Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä miehen käytöksestä? Olenko nipo?

Vierailija
11.11.2012 |

Sain tänään selville ruokapöydässä, että mieheni on antanut 2-vuotiaalle lapsellemme tulista salsakastiketta ja jalopenoja syötäväksi muun ruoan kanssa. On tehnyt kuulemma sitä useinkin jo muutaman kuukauden ajan kertomatta minulle mitään tästä. Syöttää aina joitakin erikoisia ruokia lapselle vaikka ei tiedä, jos lapsi olisi allerginen kyseiselle ruoalle.

Olen ollut töissä tai asioilla, kun ovat syöneet ilman minua, enkä ole ollut tietoinen asiasta vasta kuin tänään. Kielsin miestä antamasta ja kielloista huolimatta laittoi lapsen lautaselle lisää salsakastiketta.

Mies usein tekee juuri päinvastoin mitä pyydän. Menee hermot, kun tekee tälläistä minun selkäni takana.

Ylireagoinko turhaan?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsella jotain allergioita ?

Onko lapsi oireillut näiden syömisten jälkeen ?

Miksi lapsi ei saisi syödä noita mainitsemiasi asioita ?

Vierailija
2/28 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi niitä syö, eikä niistä kerran ole ollut haittaa, niin miksipä ei?

Intiassakin ne antavat vauvalle chilin suuhun tutin sijasta. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuollaiset pelottavat ulkomaan ruoat VOI olla sellaisia joille lapsi VOI olla allerginen?

Vierailija
4/28 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on syönyt jo useamman kuukauden ajan syönyt salsaa ja jalpenoja, niin ONKOHAN hän niille allerginen? Mitäs luulet? Onko ollut oireita?

"Syöttää aina joitakin erikoisia ruokia lapselle vaikka ei tiedä, jos lapsi olisi allerginen kyseiselle ruoalle"

Sinäkö paremmin tiedät onko lapsi allerginen ruoalle, jota ei ole aiemmin syönyt? Mistä tiedät?

Vierailija
5/28 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis ei ole mitään vakavia allergiareaktioita taustalla.

Vierailija
6/28 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään selville ruokapöydässä, että mieheni on antanut 2-vuotiaalle lapsellemme tulista salsakastiketta ja jalopenoja syötäväksi muun ruoan kanssa. On tehnyt kuulemma sitä useinkin jo muutaman kuukauden ajan kertomatta minulle mitään tästä. Syöttää aina joitakin erikoisia ruokia lapselle vaikka ei tiedä, jos lapsi olisi allerginen kyseiselle ruoalle. Olen ollut töissä tai asioilla, kun ovat syöneet ilman minua, enkä ole ollut tietoinen asiasta vasta kuin tänään. Kielsin miestä antamasta ja kielloista huolimatta laittoi lapsen lautaselle lisää salsakastiketta. Mies usein tekee juuri päinvastoin mitä pyydän. Menee hermot, kun tekee tälläistä minun selkäni takana. Ylireagoinko turhaan?

Mies päättää itse mitä tekee ja mitä antaa lapselle

Vierailija
7/28 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se äiti ole ainoa, joka voi tutustuttaa lapselle ne uudet asiat ja määrätä tahdin, jossa lapsi kussakin asiassa etenee.

Kun tekstistäsi käsittää, että mitään yliherkkyysongelmaa ei ole lapsella. Muutoin pitäisi testata pienillä määrillä.

Vierailija
8/28 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki mies lapsen isänö saa tehdä itsenäisiä päätöksiä. Ole onnellinen, että mies pitää itseään itsenäisenä vanhempana ekä sinun apulaisenasi. Älä puutu, jos lapselle ei vahinkoa tule. Kannattaa kertoa miehelle, että muutat linjaasi.

Vierailija
9/28 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lähinnä, jos olisikin jollekkin allerginen, niin mies antaa isoja satseja jotain uutta ruokalajia. Kokeilematta ensin, tuleeko allergiaa vai ei.

Mutta tulista salsakastiketta noin pienelle? Voi olla, että olen sitten nipo. Kyllä silti haluaisin tietää, jos mies antaa jotain uutta "ruoka lajiketta" lapselle.

Ap

Vierailija
10/28 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuollaiset pelottavat ulkomaan ruoat VOI olla sellaisia joille lapsi VOI olla allerginen?

Meillä lapsi on pahiten allerginen niinkin pelottaville ruuille kuin peruna, maito ja vehnä...

Jos taustalla ei ole mitään allergioita niin ei kait nuo ole sen vaarallisempia juttuja kuin kotimaisetkaan ruuat ?

Jos taas lapsella on todettu allergioita niin sitten ymmärrän ap;ta paremmin. Ellei niin miksi äidillä olisi yksin oikeus päättää lapsen ruuista ???

Vierailija
11/28 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet ainoa joka saisi antaa lapselle jotain uutta, ja katsoa onko allerginen. Aikuinen se on se mieskin ..

Ja jos vaikeasti allerginen lapsi niin ymmärtäisin sitten, koska todennäköisesti olisi tärkeämpiäkin ruoka-aineita altistettavaksi, ja saattavat sotkea rotaation yms (jos mies on siis koko 2-v ollut ihan pihalla lapsen ruoka-aineista eikä tätä asiaa ole vielä ymmärtänyt).

Mut muuten... relaa

Vierailija
12/28 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lähinnä, jos olisikin jollekkin allerginen, niin mies antaa isoja satseja jotain uutta ruokalajia. Kokeilematta ensin, tuleeko allergiaa vai ei.

Mutta tulista salsakastiketta noin pienelle? Voi olla, että olen sitten nipo. Kyllä silti haluaisin tietää, jos mies antaa jotain uutta "ruoka lajiketta" lapselle.

Ap

Vierailija
13/28 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mika maistuu? Tuolla (miehesi) tavalla kasvatetaan kaikkiruokaisia lapsia ja ihmisia. Niin moni lasten nirsoilusta on ihan puhtaasti aikuisten syyta.

Vierailija
14/28 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttäis toi salailu!

Vaikka tossa itse maistelussa ei mitään väärää olekaan.

Vierailija
15/28 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nipo. (varsinkin jos mies ei pakottanut maistamaan vaan lapsi sai itse kokeilla)

Meillä lapsi söi tuossa iässä ihan kaikkea mahdollista mutta pk:n myötä alkoi inhoamaan kaikkea maustettua

Vierailija
16/28 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on fiksu kun opettaa lasta syömään muitakin makuja kuin perunaa ja makaronia. Jossain se holhoamisen raja menee ja minusta juuri tässä. Miehesi on lapsen isä ja hänellä on oikeus yhtälailla päättää mitä haluaa lapselle syöttää, erityisesti jos se ei ole mitään epäterveellistä. Ap hei, mausteinen ruoka ei = epäterveellinen.

Vierailija
17/28 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttäis toi salailu!

Oetko tosissasi että mies on tilivelvollinen jokaiselle lapselle antamastaan suupalasta?

Vierailija
18/28 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin 2 v haluaa tasan syödä ja maistella sitä mitä me aikuisetkin, joten miksipä ei saisi silloin kun se on mahdollista (ja nyt ei sitten tarkoiteta mitään alkoholin juomista vaan ihan normielintarvikkeita.

Sen mä ymmärtäsin jos herne menis nenään siitä, että toinen vaikkapa ruuan sijaan olis syötellyt karamelleja tai muita herkkuja, mutta tätä närkästystäsi en ymmärrä. Ei ole sinun tehtäväsi kieltää miestä, jos syömisestä ei ole mitään haittaa.. hän on aikuinen ja lapsesi isä ja voi tehdä itsenäisiä päätöksiä.

Vierailija
19/28 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttäis toi salailu!

Oetko tosissasi että mies on tilivelvollinen jokaiselle lapselle antamastaan suupalasta?

Ihmettelin vain sitä että muutaman kuukauden ajan niitä on syöty vain kun ap on töissä tai asioilla.

Vierailija
20/28 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi niitä syö, niin miksi ei? siis mistä ihmeestä voi tietää onko lapsi allerginen jollekkin jos ei ikinä kokeile mitään "erikoisia" ruokia. Jos olet itse nirso niin älä pliis opeta lapsellesi samoja ruokailutottumuksia, musta on mahtavaa että edes mies jaksaa syöttää jotain muutakin kun hk'n sinistä tai makaronilaatikkoa.