Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellinen mielipiteesi, mitä ajattelet jos noin 3-kymppinen ei ole Facebookissa?

Vierailija
11.11.2012 |

Esimerkiksi jos kaikki työpaikalta ovat, mutta yksi ei ole.

Mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikinä ottaisi töihin ihmistä jolla ei ole Fb-profiilia.

Vierailija
22/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen 40 v. enkä ole FB:ssa. Pidän FB:ssa aktiivisesti oleilevia ihmisiä hieman tyhminä.. kritiikittöminä joukkosieluina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikinä ottaisi töihin ihmistä jolla ei ole Fb-profiilia.

Vierailija
24/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin, jos henkilö ei ole edes asiaan itse tutustunut, vaan tiedot fb:sta ovat iltasanomien kaltaisista luottavista lähteistä.

Vierailija
25/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä oikeasti tiedä minkälainen paikka facebook on. Pelkää sitä. Ei ole kiinnostumut muista ihmisistä.

Tosin en ymmärrä miksi työkavereiden pitäisi olla facebook-kavereita ja miten ihmeessä sitä ehtisi viestittelemään työkavereiden kanssa facebookissa työaikana?!

Vierailija
26/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisen muusta elämäntilanteesta.

Jos on eristäytynyt tai syrjäytynyt, niin pitäisin huolestuttavana, mutta jos elää ns. normaalia elämää(työ, ystäviä, harrastuksia), ajattelisin henkilön vain haluavan jättää aikaa enemmän "oikealle elämälle".

Vierailija
27/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänellä on menneisyydessä salattavaa.

Vierailija
28/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuttava on lähtenyt sieltä , koska ei koe siitä mitään lisäarvoa elämäänsä saavansa.

nyt vielä mennyt yhdeksi yritysbookiksi koko nassukirja.

Vierailija
29/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku fb:sä vai ei. Mutta sitä en siedä, että sellainen joka ei ole fb:Ssä nostaa itsensä jotenkin ylemmäs. "En voisi ikinä seurustella fb-profiilin omaavan kanssa." Tällaisenkin lauseen olen kuullut.. Huoh.

Ne kolmikymppiset, jotka minä tiedän, pitävät sitten kavereihinsa yhteyttä tsätitse. Mitä eroa on siinä, että vilkuilee tsättiään x kertaa päivässä tai fb-sivuaan x kertaa päivässä? Ei mitään. Sitä paitsi se tsätti häiritsee enemmän, kun siihen on "pakko vastata heti" tai ainakin melkein ehti. FB odottaa kyllä. Tsätti ei.

Jokainen saa valita miten ihmissuhteitaan hoitaa. Kukin tyylillään. Mutta en voi sietää että mollataan toista. Jos minä mieluummin lähetän tekstiviestin tai käyn ihmisen luona, en voi pitää friikkinä sellaista, joka mieluiten soittaa. Vähän sama asia.

Vierailija
30/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkuus yksityisyydestä ja epäluuloisuus teknologiaa ja yleensä muotivillityksiä kohtaan on yhteisiä nimittäjiä. Tuntemistani kaksi on poikkeuksellisen fiksuja ihmisiä, yksi poikkeuksellisen tyhmä. Kaikilla on omat tapansa ylläpitää sosiaalisia kontakteja. Yksi tykkää soitella puhelimella, yksi viihtyy aika paljon omissa oloissaan ja ilmaantuu paikalle joskus jos hänet erikseen kutsutaan, yksi vain hengailee kaikkialla missä tapaa tuttuja. Kaikki käyttävät myös huomattavan osan aikaansa sellaisiin harrastuksiin, jotka eivät ole tietotekniikasta riippuvaisia: musiikkiin, piirtämiseen, kirjoittamiseen, lukemiseen.

No yhteenvetona fb:hen kuulumattomuudesta voisin ehkä vetää sen johtopäätöksen, että henkilö on jollain tavalla vähän erikoinen oman tiensä kulkija. Sen, onko hän sitä hyvällä vai huonolla tavalla, saa selville vain jos tutustuu ihmiseen irl...

Vierailija
31/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää antaa Mark Zuckerbergin vakoilufirmalle ilmaiseksi henkkoht tietojaan.

Vierailija
32/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi jos kaikki työpaikalta ovat, mutta yksi ei ole.

Mitä ajatuksia herättää?

No ei oikein mitään ajatuksia. Ehkä nyt voisi kuvitella, että hän on astetta fiksumpi kuin muut tuossa työpaikassa.

Ei kaikkien ole pakko osallistua tuollaiseen humpuukiin.

Niin ja itse olen kyllä Naamakirjassa, mutta käyttö on hiipunut olemattomiin alkuhuuman jälkeen.

Vierailija
33/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- henkilö on ennakkoluuloinen, luulee esim. että Facebookissa pitää olla kaiket päivät

- henkilö ei halua jakaa elämäänsä millään lailla netissä

- henkilö pelkää tulevansa riippuvaiseksi Facebookista

Vierailija
34/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten käyttää niin paljon, että sosiaalinen elämä on jossain pikkusivustoilla, eikä kaipaa facebookia.

Vierailija
35/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis joo, ei se mua haittais, miks kaikkien pitää olla? Mulle tuo on ihan yks ja sama.

Vierailija
36/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa aikarosvolta. Olen tyytyväinen sosiaaliseen elämääni ilmankin. Joskus ihmetyttää, mistä kiirellisiksi kuvittelemani ihmiset repivät siihen ajan..? Mutta hei, ei ole minulta pois miten kukin aikaansa käyttää.

Vierailija
37/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työskentelen päätteen ääressä kaiket työpäivät.

En vain jaksa vapaa-ajalla niin hirveästi panostaa siihen, että istuisin taas sitten tietokoneen ääressä päivittämässä kaikenmaailman kuulumisia, tai kommentteja, tykkäämisiä ja kuvia jne.

Koen, että jos liityn faceen minun on sitten pakko pitää sitä yllä aktiivisesti, lataa kuvia, ja viestiä aktiivisesti. En vain jaksa, eikä kiinnosta. Jotenkin ärsyttää muutenkin se faceb. antama vääristynyt kuva todellisuudesta, kukaan ei tietenkään itse siellä surujaan, noloja juttuja mitä tapahtunut, ikävyyksiä tmv. vaan kaikki hehkuttaa vain sitä viimeisintä lomareissua, lapsia, urheilusuorituksia jne jne.

Monelle tulee hirveä tarve kilpailla niistä cooleista, osuvista ja nasevista kommenteista, lasten söpöstely kuvista, eksoottisimmista ja kauneimmista lomareissuista, ihanimmista koti-interiööreistä ("tunnelmakuvien alla"), kavereiden määrällä ja luettujen juttujen määrällä jne jne.

Inhoan vain sitä painetta mitä face saa aikaan, vertailua, ja sitä, että vihaamiaan ihmisiä mennään sinne pällistelemään ja naureskelemaan seläntakana =(muutama kaveri esim. kertonut pilkaten juttuja inhoamistaan ihmisistä) jne.

Tämä ilmiö vain ei ole minun juttuni.

En halua, että ihmiset voivat lukea yksityisasioitani, katsella lasteni kuvia, tai kotiani, matkojani. Haluan kontroloida sitä, että näen itse sen henkilön jolle esim. näytän lomakuvia (eli hyvin, hyvin harvalle henkilölle).

Haluan kontroloida myös omia tietojani mitä löytyy netissä, samoin kuvia.

Haluan olla yksityinen henkilö, en julkinen.

Vierailija
38/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei minulla olisi myös antaa aikaa aktiiviselle päivityksille.

Minun vapaa-ajan vie kodinhoito, lastenhoito, ulkoilu, kuntoilu, ruuanlaitto, käsityöt, ja lukeminen, työssäkäynnin ohessa. En halua olla jatkuvasti koneella, vaan viettää aikaa perheen ja mieluisten harrastusten (käsityö, ulkoilu, liikunta, lukeminen) ja kodinlaiton (siivouksen, pyykkäyksen ja ruuanlaiton ja leipomisen) parissa.

FB olisi minulle aikasyöppö!

Vierailija
39/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin, jos henkilö ei ole edes asiaan itse tutustunut, vaan tiedot fb:sta ovat iltasanomien kaltaisista luottavista lähteistä.

Vierailija
40/48 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

facebookki ei tarjoa mitään mitä ei olisi ollut jo ennen sitä saatavilla ircistä, keskustelupalstoilta, sms:illä jne. Musta on enemmänkin hassua että koko asia koetaan jonain "statementtina", kuunteleehan jotkut pelkästään vinyyleitäkin.. vaikka ovat epäkäytännöllisiä verrattuina vaihtoehtoihin.

ja voi hellanlettas on muka rasittavaa jos jotakuta ei saa facesta kiinni 24/7, ihan kun ei kaikilla kännyt jne toimis. jos mä en tuomitse jotakuta siks et son facessa niin ei tarvi muakaan tuomita jos en siellä halua olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän