Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellinen mielipiteesi, mitä ajattelet jos noin 3-kymppinen ei ole Facebookissa?

Vierailija
11.11.2012 |

Esimerkiksi jos kaikki työpaikalta ovat, mutta yksi ei ole.

Mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin, jos henkilö ei ole edes asiaan itse tutustunut, vaan tiedot fb:sta ovat iltasanomien kaltaisista luottavista lähteistä.

Kuvitellaan, että jos ihminen ei ole jossain asiassa mukana, hän ei voi millään mitään tietääkään tai lausua minkäänlaista järkevää arviota tai mielipidettä asiaan.

En ole fb:ssa. Skypeä, messengeriä jne. käytän kommunikointiin, lisäksi keskutelen parilla keskutelupalstalla. Liikaa kuluu aikaa netissä nytkin. En ole oikein koskaan ollut sitä tyyppiä, joka jaksaisi pitää yhteyttä moniin ihmisiin, eikä sellaisten kaukaisempien tuttujen kuulumisia edes kiinnostaisi stalkata. En keksimälläkään keksi menneisyydestä ihmisiä joiden kanssa nyt haluaisin alkaa pitää yhteyttä.

Vierailija
42/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja erittäin älykäs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työskentelen päätteen ääressä kaiket työpäivät.

En vain jaksa vapaa-ajalla niin hirveästi panostaa siihen, että istuisin taas sitten tietokoneen ääressä päivittämässä kaikenmaailman kuulumisia, tai kommentteja, tykkäämisiä ja kuvia jne.

Koen, että jos liityn faceen minun on sitten pakko pitää sitä yllä aktiivisesti, lataa kuvia, ja viestiä aktiivisesti. En vain jaksa, eikä kiinnosta. Jotenkin ärsyttää muutenkin se faceb. antama vääristynyt kuva todellisuudesta, kukaan ei tietenkään itse siellä surujaan, noloja juttuja mitä tapahtunut, ikävyyksiä tmv. vaan kaikki hehkuttaa vain sitä viimeisintä lomareissua, lapsia, urheilusuorituksia jne jne.

Monelle tulee hirveä tarve kilpailla niistä cooleista, osuvista ja nasevista kommenteista, lasten söpöstely kuvista, eksoottisimmista ja kauneimmista lomareissuista, ihanimmista koti-interiööreistä ("tunnelmakuvien alla"), kavereiden määrällä ja luettujen juttujen määrällä jne jne.

Inhoan vain sitä painetta mitä face saa aikaan, vertailua, ja sitä, että vihaamiaan ihmisiä mennään sinne pällistelemään ja naureskelemaan seläntakana =(muutama kaveri esim. kertonut pilkaten juttuja inhoamistaan ihmisistä) jne.

Tämä ilmiö vain ei ole minun juttuni.

En halua, että ihmiset voivat lukea yksityisasioitani, katsella lasteni kuvia, tai kotiani, matkojani. Haluan kontroloida sitä, että näen itse sen henkilön jolle esim. näytän lomakuvia (eli hyvin, hyvin harvalle henkilölle).

Haluan kontroloida myös omia tietojani mitä löytyy netissä, samoin kuvia.

Haluan olla yksityinen henkilö, en julkinen.

Tämä voisi olla omalta näppikseltäni, ihan joka kohta. Ja siihen päälle vielä se, että myöskään työni vuoksi en välitä olla jossain netissä kaikkien pällisteltävänä.

Vierailija
44/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisen muusta elämäntilanteesta.

Jos on eristäytynyt tai syrjäytynyt, niin pitäisin huolestuttavana, mutta jos elää ns. normaalia elämää(työ, ystäviä, harrastuksia), ajattelisin henkilön vain haluavan jättää aikaa enemmän "oikealle elämälle".

Vierailija
45/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä työpaikan osuutta asiaan ollenkaan.Mä olen facebuukissa eikä tulis mieleenkään ottaa kaverilistalle henkilöitä jotka on samassa työpaikassa.

Jotenkin tuntuu et ihmisillä on mennyt ihan sekaisin roolit netin myötä.

Vierailija
46/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa että mahdollisimman moni kysyisi "mikset ole facebookissa?"

Vierailija
47/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen ilmeisesti ainoa henkilö meidän työpaikassa, jolla ei ole facebookia. Työntekijöitä päälle 50....

Mulla ei ole oikeastaan ystäviä niin en tuonne facebookiinkaan voi mennä.

t. ap

Vierailija
48/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei minulla olisi myös antaa aikaa aktiiviselle päivityksille.

Minun vapaa-ajan vie kodinhoito, lastenhoito, ulkoilu, kuntoilu, ruuanlaitto, käsityöt, ja lukeminen, työssäkäynnin ohessa. En halua olla jatkuvasti koneella, vaan viettää aikaa perheen ja mieluisten harrastusten (käsityö, ulkoilu, liikunta, lukeminen) ja kodinlaiton (siivouksen, pyykkäyksen ja ruuanlaiton ja leipomisen) parissa.

FB olisi minulle aikasyöppö!