Vauva vuodelle 2014 :)
Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan..
Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :)
Kommentit (1501)
Kimallus hieno homma että asiat eteni. Nyt sitten vain toivomaan että näyte näyttää jo paremmalta :) Multakin otettiin klamydia ja kilpparit justiinsa. Se prolaktiini puuttuu vielä.
Vauvaunelmia mitä mitä mitä, mikä sun tilanne nyt on. Ootko tehny uutta testiä?
Ruhtless kivoja unia :D mullakin alkanu vähän tulee koirakuumetta. Ei siis ainuttakaan vielä ole kotosalla, mutta tuntuu että saisi ees koiravauvan kun ei tää kroppa ota oppiakseen että nyt ois aika raskautua. Toivotaan että sulla olisikin nyt pallero massussa vaikka epäilyttääkin!
Neeni aivan käsittämätön ihminen tuo sun ystävä. Ehkä on sitten parempikin että pysyy kaukana susta jos ei osaa olla ystävä ja äiti samaan aikaan. Tiedän kyllä täysin tollaset ihmiset koska mullakin on lähipiirissä sellaisia jotka eivät pidä mua enää minään koska heistä on itsestään tullut äitejä. Mun jutut ei enää kiinnosta ja aina puhutaan vaan lapsista :( yhteisen jutut loppuu kun en mä halua puhua koko ajan lapsista. Toivottavasti musta ei tuu kanssa tollasta joka ei osaa muusta puhuakaan! On se musta aika loukkaavaa kun mä selitän jotain ja huomaan ettei ne ees kuuntele :/ Tulee todella paha mieli. Kiinnostaa kyllä tämä sinun ystäväsi, että jos nyt raskaudut niin tuleeko se takaisin sun tykös...
Täällä odotellaan ovista. Kp 12 meneillään. Tikuttelu käynnissä, mutta en tiiä tuleeko tästä mitään. Laihdutus jatkuu ja perjantaina maksan maltaita personal traineristä joka tekee mulle uuden saliohjelman :) Eipä muuta oikeestaan, kovasti tsemppiä teille ja kiristetään kaikki nyt loppu vuotta kohden jotta vauvat vielä syntyy tällä vuodelle :)
Se ois taas ne "hedelmällisimmät" hetket käsillä :) nyt jopa tuntuu siltä. Viime kierrossa ei ollut mitään tuntemuksia ovulaatiosta tms. Mutta nyt on pientä nippailua ja mielihalut on huipussaan. Taidampa tuosta kellistää tuon isännän ;)
Kimallus-84: Hienoa, että kaikki vaikutti olevan kunnossa. Keventää kyllä varmasti mieltä! Pitäisi itsekin varata gynelle aikaa, kun viime papastakin alkaa olla aikaa se kolme vuotta...silloin gyne sanoi, että seuraavan kerran voin tulla 3-4 vuoden päästä, jollei mitään ihmeellistä ilmaannu.
Onko tuo 3-4 vuoden suositus muuten sama muuallakin päin?
Hummingbird: Olen itsekin miettinyt sitä "ystävääni" enkä vain voi ymmärtää...tuntuu todella inhottavalta, että olin hänen tukenaan silloin kun he lasta alkoivat yrittää, kuuntelin päivästä toiseen samat jutut, kuin mitä itse kävin läpi. Jostain syystä en vain halunnut hänelle (en tosin kenellekään muullekkaan) uskoutua omista haaveista ja ehkä ihan syystä. Mutta parempi kun tuollaiset ihmiset putoavat omasta elämästä pois. Itse aion muistaa hänen käytöksensä ja lupaan pyhästi, etten kohtelisi omia ystäviäni samoin, vaikka tilanne olisi mikä.
Neeni: Muistaakseni joo, 3-4 vuoden välein jos ei mitään tavallisesta poikkeavaa ole.
Kohta pitää ruveta muuten miettimään (valitettavasti) jo "Vauva vuodelle 2015" - ryhmän perustamista.. Onhan sellanen jo täällä olemassakin, mutta ois kivempi tehdä kuitenkin ihan oma uusi (jatko)ryhmä jonne täältä vois siirtyä. Olis sama tuttu porukka sitten sielläkin, vai mitä mieltä te olette? :) Taitaa olla enää 1 tai korkeintaan 2 kiertoa jäljellä jos vielä tälle vuodelle meinaa ehtiä vauvansa saamaan....
Kimallus-84 Kp 23/24-29 Yk 10.
hummingbird ja blackpanther teille ovis onnea ja tärppiä <3
kimallukselle plussaa tähän kiertoon ;) ja hyvä kun kaikki oli ok gynellä !!
vois tosiaan jonku ajan päästä miettiä uuden ryhmän perustamista.. Harmi :( ei mulle tuon vuoden kanssa ole väliä, mutta muuten. Ollaan nyt varattu hääpäivä ja kirkko 27.12.14 joten hyvin rennoin mielin mennään ens kierto eikä mitään paineita, koska la olis sillon joulukuun alussa ja todennäköisesti pitäs siirtää häitä :D kumpaakin kyllä halutaan..plussaa ja häitä :)
r.testissä oli joku virhe sillon ku viimeksi kirjoitin. Nyt kp2/27 ja toinen clomikuuri alkaa huomenna. Maanantaina muutama verikoe ja pitäs soitella taas gynenpolille ja varata aikaa kontrolli ultraan kp14 paikkeille. Kyllä tää tästä..
Omanapailua: Tänään kp 27/29.... Kitupäiviä kitupäiviä. Mä oikeesti niin vihaan tätä. Mä inhoon kun mies riidellessä sanoo että oon flipannu jo vuoden joka kuussa (vihaan sanaa flipata, ei se oo sana). Mutta sitähän mä teen. En pysty ajatteleen mitään muuta vaikka kaikkeni yritän. Vaikka nytkin oon varma että ei tule plussaa tässäkään kuussa niin MIKSI se toive pitää elää???? Ja se että viimeisinä päivinä mulla on ollu huono olo. Väsyttää (putki päällä enkä oo kereenny nukkua kunnolla) ja syönyt huonosti (lennosta roskaruokaa + kofeiinia kofeiiniä niin ja sokeria sokeria sokeria) Rintoja vihlonnut nyt jo yli kuukauden ja se ahdistaa todella paljon. Nyt vihdoin kyllä varasin ajan hierontaan sillä on tosi tukala olo kylkiluista ylöspäin kaulaan asti. Toivon että tuo rintojen vihlonta ois vaan lihasjumia eikä...esim syöpää. Kuulin eräästä itseäni 5v vanhemmasta tuttavasta joka käy nyt sädehoidoissa... sai taas miettimään omaa elämää. Jotta toi plussasta haaveilu ois vielä tuskallisempaa oon nyt itkeskellyt taas ihan oudoista asioista. Kuten sanoin mä alan olla aikas helvetin väsynyt, mutta se kun katsot isännän ja koiran käytöskoulua tai äsken putousta (jota en ees seuraa, vaan kanavasurffasin) alat itkeä... Mitä itkemistä on kun putouksen Antsku oli Imatran torilla???? Ei niin mitään. Ja silti meikälle tuli itku, ihankun Antsku ois ollut joku oikea kansallissankari. Ja sen jälkeen kun tajuat että tässä ei ollut mitään järkeä alan pyörittää päässä, no onkä tämä SIITÄ johtuvaa. Tänään käytiin miehen kanssa Ikeassa ostamassa alakerran vessamme kylppäriin uudet kalusteet. Eli työnnä ajatuksesi muualle remontoimalla siis jatkuu.... Ikeassa oli miljoona muutakin asiakasta joten oli aika härdelliä. Mutta koko aikana en miettinyt YHTÄÄN vauva juttuja. Eli vissiin lähettävä huomennakin ikeaan :p
Vakaasti olen vannonut itselleni että en tee testiä vaan odotan että menkat alkaa. Mutta mä tiedän (niinkuin jaka perkeleen kerta ennen tätäkin) niin varmaan jo huomenna sorrun tekemään testin.... Tai viimeistään maanantaina. Huoh.
Täällä taitaa olla tänään Kp 1, huomiselle vasta menkkoja odotin (tai no odotin ja odotin, en odottanut!) mutta näköjään sitten jo tänään..kunnolla ei oo vielä vuoto alkanut mutta eiköhän se tästä iltaa kohti runsastu.. Kyllä mä merkaan tän jo kiertopäivä ykköseks. Eli se siitä taas kerran.. :( Miten voi oikeesti olla näin vaikeeta raskautua??
Vaikka miten yrittäis ja ajoittais niin ei vaan tärppää..huoh.. Enää seuraava kierto aikaa ja sen jälkeen se (vauva) meneekin sitten jo vuoden 2015 puolelle. Mä en ikinä tuu raskaaks... :'( Turhauttavaa tämmönen ku joka vitun kerta vaan menkkoja puskee kehiin, eikä edes pientä toivettakaan plussasta.
Ei muuta kuin Yk 11 käyntiin... Oikeesti, Yk 11 !! Ei voi käsittää!
Vatipää niinpä niin, aika käy vähiin!
Kimallus I feel your pain! Sullakaan ei oo mitään syytä miksi sitä vauvaa ei kuulu. Niinkun mä esim. voin yrittää valehdella itselleni että ne on noi mun välivuodot. Tosi outoa kun saat aina bongattua oviksen mutta mitään ei tapahdu! No teilläkin varmaan tutkimuksia kohti :/ Meillä täällä vähän samalla asenteella mennään. Ei oikeen löydy enää fiilistä tähän yritykseen.
Tänään ovulaatio ja eilen jo yriteltiin ja tänään jos vielä saisi jotain aikaiseksi. Tää kuukausi on menny vähän huonosti näin. Jotenkin ei oikeen toi peittojen heiluttelu huvita. No 1 kerta riittää, eikös vaan :D Joo oispa noin helppoa. Mutta joo olen jo valmiiksi luovuttanut oikeestaan. Nyt on kp 19 eli kohtuu myöhässä mennään oviksen kanssa. Perjantaina pitäisi alkaa taas välivuoto, että katsellaan mitä käy sen kanssa. Ilman teroja siis mennään. Kuun viimeinen päivä taas gyne aika varattuna. Jos vuotoa ei tulisikaan jostain syystä niin en varmaan mene gynelle kun eipä mulla muuta valitettavaa ole kuin nuo välivuodot. Mutta joo ahdistaa jo nyt tulevat 2 viikkoa. Onneksi töissä on kiireitä niin toivotaan että aika kuluu nopsaan! Usko raskautumiseen on olematon. Alan jo kohta epäilemään oonko mä ees nainen :D
...Ja sitten on just näitä:
http://www.vauva.fi/keskustelu/3941590/ketju/auttakaa_raskaana_taysin_yllattaen
Hummingbird: Niimpä! Sehän tässä onkin outoa koko jutussa kun kuitenkin sen oviksen joka kerta (sillon ku jaksan/viitsin tikuttaa) bongaan, ja saan vahvat viivat testiin, eli kaiken järjen mukaan kun siinä tienoilla monena päivänä peittoja heiluttelee niin pitäsi osua, vaan ei! Mä alan vahvasti epäillä kahta vaihtoehtoo, joko A) Mulla tulee kyllä ovulaatio, mutta jostain syystä munasolu ei irtoo ja sen takia ei tärppää TAI vaihtoehto B) Vika löytyy miehestä. Se on jompikumpi.
Kevät tässä vielä katellaan ja yritetään, mutta jos ei huhtikuun loppuun meneessä oo tärpänny ni käyn otattamassa iteltäni noi verikokeet jotka gyne "määräs" tai suositteli otettavaks, ja mies saa mennä myös siihen siemennestetutkimukseen!
Katellaan nyt vielä pari kuukautta...
Ihan ihme menkat kyllä taas. Ainoastaan yhden päivän oli kunnon vuotoa, muut päivät ollu vaan sitä rusehtavaa tuhrua enemmän tai vähemmän.. näyttäis nyt nää menkat muutenkin olevan ohi tältä erää. 4 päivää kestivät, mikä mun tapauksessa tarkottaa tosi lyhyitä. Haittaakohan tällaset olemattomat menkat raskaaksi tulemista..? Jos se tarkottaa että mulla ei tuu jostain syystä tarpeeks paksua limakalvoa jotta kiinnittyminen ois mahdollista..? Hmm..no gynen mukaan kaiken pitäis olla kunnossa. En oo vielä saanu papa:n tuloksia, varmaan ens viikolla tulee, ja mä en kestä jos mulla on vielä se luokka 2 siellä kolmannen kerran...huoh..
No, ovista kohti sitte taas kerran, aion tikuttaa taas :)
*Kimallus-84 Kp 5/24-29 Yk 11.*
Täällä ei taida paljon uutta tapahtua tässä ketjussa :( <3 Ei kai tämä oikeasti ole kirottu tämä ketju? No ei kai! Pakkohan niitä hyviäkin uutisia on tulla jossain vaiheessa :)
Mulla pitäis alkuviikosta alkaa menkat. (Ma-ke suunnilleen, ei oo ollu nyt ihan niin tasainen kierto kuin normisti).. Tissit on arat.. Voi tarkoittaa kahta asiaa, sitä, että oon raskaana tai sitä, että en oo ja menkat on alkamassa. Toisaalta, muota oireita mihinkään suuntaan ei olekaan. Ja oon jotenkin "liian pirteä" ollakseni raskaana, koska mulla on se alkuraskauden väsymys tavannut alkaa jo muutamaa päivää ennen kuin menkojen ois pitänyt alkaa. Jokseenkin varmana siis odottelen niitä menkoja, vaikka kai sitä pieni jännityskin jossain on, että jos.. Muuten oon yrittänyt pitää ihteni kovasti kiireisenä, etten ajattelis asioita liikaa ja kaiketi oon siinä onnistunutkin kun en oo tännekään ehtinyt. Ompelemisesta oon nyt innostunut vuosien tauon jälkeen ja lapset ovatkin saaneet rutkasti uusia vaatteita :) Siihen hommaan oon nyt melkein (sen vähäisen) vapaa-aikani käyttänytkin.
Puhdas nega. En siis malttanut olla testaamatta kuitenkaan. Mutta tässä sitten menkoja odotellaan..
Ovis bongattu tiistaina ja hyödynnetty. Perjantaina taas tuttu välivuoto alkoi ja nyt viikko vielä odottelen menkkoja. Alkaa ärsyttää kun tosta vuodosta taas tietää et taaskaan ei onnistunut. Nyt on taas aika heikko hetki. Tullu herkuteltua viikonloppuna ja jatkui vain tänään. Toivottavasti ei jatku tää. Mua ei ees huvita enää tehä lasta. Alan olla aika väsynyt tähän :/ 10kk alkaa olla täynnä. Onko joku muukin loppu ? Ärsyttää taas vaihteeksi kun jotkut jolla on jo lapsia valittaa kun onnistui vasta 5 kerralla kolmannen lapsen teko. Tai valittaa että on tää lasten kasvatus rankkaa. Miksi teette lapsia jos valittaminen on ainut asia mitä osaatte lapsistanne sanoa. Tää nyt on vaan tätä mun kiukkua jota tänne helpohko purkaa :/ ahdistaa kyllä tässä rankalla kädellä!
vauvaunelmia kai sulla ees on hyviä uutisia munasolun kasvamisesta?
tsempit teille kaikille! Tuokaa joku hyviä uutisia tähän ketjuun!
Heippa!
Taidanpa liittyä tähänkin ketjuun, jos mukaan mahtuu.
Tosiaan vähiin käy ennenkuin loppuu. Siis aika raskautumiselle, jos vauvan meinaa vielä tänä vuonna saada. Meillä on poika 11/2011 syntynyt. Esikoisen kohdalla kesti 1,5 vuotta, että tärppäsi ja siinäkin sitten eka raskaus meni kesken (n. rv6).
Nyt on yritystä takana 7 kuukautta. Mieleeni on taas palannut tuo yrittämisen ja epäonnistumisen tuska. Se pettymys kuukausi toisensa jälkeen...no kyllähän te tiedätte mistä puhun!
Ovistestillä tuli plussaa viime torstaina, joten nyt sitten taas odotetaan ja jännätään...jospa vaikka nyt tärppää... Tästä kierrosta tekee vielä jännempää se, että kävin sekä homeopaatilla että vyöhyketerapiassa. Entä tiedä onko niillä mitään vaikutusta, mutta kaikkea haluan nyt kokeilla. Ja ikää on jo 35- vuotta, joten hedelmällisyys senkun laskee.....
Tsemppiä ja jaksamista kaikille! :)
Ihan vaan gynekuulumiset tulin tänne nyt kertomaan. Joten anteeksi pelkkä omanapailu. Eli tänään kävin.
Papan tietysti otti, kun oli se normaali papa-kontrolli sen luokka 2:n takia joka mulla on ollut nyt 2 kertaa peräkkäin - toivon mukaan ei oo nyt enää kolmatta kertaa.. Gyne sanoi että tolla luokka 2 ei oo onneks vaikutusta raskaaksi tulemiseen.
Sitten kerroin niistä oudoista nippailuista ja vihlomisista mitä on nyt ollut muutamissa viime kierroissa oviksen jälkeen pitkin päivää noin viikon ajan (tää oli toinen syy miksi halusin mennä gynelle). Gyne oli sitä mieltä että se voi olla se keltarauhasrakkula (?) joka normaalistikkin ovulaation aikana kasvaa ja sitten vähitellen surkastuu, että se voi olla 3-4cm kokonenkin (?).. eli nippailut vois olla siitä johtuvaa. Varmuuden vuoksi kuitenkin vielä katsoi ultralla (olin ihan helpottunut kun mainitsi että ultralla tarkistaa vielä), ja eihän siellä mitään poikkeavaa näkynyt. Kivi putos mun harteilta! Kohtu ok, ja munasarjat näytti hyvältä, ei mitään poikkeavaa! Huh! :) Muutenkaan gyne ei nähnyt mitään syytä miksi raskaus ei voisi alkaa. Kehotti vaan jatkamaan yritystä :)
Lisäks gyne otti vielä varmuuden vuoksi klamydiatestinäytteen, kun multa ei ole sitä koskaan otettu. Gynen mielestä se on hyvä ottaa varmuuden vuoksi JOS joutuu myöhemmin menemään tutkimuksiin jos ei tärppää, niin on sitten sekin hoidettu pois alta. Mikäli ymmärsin niin mahdollisissa myöhemmissä tutkimuksissa (lapsettomuustutkimuksissa) se otettais/vaadittais jokatapauksessa, niin se olis nyt tällä sitten hoidettu samalla sekin.
Lisäksi gyne sanoi että jos kevääseen mennessä huhti-toukokuuhun mennessä ei ole tärpännyt niin vois mennä myös labraan otattamaan 3 eri verikoetta; pieni verenkuva, kilpirauhaskoe, ja prolaktiinikokeen. Laittoi mulle niistä erillisen lapun mukaan missä lukee ne mitkä kokeet pitää ottaa niin ei tarvii itse sitten labraan mennessä muistaa :)
Sanoi myös että mieheltä voi sitten kanssa käydä keväällä otattamassa sen spermanäytteen.
Mut joo, eli mussa ei ainakaan pitäis olla mitään vialla :) Nyt vaan jännätään niitä papa:n tuloksia taas parisen viikkoa. Mä niin toivon että se luokka 2 olis jo korjaantunu! Tuli taas paljon kevyempi mieli ton käynnin jälkeen, varsinkin kun vielä ultralla varmisti että kaikki on ok. :) Huhhuh...
Tsemppiä kaikille missä vaiheessa kiertoa ikinä olettekaan menossa. :)
*Kimallus-84 Kp 20/24-29 Yk 10 *