Mitä ajatella miehestä joka käyttää älyttömän kalliita vaatteita?
Oli pakko googlettaa miehen kengät kun pistivät silmään treffeillä. Maksavat kirjaimellisesti tonnin. Tonnin! Ja ovat sellaiset kävelykengät jollain koristekuviolla kärjissä.
Ymmärtäisin jos mies olisi joku toimitusjohtaja, mutta on ihan alempaan keskiluokkaan kuuluva niin kuin minäkin.
Mä en ainakaan laittaisi tonnia joihinkin handmade in USA kenkiin, vaan käyttäisin mieluummin vaikka lomamatkaan.
Kommentit (8)
Hyvä merkki jos tuo mies ei mitenkään mainostanut kenkiään.
M60+
Niin, aika harvoinhan naiset osaavat ajatella tätäkään asiaa rationaalisesti.
Aika monelta naiselta kun löytyy vaatehuoneesta tonnilla epäeettisesti tuotettuja halpamuotikenkiä joita ei ole kuin kerran kokeiltu.
Järkevä mies taas hankkii laadukkaat, käsintehdyt kengät. Ja kyllähän ne helposti sen tonnin maksavat. Mutta ne muotoutuvat käytössä omaan jalkaan sopiviksi ja kun pohja kuluu, sen voi vaihtaa suutarilla uuteen. Laadukas nahka (vrt. halpamuotikenkien corrected grain) saa hienon patinan käytössä ja kestää eliniän. Lopulta ne tonnin kengät tulevat halvemmiksi kuin halpamuoti. Ja samalla herrasmies tukee eettistä valmistusta ja käsityöperinteitä.
121212
M-1965 kirjoitti:
Hyvä merkki jos tuo mies ei mitenkään mainostanut kenkiään.
Olen samaa mieltä. Ei mua haittaa/kiinnosta toisen pukeutumisen hinta, jos tämä ei tuo itse asiaa esille. Monet kalliimmat vaatekappaleet kestää käytössä ja ovat ajattomia malliltaan, joten ei ne vähän paremmat takit tai kengät nyt mitään huonoja investointeja sinällään ole.
Jos taas nostaa sitä vaatetuksensa hintaa itse esiin joka käänteessä, niin se on tympeää.
Miksi kuusipuuta koristellaan? Oikein, että rumuus ja tylsuus jäävät koristeiden varjoon ja puu näyttäisi kaunilta ja houkutelevalta. Kai jotkut oma sisäistä rumuuttaa ja tyhjyyttää yritää peittää kalliin ulkokuoreen? Narsidteillö lisäksi iskee haluukkuus saada toiset katellisiksi. Mutra kertoo paljon niistä snoobeista.
Ei tonnin stiflat mitenkään erityisen kalliit ole.
Nimenomaan alempi keskiluokka pistää vaatteisiin järjettömiä summia.
Niin. Sen miehen pitäisi ostaa mahdollisimman halpoja vaatteita, jotta naiselle jäisi enemmän rahaa ostaa 20 paria halpamuotikenkiä ja mekkoja, lomamatkoja ja vanerista tehtyjä kalusteita.
En tervehtisi. N