Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei kaipaa omaa aikaa

Vierailija
08.11.2012 |

ei tarkoita sitä, että elää lastensa kautta.

Mulle tuli toi ilmiö, kun tein kolmannen. Yhtäkkiä mun oli hyvä ja ok olla tässä näitten lasteni kanssa enkä enää kaivannut olla yksin tekemässä jotain omaa tai mennä yksin jonnekin. Minun olikin hyvä olla siinä missä olin ja on edelleen. Esim. kiva tehdä omia käsitöitä samalla kun lapset ovat ympärillä. En siis tarvitse omaa aikaa ja paikkaa käsitöille. Nyt neljännen saatuani on vielä niin kiireistä tai paljon arkityötä, että tuohon rauhaan ei ihan ole vielä palattu, mikä oli jossain vaiheessa kolmen kanssa, mutta uskon sen vielä tulevan. Joo, ja huolehdin kyllä lapsistakin, vaikka joskus teenkin käsitöitä heidän puuhatessa keskenään.

Tämän kirjoitin, kun joku tuossa ketjussa sanoi, ettei ymmärrä äitejä, jotka ei kaipaa omaa aikaa vaan elää lastensa kautta.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis kaipaa parisuhdematkoja tai parisuhdeviikonloppuja tai parisuhdeiltoja. Meillä on aikaa iltaisin, kun lapset nukkuvat. En tällä hetkellä halua harrastaa, lapset ovat vielä pieniä ja olen töissä. Ehkä se on se minun oma aikani.

Olen myös saanut paljon kommentteja siitä, miten elän vain lasteni kautta, kun kuskaan heitä harrastuksiin enkä itse harrasta. Olen kuitenkin tyytyväinen näin. En halua mitään muuta. Joskus on ihanaa, kun muu perhe lähtee jonnekin ja saa olla hetken ihan yksin. Mutta en erikseen järjestä tällaisia tilanteita vaan jos osuu kohdalle, nautin, jos ei, niin en mitenkään kärsi.

Joskus toki mietin, että tuskin tämä tyytyväisyys jatkuu loputtomiin ja että jossain vaiheessa varmaan sitä haluaa itselleenkin jotain. Nyt on kuitenkin hyvä näin. Kun on päivät töissä, ei todellakaan kaipaa omaa aikaa iltaisin tai viikonloppuisin. En tosin kaivannut silloinkaan, kun olin kotona, mutta ehkä nautin enemmän niistä harvoista kerroista, kun jäin yksin kotiin tai vain yhden lapsen kanssa.

Vierailija
2/2 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää kotielämä vapaa-ajalla, enkä haluaisi mitään omaa aikaa ilman lapsia. Sitten kun lapset ei enää asu kotona, niin sitten elän samanlaista hiljaista kotielämää lapsetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla