*~*HEINÄKUISET 2013*~*
Kommentit (605)
Mä en kestä kun jänskättää niin sun puolesta, heti tuut kertoon kun saat uudet testit kouraan:D
Ainahan sitä sanotaan ettei tietyn ajan jälkeen saa lukea niitä testejä - enkä missään nimessä halua antaa sulle vääriä toiveita - mutta mun eka haamu oli just tollanen!! Ekaks tihrustin ja tihrustin enkä osannut sanoa oliko haamu oikeasti vai kuvittelinko. Sit hain sen roskiksesta "luvattoman" ajan jälkeen ja ihan selkeä haamu! Muutaman päivän päästä sit ihka oikea ja selkeä plussa pärähti :)
Tsemppiä!!
Hiii, jos ei huomenna tuu ne testit niin marssin kyllä apteekkiin! :D Mutta pitäs ne huomenna kolahtaa laatikkoon!
Mut kuin kaiken jären mukaan ajattelee, niin eihän niihin pitäs mitään viivoja tulla jos ei oo yhtään raskaushormonia. Koska eihän naisen keho sitä eritä jos ei oo raskaana. Mut juujuu, ei toivota liikoja ;) Tulen kertoilemaan kun olen viisaampi :D Miehelle en uskaltanut vielä sanoa mitään, ettei se raukka jo hyppää kattoon suotta, jos viivat ei ala vahvistumaankaan :) Mutta voi että mua jänskättää!
Rahtarinna: Mun mielestä toi puolen vuoden sääntö pätee silloin kun menkat jostain kummasta syystä jää vain tulematta, mutta silloin jos vauva on suunnitteilla, niin ei sitä puolta vuotta tartte odottaa! Minä sinuna ottaisin kunnalliseen uudestaan yhteyttä, koska itsekin niitä suosin. Olen yleensä saanut hyvää palvelua ja tosiaan paljon edullisemmin kuin yksityisellä.
Bella: Mulla on ollut usean kuukauden mittaisa kiertoja. Teroluttien aikana pysyivät normaaleina (alle 30 pvä), mutta nyt kun yritettiin taas ilman Teroluteja, niin ei merkkiäkään menkoista (eikä vauvasta). Ens tiistaiks on lääkäri nyt varattu. Ovista on vaikee bongata kun kierrot on niin pitkiä, että en tiedä tuleeko sitä tai milloin tulee... Ehkä ovis-tikkuja pitäis vihdoin alkaa harkita käyttöön. Ehkä ens vuonna.
Bellan testiä ootellen,
82
Neealle pahoittelut, mutta tsemppiä elokuisiin!
Mami: Kiitos! Olet ihana!
Emila: Hei nainen, nyt ala testailla! Tuommoset kiertopäivät jo menossa!
Rahtarinna: Yksityisellä gynellä käynti maksaa noin 80e, jos ultraa. Jos ei ultraa, niin ei varmaan tuotakaan. Eikä kuukautisten käynnistämistä varten ole kyllä pakko ultrata. Mutta ehkä itse maksaisin sen ultran jo samalla, niin kuulisi muutenkin mikä tilanne. :)
Taikku: Höh! Uskomme kuitenkin siihen myöhäiseen plussaan!
Bella: Ei täällä ole vielä mitään uusia uutisia. Armottomat piinapäivät menossa. :D Pidän peukkuja, että pääset vielä plussaamaan. Oletko muuten ajatellut, että kävisit veritestissä?
Elluh: Voi itku! Entäs jos kokeilet aloittaa ne Luget? Jos se vuoto jatkuu vielä parin päivän päästä, niin sitten on varmaan sama lopettaa ne.
ON: Piinapäivä 4 vasta menossa! Tutkiskelin tänään tuon Ovitrellen (munarakkulan irrotuspiikki) puoliintumisaikaa ja onhan se hurja... 30h. Eli varmaan ainakin sen 10 päivää näkyy testeissä, plääh. Mitään väärää plussaa en kyllä halua testata!
Yritän vain kovasti keskittyä nyt tämän viikon ihan kaikkeen muuhun. Veritesti minulle on laitettu perjantaille 23. päivä, mutta olen silloin reissussa, enkä edes pääse siihen kuin vasta maanantaina. Voin siis hyvällä omalla tunnolla testata etukäteen kotona. ;) Mutta siihen on vielä oikeasti ikuisuus! Ja yritän olla puhumatta tästä asiasta miehelle, ettei innostuta molemmat liikaa kuumeilemaan. Mies on nimittäin jo hieman normaalia innostuneempi. Puhui eilenkin siihen sävyyn, että "jos meille tulee vauva ensi vuonna, niin..." Hän on selvästi toiveikkaampi nyt kuin aiemmin, joten minun on vaan nyt oltava se, joka pitää ne jalat maassa. :D
Marjana kp 29/36-37 yk 31
Hilma: ootko tehny testin? Jos toi on vaan semmosta valemenkkailua?
Bella: Mä kyllä uskon, että sulle tulee myöhäinen plussa!! Marjana suosittelikin jo veritestiä. Mee käymään siellä :)
Marjana: Odottavan aika on pitkä. Ihanaa, että mies on kuitenkin optimistinen vaikka eihän pessimisti pety. Haaveilla ja toivoa pitää eikä saa vajota alakuloisuuteen.
Eikö menkkojen pitäisi alkaa 14pvä oviksesta? Jos mun ovis ei ollutkaan silloin kun luulin.. Ja jos bellallakaan ei ollu sillon, kun laskennallisesti ovis ois ollu ja siksi plussaa ei vielä näy.
Ne pregchekin testiliuskat oli kyllä ihan oudon pieniä. Semmosia minikokoisia :D Ne ei kai(?) oo kauheen herkkiä testejä vai onko?
Taas mä näin ihan selkeitä unia. Tälläkertaa myöhästyttiin töistä about n. 6h :D Noh, kun heräsin niin kello oli 5:25 ja olis pitänyt olla jo menossa :D Joten mennäänkin sit seittemään.
82, suosittelen kyllä niitä ovistikkuja. Tosin niitä pitäs varmaan sit käyttää hyvissä ajoin ja tarpeeks pitkään, jos on noin epäsäännöllinen kierto :) Tsemppiä!
Marjana, ajattelin tehdä ne tosi herkät ja jos niissä ei näy mitään niin menen sitte veritestiin. :) ite oon kans huomannut että miehelle ei kannata kovin avoimesti näyttää omaa innostustaan tai hössötellä kokosjan.. Se alkaa muuten olla niin tohkeissaan että alkaa itekin uskomaan vaan siihen raskauteen :) mut hiljaa hyvä tulee ja tsemppiä kovasti!
Taikku, voihan se myöhänen plussa tulla sullekin.. Ja kelläs muilla niitä nännioireita oli??;) Men jos nuo testit näyttää virläkin negaa eikä menkat ala.
en tiiä nuista pregcheckeistä, mitta mitä ite oon liuskoja tehnyt niin on ne tosi pieniä ja ohuits :D
Bella: Tuu sit ilmottaa heti :)
Näin viime yönä unta, että tein testin tänä aamuna. Ensin liuskaan tuli nega, mutta sitten siinä alkoi vilistä semmoset lähtölaskentanumero (10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1) ja sitten siitä tuli plussa. Ja mä mietin et nyt mun on pakko mennä herättää toi nukkumassa oleva mies.
Oon tosin ennenkin nähny unia, että oon raskaana, tai mulla on lapsi..
Oireiden yhteenveto:
Heti oviksen jälkeen alaselkä useamman päivän kipeä. Vasenta puolta munasarjoista juilii monta päivää.
Noin pari viikkoa oviksen jälkeen tuntuu paine alamahassa ja nännejen nystyrät on enemmän esillä/koholla ja hieman vaaleammat. Väsyttää (voi kyllä johtua v-lopun juhlimisesta edelleen). Ja eilen rintoja kutitti koko päivän. Rintojen päältä. Yöksi kutina loppui. Ei oo kyllä mitenkään turvonneet tai mitään. Janottanut on myös enemmän kuin ennen (tästäkin voi syyttää v-loppua) ja nyt parina päivänä valkkaria tulee lorahtelemalla.
Nyt loppu vuodatus. Kiitos ja anteeks.
päivitetäänkö tuo Liisulikin tuonne plussanneisiin niin on hienompi lista? :)
Muutoin oman navan alusessa ei oikeestaan jännittämistä kummempaa uutta. Joka toinen päivä olen varma, että nyt on tärpännyt ja sitten taas seuraavana en. Oireita edelleen, mutta ne voi olla jo tulossa olevan "ilonpilaajan" aikaansaannoksia. Harmi kun ei muista oliko siinä ainokaisen odotusaikana millasia oireita, plussa tuli kuitenkin tosi aikasin mutta terveyskeskuksessa kuten siihen aikaan oli tapana:) Tavallaan tekisi mieli testata, mutta ne kun ei ole positiivisia kokemuksia millään tavalla koskaan niin en testaa... Pakko vaan jaksaa odottaa.
Marjanan oireita täällä käyny nyt jännittämässä. Voi kun jo olisi kunnon takiainen masussa! Muillakin kunnolla kuumottavaa, tämä on niin ihanaa kun saa oman kierron lisäksi jännätä niin monia muitakin:)C'moon girls!
Aliina
kiitos aliina kun huomautit, jostain syystä multa jäänyt päivittämättä Liisulin plussa listalle!
Voi kun alkaisi nyt niitä plussia teille piirtymään tikkuihin, niin kuumottavat paikat täällä tosiaan monella on!!!
napsunen rv 7+0
Taikku, mullakin on tissejä kutittanu, mut lähinnä iltaisin :D Ja mullakin se plussatedtiuni oli lähes yhtä hassu :D kyllä se plussa sieltä tulee, uskotko?;)
aliina, täl vertaistuki tosiaankin on ihan mahtavaa. Ja meillä täällä niin ihana ja aktiivinen porukka! :) tsemppiä loppukiertoon. Tulehan heti kertomaan kun oot testannu :)
on: huimaa ja kamala nälkä. Kokoajan vessahätä. :p illalla ollaan toivottavasti viisaampia ;) viimeistään aamulla!!
Aliina: Millon aattelit testata :) ?
Bella: En tiiä mun kierron pituutta. Käytin niin monta vuotta hormonaalista ehkäisyä niin en muista mitä se oli ennen pillereitä.. Joko oot testannu uudestaan? Tuliko testit jo?
ON: Mulla tuli n. 2h sitten imusolmukkeet kaulalla ihan törkeen kipeiks. Väsyttää ja paleltaa. Mä oon varmaan vaan tulossa kipeeks :(
Älyshän se täti vihdoinki tulla 2 päivän ennakoivien menkkajuilintojen saattelemana. Ei siis tässä kuussa kehityskelpoista munasolua,kun ajoitus oli kuitenkin mitä parhain :) josko elokuu ois hyväkuukaus ja sais ens vuodelle anopille sit sen synttärikäärön :)
hilma kp1/25-32 yk4+km+yk4 alkakoon!
Taikku: Juu tulihan ne testit, mutta ei mitään uutta. Testaan vielä aamulla, josko oli liian laimeaa tuossa töidenjälkeen kun litkinyt vettä koko päivän :P Toivossa on hyvä elää.. Vaikka aika toivotonta tää jo on.
Pahoittelut, hilma. Onnea uuteen kiertoon :) Toivotaan että sitten tärppää!
Mitä ihmettä.. Negaa edelleen.
Onko noi Davidin testit huonompilaatuisia kuin esimerkiks apteekin oma? Vaikka noi on herkempiä niin ei niihin tuu kun sellanen olematon kuviteltu viivanpaikka. Eli käytännössä ei mitään. Ja siinä apteekin omassa oli se haamu isänpäivänaamun jälkeen. :D
Ehkä tyhmä kysymys, mutta ihan maalikko ja ensikertalainen kun olen.. Niin miten siihen veritestiin pääsee? Pitääkö varata aikaa vai marssiiko vaan johonkin? Onnistuuko esim. työterveydessä? Ja onnistuukohan se ns. huomaamatta, että ei tartteis töistä olla pois 6-15) Ja maksaako se jotain?
En jaksa enää.
Perjantaina on viimeinen dedlaini ja sitten meen sinne. Mutta käyn kyllä testit ihan apteekista :/
Bella: Herkästi ne testit sen olemattoman viivanpaikan saattavan antaa, mutta jos raskaus on alkanut, niin kyllä sen siitä testistä huomaa.
Pääset veritestiin soittamalla oman terveyskeskuksen oman alueen hoitajalle ja pyytämällä testiä. Sen jälkeen käyt labrassa labran aukioloaikana ja soittelet tuloksista seuraavana päivänä. Ei maksa mitään. Työterveys ottaa niitä testejä myös, jos työnantaja on ottanut kaiken kattavan sopimuksen työntekijöittensä terveydenhoitoon. Meillä esim. ei kuulu kuin akuutit sairastumiset työterveyteen.
Tietääkö kukaan koska tuo raskaushormoni katoaa kehosta km:n jälkeen?!
Just tein testin, oletin että on jo kadonnut, korkeintaan haamu tulisi, mutta ihan tasavahvat viivat.. Ja tuli saman tien testiin, ei tarvinnu odotella..
Muahan ei ultrattu tai mitään sellaista..
Miksi siihen testiin tulee testiajan jälkeen punainen haamuviiva, jos ei raskaushormonia ole? Se tässä ihmetyttää. Nuihin davidin testiliuskoihin ja puikkoihin ei tullut mitään.
En tiiä yhtään miten suhtautua kun napsunen ja pompula (muistaakseni tai jompikumpi) sanoi plussanneensa vasta kp40 jälkeen.. Niin onhan se plussa mahdollinen sitten kuitenkin? Jos sitä ennen tullut puhdasta negaa, niin eihän se peevelin tikku oo sitä aiemmon näyttänyt? Mutta Marjana on sitä mieltä että tikku kyllä näyttää selvästi jos raskaus on alkanut. Entäs ne tapaukset jotka tekee seittemän raskaustestiä ja 3 on negaa, 4 positiivistä ja nekin tulee vuorotellen? :D
En kuitenkaan kehtaisi sinne veritedtiin tirhaan mennä. Mä niin kartan noita lääkäreitä enkä mielelläni semmosiin mene kun pää kainalossa. Kun on niin paljon huonoja kokemuksia tuon meidänkin terveyskeskuksen ammattitaidosta ja työskentelytavoista, että en luota niihin :D niin ärsyttäviä ja hyökkääviäkin "ei sulla mikään oo, mee kotiin ja aamulla töihin".
Mitä mieltä muut on noista haamuviivoista ja testien paikkansapitävyydestä? :) Entäs testiajankohdasta?
Niin ja mainittakoon vielä että se sunnuntain roskis haamuviiva oli siis aamulla tehty.. Eli wc käynnistä oli yli 10h. Mutta nuo negat 2-6h.
minä siis testasin edellisessä raskaudessa plussan vasta kp 43/28 eikä kyse edes ollut siitä että ovis olisi ollut myöhemmin, koska kaikissa ultrissa sikiö vastasi raskasviikkoja menkkojen mukaan laskettuna. Tuolloin vielä kp41/28 eli kaksi päivää ennen plussaa tuli ihan selkeä nega.
Luulin itselleni edellisessä kierrossa käyneen taas samoin mutat eipä silloin ollutkaan niin kaikista muka-oireista huolimatta vaan menkat oli jostakin syystä vaan myöhässä. Ja vielä ne ClearBluen väärät plussat sekoitti tilannetta silloin.
Se haamuviiva voi käsittääkseni kyllä muodostua ajan kanssa siihen ihan siitä kun testi reagoi ilman ym. kanssa...?
Vielä noista liuskatesteistä, että nyt plussatessani kp 28/28-43, niin Predictor early (herkkyys 10) näytti tuona päivänä plussan, Raskauskeijusta tilattu liuskatesti (herkkyys 10) ei näyttänyt edes haamua... Muuten tämä raskauskeijun testi oli muka toimiva, kontrolliviiva kyllä ilmestyi jne.
Kyllä mä myös Bella sua kehottaisin menemään veritestiin jotta saat varmuuden, tai sitten odottelet ja testailet parin päivän välein...?
napsunen rv 7+1
Taitaa olla tämä kieto tässä:/ Viime yönä heräsin hiki päässä ja näin ollen epäilen jotta hormonitasot romahtaneet ja siittä sitten muutaman päivän päästä elokuisiin. En tykkää.
Bella: Varmasti osaavat veritestin luotettavasti tehdä terveyskeskuksessa, taitaisi olla peruskauraa kuitenkin.. Itse varmaan oottelisin muutaman päivän, eiköhän sinä aikana asia ratkea suuntaan tai toiseen. Testit alkaa näyttämään jotakin tai sitten menkat. Tosin mä en testaile muutenkaan, menkat alkaa kp 30-33 ja niilläkin säästyneillä rahoilla voin ostaa tupakkia ja viinaa :D Kärsivällisyyttä vaan ja toiveikas saa olla kunnes toisin todistetaan!
Aliina, uusi yk-kuningatar kun Marjana ens viikolla plussaa ;)
hilma, eihän se välttämättä täti oo mikä sieltä tekee tuloaan ;) Voihan se olla kiinnittymistäkin? Tsemppiä ja tuuhan kertoilemaan tilannetta :)
elluh, en kyllä osaa sanoo tohon mitään :/
ON: hmm. en tiiä miten tän nyt ottas, mutta kaivelin roskiksesta vanhat testit ja siinä yhdessä, missä aiemmin olin nähny sen olemattoman viivanpaikan tihrustelemalla, oli nyt roskishaamu :D siis nyt se oli ihan silmillä havaittavissa ihan ilman mitään tihrusteluja! Tulis ne testit nyt äkkiä niin pääsis testaamaan :) En kyllä uskalla tässä mitään vielä hihkua kun eihän ne roskishaamut mitään luotettavia oo, mutta kyllä se vähän alko lisää jänskättää kun ei oo ennen mitää roskishaamujakaan ollu. Hihi :)