Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apuja atooppiseen ihottumaan, etenkin silmäluomet kamalassa kunnossa :/

Vierailija
12.11.2012 |

Osaako kukaan antaa neuvoja kuinka saada atooppinen ihottuma kuriin? Etenkin silmäluomet nyt kaameassa kunnossa, kirvelee, kutiaa, punoittaa ja turvottaa. Ihottumaa myös käsissä, mutta sen saan pidettyä suht hyvin kurissa ihotautilääkärin määräämilla voiteilla (vahva kortisoni, Protopic ja perusvoide (Miniderm)). Mutta luomiin ei tunnu tehoavan nyt mikään :/

Osaisiko joku neuvoa esim. jotain öljyä/sisäisesti nautittavia lisäravinteita tms., jotka voisivat auttaa? Onko kookosäljystä tai helokkiöljyistä apua? Entä vitamiinivalmisteista?

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-vitamiini, manteliöljy ja A-vitamiinivoide sekä hyvät rasvat ruokavaliossa.

Vierailija
42/78 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pysty rasvaamaan silmänympäryksiäni juurikaan, koska lähelle silmää laitettu (esim. liikkuvalle luomelle) voide aiheuttaa silmien vuotamisen ja sitä kautta ihottuman. Silmänympärysten iho ei kestä kyynelnestettä. Tarkistuttaisin ehkä kyynelkanavien toiminnan, erityisesti jos toinen silmä on pahempi kuin toinen. Ja lopettaisin rasvaamisen.

Kosteisiin luomiin pesiytyvät myös hiivasienet, pahimpana aikana pesin silmänympärykseni Nizoralilla, vinkki jonka sain lääkäriltä. Toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla silmien ja silmäluomien ärsytys tuntuvat liittyvän toisiinsa. Eli nykyään käytössä silmille kostutustipat, yleensä geelitipat annospipeteissä (ettei ole säilöntäaineita), ja silmänympäryksille Avenen rauhoittava silmänympärysvoide.

Silmänympärysihottuma voi myös olla kosmetiikka-allergiaa - jos teille ei ole tehty kosmetiikka-allergiatestejä, puhukaa lääkärille asiasta!

Itselläni pahin silmänympärysihottuma oli kausiluonteinen eli kesti noin vuoden ja hävisi sitten. Jollekin suun kautta otettava hiivalääkekuurikin voisi varmaan tuoda helpotusta, niin kuin atopiassa usein. Tästäkin voi puhua ihotautilääkärin kanssa.

Vierailija
44/78 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Regulat

Vierailija
45/78 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

B- vitamiinilisä ja maidoton ja vehnätön ja hiivaton... Kolme pitkää vuotta läräsin kortisoneja turhaan ennenkuin kokeilin ja on uutta toivoa taas.

Vierailija
46/78 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla parani paha atopia. En tiedä mikä näistä auttoi, mutta luulen että yhteisvaikutus. Vähensin gluteenin käyttöä. Joka päivä rikkiä, macaa, pähkinöitä ja avokadoa. Kalaöljyä, sinkkiä ja d-vitamiinia. Yksitellen kun olen näitä käyttäny niin ei ole ollu mitään tehoa. 20 vuotta taistelin ja nyt iho on pehmeä ja aknekin vihdoin lähti. Ikää 37

Vierailija
47/78 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi atoopikko taistelee ihonsa kanssa näin ihanan kesän jälkeen.

Minulla kuivui ennen silmäluomwt todella helposti. Laitoin niin ceridalin öljyä ennen. Auttoi jonkin verran, mutta silmät oli sitten aina turvonneet. Ostin ihan vahingossa ripsivärin mukana kylkiäisenä cliniquen silmäntmpärysvoiteen. En alkuun uskonut että auttaa mitään. Mutta sepäs olikin todella hyvä. Sitä pystyy laittamaan paljon. Silti silmät ei turpoaa.

Olen nyt käyttänyt sitä yli vuoden, enää ei silmäluomet ja silmän ympärykset punoita. Joka ilta laitan ihan kunnolla. Clinque alk about eyes on tuotteen nimi. Ja jos perässä lukee rich, niin ei sitä vaan tämä normi versio. Ostin kerran sen rich, kun ajattelin että olisi atoopikolle parempi, mutta sitä ei voinut laittaa tarpeeksi.

Vierailija
48/78 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frantsilan Luomu Kehäkukkavoide on pelastanut mieheni atooppisen ekseeman kutinalta. Toimii mielettömän hyvin!!!!!!!!

Illalla kun levittää iholle, niin yön aikana on jo suurin punoitus kadonnut ja kutina helpottanut hieman. 

Vierailija
49/78 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

minua on auttanut parhaiten Akupunktio sekä acon voide apteekista. Iholääkäri suositteli acon voidetta.

Vierailija
50/78 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän protopicia silmäluomiin lääkärin määräyksestä. Toimii oikein hyvin, se vahvempi protopic. Minullakin ruokavalio on auttanut atoppiseen ihottumaan. Eli maidoton, vähäsokerinen, paljon hyviä rasvoja (avokadoja), manteleita, marjoja joka päivä jne. Ei juurikaan tule enää ihottumaa, paitsi välillä silmäluomiin/kaulaan. Niin ja hajusteettomat shampoot, hoitoaine ja antiperspirantti on käytössä.

Vierailija
51/78 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäluomien ihottuma oli hartsiallerigaa. Parani protopicilla. Alkuun 2x viikossa, sitten 2x kuussa ja nykyään 2x vuodessa!

Vierailija
52/78 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi maitotuotteiden poisjättäminen

Vierailija
53/78 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 22:02"]Täytynee koittaa Avenea seuraavaksi. Joku puhui jostain Nutrixista. Onko kenelläkään siitä kokemuksia?

[/quote]

Minä käytän cliniquen silmänympärysvoidetta. Se tuli minulle ripsivärin mukana ja osoittautui todella hyväksi. Sitä ennen olin kokeillut vaikka mitä myös ihan ceridalin öljyä, kun oli luomet niin kirjassa kunnossa. Mutta tuo öljy turvotti silmiä. Tuo clique on pienessä pyöreässä purkissa väriltään vaaleanpunaisen ja persikan väliltä ja ei pidä ostaa viiteen rich versiota vaan normaali. Tykkään kun sitä voi laittaa ihan kunnolla, eikä turpoa silmät. Mutta todellakin ihan joka päivä pitää laittaa, alkuun useammin.

Vierailija
54/78 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt lukenut koko ketjua, mutta mä pyyhin luomet iltaisin oliiviöljyllä. Mitkään apteekin atoopikoille tarkoitetut voiteetkaan eivät auttaneet, mutta öljy toimii.

Vierailija
55/78 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2012 klo 07:02"]

kirjoittamaan ultracortenol- nimistä silmävoidetta luomiin. Sain sillä luomet kuntoon!

Toimi hienosti minullakin!

Samaa mieltä, Ultracortenol on todella hyvä ihottumavoide silmäluomiin, sehän on alunperin silmävoide, mutta kerro lääkärille, että tarvitset sitä vain luomiin (saat sitä helpommin). Minulla on aina Ultracortenol-resepti, ja ostan sitä heti silmäluomien ihottumaan. Paranee nopeasti :) Auttaa myös silmäluomien hilseilyyn.

Vierailija
56/78 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultracortenol vaan on aika kallista, avattu tuubi säilyy vain kuukauden. Auttaa toki nopeasti, mutta suurin osa voiteesta jää aina käyttämättä.

Vierailija
57/78 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se avene rasva apteekista, maitotuotteiden vähennys ja kookosöljy tuntuu joskus auttavan. Myös noissa rasva jutuissa olen huomannut että välillä pitää vaihtaa erilaiseen/eri merkkiseen.

Vierailija
58/78 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapa se pienellä präntätty sisällysteksti meikeistänne. Voi olla jotakin joka allergisoi silmäluomia, esim. vismutti (bismuth), mica (kiille) tai joku muu. Itselläni iho herkistyi kovasti mineraalimeikeille, joiden väitetään olevan allergia- ja terveysystävällisiä. Eipä ihan toimineet.

Vierailija
59/78 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronpa minäkin oman löytöni sitkeään ihottumaan: nizoral voide 6 vkon ajan. Eli minulla se ihottuma jotenkin imee bakteerin/sienen, eli kortisoni ottaa ihottuman pois, mutta ihottima tulee heti kahden päivän päästä takaisin. Sitten tiedän, että siinä asuu jokin pöpö. 

Nizoralhan on hilselääke, lääkärikään ei ihan ymmärrä, mistä on kyse. Mutta nizoralin myötä elämäni helpottui 80 prosenttisesti.

Vierailija
60/78 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kynsilakka voi muuten aiheuttaa silmäluomien ihottumaa... Mutta yleensä ottaen sanoisin, 50 v kokemuksella, että eniten atopiaan vaikuttaa syöty ruoka. Atopialla on myös taipumus oireille kausittain. Voi olla monta huonoa vuotta ja sitten muutama hyvä ja syytä sille on vaikea löytää. Koita löytää ne ruoka-aineet jotka oireita aiheuttaa, vaikka se on todella salapoliisityötä. Ja huom yleensä oireet tulevat vasta kun ruoka on mennyt suoliston/ruoansulatuksen läpi eli seuraavana tai sitä seuraavana päivänä. Syynä liian läpäisevä suoli, josta johtuu myös pikkulasten yleinen ruoka-allergia. Kun oireet pahenevat mieti oletko syönyt viime päivinä jotain tavallisuudesta poikkeavaa, mitä tahansa. Myös mausteet aiheuttavat oireita monelle. Oletko esim allerginen koivun siitepölylle, tutki siinä tapauksessa kaikki ristiallergiat. Itse löysin listalta mm. lakritsin ja kanelin, ja bingo, oireet hävisivät. Joskus myös se, että syö jotain mikä ei yleensä aiheuta oireita joko paljon kerralla, tai monena päivänä peräkkäin, aiheuttaakin oireita kun sietokyky ylittyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi