Olen raskaana ja pakko lopettaa tupakointi mut en pysty :'(
Mä luulen että on virhe kirjoittaa tänne kun tiedän saavani kasan haukkuja, mutta ehkä se auttaa minua lopettamaan. Toki toivon kannustavaa apua..
Tein viikko sitten positiivisen raskaustestin ja vaikka raskaus oli vahinko, lapsi on toivottu. Nyt en vain enää koe ansaitsevani sitä, sillä en vain yksinkertaisesti pysty lopettamaan tupakointia. Minulla menee aski tupakkaa päivässä enkä ole saanut edes vähennettyä sitä raskauden myötä. Ja minun on pakko, minä tahdon! Mutten vain käsitä miksi se on vain nii helvetin vaikeaa...
Yritin (ja elämäni aikana olen yrittänyt lopettaa kymmeniä kertoja onnistumatta) mutta päivän jälkeen sorruin. Tuntuu että mitä enemmän koen syyllisyyttä, sitä enemmän minun tekee mieli polttaa. Olen jopa ajoittain alkanut polttaa ketjussa, itkien. Minä olen vain niin heikko, myönnän sen. Tupakka pitää mua otteessaan tiukasti.
Ja kyllä tiedän kaikki tupakan vaarat, mutta jollain tavalla suljen ne asiat mielestäni pois. Tiedän tuhoavani itseni tätä menoa, ja näköjään myös syntymättömän lapseni. Miten riippuvuus niinkin typerästä ja turhasta asiasta kuin tupakka voi olla näin paha? Tiedän monia äitejä jotka lopettivat polttamasta heti saatuaan positiivisen. Heille se on vain ollut helppoa "sen kun vaan lopettaa". Miksi helvetissä se ei minulle ole??
Minä pyydän, auttakaa minua! Tsempatkaa, haukkukaa, jotain edes? :(
Mieheni kyllä koittaa parhaansa mukaan tsempata, mutta hän itsekin tupakoi, muttei ole valmis luopumaan siitä... Muulle lähipiirille tilanteesta en halua kertoa, sillä häpeä tulisi olemaan liian suuri. Ja syyllistäminen. täällä kasvottomana ehkä hieman helpompaa...
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 13:38"]
Itse lopetin kun tajusin haluavani joskus lapsia. Se oli yhtä tuskaa, hikoilua ja kärsimystä. Uskon todellakin erästä katsomaani dokumenttia miten tupakasta on vaikeampi päästä eroon kuin viinasta tai jopa huumeista. Syy tähän on ne sadat eri kemikaalit, joista tupakoitsija on tullut riippuvaiseksi.Siltikin sanoisin lopeta heti ja kokonaan. Jos saat jotain apua hyvä mutta mutta...! Lapsesi vieroitusoireet tulevat olemaan kovat vaikka ei niin pahat jos teillä vielä pössytellään sisällä:(
Mielestäni täällä on joitain hyviä vinkkejä eroon pääsemiseksi tai vähentämiseksi!
Tämä taas on niin synkkää paskaa kuin ikinä voi olla. Äkillisesti viinan tai huumeet lopettamiseen voi KUOLLA, sitä ei todellakaan tapahdu tupakan kanssa.
Ja jos on joskus nähnyt heroinistin vierotusoireissaan, ei ikinä IKINÄ kehtaisi lässyttää mitään noin typerää.
Tupakoinnin lopettamisen vaikeutta on ihan turha glorifioida. Sen vieroitusoireet fyysisesti on mitättömät, ja henkinen riippuvuus muodostuu ihan yhtä voimakkaaksi mihin tahansa aineeseen/asiaan, olipa kysymys pelaamisesta, ruoasta, viinasta, seksistä, röökistä...
T: 15 vuotta röökannut
Etpä vaan sinäkään kykene lopettamaan. Haiset koko ajan helvetin pahalle ja syydät tuhansia euroja tupakkakauppiaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa osao nikotiiniriippuvaisista ei kykene lopettamaan ennen kuolemaansa, koska nikotiiniriippuvuus on yksi voimakkaimpia päihderiippuvuuksia maailmassa.
Ja hevonpaskat.
Tätä mantraa hokevat ne, jotka eivät edes halua lopettaa.
Ihan faktaa on, että nikotiiniriippuvuus on suurimmalla osalla niin voimakas, että eivät kykene lopettamaan.
T: lääkäri
Nikotiini on myös erittäin voimakas myrkky. Pisara puhdasta nikotiinia paljaalle iholle tiputettuna tappaa ihmisen.
https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/2015041719532336
"Tupakka vaarallisempaa kuin ajateltu"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="16.07.2013 klo 13:38"]
Itse lopetin kun tajusin haluavani joskus lapsia. Se oli yhtä tuskaa, hikoilua ja kärsimystä. Uskon todellakin erästä katsomaani dokumenttia miten tupakasta on vaikeampi päästä eroon kuin viinasta tai jopa huumeista. Syy tähän on ne sadat eri kemikaalit, joista tupakoitsija on tullut riippuvaiseksi.Siltikin sanoisin lopeta heti ja kokonaan. Jos saat jotain apua hyvä mutta mutta...! Lapsesi vieroitusoireet tulevat olemaan kovat vaikka ei niin pahat jos teillä vielä pössytellään sisällä:(
Mielestäni täällä on joitain hyviä vinkkejä eroon pääsemiseksi tai vähentämiseksi!Tämä taas on niin synkkää paskaa kuin ikinä voi olla. Äkillisesti viinan tai huumeet lopettamiseen voi KUOLLA, sitä ei todellakaan tapahdu tupakan kanssa.
Ja jos on joskus nähnyt heroinistin vierotusoireissaan, ei ikinä IKINÄ kehtaisi lässyttää mitään noin typerää.
Tupakoinnin lopettamisen vaikeutta on ihan turha glorifioida. Sen vieroitusoireet fyysisesti on mitättömät, ja henkinen riippuvuus muodostuu ihan yhtä voimakkaaksi mihin tahansa aineeseen/asiaan, olipa kysymys pelaamisesta, ruoasta, viinasta, seksistä, röökistä...
T: 15 vuotta röökannut
Etpä vaan sinäkään kykene lopettamaan. Haiset koko ajan helvetin pahalle ja syydät tuhansia euroja tupakkakauppiaille.
Tupakka on parhaita orjuutushuumeita.
Mun äiti poltti raskauden aikana ja isä, sekä isoisä poltti ja kaikki vielä sisällä. Olin kuitenkin 10 pisteen lapsi kun synnyin. Koko ikäni olen savussa ollu ja itsekin polttanut 30 vuotta. Joten eiköhän nuo ole liioittelua ne vaarat. Taudit tulee jos on tullakseen, vaikka mitä teet. Ja kuolema korjaa varmasti, vaikka syöt ja teet mitä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti poltti raskauden aikana ja isä, sekä isoisä poltti ja kaikki vielä sisällä. Olin kuitenkin 10 pisteen lapsi kun synnyin. Koko ikäni olen savussa ollu ja itsekin polttanut 30 vuotta. Joten eiköhän nuo ole liioittelua ne vaarat. Taudit tulee jos on tullakseen, vaikka mitä teet. Ja kuolema korjaa varmasti, vaikka syöt ja teet mitä hyvänsä.
Eli koko perheenne on ollut vakavasti huumeriippuvaisia useita vuosikymmeniä?
Vierailija kirjoitti:
No ainakin loogisessa päättelykyvyssä näyttäisi olevan puutteita. Ihan järjetöntä väittää ettei se nyt niin vaarallista voi olla ku just mulle ei sattunut mitään.
Jätät sen yhden vaan sytyttämättä . Jatkat sitten kun lopetat imettämisen .
Vähentämällä lopetus toimi minulla.
Eka joka tunti 45 min tupakki, seuraava viikkolla joka 1h tupakki..
tuota rataa kunnes yks per 8h , sitte seuraavalla vielä aamu + iltatupakki, aamutupakki meni tasan 10pv, sitte jätin sen.
Ja meni n. 2 vuotta etten ajatellu tupakan polttoa .
Poltin reilu 20 vuotta.
Ja kokeilin lopettaa varmana sen sata kertaa tuota ennen,kaikilla mahdollisilla korvaustuotteilla.
Mantelista tehdään arsenikkia ja monesta trooppisessa hedelmästä .....myös kasveista että kofeiini myös orjuuttaa sokeri siirappi salmiakki arabikumi. Pakkomielteeksi niistä tulee nopeasti . Ei ole mikään pakko saada kahvia teetä tai karkkia .
Minä poltin kaikki 3 raskautta ja lapset voi hyvin. Stressi olisi ollut pahempi haitta sikiölle. En muutenkaan kuunnellut suosituksia vaan käytin maalais järkeä, sillä pääsee pitkälle.
Multa jäi nikotiini kun tajusin että silmiä kirvelee savussa ja että jättää vaan sen yhden polttamatta ....siinä se meni . Yksi tupakka luovut siitä niin muutkin jää. Ainoa vieroitus oire oli että kädet etsi kokoajan jotain sitä tupakka askia tietysti siihen auttaa ulkoilu ja käsityöt .
Vierailija kirjoitti:
Minä poltin kaikki 3 raskautta ja lapset voi hyvin. Stressi olisi ollut pahempi haitta sikiölle. En muutenkaan kuunnellut suosituksia vaan käytin maalais järkeä, sillä pääsee pitkälle.
Lapsesi varmaan voisivat paremmin jos et olisi myrkyttänyt heitä aivan tietoisesti.
Kumpi on helpompaa, 9 kuukautta tupakoitsematta vai 20 vuotta vammaisen lapsen hoitajana?
Tupakoiva raskaana oleva nainen on kyllä maailman rumimman näköinen asia
Vierailija kirjoitti:
Minä poltin kaikki 3 raskautta ja lapset voi hyvin. Stressi olisi ollut pahempi haitta sikiölle.
Itsellesi voit valehdella, muille et.
Oma äitini sekä joi alkoholia että poltti tupakkaa kun odotti minua. Valitettavasti tämä on vaikuttanut useilla negatiivisilla tavoilla minun elämääni, ihan alkaen ulkonäöstäni päättyen terveyteeni. Kauhean kiitollinen en pysty äidilleni olemaan tästä asiasta, vaikka toki älyllisesti järjellä ajatellen ymmärrän miksi hän näin toimi. Anteeksiantoa tämän hänen virheensä takia ja muiden tekojensa seurauksista olen työstänyt jo useamman vuoden, vielä en ole siihen pystynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli koko perheenne on ollut vakavasti huumeriippuvaisia useita vuosikymmeniä?
Unelma-asiakkaita laillisen kovan huumeen kauppiaille.
Ja hevonpaskat.
Tätä mantraa hokevat ne, jotka eivät edes halua lopettaa.