Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

? ELOKUISET 2013 ?

Kommentit (433)

Vierailija
121/433 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla, että muillekin nuo "sukkapuikkovihlaisut" ovat tuttuja, etten tulkitse jotain ns. normaaleja olotiloja vauvahöyryissäni ;)

Tänään iltaa kohden nippailut ja vihlaisut ovat vain voimistuneet ja ne olen oikein laittanut merkille, sen verran selviä. Kävin ystävälläni kylässä ja pois lähtiessä, nostaessa tyttöä syliin, vihlaisu tuntui voimakkaimmin.. Oikeastaan voisi sanoa repäisyksi. Nyt vain malttia mieleen... Helpommin sanottu kuin tehty tällaiselle kärsimättömälle neitsyelle ;) Olisiko jollain kokemusta kertoa, miten valkovuodot kuukautisia kohden, onko lisääntynyt, vai onko se ns. kuiva kausi ihan totta MIKÄLI ei ole raskautunut..? Kun itselläni ainakin aika kosteana pysynyt ja myöskin valkovuotoa jonkin verran tiputellut.. Ihana, kun johonkin voi kertoa näistäkin asioista niiden oikeilla sanoilla, mieheni vain virnuilee minun ihmetellessäni. :D

Voi että kun malttaisi odottaa ensiviikon keskiviikkoon asti EDES..Silloin kuukautiseni pitäisi alkaa, tosin minunkin kiertoni on vaihellut viime aikoina, joskus on tullut juurikin ajallaan, joskus heitellyt päivällä/parilla.. :/

Meilläkin oli pupumaraton kuun alusta oletettuun ovispäivään saakka, ja vielä oletetun ovispäivän jälkeisenä päivänä touhuiltiin, kun päivällä sattui tilaisuus.. ;) Lapset onneksi nukkuvat päikkärit yhtäaikaa ja miehelläni on oma yritys, josta pääsee kotiin kahville, kun niin haluaa... ;)

Jotenkin lohduttavaa, kun ei ole yksin näiden asioiden kanssa.. Toki ystävänikin on saanut jo aimoannoksen näitä ihmettelyjäni, mutta kuitenkin :D

Kuulemisiin taas, ilmoitelkaapa, vieläkö vihlaisut jatkuvat teilläkin? :)

-ansku

Vierailija
122/433 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pitäis viimestään sunnuntaina 2.12 alkaa menkat, sitä ennen en kyllä testaile:D Jännät paikat anskupa täälläkin siis,mut malttia mieleen...

Mustakin on kiva kun saa tänne tulla ihmettelemään tuntemuksia sun muuta, läheisille kun näitä ei oikein viitsi vuodattaa:D Mies totesi tänään että mun rinnat on isommat kun normaalisti, ja ne on tosi arat.Viimeks tuntenu tällästä kihelmöintiä rinnoissa silloin kun esikoista imetin...Alamaha nippailuja en nyt illalla ainakaan enää oo tuntenut.Mut tää tissihomma on kyl epätavallista mulle,ei kyllä aiemmissa kierroissa oo ollut :o Tuossakin mies tuli töistä ja halas mua nii auts,tissit ei tykänny!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/433 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasinpa sitten elämäni ensimmäiset ovistestit Raskauskeijulta. Tuli sellainen olo, kun olen teidän muiden testailuja lueskellut, että minäkin kokeilen :-) Millaisia kokemuksia teillä on noista testeistä? Lähinnä oikeaa testauspäivän aloitusta mietin. Kierto oli viimeksi 28. Ohjeissa sanotaan, että noilla päivillä pitäisi aloittaa kp 10 tai 11. Postia nyt odotan, toimitus taitaa tulla lähipäivinä.

Yritän tutustua teihin muihin kuumeilijoihin, nyt olette vielä hieman vieraita.

Vierailija
124/433 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun jälleen mukaan. Heinäkuu jäi välistä, mutta tauko tekee joskus hyvää ja sainpa rauhassa katsoa työhommia, mutta kun ei uutta työtä saanut, niin palaan tänne.

Ollaan siis 34 vuotiaita ja perheessä on 3 poikaa (11/05, 11/07 ja 9/11).

Eilen tuli pyyhkiessä vähän verta ja vain kerran. Olisko ollu kiinnittyminen, hedelmöittyminen tai vain toivoa antava yhdynnän jälkijuttu (en kyllä muista et olis tullu koskaan melkein vuorokausi touhuilun jälkeen)

Mutta nyt unille. Kuopuksella korvatulehdus ja pari huonoa yötä takana, enkä tästäkään osaa hyvää toivoa :(

Rontsu kp 25/34-38 yk3

ja Iltikseltä terveisiä Minni*86:lle "prolaktiinin tuotanto ei lakkaa tyystin, kun imetys lopetetaan, vaan hiljalleen. Ja saattaa olla, että maitoa tulee jopa vuoden ajan lopetuksesta (etenkin, jos lopetus taphtunut hiljalleen) tippoja, jopa ihan maitovuotoja esim. seksin aikana tai jälkeen, ovulaatio- ja pms-aikana. ja raskaus saattaa myös nostattaa uudelleen maitoa, jos imet. lopetuksesta vain vähän aikaa."

Vierailija
125/433 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipahdin tänne tuolta heinäkuisista.

Esikoinen yrityksessä. Minä 24, mies 26.

Kp1, yk2

Plussatuulia kaikille :)

Vierailija
126/433 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pitäis viimestään sunnuntaina 2.12 alkaa menkat, sitä ennen en kyllä testaile:D Jännät paikat anskupa täälläkin siis,mut malttia mieleen...

Mustakin on kiva kun saa tänne tulla ihmettelemään tuntemuksia sun muuta, läheisille kun näitä ei oikein viitsi vuodattaa:D Mies totesi tänään että mun rinnat on isommat kun normaalisti, ja ne on tosi arat.Viimeks tuntenu tällästä kihelmöintiä rinnoissa silloin kun esikoista imetin...Alamaha nippailuja en nyt illalla ainakaan enää oo tuntenut.Mut tää tissihomma on kyl epätavallista mulle,ei kyllä aiemmissa kierroissa oo ollut :o Tuossakin mies tuli töistä ja halas mua nii auts,tissit ei tykänny!

Mulla taas ei ole kummankaan vanhemman lapsen kohdalla ollut minkäänlaisia tissioireita. :D Tosin imetyskään ei sitten onnistunut, toisen kohdalla hiukan pidempään kuin ensimmäisen mutta puhutaan viikoista... :( Nooh. aina ei kaikki onnistu ja mistäpä sitä tietää jos kolmannen kohdalla jo onnistuis! :) Hassua vain lukea täältä kun monella tuntuu olevan oireena rintojen arkuus tms. mutta itsellä ei ole sitten niin minkäänlaista tuntoaistia niissä :D

Vierailija
127/433 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rontsukka: Tervetuloa mukaan! Toivottavasti siellä pian korvatulehdus helpottaa ja saisitte kaikki nukkua rauhassa:) Innolla odottelen et saakohan tuo meidän esikko perintönä mun vauva-iän korvatulehduskierteen,toistaiseksi ei ole ilmennyt vielä mitään siihen viittaavaa mut tuntuu et joka flunssan aikana sitä jännäilen et meneekö korviin asti vai ei...Plussatuulia!

Taikku: Tervetuloa! Tuttu nimimerkki, olen siis ennen heinäkuisista tippumistani juttujasi lukenut:) Plussatuulia ja tsempit uuteen yrityskiertoon!

Wagner3: Mä testasin tässä kierrossa elämäni ekan kerran ovistikkuja,juurikin noita Raskauskeijun liuskoja niin kokemuksia ei oo kuin yhdeltä kierrolta.Aloitin kp10, kun mun kierto yleensä vaihtelee 27:n ja 32:n päivän välillä.Tuolta aikaisemmista viesteistä löydätkin kuvan mun tikkuilusta kp10-kp15.Tein testin yleensä klo 16-20,eli aika liukuvasti aina kun oli sopiva hetki.Kp 15 sain selvän ovisplussan,sitä aiempien testikertojen viiva oli vain haalea (vahvistui tosin koko ajan pikku hiljaa).Kp16:n jälkeen en enää ole tikuttanut, sillä sen päivän haamuista päätellen LH-huippu meni jo menojaan.Nyt odotellaan, oliko jotain hyötyä kun osattiin ajoittaa petipuuhat just eikä melkein oikeaan aikaan.Eihän se ovisplussa raskautumista takaa mut jotenkin nostatti mun fiilistä tän kierron suhteen kun ovis on hyvin hyödynnetty:) Kerrohan toki sitten ovistesti kokemuksesi kun pääset testaamisen makuun!

anskupa: Niipä,eihän kaikki oireile samalla tavalla, meitä ihmisii on moneen eri junaan:D Saapa nähdä viittaako tää tissiarkuus sit yhtään mihinkään,mut pistinpä vain merkille kun ei ikinä aiemmin ole ollut tällaista.Voihan sille jokin muukin selitys olla kuin raskaus, mut tietenkin sitä tässä toivois eniten:D Noh katsotaan lisääntyiskö meidän oireet kilpaa,niin päästää vertailee kummalla on mitäkin tuntemuksia.Mut ajoittaisilla mahanippaisuilla ja tissikihelmöinnillä mennään täällä näin alkuun :)

Vierailija
128/433 |
19.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rontsukka: Tervetuloa, harmi että työrintamalla ei nyt ole onnistanut... /= mutta TODELLA hienoa että Iltis lähetti terkkuja, toivottavasti siellä on mennyt kaikki hyvin. Kiitos tiedosta!

mietitytti kuinka tuo menee. Se maidontulo oli erikoista, sitä tuli kunnolla vain sen kerran ja nyt on tissit muuttuneet pienessä ajassa. Imetyksen jälkeen ne olivat kauttaaltaan

pehmeät, mutta nyt rauhaset ovat taas kovat möhkylät (ollut dpo 10 lähtien)

BTW: Katsoin että EVEKIN on palannut tuonne pitkän matkalaisiin.. Oli kiva lukea Even kuulumisia (= Ja hienoa että hän on päässyt taas askeleen lähemmäksi omaa vauvaa. (=

ON: rfsu testi oli laimeasta iltapissasta nega kuten arvata saattoi mutta silti oli pössön pakko taas testata.. (=

terv Minni86 kp 20/24 dpo 11

129/433 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leenanna: Viime kierrossa oli jonkin verran rintojen arkuutta, mutta mielestäni kuitenkin jotenkin erilaista kun nyt. Finnejä/näppyjä on joskus "ennen" ollut enemmänkin, nykyään enää vaan muutama silloin tällöin. Nyt siis todella reilusti, kasvoissa sekä selässä. Voihan nää olla ihan tavallisia kierrosta johtuviakin.. tiedä nyt sitten näistä.

Ja nyt sitten meinaa kai flunssaakin pukata :/ Nenä on tukkoinen ja aivastuttaa. Toivottavasti ei muuta tulekkaan.

Itse meinaan olla myös niin malttamaton etten meinaisi malttaa odottaa testin tekemistä.. Nyt kuitenkin ajattelin koittaa odottaa että kuukautiset olisi oikeasti myöhässä ennenkuin testailen ettei sitten tarvitsisi pettyä taas siihen negaan :( Se on aina kuitenkin pettymys vaikka tietää että voi vielä plussaksi muuttua, jos liian aikaisin on tehty.

Toivottavasti niitä plussia alkaa kohta jo tulla!

Vierailija
130/433 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..voidaan myös laskea raskausoireisiin. ;) Ainakin jostain olen lukenut näin, ja muistelisin, että esikoiseni kohdalla oli "krooninen" flunssa päällä ekat kolme kuukautta. Nyt olen myös huomannut aivastelevani useammasti, mutta kylläpä sitä tulee aivasteltua välillä muutenkin...KAI. Sitä nyt vain on niin herkkä vauvahöyryissään kaikelle "erilaiselle".

Tänä aamuna huomasin taas olevani kärttyinen, kuin ennen kuukautisia yleensä..Miehenikin tietää, kun täti tulossa, koska muutun niin kiukkuiseksi :O Heti sammakon tultua suusta sitä hoksaa, että mitenkäs mä nyt noin sanoin...Yleensä kun nieleskelen hetken ennenkuin sanon mitään, jos jokin asia vilkuttaa punaista.. :O Liekkö sitten oikeasti tätin tuloa ennustaa vai voiko raskausoireisiin lukea kiukkuisuuden? :D

Selkää ja alavatsaa juilii välillä yhä. Nyt aamusta huomannut vähemmän mitä eilen illalla, mutta kyllä se sielä aina muistuttaa olemassa olostaan! :) Saas nähä...Joka päivä lähempänä Täti-ajankohtaa, joten ei ole enää kauaa odoteltavaa...

Miten muilla jos ollut aiempia raskauksia, missä vaiheessa huomasitte asian, vai oliko nekin laskettuja ja osasi toivoa etukäteen? =)

aamuterveisin Ansku

Vierailija
131/433 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naminami: DPO:t lasketaan siten, että ovulaatiopäivä on DPO 0 ja seuraava päivä DPO 1. Eli päivä jolloin sait plussan ovistestiin on DPO -1. Eikös niin että sulla ovisplussa kp 15, joten tänään (kp20) sulla on DPO 4. Eli siis sama kuin mulla! :D Toivottavasti selkis!

Mä muuten eilen googlettelinkin ahkerasti hakusanoilla "yhdyntä kolme päivää ennen ovulaatiota" :DD Näinhän se on, että joku silleenkin on raskautunut joten meikäläinen piinailee taas ihan kunnolla. Tiiän kyllä että mahikset on aika heiveröiset, mutta on silti! Koitan pitää jalat maassa... (ja pään pilvissä)

Vierailija
132/433 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..erittäin todennäköinen jos on varmistellut useamman päivän ennen ovulaatiota SEKÄ ovulaatiopäivästä seuraavana PÄIVÄNÄ, elikä siis se ovulaation kesto 12h (musitaakseni, korjatkaa jos muistan väärin) ei olis vielä ohi..? :P

Vierailija
133/433 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin! Hyvähyvä jos oviksen kohille osunut paljon talletuksia! :) Ja tosiaan ovispäivästä seuraavakin päivä on vielä hedelmällinen, mun käsitykseni mukaan.

Vierailija
134/433 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Rena tosta dpo:n selventämisestä, nyt tajusin! Eli dpo 4 siis,tuskinpa pitäis mitään oireita vielä olla mut ihmettelen kyllä suuresti tätä tissikihelmöintiä joka jatkuu edelleen...

Anskupa kyseli et miten aiemmin raskautuneet ovat huomanneet olevansa kyseisessä tilassa:D Mä plussasin esikosta joskus rv6-7, kyllä oli jo aiemminkin epäilys mut en uskaltanut testata aikaisemmin.Ja tämä siis oli "vahinko" raskaus,jos olis ollu suunniteltu niin varmasti olisin tarkkaillut itseäni tarkemmin ja havainnut oireet helpommin.Menkat tietysti jäi heti pois,sit oli tissien turvotusta ja arastelua,alamahassa outo tunne.Ennen testausta kerkes pahoinvointikin tulla kuvioihin.En sen tarkemmin muista milloin mikäkin oire alkoi, kun en tosiaan kiinnittänyt niihin huomiota sen koommin kunnes aloin oksentelemaan tuon tuosta ja tajusin ottaa asiasta testaamalla selvää:D

Vierailija
135/433 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Kp 2 meneillään. Niin runsas vuoto ja alaselän kipu ettei enää epäilystäkään. Testit saapuvat huomenna postissa, jäävätpähän sitten seuraavaan kiertoon :) Edelleenkin ihmettelen niitä alamahan tuntemuksia.. Menkkakipuihin ei ole ikinä kuulunut mitään oireita vatsan seutuvilla.

Vierailija
136/433 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi Nonom :/ Mä päivittelen sut tuohon kp listaan uusiks tässä piakkoin jos kerta menkat alkoi, normaalia etuajassa vissiin? Mutta jos näin on, niin tsemppiä sitten uuteen kiertoon!:) Mä sorruin viime kierrossa testaamaan vaikka kuukautiset tulivatkin, ne tuli hieman etuajassa ja oli niin säälittävät kestoltaan ja määrältään niin mieleen juolahti jos olis ollutkin vain valemenkat.Mut negaa tuli ja se siitä turhasta toivon elättelystä,katsotaan mitä tämä kierto sanoo mutta jospa sitä nyt maltilla testailis jos ja kun kuukautisia ei näy...

Vierailija
137/433 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Kp 2 meneillään. Niin runsas vuoto ja alaselän kipu ettei enää epäilystäkään. Testit saapuvat huomenna postissa, jäävätpähän sitten seuraavaan kiertoon :) Edelleenkin ihmettelen niitä alamahan tuntemuksia.. Menkkakipuihin ei ole ikinä kuulunut mitään oireita vatsan seutuvilla.

Olen jostain kuullut termin kemiallinen raskaus. Tarkoittaa siis, että munasolu olisi kyllä hedelmöittynyt, mutta jostain luonnonoikun syystä ei olisi kuin hipaissut kohdun seinämää kiinnittymättä siihen. Tällainen aiheuttaa kuulema joitain alkuvaiheen raskausoireita. Useimmat naisista (eli siis se suuri osa ilmeisesti, jotka eivät lue itseään niin kirjaimellisesti) eivät edes huomaa tällaista ja ovat vain käsityksessä että menkat alkoi. Voisiko tämän vuoksi tulla aikaisemmin ne sinun tätöset, ja myöskin ne nippailut kuuluis tähän?

Asiasta omiin tuntemuksiin:

Jälleen täytyi nukkua päikkärit lasten nukkuessa, ei erikoisemmin väsyttänyt mutta uni tuli väkisellä kun löin levyks tv:n eteen, tytönkin viimein simahdettua.. :D Käänsin kylkeä puoliunessa ja taas..se repäisy! :O aijjaij toivottavasti tämä olisi sitä!

Vierailija
138/433 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille. Täälläkin toivotaan pitkää + jonoa tähän kuulle.

Esikoista ootellessa en uskaltanut tehä testiä kun oltiin kuitenkin ooteltu useempi vuosi.Kärsein kovasti huonovointisuudesta,mutta silloin menkat epäsäännölliset ja Terolutit käytössä. Äitini pakotti tekeen testin ja silloin oli positiivinen olin 4kk raskaana.

Toisesta lapsesta huomasin, että menkat myöhässä ja testasin oli nega. Menkat ei alkaneet ja menin lääkäriin ja raskaana olin 2kk. Ekaa yritettiin melkein 5v ja toista 4v.

Tämä kolmas sai alkunsa vahingossa. Oltiin puhuttu vauvan hankimisesta ja päätetty et saa tulla jos on tullakseen. No siitä päivän päästä tajusin et menkat on myöhässä 2vkoa ja tein testin ja se oli positiivinen. Oltiin iloisia ja halusin huutaa kaikille onneni. Onneksi en kertonut kuin äitille ja parhaalle ystävälleni. Se meni kesken juhannusviikolla 2012. Elämäni kamalin päivä kuten myös miehenikin.

No, nyt uutta raskautumista ootellen. Kaipaan sitä omaa lasta ihan älyttömästi. Tänään töissä näin taas pienen vauvan ja melkein pääsi itku ne on niin ihania. Siis nään työkseni lapsia ja vauvoja mutta nyt iski se et miksi mulle käy näin. Mäkin haluun lapsen.

Pakko kertoo ja valittaa, mut ovis tais men hukkaan kun en saanu miestäni laukeen kun kerran oviksen tienoilla. Väliä siis 4pv. Yleensä joka toinen pv. siis höntti menin vahingossa sanoon et viikonloppun vois ol hyvät saumat. No, ensi kerral en aseta paineita. OLenko ainut maanpäällinen nainen, joka ei saa miestään laukeamaan?

Vierailija
139/433 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo ainoo, tiedätkös meille kävi tuo sama juttu viime kierrossa enkä siis yhtään ihmetellyt ettei tärpännyt.Oli jos jonkin moista jomotusta kierron puolessa välissä ja totesin miehelle et ny taitaa olla ne hedelmällisimmät päivät käsillä, niin sehän sit otti kauheet paineet siitä eikä lauennut vaikka kuin olisit itse mitä tehnyt edesauttaakses asiaa.Kyllä vähän meinas itsetunto itellä laskee, mut sit puhumalla selvis et hän oli vähän paineita ottanut tuosta mun infokommentista...

Uskalsin silti kokeilla tikuttaa tässä kierrossa ovista ja vielä miehellekin näytin sen ovisplussatestin nii ei hän onneks paineita ottanut tällä kertaa.Päin vastoin itse teki aloitteen kolmekin kertaa päivässä kun ties mikä aika kuusta menossa:D Ei hän nyt ihan joka touhukerralla tullut, mut kerran päivässä ainakin joten eiköhän sen luulis riittävän...Mietin vaan et onkohan siinä sit joku negatiivinenkin puoli taasen jos liikaa harrastelee oviksen aikoihin,eikö siittiöiden määrä vähene tai jotai jos tyhjennys tapahtuu kerran tai pari päivässä?Mut minkäs teet kun halut oli oviksen akoihin katossa,nyt on vähän hiljaisempaa:D

Vierailija
140/433 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syli: et todellakaan ole ainoa.. Samma här nimittäin ja sen takia ei ookaan tainnut tulla yhtään täydellistä ajoitusta tai usrampaa kertaa ennen ovulaatiota. Itsetunnon päälle käy kummallakin. En oo sanonut miehelle oviksesta mitään, vadta jälkeenpäin. Mutta kai sr silti paineita ottaa vaikka sanoo muuta. Meillä kun ei edes oo ollu koskaan hirvittävän aktiivinen seksielämä niin onhan tässä tekemistä kun joka toinen päivä pitäis yrittää hommailla.. :D voisin kirjottaa tästä aiheesta vaikka kuinka mutta en nyt kännykällä jaksa naputella. Toivottavasti lohduttaa nähdä että on muitakin!