Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apuja atooppiseen ihottumaan, etenkin silmäluomet kamalassa kunnossa :/

Vierailija
12.11.2012 |

Osaako kukaan antaa neuvoja kuinka saada atooppinen ihottuma kuriin? Etenkin silmäluomet nyt kaameassa kunnossa, kirvelee, kutiaa, punoittaa ja turvottaa. Ihottumaa myös käsissä, mutta sen saan pidettyä suht hyvin kurissa ihotautilääkärin määräämilla voiteilla (vahva kortisoni, Protopic ja perusvoide (Miniderm)). Mutta luomiin ei tunnu tehoavan nyt mikään :/

Osaisiko joku neuvoa esim. jotain öljyä/sisäisesti nautittavia lisäravinteita tms., jotka voisivat auttaa? Onko kookosäljystä tai helokkiöljyistä apua? Entä vitamiinivalmisteista?

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittamaan ultracortenol- nimistä silmävoidetta luomiin. Sain sillä luomet kuntoon!

Toimi hienosti minullakin!

Vierailija
62/78 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivelen rypsiöljyä hilseileville silmäluomille. Mikä tahansa ruokaöljy käy vaarmasti, mutta rypsi on edullisinta ja neutraaleimman hajuista.

Vaseliini toimii myös.

Käytänkin öljyä illalla ja vaseliinia päivällä, koska se on helppo ottaa mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultracortenol toimii.

Vierailija
64/78 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti? Syötkö lainkaan hyviä rasvoja?

Aina atoopikot kyselevät ulkoisten rasvojen perään ja muutama ystäväni tuhlaa omaisuuden itsensä rasvaamiseen, silti iho kesii koko ajan. Ruokavalioonsa eivät kiinnitä mitään huomiota ja ainoa sisälle menevä rasva on margariinissa ja karkeissa.

Itse sain ihoni kuriin vetämällä kalaöljy- ja helokkiöljykapseleita, b- ja d-vitamiinia (reilusti yli suositusten), päälle vielä ruokalusikalliset rypsi-, vehnänalkio- ja kookosöljyä päivässä. Lisäksi normaalissa ruoassa oliiviöljyä, avokadoa, pähkinöitä - paljon! Vielä kaikki pesuaineet pois sekä vaatteista (pesu pesupähkinöillä) että iholta (pelkkä vesipesu riittää).

Syömäni rasvan määrä oli hirvittävä, kun sitä paperilla tarkasteli, mutta iho parani puolessa vuodessa vauvan pepuksi. Sittemmin olen vähentänyt pillereiden popsimista, nuo ruokalusikalliset menee edelleen joka päivä ja ruokavalio jäi kasvispainotteiseksi. Ihoa ei tarvitse rasvata ulkoapäin enää ollenkaan.

Vierailija
65/78 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliosta olen poistanut lähes kaikki "herkut" sekä maitotuotteet, mikä on auttanut paljon ihon ärtyvyyteen. Lisäksi käytän vain muutamia kosmetiikkatuotteita, jotka nekin ovat hajusteettomia. Suosittelen Avenen Tolerance Extreme Cream- voidetta kaulan ja kasvojen iholla aamuin illoin. Se on ainoa voide, josta olen täysin varma, ettei se ärsytä ihoa ja saa minun herkän kaulan ihon pysymään kunnossa ilman kortisonivoiteitakin. Hinta n.30e, apteekeista, mutta tuosta olen valmis maksamaan. 

Vierailija
66/78 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen törmännyt tuotteeseen jota on kehuttu kyllä ihottumaa vastaan mutta toki sekin on aina henkilöstä kiinni.

Vierailija
67/78 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimw vuonna vasemman silmän silmäluomelleni ilmestyi punoittava ja hilseilevä alue. Kokeilin protocopia ja se helpoitti vähäksi aikaa. Sitten ostin riskillä cliniquen all about eyes silmänympärysvoiteen ja se auttoi. Silmän ulkosyrjät ovat aina olleet punoittavat ja ärsyyntyy helposti, koska pyöräilen todella usein. Nyt kun reissasin Tallinnaan silmäluomieni tilanne ärhäköityi todella pahaksi. Ostin avenea ja yritin siten hoitaa pari päivää, mutta aamuisin silmät olivat todella turvonneet ja kirvely sekä kutina oli sietämätöntä. Nyt sain lääkäriltä ultracortenol voidetta sekä kortisonitippaa silmään. Toivon todellakin, että silmänympärysihoni paranisi. Iho on rosoisen tuntuinen ja punottaa. Hyvästit meikille joksikin aikaa :(

Vierailija
68/78 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras hoito on OTSONOITU OLIIVIÖLJY ja kuuri b12 vitamiinia.

Vierailija
69/78 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta apteekista keittosuolaliuosta (pieni pullo, koska säilyy avattuna vain 1 viikon.) kastele sideharso ja pidä vähintään 15 min. Se auttaa kutinaan!
Hanki hyvä perusvoide! Jos perusvoide levittäessä kirvelee, niin Se on koostumukseltaan liian laimeaa, jos taas nousee paiseita ihottuma alueelle on rasva liian paksua.
osta apteekista iho omega (mustaherukansiemenöljykapseleita), maitohappobakteereita esim.rela ja monivitamiinia.

pese kasvot rasvalla, aqualan l on hyvä. Sitä voit käyttää myös meikinpuhdistusaineena ja rasvaa välittömästi kuivauksen jälkeen.

noilla ohjeilla olen hoitanut vaikeasti atooppisen ihottuman omavaa tytärtäni, nyt olemme vihdoin saanet ihon hyvään kuntoon

Vierailija
70/78 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli todella hilseilevä iho kasvoissa, ainut rasva joka auttoi oli. Clinique, dramatically different moisturizing lotion+. tarkoitettu kuivalle iholle, neliskulmainen pumppupullo.

Vierailija
71/78 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2013 klo 11:31"]Kokeile silmäluomiin apteekista saatavaa Avene silmänympärysvoidetta! Mulla on ainakin se tosi hyvin auttanut. Alkuun sitä kannattaa laittaa useamman kerran päivässä, mutta kyllä se siitä helpottaa :)

Tsemppiä!

Terkuin pitkän linjan atoopikko,
[/quote]
Avene toimii mullakin, suosittelen!

Vierailija
72/78 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Protopic voide ohuelti iltaisin n. viikon ajan on itselläni ainoastaan auttanut. Tulee kyllä uudelleen joskus. mutta sitten vaan sama uudestaan. Resepti lääke!

Vierailija
73/78 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaöljy iholle, myös luomiin (kostuta vanulappu öljyllä ja pyyhkäise luomiin) on hyvä ja nopea kosteuttaja.

Ja on hienovarainen ja allergiatestattu.

Muista suojautua kunnolla auringolta, vahva aurinkorasvaa ja lippalakki suojaa hyvin kasvojen ihoa.

Sellaista mustaherukkaöljyä (myös kapseli) myy luontaistuotekaupat ainakin liv.

On ollut iso apu meidän pahasta atopiasta kärsiville tytölle. Kuukaudessa jo tästä sai näkyvät tulokset.

Vierailija
74/78 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkastaa, ettei hiustenhoito- tai muissa tuotteissa ole dekspantenolia tai pelkkää pantenolia. Esimerkiksi Bepanthen silmätipoissa ja voiteissa on. On kielletty Japanin kosmetiikkatuotteissa. Luomeni reagoivat heti.

Vierailija
75/78 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avene silmänympärysvoide apteekista. Tuotteet kehitetty atoopikoille. SUP hoito ja aurinkoloma auttaa

Vierailija
76/78 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin vehnän viime kesänä pois ruokavaliosta. Kesällä vielä muistan silmäluomien hilseilleen, jouduin käyttämään kortisonikuurin aiemmin liiankin usein. Viime kesän jälkeen silmäluomet eivät hilseilleet ees talvella!

Vierailija
77/78 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xyliderm-geeli apteekista.

Vierailija
78/78 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi