Mitä ensiasuntosi maksoi?
Kommentit (33)
Viime vuonna, kerrostaloasunto Helsingistä.
Ja en olisi missään nimessä pystynyt asumaan Helsingissä vuokralla, opiskelemaan ja säästämään samalla 9500-19000 euroa.
Jos saan lapsia, taidan avata heille säästötilin heti vauvana ja laittaa sinne kaiken minkä voin, jotta heillä on aikanaan tuo pesämuna sitten koossa.
1.025.000 mk. Kt kaksio 80m2 sis.sauna, hki keskusta v.2000.
Itse rakenettu omakotitalo rauhallisessa lähiössä 1998. Nyt arvio 250.000 €.
olin asp-säästäjä ja otin 120.000 markkaa lainaa, lainan korko oli 13 %, mikä oli halpaa verrattuna tavalliseen pankkilainaan.
Iso okt Helsingistä. Sen verran ne maksaa.
Tampereella. Ajatelkaa, omalla tontilla, melkein uusi talo, neliöt 125 ja hinta noin 140 000 Euroa. Eikä tästä ole kuin reilu 10 vuotta.
120 000 e + lukematon määrä persnahasta revittyjä itsetehtyjä työtunteja.
Uusi omakotitalo lähellä kaupungin keskustaa.
Maksoi 600 000mk. Myytiin heti kahden vuoden asumisen jälkeen.
320.000 mk, kerrotalo 2h, Espoo, 1992
Huoh, oli ne aikoja.... samaan aikaan keskipalkka duunarilla oli n 2000 mk. Nyt yksiöt maksaa 170000€ ja palkka n 2500€ eli asunnon hinta on 17x ja palkka vain 9x...
Ja sitten väitetäänn että nykynuoret pääsee niin helpolla!
Rivarikolmio Espoossa radan varrella v. 2002.