Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä miehen käytöksestä? Olenko nipo?

Vierailija
11.11.2012 |

Sain tänään selville ruokapöydässä, että mieheni on antanut 2-vuotiaalle lapsellemme tulista salsakastiketta ja jalopenoja syötäväksi muun ruoan kanssa. On tehnyt kuulemma sitä useinkin jo muutaman kuukauden ajan kertomatta minulle mitään tästä. Syöttää aina joitakin erikoisia ruokia lapselle vaikka ei tiedä, jos lapsi olisi allerginen kyseiselle ruoalle.

Olen ollut töissä tai asioilla, kun ovat syöneet ilman minua, enkä ole ollut tietoinen asiasta vasta kuin tänään. Kielsin miestä antamasta ja kielloista huolimatta laittoi lapsen lautaselle lisää salsakastiketta.

Mies usein tekee juuri päinvastoin mitä pyydän. Menee hermot, kun tekee tälläistä minun selkäni takana.

Ylireagoinko turhaan?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko nykyään perusoletus se, että jokainen lapsi on allerginen jollekin, ja ongelma on vain se, että ei tiedetä, mille?

Jos lapsenne ei ole allerginen, niin miksi ihmeessä sinä suotta nipotat? Saat vain aikaan sen, että mies ei enää uskalla/ halua / välitä hoitaa lastanne, kun ei kuitenkaan osaa oikein. Ja salailee sitten ehkä muutakin.

Ristiriitaista: lapsia pitäisi totuttaa erilaisiin makuihin ja samaan ruokaan, mitä muu perhe syö. Ja sitten kun niin tekee isä, siitä tulaa kaamea hätä.

Vierailija
22/28 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttäis toi salailu!

Vaikka tossa itse maistelussa ei mitään väärää olekaan.

Oetko tosissasi että mies on tilivelvollinen jokaiselle lapselle antamastaan suupalasta?

Ihmettelin vain sitä että muutaman kuukauden ajan niitä on syöty vain kun ap on töissä tai asioilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun mies on todennut menneensä naimisiin kontrollifriikin kanssa, hän ihan perherauhan vuoksi on jättänyt selostamatta mitä isän ja lapsen herkutteluhetkinä on syöty. :)

Miehesi metodilla lapsestanne kasvaa iloinen ja kaikkiruokainen herkkusuu, ap! :-)

ärsyttäis toi salailu!

Vaikka tossa itse maistelussa ei mitään väärää olekaan.

Oetko tosissasi että mies on tilivelvollinen jokaiselle lapselle antamastaan suupalasta?

Ihmettelin vain sitä että muutaman kuukauden ajan niitä on syöty vain kun ap on töissä tai asioilla.

Vierailija
24/28 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuvittelet, että tulinen tai mausteinen ruoka on jotenkin vaarallista? Sopivat ruoka-aineet selviävät vain kokeilemalla.

Meillä hieman vanhempi lapsi ja hän on saanut maistaa oikeastaan kaikkea mitä on halunnutkin. Lapsi on ennakkoluuloton maistaja ja syö lähes kaikkia ruokia. Itse asiassa hän syö tulisempaa ruokaa kuin minä. Koskaan hän ei ole saanut vatsavaivoja tmv oireita erikoisista ruoka-aineista.

Vierailija
25/28 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 2-v saa maistaa ihan kaikkea paitsi tietty alkoholi, energiajuomat ym haitalliset jutut. Ei ole millekään allerginen joten en näe tarpeelliseksi olla erityisen varovainen. Kyllähän lapsi itsekin maistaa alkuun vähän varovaisemmin uusia makuja, mutta yleensä haluaa heti lisää. Esimerkiksi raakaa sipulia ja oliiveja syö mielellään ja turkinpippuria tahtoi lisää yhden syötyään. Teriyaki-kuivalihasta ei tykännyt, varmaan koska on niin sitkeää.

Itse olen miehelle vaan yrittänyt painottaa kohtuutta suolan, sokerin ja esim. nitriittipitoisten makkaroiden kanssa. Mies on koko ajan mussuttamassa ns. herkkuja, ei pitäisi lapselle opettaa että joka päivä saa jotain makeaa edes pientä määrää.

Vierailija
26/28 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni lapsi ilmoittaa, jos ei tykkää ruuasta. Eihän lapsi suustaan alas niele hänelle pahan makuisia asioita.

Tuo allergeenien kyttääminen on järkkyä vouhotusta sun puolelta. Jos lapsi saa allergisen kohtauksen, niin sitä hoidetaan sellaisena, eikä sillä mistä se on saanut. Sen pystyy sitten jälkeen päin selvittämään kyllä, mikä aiheutta ongelmia. Aattele sen onkin sitten sun pettymykseksi se peruna tai porkkana, eikä se salsa. :O

Vierailija
27/28 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä edes tusukkasi kireenä, ettei äijäs lähde satunnaispanon matkaan.

Vierailija
28/28 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä miehen pitäisi pyytää sinulta lupa tuollaiseen. Ja kun sanot että syövät suuria määriä niin kuinka paljon se lapsi ihan oikeasti sitä salsaa tai chiliä söi? Ihan oikeastikko veti desi tolkulla? Kaksivuotiaalla ei allergisella lapsella ei todellakaan tarvitse aloittaa uuden ruuan maistelua mistään puolikkaasta teelusikallisesta.