussia" tulee usein siksi että raskaus menee jo niin aikaisessa vaiheessa kesken, ettei nainen tietäisi siitä mitään koska menkat tulee "normaalisti" = aikainen km. Joku joskus selitti mulle ton.. Siksihän noilla herkimmillä ei suositella testailemaan kovin aikaisin, ettei tulis pettymyksiä:) ...jos siis se clearblue plus on herkempi kun 25?
Ookoo, kiitos kun vadtadit. Antoi pienen toivonkipinän ;) mulla nuo davidit siis kans tilsttu sieltä raskauskeijusta. Kaupoista enkä apteekista oo nuita 10 herkkyyksiä löytänyt joten ei oo vertailukohdetta.
Käyn tälläviikolla apteekissa ja ostan vielä sen apteekin oman. Teen perjantaina.:) Jos ei tämän viikon aikana tapahdu muutosta niin menen sit;)
Kiitos ja anteeksi.