Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen mitä teidän hirveän synnytyksen läpikäyneiden MIEHET siellä salissa teki?!

Vierailija
06.11.2012 |

Vaimo saa mennä lähes tajuttomaksi kivuista ja mies sen kuin seisoo ja ihmettelee eikä saa suutaan auki?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset hätäsektiotkin on kuitenkin aika tavallisia synnytyssairaaloissa, joten tuon kommentin laukaisseen olisi kyllä pitänyt osata olla kommentoimatta noin ilkeästi.

Mies varmaan ajatteli, että tilanne selviää (niinkuin ilmeisesti selvisi) kun tehdään sektio.

mulla meni synnytys ponnistusvaiheessa noin puolen tunnin kohdalla meno katastrofaaliseksi. Mitä ihmettä se mies olisi voinut tehdä kuin olla vierellä? Hätäsektioon päättyi tämä synnytys, ja kun mies yritti lohduttaa mua joka olin shokissa sanomalla, että ei mitään hätää, niin miehelleni sanottiin, että kyllä tässä nyt kuule on hätä. :P

siinä tapahtui kaikki niin nopeasti, että ei varmaan kukaan ehdi miettiä, mitä sanoo. Mieheni ei muuta osannut sanoakaan, jäi vain synnytyssaliin seisomaan, kun minut vietiin pois.

Vierailija
2/15 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tehty.. Pahemmalta tuntui, kun n 15 min aiemmin kätilö sanoo, että minä käyttäydyn kuin viisivuotias. Se oli ilkeällä äänensävyllä sanottu. Mutta kun vauva oli jumissa synnytyskanavassa, niin toki se sattui niin paljon, että itkin ja olin melkoisen sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo kysyi "onko se jo melkein kokonaan ulkona?". Minä katsoin ja sanoin ettei läheskään, hyvä kun näkyy edes kolikon kokoinen pläntti päästä. Vaimo huusi että ei enää pysty ja mä otin kädestä kiinni, puristin lujaa ja sanoin mahdollisimman rauhallisesti että "tottakai sä jaksat, tottakai sä pystyt" ja kyllähän se pystyi.

Loppua kohti se ei kyllä enää tunnistanut minua tai ketään muuta. Katse oli kuin tankkiauton yliajamalla peuralla ja minä pidin kädestä kiinni ja yritin kannustaa. Minulle järkyttävintä oli katsella vaimoa ja kuinka se muistutti enemmän eläintä kuin ihmistä. Hyvin tsemppasi ja kunnioitan suuresti häntä ja kaikkia muita saman läpikäyneitä. Miehen rooli nyt on varmaan vaikeimmillaankin aika marginaalinen, joten sitä nyt ei välttämättä kannata edes tuoda samaan keskusteluun kuin naisen kärsimys.

Vierailija
4/15 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teittekö valituksen? Tuollaiset hätäsektiotkin on kuitenkin aika tavallisia synnytyssairaaloissa, joten tuon kommentin laukaisseen olisi kyllä pitänyt osata olla kommentoimatta noin ilkeästi.

Mies varmaan ajatteli, että tilanne selviää (niinkuin ilmeisesti selvisi) kun tehdään sektio.

mulla meni synnytys ponnistusvaiheessa noin puolen tunnin kohdalla meno katastrofaaliseksi. Mitä ihmettä se mies olisi voinut tehdä kuin olla vierellä? Hätäsektioon päättyi tämä synnytys, ja kun mies yritti lohduttaa mua joka olin shokissa sanomalla, että ei mitään hätää, niin miehelleni sanottiin, että kyllä tässä nyt kuule on hätä. :P

siinä tapahtui kaikki niin nopeasti, että ei varmaan kukaan ehdi miettiä, mitä sanoo. Mieheni ei muuta osannut sanoakaan, jäi vain synnytyssaliin seisomaan, kun minut vietiin pois.

suurin piirtein noin se meni meilläkin. sanat voi ottaa ilkeesti, mutta äänensävy oli toista.

Vierailija
5/15 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelasti vauvamme hengen.

Vierailija
6/15 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkun mies piti kädestä kiinni kunnes vaimo joutui hätäsektioon. Sitten kuulemma stressaili sielä leikkaussalin ulkopuolella (ei suostunut poistumaan, mutta käyttäytyi niin rauhallisesti, että anettiin olla siinä).

Vierailija
7/15 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se niihin kipuihin, jos mies seisois suu auki?

Kyllä mun mies ainakin yritti pysytellä ammattilaisten tieltä poissa.

Vierailija
8/15 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen mitä sen miehen olisi pitänyt sanoa??

Vierailija
9/15 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo saa mennä lähes tajuttomaksi kivuista ja mies sen kuin seisoo ja ihmettelee eikä saa suutaan auki?

Antaa vaimolle epiduraalipuudutus? Soittaa elvytyskelloa? Huutaa kilpaa vaimon kanssa?

Yleensä kai sairaalassa kuitenkin kätilöt ja lääkärit hoitaa synnyttäjän kipuja.

Vierailija
10/15 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/15 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riitti kun oli henkisenä tukena, ja sain rusentaa sen kättä.

Kyllä ne on lekurit ja kätilöt jotka määrää mitä kipulääkkeitä sulle annetaan, ei taida kauheesti auttaa vaikka mies niitä vaimolleen vaatisi.

Vierailija
12/15 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se, että mieskin pyytää puudutteita tai ultraamista vauvan tarjonnan selventämiseksi, auta sen enempää kuin äidinkään pyytely.

Vierailija
13/15 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantoi mulle sekunnin välein kylmän rätin päähän, joka helpotti,muttei se saanut oloa paremmaksi tai kipuja pois, helpotti vain hetken etten tosissani pyörtyisi.

mieheni on ihana, paras synnytystuki!

Vierailija
14/15 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/15 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi