? ELOKUISET 2013 ?
Kommentit (433)
Heissan! Ilmoittaudun mukaan elokuuvauvan haaveilijoihin. Esikoisesta haaveillaan, ikää minulla on 22 vuotta ja miehellä 21. Lokakuussa jätin e-pillerit pois ja tänään alkoi ensimmäiset luomumenkat (kierto 28 pv). Kauheesti elättelin toiveita, että olisin heti tullut raskaaksi, mutta ei se niin helppoa tainnu ollakaan. :D Tulee jos on tullakseen, vaan olisihan se ihana, kun pian tärppäis. :)
Tein easy cup- merkkisen testin ja ihan puhdasta negaa näytti.
Tosin tiedän, että olen liian aikaisin liikenteessäkin.
Vaikeaa vain, kun en todellakaan muista milloin minulla oli menkat viime kuussa :(
mun rinnoista tuli maitoa.. Siis ihan valkoista maitoa ei mitään läpinäkyvää nestettä..
olisko mun prolaktiini arvot vielä liian korkeella raskauteen.. Mut imetyksen lopetin kohta 5 kk sitten eikä tässä välissä ole maitoa tullut. Olispa Iltis täällä, niin se tietäis. Vain onko ketään kuka tietää. Ku en tiedä mikä on normaalia näin synnytyksen ja imetuksen jälkeen..
terv Minni dpo 6
Hei! Mielestäni on aivan normaalia.
Minulla kanssa tuli pitkään maitoa rinnoista, enkä imettänyt poikaani. Neuvolasta kysyin tuota, niin sanoi et voi tosiaan tulla sitä maitoa jos yrittää itse. Nauroi vielä että hyvinkin voisin rueta imettämään poikaani jos olisin halunnut :D
Nyt joudun perumaan puheeni.. minä kokeilin äsken ja mullaki tuli nestetttä. Poika kuitenkin 2v ja mulla oli loppunut maidon tulo... mistäköhän johtuu :o
Mistäköhän moinen johtuu... Huhuu...!! ketään kuka tietää??? pitääkö holestua vai olisko ilon aihetta ;?
Lisäksi valkovuoto on todella runsaita/limasta.. Sori kuvaus mut olo on ihan ku menkkojen aikaan.. ollut jo muutaman päivän. tosin se on aika normia tavallisestikkin kierrossa
minni dpo 6
Otse lueskelin nuita juttuja tuosta, niin monella on merkannut myös alkuraskauttakin.
Tiedäppä sitten. Oon tehnyt taas tänä aamuna raskaustestin ja mielestäni siinä on ihan toooosi haalea haamu. (varmaan niin haalea että kuvittelen koko jutun)
Odottelen taas muutaman päivän ja testailen sitten uudelleen.
Eli toivotaan nyt Minni, et sullekki ois hyvät uutiset ;)
-Inna-: Tervetuloa sinullekin, laitoin sulle listalle yk2 mut sit alkoin miettii et lasketko yrityksen alkaneeks ekoista luomumenkoista?
Merinak ja Minni*86*: Toivottavasti teillä löytyis tolle maidontulolle ja muille oireille hyvä selitys, joillakihan se on alkuraskauden oire!:) Mulla tosin esikoisesta huomasin vasta rv30-> et rinnoista alkoi tulla nestettä mut eikö se oo yksilöllistä.Mulla on puoli vuotta siitä, kun viimeksi imetin eikä sen jälkeen oo tullu tippaakaan vaikka kuin puristelis :D
Rena: Hei kiitos tuosta liuskojen puolitus vinkistä, en olis tuollaista muuten tajunnutkaan! :)
Ja sit omaa napaa..No ei kyl ole oikein mitään infottavaa,ovisplussaa ei vielä ole näkynyt mut valkkari ainakin viittais siihen et lähellä ollaan...Viikonloppu se vaan tekee taas tuloaan, mitäs teil on suunnitelmia? Saatteko nauttii vapaista vai meneekö ihan työn merkeissä?
Ihanaa torstaita kaikille uusille ja vanhoille tutuille. Joo toi maidon tulo rinnoista saattaa olla merkki alkuraskaudesta. Ja ne haaleat viivat on merkki alkaneesta raskaudesta tai näin ainakin koulussa on opetettu. Tosin itse aina jännään vahvistuuko viiva vai menekö kesken. Toivotaan plussatuulia kaikille. Joku kyseli ruokavaliosta. Itse syön nyt enemmän kasviksia ja vihanneksia. Jostain kun luin, että ne on hyväksi. Tosin ainahan terveellinen ruoka on hyväksi varsinkun nyt kun haluan painoa pois. Eilen naurahdin kun mun ukko totesi, että sitten kun on lapsi niin olis sulla ollu aika raskasta (mulla ma-ke kuumetta ja oksennustautia). Alkaa ukkokin huomaamattaan yhä enemmän tuoda puheeseesa sanonnan sitten kun meillä on lapsi... Tuntuu ihanalta. Ovikset kierron mukaan pitäis olla nyt viikon loppuna. Petihommat vaan jää nyt vähemmälle kun minun lapset luonani, mutta jos nyt alkas ja jatkas niin hyvällä säkällä oviksen aikaan viel jokin siittiö hengissä.
naminami: Mun pitää vähän perua puheitani siitä puolittamisesta... :D Nimittäin mulla on ennen ollu kotitesti.fi:stä tilattuja Sofi One Step liuskoja ja ne on ollu tosi helppo puolittaa (tosin se toinen puolisko aina vähän on kippuralla). Nyt tilasin mammaksi.fi:stä Davidin testejä ja ne on paljon paksumpia!! Puolitin eilen yhden niin se toinen puolisko oli ihan U:n muotoinen.. :D sain sitä kyllä suoristettua mutta kyllä oli hankalaa.
Hieman ärsytti kun olin tilannut "vääriä" testejä, mutta eipä ärsyttäny tänä aamuna enää kun testiviiva oli ihan inasen haaleampi kuin kontrolliviiva!! Eli melkeinpä kyllä tulkitsen sen jo positiiviseksi eli ovis ois ehkä huomenna (kp16)! Pitää vielä illalla tsekata. Mulla menee tänään myöhään ennen kuin oon kotona niin sen takia ajattelin aamulla testata (en ekasta pissasta, vaan tiristin myöhemmin toisen. :D), onneksi! Voihan olla että illalla ei enää näy mitään ja LH-huippu ois mennyt sivu suun. Tiedänpä mitä teen tänään kun pääsen kotiin! ;) Oon niin innoissani! :D
Naminami: joo ei mullakaan tullut esikoisesta ku ihan vähän ennen synnytystä, siksi tämä nyt ihmetyttää että kuuluuko tähän
imetyksen jälkeiseen aikaan. Ku ei mulla ole tässä välissä enää tullut.. /= Ja voihan sitä varmuuden vuoksi touhuta.. Ne limathan mahdollistaa
siittiöiden pääsyn kohtuun ja munanjohtimiin ja siellä ne säilyy sen 5 päivääkin... Ne kiipeää sen liman avulla kohdunsuulta sisään
siksi se on sellaista venyvää ja paukkuvaa tavaraa oviksen aikoihin.. Katsoin nimittäin sellaisen ohjelman misä tuo kerrottiin (=
rena: Toivottavasti saatte oviksen hyödynnettyä!
Merinak: Toivotaan että se olis sitä itteään!! =)) Ja toi sun haamu kuulostaa hyvältä!! Tule sit heti kertomaan kun taas testaat
että miltä näytti?? Tai parempaa jos laitat kuva... (=
On: Menkkakipuja ja valkkaria. Harmittaa kun tissit eivät ole sen aremmat ku muutoinkaan loppukierrossa.. ehkä inasen kainaloista mut se taitaa olla tavallista, näillä kp:llä
Minni*86* kp 16/24(28)dpo 7? yk7
naminami: Kiitos! Kyllä mää sen toiseksi yrityskerraksi lasken, vaikka viime kierto menikin harakoille miehen työmatkojen takia. Ei siis päästy kunnolla yrittämisen makuun edes. ;)
Viikonloppu menee osittain töissä ja osittain sitte vapaalla. Niitä vapaita odotellessa... :)
Oletteko kertoneet kenellekään yrittävänne saada lasta? Ja jos olette, niin kenelle?
Heissan!
Nonom: teroista juurikin niin, et jos nyt et raskaudu ni sit taas ens kierrosta 15-24 päivinä ne käyttöön, eli yht. sen 10 päivän kuuri. Näin ainakin mä sain ohjeen gyneltä.
naminami: Oon kuullut monelta näitä onnellisia tarinoita, et vaikka on endo, ni lapsia on silti tullut. :) Eli toivoa on, vaikka lapsettomuutta se voi aiheuttaa.
ON: kp 21 nyt menossa ja ei mitään tuntemuksia. En tiiä pitäiskö vielä ollakaan, mut koko ajan tutkailen itteäni. Endo kyllä vaikeuttaa tätä tutkailua, ku joka päivä sitä mahakipua on ni ei tiiä olisko joku nippasu tuolla mahassa nyt uudenlainen vai se endo. Kovasti kyllä ootan suuria tältä kierrolta ku ajotus oviksen ja hempeilyn :) kans meni ainakin luultavasti ihan kohilleen. Käytössä on ollut ovistikut jo monta kuukautta kylläkin ja aina oon sen sieltä muka löytäny. Suuresti kyllä yllätyin noista ovistikuista ku juttelin niiden käytöstä gynen kans ja se sano, et jos tikkuun saa ne kaks yhtä vahvaa viivaa ni se tarkottaa sitä, et se ovis on niinku menny jo. Tikkujen ohjeissahan sanotaan, et ovis olis tuolloin vasta tulossa 24-48 tunnin päästä. Huijausta sanon minä!
Leenanna
Minni*86*: mä yritin ottaa kuvaa siit testistä, mutta on kyl niin hailakka ettei kuvaan tullut mitään :(
Nyt oireiksi on tullut kuvotus.. voihan tätä oireilua. Malttais viel odottaa, vaikka oma olo on niin varma kyl raskautumisesta. Mut pakko epäillä, ettei tipu niin korkealta alas, jos en olekkaan :(
syli:Kyllä se on kiva, kun vaikka miehet eivät niin vauvajutuista vouhottaiskaan niin aina tulee sellaisia pieniä vihjeitä joista huomaa et kyllähän taitaa miekkosellakin vähän vauvakuumetta olla ilmassa:) Meillähän tuo mies oli ensin muka niin tjot-tyyppi kuin olla ja voi.Nyt taas kun yks päivä puhuttiin jotain ja sanoin et jos ei heti tärppää niin ei sit tärppää,kai me jaksetaan odotella kun eihän sillä vauvalla niin kiire oo niin hän totes et haluis jo päästä juttelee massulle ja odottamaan milloin tuntee uuden tulokkaan potkut, jne:D että se siitä tjottailusta...
Rena: Mä oon tilannut noi liuskat r-keijulta,on kyl tosi kapeita mut pitää tänään testata onnistuuko puolitus.Mä tikutan eka kertaa tälle päivälle tuossa jonkin ajan päästä ennen kuin lähtään liikenteeseen.Just join kupillisen kahvii et en tiedä vaikuttaakse tohon sit kun eikö pitäis mah. vähän juoda ja olla käymättä vessassa ennen testausta...Mulla pitäis ovis olla kyl ihan näillä näppäimillä, toivottavasti se jäis tikkuilemalla nalkkiin nii tulis itselle vähän varmempi olo:D Kun mä tiedän et jos ei ovisplussaa näy niin alkaa sit huolettaa et ovuloinko ollenkaa.Kp 10 aloitin tikutuksen ja mun silmään haalee testiviiva on päivä päivältä tummentunut.Kun sä olet Rena tikutellut ovista, niin onko testiiva ollut just ensin tuollainen haalea ja tummentunut siitä aina LH-huippuun asti? Mulla on niin tyhmä olo noiden tikuttelujen kans, en millään malttais odotella sitä ovisplussaa.Ja siitäpä se raskaustestin plussan odottelu alkaa seuraavaks:D
-Inna-: Me ei olla mainosteltu tätä lapsen yrittämistä erityisemmin kellekään, kun mä en halua siitä sit mitään lisäpaineita ottaa jos muut tietää oottaa perheenlisäystä meille ja jos sitä ei sit ihan heti kuulukaan...Kyllä osa tietää et ei pahemmin estellä raskautumista,monet onkin varoitellu et varokaa vaan kohta on maha pystys.Mä olen siihen vaan myhäillyt jotain kun en mä halua et ihmisten tarvii erikseen tietää et tässä nyt just sitä raskautumista yritetään.Kuulevatpa sitten viimeistään uudesta tulokkaasta kun olen tarpeeksi pitkällä raskausviikolla et uskaltaa jo kertoo:)
Leenanna: Mitä ihmettä, mäkin olen käsittänyt niin että kun ovistestin kontrolli-ja testiviiva on yhtä vahvoja niin sit ovis tapahtuu 24-48 tunnin päästä!? Kumpihan on sit oikeessa,gyne vai ovistestien ohjeet...
Merinak: sulla on kyllä niin lupaavat oireet et toivottavasti viiva vahvistus! Ei sun auta kuin testailla ellei vuoto ala, mut tääl on peukut pystyssä että kunnon plussa tulisi! :) Mä kyl kans tihrustamalla erotan hailakan testiviivan noissa kuvissa!
naminami kp 15/27-32 yk2
Tervetuloa uusille!
Rena ja naminami: mä olen testannut ovulaation aina aamupissasta ja jos aamulla on tosi tumma plussa niin sitten teen vielä illallakin. Aika selkeästi se hormonin kohoaminen on aina näkynyt. Mulla menee siten, että 2 päivää on tosi tumma viiva ja sitten se haalenee ihan täysin seuraavaan aamuun. Eikös se jotenkin niin mene, että LH-arvo kohoaa ja se irrottaa munasolun.
Minni*86*: toivottavasti oireet olisivat raskausoireita! Eikö olekin kivaa kun analysoi suunnilleen jokaisen aivastuksen, kun on niin malttamaton :)
Nonom: mulla ruokailutottumukset ovat terveelliset noin ylipäätään arkena, mutta viikonloppuna sallin herkuttelua. Silloin on ihan pakko saada näin pimeään aikaan pikkasen punkkua ja aurinkoisella kuoharia. Jos ”pääsisin” raskaaksi, niin ei onneksi tarvitsisi muuta kuin jättää alkoholi ja muuten hommat olisivat kunnossa. Joskus aikoinaan mähkin vaikka mitä kaikkea, varsinkin töiden jälkeen, mutta en jaksanut ylimääräisiä kiloja, joten pakotin itseni syömään säännöllisesti. Jos verensokeri on tosi alhainen työpäivän lopussa, voin luvata että olen tosi ihana ja iloinen ja pystyn tosi ketterästi välttelemään herkkuja. Not. ;)
Merinak: Oiskohan tossa kuitenkin haaleenvaalee viiva? :D Ihanaa!!
En kerkeä kaikille kommentoimaan, mutta toivotan jokaiselle tasapuolisesti lykkyä tykö!
Täällä on ovulaatio toivon mukaan hyvin hyödynnetty. En ole vielä kokeillut niitä hymynaama-ovulaatio-testeja hinnan takia, vaan menty niillä, jotka ilmoittavat sen hormonin nousun. Nyt vaan jotain muuta tekemistä ja miettimistä pariksi viikoksi (ei tuu olemaan helppoa!).
Loiste
Haaleasta testiviivasta! Onnea ja toivotaan et vahvistuu. Mutta ite suosittelen et käyt nauvolass ottaan verikokeen. Itelläni kaikista kolmesta aikaisemmasta raskaudesta tuo testi viiva ollut hailakka just ja just näkynyt viikoista riippumatta.
Ois niin ihanaa kun plussa jono tässä kuussa ois oikein pitkä.
Tototoo kiitos kannustavista sanoistasi.
Täällä jännätään kaikkien puolesta........
Täälläpä jännätään huomiseen. Käyn heti aamusta verikokeissa ja päivällä kaverini soittaa tulokset.
:)
Pelottaa se vastaus, kun olisin halunnut varmistaa itse ensin testillä. :D
Ihanaa että meitä haaveilihoita on jo näin paljon!
Toivottavasti saadaan myös hieno plussajono :)
Merinak; Toivottavasti viiva siitä vielä vahvistuu!
Pohojalaanen86; Pahoittelut keskenmenosta, ja vielä enemmän onnea uuteen yritykseen!
ON: Jotenkin oon ollut tosi malttamaton kun toivoisin jo niin kovasti pikkuista. Viimeviikolla oli semmoisia tuntemuksia että ainakin oletan että ovis oli silloin. Nyt vaan odotellaan ja koitetaan ottaa vielä "varman päälle". Voihan se olla ettei silti tärppää/tärpännyt. Oon vaan niin malttamaton! Plussaonnea kaikille!