Onko kaikilla naisilla normaalisti olkapää-hartialinja vartalon levein kohta?
Siis jos ajatellaan normaalipainoisia ihmisiä. Vai onko kuinka yleistä, että levein kohta onkin lantio?
Minulla on selvästi leveämmät hartiat kuin lantio ja näytän jotenkin uimarimaiselta. En tykkää.
Kommentit (24)
on monenlaisia. Kirjoistahan löytyy ihan pukeutumisohjeita leveäharteisille, päärynävartaloisille jne. Minullakin on hartiat lantiota leveämmät, mutta takapuoli taas on iso. Eli olen edestä ja sivulta katsottuna ihan eri tavalla rakennettu.
Etkö ole kuullut eri vartalotyypeistä? Päärynällä leveä lantio, kolmiolla leveät hartiat kuten sinulla, laatikko on tasapaksu ja tiimalasi muodokas. Äkkiseltään jos pitäisi arvata niin epäilisin suomalaisten naisten olevan useammin päärynävartaloisia, mutta en kyllä tiedä onko aiheesta tilastoja.
levein kohta on ehdottomasti lantio. Vaikka ei se hartioitten leveys ole kuin viitisenn senttiä pienempi. Mulla on pyöreä perseus ja reidet. Välillä se häiritsee, mut toisaalta, onhan mulla suht isot tissit tasoittamassa :) Mä väittäisin, että luonnostaan sun mallisia ihmisiä on vähemmän kuin näitä lantiotyyppejä ;) Sinuna olisin ylpeä itsestäni :)
Suomessa tuo leveäharteinen T- tai Y-vartalotyyppi on itse asiassa aika harvinainen. Yleisin on A-vartalotyyppi, jossa hartiat ovat hyvinkin sirot ja vartalo levenee alaspäin, levein kohta siis lantio.
ja siinä keskellä hyvin kapea vyötärö, olen siis X-mallinen kropaltani. Ap:n kuvaama on ns. Y-malli, ja ei se kauhean yleinen ole. Mitään syytä ei ole kyllä sellaista kroppaa inhota, se on sporttisen näköinen ja lisäksi sitä voi tasapainottaa pukeutumisella kuten muitakin kropanmalleja.
itse harrastan painonnostoa joten ylävartalo on todella selkeästi leveämpi kuin lantio, mutta ennen tämän harrastuksen aloittamista näin ei ollut, lantio oli yhtä leveä silloin.
Tiedän myös monia naisia joilla on sellaiset "pullonkaulahartiat" eli luisut olkapäät jolloin väkisinkin olka-hartiat on kapeammat kuin lantio on.
Leveä ylävartalo on treenatun näköinen joten ap:lla asiat ovat hyvin.
Jos se lantio on vartalon levein kohta, niin eihän ihminen pysty seisomaan normaalisti kädet sivuilla. Näin ihminen on suunniteltu, yleensä, eihän kaikki ole samanlaisia. Jos sitä rasvaa kerää lantiolle, niin se näyttää kyllä aika oudolta. Venäläisiä päärynän muotoisia naisia näkee usein, ylävartalo hoikka ja kapea, mutta lantio leviää joka suuntaan ja reidet paksut, sitten taas kapenee, voi olla jopa ihan sirot sääret. Etelänlomilla näitä näkee bikineissä rannalla ja suorastaan pelottavan näköinen se lantiolle kasvanut pallo!
Olen opetellut pukeutumaan kroppaani tasapainottavasti ja olen kyllä nykyisellään tyytyväinen. Tämän mallinen kroppa näyttää sporttiselta ja treenatulta, toki helposti vähän miehekkäältäkin.
Jos se lantio on vartalon levein kohta, niin eihän ihminen pysty seisomaan normaalisti kädet sivuilla. Näin ihminen on suunniteltu, yleensä, eihän kaikki ole samanlaisia. Jos sitä rasvaa kerää lantiolle, niin se näyttää kyllä aika oudolta.
Onhan se tosiaan omituista, jos naisella on leveä lantio!? Nainen kuule synnyttää ja kantaa lasta siellä lantion ja vatsan sisällä. Se on ihan hyväkin, että lantiolla on leveyttä ja rasvaa. Pysyy paremmin tasapainossakin...
Ei mulla ainakaan kädet roiku sivuilla suorassa kulmassa lattiaa kohden :D Olen ihan täysin normaali x-vartalon omaava nainen.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tuo leveäharteinen T- tai Y-vartalotyyppi on itse asiassa aika harvinainen. Yleisin on A-vartalotyyppi, jossa hartiat ovat hyvinkin sirot ja vartalo levenee alaspäin, levein kohta siis lantio.
Kaivelin vanhaa ketjua aiheesta, mahtaako olla kuten yllä oleva sanoo? Itse olen siis Y, hartiat-vyötärö-lantio ovat 106-75-96. Kohtalotovereita?
No täällä toinen! Mulla mitat on samat mutta lantio on 93cm, eli vielä enemmän y-vartaloinen. Viihdyn paljon kello- ja a-linjaisissa hameissa, tasapainottavat mittasuhteita kivasti.
Minä vertaan lantionympärystä rinnanympärykseen. Minulla on rinnat 98 ja lantio 100 ja näytän sopivasti atleettiselta, jopa sopusuhtaiselta, hartioidenikin osalta. Näillä mitoilla kädetkin mahtuvat heilumaan suorina.
Onko leveälanteisilla ongelmia käsien sijoittelussa? Taipuvatko kädet esim kyynärpäästä eri tavalla, kuin jos olisi kapeampi lantio?
Itselläni lantio ja hartia ovat kutakuinkin saman kokoiset. Jos käyttäisin tiukkoja vaatteita, ryhdistäisin itseäni niin olisi pikkuisen tiimalasin kaltainen, mutta en mene sanomaan että olisin ihanteellisen naisen vartalotyyppi. Koska tykkään pukea löysiin vaatteisiin ja ryhti on huono, näytän neliöltä. En tosin jaksa ressata asialla, sillä mitä miehet minusta ajattelee. Varmaan pintaliitäjät minua inhoaa ulkonäön takia, mutta mitäpä se heille kuuluu mihin kehoon luoja on minut luonut. Tuskin itsekkään ilman vaatteita kovin täydellisiä ovat ja vartalokin on vain pinta kuorta. Ihmisten pitäisi yrittää päästä pinnallisuudesta eroon ja keskittyä ihmisten oman luonteen esille tuomiseen.
Minä oon just vasta herännyt siihen,että mun hartiat on lantiota leveämmät. Kauhe kriisi tuli siitä :D en tiedä miksi. Mutta googlettelin kauniiksi titulerattuja julkkisnaisia ja aika monella on näin. Mulla on tosi luiseva lantio ja takamus on oudon mallinen, sivuilla ei oo mitään mutta ne isot pakaralihakset on tosi ulkonevat. Tietysti kulmasta (edestä/sivusta) katsoessa oon lättäperse. Edestä näytän juurikin uimarilta leveine hartioineni, ja reidet on leveämmät kuin lantio. Ilman liivejä rinnat roikkuu pitkällä. Sivusta katsottuna oon päärynä, eniten massaa on vatsan kohdalla v aikken ylipainoinen olekaan ja sitten noi törröttävät pakarat. Kummallisen mallinen kaikkinensa. Onneksi vaatteilla saa itsensä näyttämään kivalta =)
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole kuullut eri vartalotyypeistä? Päärynällä leveä lantio, kolmiolla leveät hartiat kuten sinulla, laatikko on tasapaksu ja tiimalasi muodokas. Äkkiseltään jos pitäisi arvata niin epäilisin suomalaisten naisten olevan useammin päärynävartaloisia, mutta en kyllä tiedä onko aiheesta tilastoja.
Päärynäkin on parempi kuin sellainen miehekäs hyökkäysvaunu jolla hartiat on leveät ilman persettä ja lantiota.
On rumaa jos naisella on leveät hartiat se syö naisellisuutta aika lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaivelin vanhaa ketjua aiheesta, mahtaako olla kuten yllä oleva sanoo? Itse olen siis Y, hartiat-vyötärö-lantio ovat 106-75-96. Kohtalotovereita?
hartiat-rinnat-vyötärö-lantio ovat 106-91-75-96 ap:nmitat, kun tissitkin ovat mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hartiat-rinnat-vyötärö-lantio ovat 106-91-75-96 ap:nmitat, kun tissitkin ovat mukana.
AP lisää vielä, että minua on tituleerattu tiimalasiksi. Huvittavaa, 91-75-96 ei ole tiimalasia nähnytkään. :D
hartiat-rinnat-vyötärö-lantio ovat 104-98-78-100
15.
öantio vähän leveämpi. Mulla onkin iso peba.