Millä lajeilla olet laihtunut tai saanut itsesi hyvään kuntoon
Kommentit (33)
Monipuolisella ja vaihtelevalla sekä jättämällä sokerit ja valkoiset jauhot pois.
Sali + crossfit + juoksu + pyöräily + nyrkkeily + kävely + satunnaiset pallopelit
Mahdollisimman monipuolisesti kaikkea. Juoksua (hapenottokykyä), bodypumppia (lihaskestävyyttä), kahvakuulaa (lihasvoimaa), joogaa (liikkuvuutta), pilatesta (keskivartaloon ryhtiä), maantiepyöräilyä (vauhdin huumaa) jne. Eli kaikkea maan ja taivaan väliltä, kuutena päivänä viikossa.
Ruokavaliolla (karppaus) pääsin eroon läskistä, muuten kuntoon ja "timmiksi": vesijuoksu (mun uimataidolla ei nouse kunto), hiihto, pyöräily, lumikenkäily (supertehokasta) ja callanetics. Joogalla sain notkeutta. Juoksulla kunto nousi nopeiten, mutta mun polvet ei kestä sitä ja se harmittaa!
Sulkapallolla. Kunnolla tehtynä tosi hyvin kuntoa kasvattava laji.
Istuminen on kaikkein tehokkainta. Kun vain istun tässä sohvalla läppärin kanssa, enkä mene jääkaapille, niin kyllä lähtee.
Bodypump 2-3 kertaa viikossa, KUNNON painoilla eli ei vaan sitä tankoa heilutellen. Lisäksi pari kymmenen kilsan kävelylenkkiä viikossa - hyvää matalasykkeistä, pitkäkestoista liikuntaa.
Perunat, pastat, leivät pois (ja tietty karkit jos sellaisia syö), proteiniinia ja vihreitä kasviksia lautanen täyteen.
Näin mulla lähti kolmessa kuukaudessa 15 kiloa ja vaatekoko pienentyi pari numeroa.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 22:48"]
Istuminen on kaikkein tehokkainta. Kun vain istun tässä sohvalla läppärin kanssa, enkä mene jääkaapille, niin kyllä lähtee.
[/quote]
Repesin :)
Kahvakuulailu pari kertaa viikossa 40min kerrallaan rankasti ja erittäin pieni ruokavalio muutos (käytännössä päivittäisten herkkujen minimointi yhteen pikkusuklaapatukkaan ja yhteen pieneen batteryyn ku oon niistä niinikään riippuvainen ku teinimpänä totuin sitä niin kittaamaan). Sillä paino tippu nopeasti 76 kilosta 68 kiloon. Pituus 165cm, keväällä pudotin painoa valmistujaisiini...vielä tioki matkaa ihannepainoon ja kesäl ei oo saanu hirveesti aikaan liikuntaa.
Tärkeintä on löytää sellainen laji josta tykkää niin paljon että jaksaa harrastaa vielä puolen vuoden päästä. Toisille se on juoksu, toisille sali, toisille kuntonyrkkeily jne. Tärkeintähän kuitenkin on terve ruokavalio ja hyvä kunto, eikä niinkään se timmiys, tai mulle ainakin on.
En siis lähtisi väkisin kuntosalille vain etten näyttäisi laihaläskiltä, jos se ei tuntuisi itselle sopivalta liikunnalta, tai pakottaisi itseä juoksemaan jos se olisi aina ollut inhokkini. Tai kaikkea kyllä kannattaa kokeilla, vaikkapa kuukauden ajan, siinä sitten näkee innostuuko lajista vai ei. Kuitenkin tulevaisuutta ja terveyttä ajatellen tärkeintä on että _liikkuu_.
Itselle nimenomaan uinti, kuntosali ja juoksu ovat sellaisia joita olen jaksanut vuodesta toiseen.
Kuntopyöräily/ stepperi/kävely plus kotilihaskuntotreeni 4-5krt vko.