*~*HEINÄKUISET 2013*~*
Kommentit (605)
Mullakin oli oletettu ovulaatio kuun alussa. Luulin sen ensin olleen jo aiemmin ja molemmat "ovulaatiot" hyödynnettiin. Mielenkiinnolla seuraan sun kuulumisiasi/tuntemuksiasi. ;) Etkö ole tuolla listalla, vai enkö vain huomannut?
Pohojalaanen: olipas ikäviä uutisia! Iso halaus sulle. Mulla oli keväällä km yhdeksännellä viikolla ja kyllähän se oli ihan kauhee isku mutta siitäkin selviää. Onneks saatte alkaa yrittää heti niin ei tarvi odotella. Pidän peukkuja että ens kerralla on parempi onni matkassa.
Rahtarinna: jos teillä on ns. projekti päällä niin kyllä ne menkat voi aikasemminkin käynnistää ettei mene puolta vuotta hukkaan. Joku jo suosittelikin yksityistä ja olisin samalla kannalla.
Taikku: ainakaan mitään selvää merkkiä ei kiinnittymisestä ole ollut. Ekassa raskaudessa oli selkeää vuotoa kiinnittymisen aikoihin mutta silloin olin ihan autuaan tietämätön mistään kiinnittymisvuodoista ja olin ihan hajalla että nyt ne menkat alko ja kiertokin on ihan sekaisin. Toisella kerralla ei ollut mitään erityisiä merkkejä eikä vuotoja. Muutenkin mulla on menkkaoireet ja raskausoireet niin samanlaisia että niitten perusteella on paha mennä arvailemaan. Palellut on kyllä ihan kauheasti mutta se liittyy todennäköisesti vaan vuodenaikaan :) Toivotaan etta täti pysyy teiltä poissa ja pääset maanantaina testaamaan selkeän plussan!!
Paljon tsemppiä Marjanalle ja kaikille muillekin myös!
Neea kp27/28+29
napsunen, nega tuli apteekin omalla, kuten odotin :P Mutta eipä oo tätikään vielä kurvannut.. Hämmentävää. Tosin en usko että testiin olisi mitään nyt tullutkaan koska oon juonu koko päivän vettä kun palokunnan hevonen ja n. 2h edellisestä vessassakäynnistä kun tuon testin tein. Mutta täytynee käydä tihrustamassa testiä tuossa myöhemmin uudelleen, jos siihen olisi jotain ilmestynyt :D Epätoivoista, tiedän! :D Ja jos ei kohta viivoja ala näkymään, eikä menkat ilmoittele tulostaan niin mulla on clearbluen diginäyttö tuolla kans, niin aamulla viimestään saan sit varman vastauksen :)
Rahtarinna, musta tuntuu ettei mullakaan ollut ovulaatiota tässä kierrossa, kun ei mitään oireita ollut. Mutta silti menkat pari päivää myöhässä eikä tädin tulosta tietoakaan. En kestä jos tässä pitää ootellä epätietosuudessa kovinkin kauan......:/ Mee tosiaan yksityiselle niin tulee selvyyttä asioihin. Eihän kukaan jaksa puolta vuotta odotella. Kiitos tsemppauksista, samoin myös sinne :)
Taikku, noniiiin, enneunia! ;) Milloin testaat? Peukkuja sulle, toivotaan plussaaaaa! ++
pompula, kokeile niitä pahoinvointirannekkeita? Moni on sanonut niiden oikeesti toimivan :) Toivottavasti alat pian voida paremmin :) Mutta toisaalta, sehän on vaan merkki siitä että kaikki on hyvin ;)
ON: harmittaa ihan järkyttävästi tuo taas. Nuo negat on niiiiiiiiiiiiiiiiiin inhottavia :( Mutta nyt on molempien tissien nännipihat kahvikupin kokoset, tummemmat ja hirrweeet verisuonet ympäröi niitä. Ja vatsatuntemuksia alkaa olla enemmän. Mutta kun ei mitään varmaa kumpaakaan suuntaan.
Bella: Jospa se vielä plussaksi muuttuu!! Testaan itse aikasintaan alkuviikosta. Pitäisi laittaa testit tilaukseen. Aattelin samalla ovistestejä tilata. Tosiaan mun kierto voi venyä syystä tai toisesta ja aiemmin raskaana ollessani en ole kotitestillä saanut plussaa (en edes haamua) vaikka menkat oli paljon myöhässä.
Aattelin raskauskeijusta tilata. Ootteko muut käyttäneet sitä?
Tänään on väsyttäny ja nyt on dpo9. Ei oikein mitään oireita. Ja päätä on särkeny, mut sitä särkee muulloinkin.. Menkkamaista juilintaakaan ei enää oo.. Hyvä ystävä tänään puhelimessa kyseli, että millon meille tulee vauva (hänellä on jo). Vastasin vaan, että enpä osaa sanoo. Meidän alkaneesta yrityksestä hän ei tiedä.
Usko plussaan on nyt 0%.
Toivotaan :)
Tuota olen itsekin miettinyt (ja vähän pelännyt) että mitä jos testit ei raskautta näytäkään? Mistä muuten sitten aavistelit olevasi raskaana? Tuliko ihan kunnon oireet jne? :)
Alavatsa tuntuu vähän "puutuneelta" ja tuntuu että menkat alkas hetkenä minä hyvänsä :/ Oikeestaan koko päivän on tuntunut siltä ja vähän väliä pitänyt käydä vessassa "tarkistamassa tilanne" :P Piinaavaa.
btw, tänään 4v yhteistä taivalta takana. Olisipa ollut niin mukava kun olisi plussa pärähtänyt ruutuun tämän päivän kunniaksi :) Mutta eihhhh. Ja harmittaa kun äsken äksyilin miehelle. En tiedä miksi. PMS?
Äsken kirjotin ummet ja lammet, tietsikka päätti sit tehdä temput terävät..
Ihan vaan lyhykäisyydessään nyt sitten: pohojalaanen pahoitteluni, omasta kokemuksesta voi kertoa et ajan kanssa helpottaa
bella: testaahan aamulla,paras itekin puhumaan kun eilen testasin negan kp 25 dpo 7, eli mun keholle aivan liian aikaisin ja eipä ollut edes aamu pissasta..viimeksi sain plussan muistaakseni dpo10 ja sekin oli haamu :)
neea* : samoilla viivoilla ollaan ja tosiaan aikaslailla samanlainen yritys historia. Itellä km oli heinäkuussa rv 8 . "oireita" ainoastaa hitonmoinen närästys nyt illalla ja närästys ei kuulu mun normielämään. No saas nähdä kuinka käy,testaan seuraavan kerran aikaisintaan kp 32. ja sehän on niinkin kaukana kuin ensiviikon keskiviikko :)
hilma 26/25-32 yk4+km+yk3
Oon lähinnä taustaillu ni en oo tossa listalla. :)
Mun kummanki rinnan sisällä on kipiät kivimöykyt!!
Täällä uusi jäsen heinäkuisten jengiin. Plussattu on kahdesti ja tänään näyttäisi viikot 5+3. En edes tiedä kirjoitanko tekstiä oikeaan paikkaan kun vasta "treenaan" tällaiselle palstalle kirjoittelua :D :D
Siis en tiennyt olevani raskaana (söin pillereitä) ja koska testasin negaa ennen kuin kovat kivut ja veren tulo alko. Menin lääkäriin ja ne passitti mut taksilla kätilöopistoon kiireellisenä. Siellä todettiin keskenmeno ja kohtutulehdus..
Oireet oli ollu jano ja iltaisin pahoinvointi. Mut kaikki kotitestit negaa ja kävin sillon ennen kättärille joutumista työterveydessä, joka ei ottanu multa verestä testiä ja sano, et testaa kotona. Silloin testasin taas negaa. Ne ei keksiny mitään syytä huonovointisuudelle ja oli vaan et parantele ja kannattaa varmuudeks tehdä r-testi.
Raskaus ei ollu ees mielessä, koska oli ne pillerit.
Sitä verta tuli tosiaan ihan kirkkaana helakanpunaisena silleen lorahtamalla ihan kun vettä. Ei ollu yhtään menkkamaista.
Rahtarinna: Kyllä minäkin kehottaisin menemään yksityiselle, johan tossa hajoaa pääkin noin pitkissä kierroissa kun vauvaa yritetään! Mikäs siinä jos ei yritystä olis mutta kun on…
Taikku: enneuni ;) Ja mä tilasin testejä raskauskeijusta, siinä vaiheessa kun predictor early näytti mulla plussa (herkkyys 10), ei raskauskeijun testi näyttänyt samana päivänä (herkkyys myös 10)…! Näytti sitten parin päivän päästä vasta eli olisko ollut kp 31/28 tai jotain…
pompula: tsemppiä yököttävään oloon! Ei varmaan paljon lohduta että se menee ohi aikanaan… :(
Bella: NO HÖH!!!! Olin ihan varma että plussaat! Mutta jospa negan syynä olikin laimeus ja se ettei ollut aamupissasta…? Aina näissä tilanteissa muistutan siitä, että viime raskaudessa plussasin vasta kp 43/28, sitä ennen ei edes mitään haamuja… En halua turhia toiveita kenellekään elätellä, mutta mahdollista siis sekin!
tuulikello: lisäsin sut nyt listaan!
:o) : Tuolla odotus-palstalla on heinäkuun vauvojen odottajien oma ketju, jossa kirjoittelee jo plussanneet, toki tervetulo tännekin jos haluat! :)
Marjana: Miten meni?!? Kestihän alkiot sulatuksen?
ON: naama kukkii aivan hulluna :/ Ja olo on edelleen kuin ilmapallolla… Mut kunnon pahoinvointi ei ole vieläkään tullut, toivottavasti sitä ei nyt tulekaan!
napsunen rv 6+2
Taikku, aaajoo. Merkillistä. :o
napsunen, niimpä. Voi olla, tai voi olla olematta. :D Mutta mulla alko äsken ihan kamala iltapahoinvointi. Taidan mennä kohta halailemaan pönttöä!? Ja mä puhun ihan höpöjä.. Esim. pyysin miestä laittamaan astiat jääkaappiin vaikka tarkotin ostoksia :D Koko päivän (ja eilen) tullu tollasia hassuja sanomisia x)
Liisuli: Ehdottomasti kannattaa ne peruslabrat pyytää, kun on teilläkin tuota yritystä jo jonkin verran takana. Tiedä vaikka olisi helppo pikkuvika siellä labroissa sitten.
Neea, tervetuloa joukkoon ja toivottavasti pääset pian nauttimaan raskaudesta loppuun saakka!
Bella: Meillä myös on peittojen heiluttelulla käynnistelty menkkoja, jos ovat meinanneet viipyä ja testi on ollut nega. Välillä toimii ja välillä ei toimi. Ei se ihan varma konsti ole. Minulla jäi syksyllä menkat pois, kun ovista ei tapahtunutkaan. Teroluteilla piti vuoto käynnistää.
Pohojalaanen: Eikä! Suuren suuret pahoittelut ja voimia! Onneksi pääsette kuitenkin heti uuteen yritykseen. Se odottelu on niin tuskaista.
Rahtarinna: No höpöhöpö! Otahan yhteys toiseen hoitajaan tai lääkäriin, että antaa lääkkeet menkkojen käynnistämiseksi ja kierron tasaamiseksi. Ei puolta vuotta ole mikään järki odotella.
Taikku: Jospa tuo ystäväsi kysymys oli enne. ;) Joko testit on tilauksessa? ;)
napsunen: Ota vaan kiltisti kaikki raskausoireet vastaan. ;) Pääasia, että se asukki on siellä mukana!
ON: Alkio päästiin siirtämään tänään! Hienoahan se on, mutta hieman skeptinen kyllä olen. Ne oli ottaneet eilen illalla yhden alkion sulamaan, mutta se ei ollut lähtenyt jakautumaan eli oli mennyt hukkaan. Tänä aamuna olivat sitten sulattaneet kaksi alkiota, joista toinen sitten siirrettiin, mutta minulle jäi jotenkin sellainen kuva, että niidenkään jakautumisesta ei ollut oikein varmuutta... Soitan huomenna polille, että onko se kolmas alkio lähtenyt jakaantumaan. Jos on, niin se menee takaisin pakkaseen, mutta muuten meille ei jää pakkaseen enää mitään.
Mutta näillä siis mennään! On siellä alkio kyydissä ja toivotaan, että se jatkaa kehittymistä ja kiinnittyy. Kahden viikon piinailu alkoi. ;)
Toimenpide meni taas ihan hyvin. Vain pieni nipistys tuntui siirron aikana. Enemmän ärsyttää nuo Lugesteron-tabletit, joita pitää 3 kertaa päivässä laittaa... Sotkevat ihan hirveästi. :/ Niillä varmistellaan sitä limakalvon kuntoa ihan varmuuden vuoksi.
Marjana kp 25/36-37 yk 31
Kiitos tiedosta *napsunen*, liityn sinne :)
ON: Testailin eilen (tosin illalla vaan pikkulirusta, joten en tiiä vaikuttaako miten), mutta negaa näytti. Sunnuntaina aattelin testata uudestaan isänpäivän kunniaksi, jos menkkoja ei kuulu. Niiden pitäisi nyt alkaa itsekseen kun viime kierrossa käytin vikan Terolut-satsin. Jos ei kuulu eikä näy menkkoja tai plussaa sunnuntaihin mennessä, niin ensi viikolla varaan sitten taas lääkärin, niin pääsee neuvottelemaan tästä tilanteesta...
82 kp 33/? yk9
Minä siis niiskutellen poistun heinähaaveista.
Tänään kp 39.
Ensin näytti plussa kp 35 ja hihkuin innosta...oli kuitenkin tosi kummallinen, pahaa aavistava olo. Ajattelin josko tuun mahatautiin, kun muksuilla oli yrjötautia ja masunväänteitä, mutta tänään alkoi niin reipas vuoto ettei tästä ole epäilystäkään. Surettaa ja harmittaa!!! :(
Lyhyt oli onni tällä kertaa, mutta uusin reippain mielin seuraavaa ovista bongaamaan ja peitto tutisemaan ;)
Mulla kierrossa mukana taas Clomit.
Onnea kaikille muille heinähaaveille ja plussanneille!!! Minä siirryn elokuun haaveilijoihin...
Marjana, mulla ei oo koskaan ollut tilannetta rtten olis pollereiden lopetuksen jälkeen ovuloinut, eikä menkatkaan oo ikinä jääny pois. Joten tuntuu tosi hassulta, etten olis nyt ovuloinut ja menkat jää siks pois. Enkä oo koskaan kuullut, että ovulaation poisjäämisestä johtuis ettei tule menkkoja.. :/ tai no siis täällä kuulin ekan kerran,, mutta niinkun lähipiireistä.
angelblue, jaksuja sulle. Niinkun joku sanoi, luonto hoitaa hommansa! Ja onneksi sattui jo nyt, eikä myöhemmin, mutta tietysti se surettaa :/ mutta eikun vaan uuteen koitokseen ja tsemppiä siihen! :)
On: clearbluen digitesyiin "ei raskaana". Mutts eipä alkanut vielä menkatkaan. Illalla oli pientä menkkajuilintaa ja iltapahoinvointia. Aamuyökillä jatkuu. :D
kukas se sanoi, että oli plussannut myöhemmin, vaikka luuli ettei edes ovuloinut? Mitkä oli kp:t plussattua? Ja oliko oireita?:) hämmentävää tämmönen!
Bella: Niin minullekin tuli ovulaatiot aivan täsmällisesti 2 vuoden ajan, kunnes sattui se yksi onneton kierto, eikä ovulaatiota tapahtunutkaan, vaikka ovulaatiotestikin plussasi. Ultrassa vaan ihmettelivät, että limakalvo on kyllä poikkeuksellisen ohut ja ottivat sitten verikokeet, jotka vahvisti, ettei ovulaatiota ollut tapahtunut. Ihmiselimistö on kummallinen... Luulen, että se on hyvin yksilöllistä ja varmaan riippuu myös siitä, mikä ovuloinnissa on mennyt pieleen, jääkö ne menkat pois. Ja ehkä ne alkaisikin jossain vaiheessa, mutta en minä ainakaan viitsi odotella turhaan montaa viikkoa. Riittävän piinallista muutenkin tämä kuumeilu. :D
ON: Tissit on turvoksissa ja alavatsalla pieniä tuntemuksia. Toisen selittää varmasti Lugesteron ja toisen eilinen siirto. Soitan tänään polille ja kysyn miten meidän kolmannelle alkiolle kävi... Jos se ei jatkanut jakaantumista, niin on kyllä melko toivoton olo, että tämä minun sisälläni olevakaan jatkaisi... Vaikka mistäs sen tietää. Eri alkioitahan ne on, mutta silti.
Katselin muuten, että on hilkulla olisinko kuulunut elokuisiin, kun tämä kierto venyi ja venyi, mutta kuumeillaan tämä nyt loppuun heinäkuisissa. :)
Marjana
Ja terveiset odotuspuolelta! Siellä on jo heinäkuisten pino pystyssä, ja sinne mahtuu vielä mukaan :) peukut on pystyssä, että moni teistä vielä pääsee sinne mukaan!
Pahoittelut pettyneille, ja erityisesti teille, jotka olitte jo plussanneet :( surullista, mutta tsemppiä jatkoon ja uuteen yritykseen!
Marjana: hienoa, että pääsit alkionsiirtoon! Pidän peukkuja, että se viimeinen alkio vielä jaksaisi kasvaa että teille jäisi pakkaseen vielä yksi pikkuinen toivo :) nyt sitten voimia piinailuun! Pidän peukkuja sun puolesta, jotenkin sun tarina ja pitkä yritys on koskettanut minua erityisesti! Toivon todella, että sinäkin pääset ian tuonne odotuspuolelle!
Omassa olossa ei erityistä, väsymystä pukkaa aika pahasti, pahoinvointia odotellessa... Vieläkin on kovin epäuskoinen olo, vaikka vatsaa turvottaa tosi paljon etenkin iltaisin. Varhaisultra on toiveissa, en ole vielä aikaa varannut.
Tsemppiä kaikille ja oikein hauskaa viikonloppua!
Sabriina rv 5+4
Pohojalaanen86 ja angelblue: pahoittelut! Toivottavasti nopeasti tärppää uudelleen.
Napsunen: edellisissä raskauksissa minulla on kyllä tuo turvotus ollut kanssa aivan järkyttävää, erityisesti kohti iltaa. Olen näyttänyt siis kovin raskaana olevalta heti alista asti, vaikka vauvamaha tietysti onkin kasvanut vasta myöhemmin.
Tuulikello: kuinka kauan teillä on yritystä takana?
Rahtarinna: komppaan muita, eli yksityiselle vaan ja kierto kuntoon, onhan tuo jo aika turhauttavaa varmasti.
Marjana: hienoa, että PAS saatiin tehtyä! Varmasti piinaavat viikot edessä, toivotaan parasta! Onko muuten nykyään tapana, että siirretään aina vain yksi alkio? Ystäväni kävi hoidoissa, ja muistaakseni hänelle sirrettiin aina kaksi alkiota - tosin tästä on jo aikaa, joten käytännöt ovat saattaneet muuttua. Miten kävi komannelle alkiolle?
ON: hmm. Minulla on aina kovin selvät tätioireet jo aikaisessa vaiheessa ennen kierron päättymistä ja niin nytkin. Eilen kuitenkin alkoi vahvistuvasti tuntua jotenkin kummalliselta. Menkkatuntemuksia on kyllä alavatsalla, mutta sen lisäksi kaikenmaailman nipistelyjä ja repäisyjä. Ja sellainen painontunne. Lisäksi hirveä palelu (erityisesti käsien ja jalkojen) ja no, jotenkin vain outo olo. Rinnatkin ovat kipeät ja turvoksissa, mutta niin minulla aina ennen menkkoja. No, päädyin kuitenkin eilen ostamaan testin (ensimmäinen testi tämän lähes vuoden aikana!) tuon oudon olon vuoksi, ja selvä plussa sieltä sitten tänään aamulla tuli. Olo on kyllä melkoisen hämmentynyt ja yllättynyt. Toki tähän täytyy suhtautua melko varovaisin mielin vielä, kun ikäkin lisää todennäköisyyttä sille, että kaikki ei mene niin kuin pitää. Mutta hedelmöittyminen näköjään onnistuu spontaanisti, mikä on tietysti kerrassaan loistava asia. Miehelle en ole vielä kertonut kun on reissussa, hän tulee olemaan kyllä kovin riemuissaan :)
Tsemppiä kaikille!
Liisuli
Pohojalaanen: Suuret pahoitteluni, tulipa huono olo sun uutisista. Mutta ihan totta on, että luonto hoitaa pois varmasti viisaalla tavallaan. Tsemppiä uuteenyritykseen, eihäns itä tiedä vaikka heti elokuisiin tärppäisi uudelleen :)
Omaa napaa: Voi mahoton mikä paha olo on täällä alkanut. En jaksaisi millään olla töissä ja työpaikan ruokalassakin väkisin nieleskelin ruokani alas. Blaah, en taidakaan päästä helpolla näiden pahojen olojen suhteen. Eilen illallakin koko ajan oli hilkulla mennäkö vessaan halailemaan pönttöä vai ei :( Toistaiseksi sitä ei ole vielä tarvinnut tehdä, mutta yökötys on sen tasoista ettei töihin keskittymisestä koita tulla mitään nyt. Noloa jos joutuisi töissä vessaan vaikka kesken palaverin! Taidan pitää jatkossa mahdolisimman paljon etätyöpäiviä :(