? ELOKUISET 2013 ?
Kommentit (433)
Minäkin lähden pitkästä aikaa kuumeilemaan mukaan, olin aktiivisesti mukana vuosi sitten ja petyin niin monta kertaa että vuodeksi koko ajatus jäi pois.
Nyt yhtäkkiä tuli uudelleen vauvakuume, itsellä esikoinen on 2v ja nyt pikkuhiljaa alkaa nukkumaan yöt kokonaan (yksi herätys on kuitenkin tullut, jos ei useampaa)
En tiedä kierroista, sillä en ole tosiaan kiinnittänyt huomiota.
Nyt kuitenkin mua yllätti yhtäkkinen närästys, esikoisen aikaan oli närästystä loppuraskaudessa mutta sinne se jäi.
Toivoisin todella, että se voisi olla ensimmäinen oire ;) Ja eilen tuntui rinnoissa ihan pienen pientä kipua painaessa, mutta voi olla myös jotain muutakin.
Naminami kiva, että on muitakin samassa tilanteessa. Täälläkin on käynyt niin, että kuume vaan yltyy ja niin toivoo asioiden tapahtuvan nopeasti. Mutta toi tjot asenne on niin ihana, siinä kun antaa itselleen luvan olla stressaamatta ja keskittyä haaveiluun ja parisuhteesta nauttimiseen. Kuitenkin on totta, että into on niin kova, että kyllä niitä ovispäiviä tulee väkisinkin laskeskeltua. :)
Toivotaan Merinak parasta sinulle, jos vaikka nämä oireet olisi niitä...
Itse kävin eilen tapaamassa ystävääni, joka on viimeisillään raskaana. Mahtavaa vauvahuumaa :) ihan tuli ikävä raskausmahaa, niitä potkuja ja liikkeitä, sitä odottavaa tunnetta. Täällä nyt kp 5/27-28 eli ovista ootellessa.
Tosiaan on yhtä jännää tämä kaikki, kun ekallakin kerralla. Jotenkin sitä silti osaa ottaa nyt rennommin:) katsotaan kauanko tää rentous jatkuu.
Mukavaa loppuviikkoja kaikille :D
Hei vaan kaikille uusille, kivaa saada jengiä kokoon :)
Ihme juttuja noi plussa raskaustestit, aikamoinen tipahdus maanpinnalle kun ei olekaan pulla uunissa.. :/ Harmillista.
Muutamalla täällä esikoisen alkutaival on tärpännyt jo ensimmäisistä kierroista, toivotaan että meille muillekkin esikoisten haaveilijoille osuu kohdalle yhtä iso onni :) Mun siskolla myös aikoinaan molemmat lapset saivat alkunsa ekoista kierroista. Mua taas jouduttiin tekemään lähemmäs 7 vuotta.. Että tarinoita löytyy kyllä monenmoista :)
Mulla on tosiaan nyt toinen yrityskierto meneillään ja oviksen tuntua on ilmoilla.. Aikamoista päänsärkyä, tuntuu että on lämpöä, nippailee alavatsan seutuvilta, yms.. Ja halut on kyllä kohdallaan. Ihmeellistä kun ei oo niitä tässä pariin vuoteen ollut, ja nytkin ollaan heiluteltu peittoa oviksen lähestyessä jo kaksi kertaa :)
On tää huuma kyllä niin suuri osa jokapäivästä elämää! Poikaystävänkin kanssa tulee päivä päivältä enemmän otettua keskusteluihin mukaan mahdollinen vauva. Ja tätä palstaa klikkailen auki parhaimmillaan 20 kertaa päivässä.. :D On tää vaan niin kiva paikka :)
Merinak tuuppas ilmoittelemaan jos muutosta ilmenee johonkin suuntaan! ;)
Leppoisia keskiviikko iltoja kaikille!
Kiitos kp tiedosta. Se olis sit niinku tänään 8. Marinek ja muutkin toivotaan et mahollisimman monella tärppää täs kuus
Tervetuloa omasta puolestanikin kaikille uusille!
Alkaa pikkuhiljaa jännittämään lähestyvä ovulaatio ja siitähän se piinailu sitten alkaakin :) Jännä juttu, miten tarkasti itseään kuuntelee tällaisen projektin yhteydessä. Ennen en välittänyt pätkääkään rintojen turvonneisuudesta ym., mutta nyt oireita oikein hakemalla hakee. Itse olen aloittanut tarkan seurannan ja kirjaan kaikki pienimmätkin asiat ylös :D Onko muita yhtä malttamattomia? :)
Syli: en tarkoittanut tuulimunaa. Tuulimunaraskaudessahan kiinnittyminen onnistuu, mutta raskuaispussiin (onkohan oikea termi?) ei kehity sikiötä vaan se täyttyy nesteellä. Tuulimuna paljastuu silloin, kun sikiön sydänääniä ei kuulu, kohtu ei kasva normaalisti jne. Kemiallinen raskaus puolestaan "menee kesken" viimeistään n. viikko sen jälkeen kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Hedelmöittyminen on saattanut onnistua täydellisesti, mutta kiinnittyminen kohdun limakalvoon ei jostain syystä ole onnistunut.
Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä. En ole tämän alan asiantuntija :)
Hyppäisin mukaan elokuisiin...
Kp 6/30-32, yk 5, Clomit
Mieli hieman haikeana edelleen jo iloitun plussan jälkeen (kp 35)...ja sitten alkoi runsas vuoto kp 39. Mulla oli viime kierrolla Clomit ekaa kiertoa mukana ja stiksasin oviksen selkeesti. Masu ja rinnat oli lupaavasti kipeät mutta vuodon alettua "oireet" poistui. Nyt siis toinen kierto Clomien kanssa ja stiksailua sitten...odottavan aika on piinaavan pitkä...
Tsemppii kaikille!!!
PS. mulla on 2 "luomulasta" ja 2 lasta saanut alkunsa Clomeilla, eka toisella kierrolla, toinen ekalla kierrolla joten en ole menettäny toivoani...
Tervetuloa vain mukaan Merinak ja angelbue! Näyttää siltä et tännekin pikkuhiljaa alkaa porukkaa kasaantua, toivottavasti saatais yhtä nätti plussajono kuin heinäkuisissakin on!
Merinak: Toivottavasti oireet olis ensi merkkejä juurikin siitä toivotusta ;)
Nonom: täällä myös vauvahuuma on osa jokapäiväistä elämää:D Välillä, kun kovasti touhua riittää niin unohtaa hetkeksi koko asian, mut kummasti se iltasella viimeistään tulee kummittelemaan mieleen kun on asettumassa nukkumaan.Kyllähän mä koitan olla liikaa miettimättä raskautumista, mut välillä se käy ihan mahdottomaks kun näkee pieniä vauvoja tai vauvamahoja :)
Pempsu: Mä en ihan ylös asti (vielä) oo asioita kirjotellut, mut kyl sitä aika paljon tulee oman kehon eri tuntemuksia analysoituu lähestyvän oviksen aikoihin ja sen jälkeen odottelee ilmestyiskö raskauteen viittavii oireita.
angelblue: Tsemppiä sinne, harmi kun kerkesit jo iloita ja sit kävikin noin :/ Hyvä kun et ole silti menettänyt toivoasi ja toivottavasti pääsisit pian plussaamaan :) Saanko muuten kysyä mitä ne clomit on?
Tällä hetkellä ei oo malttamaton olo kun ovis ei oo vielä ollut, mut sen jälkeen voin taata et oon niinku tulisilla hiilillä:D Eipä niitä päiviä oviksesta menkkojen oletettuun alkamisajankohtaan turhaan kutsuta piinaksi...Nyt vasta yk2 et koitan kuitenkin hieman hillitä itseäni etten sit liikaa ala toivomaan mitään, kun hyvähän se on valmiiksi varautua odottamaan plussaa kauemminkin kun eihän sitä koskaan tiedä...
ON: Lauantaina alkaa oviksen tikuttaminen kun silloin on kp10 ja mulla toi kierto vaihtelee 27-32 päivän välillä.Ihan jännä kokeilla et olisko niistä hyötyä meille.
Yritin eilen jo tulla listaa päivittää mut ei onnistunut, kun painoin "muokaa viestiä" niin tuli vaan et sivu ei löytynyt...Näköjään toinen selain toimii paremmin.
Mut mukavaa viikonloppuu kaikille kuumeilijoille! Ja niitä plussatuulia tietenkin :)
Elikkäs tuolta heinäkuisista hyppään tänne. Plussasin jo, mutta rv 6+0 meni kesken, täs nyt odotellaan vuodon loppumista, jotta päästään taas itse asiaan :)
Taidan laskea tuon kiertoni km:n alkamispäivästä, vaikkakin se ei varmasti vastaa tuota oikeaa kiertoa, mutta mennään nyt näillä..
Kierto mulla kp3/28-30 yk3+km+yk1
Esikoista täällä miehen kanssa odotellaan :)
Täällä kans ilmottauduttais mukaan kuumeilemaan elokuisiin.
Vähän ensin tietoa ittestäni, eli olen kohta 25v yhden lapsen äiti ja avopuoliso on 27v.
Esikoinen on nyt 1v ja 1kk tyttö.
Menossa mulla on nyt kp6/29-30? yk2 Ensimmäinen kierto venyi 32 päiväiseksi, ja tuosta kierron pituudesta ei ole varmuutta.
Mutta mukana kuumeillaan.
Toivottavasti tuli ihan oikein viesti, kun ekaa kertaa palstailemassa :)
Hoooppis, hyppäisin mukaan porukkaanne! Eli lyhyt kuvaus tähän alkuun, olen 34v, mies 40v. Hui mitä ikäloppuja, kun suurin osa teistä vasta reilu parikymppisiä :-) itsekin olen esikoiseni saanut 22v, oli oikein hyvä ikä. Ja ensimmäistä yhteistä rakkauden hedelmää kovasti tähän meidän uusperheeseen toivotaan. Mirena-kierukan otin pois elokuussa, oli sen 5v. Ihmeen hyvin kierto palautunut.
Toiveet olleet ehkä hieman utopistiset, jotenkin oletin että tämä raskautuminen tapahtuisi nopeammin. Pettymys kuitenkin aika kova, kun ei ole tärpännytkään. En ovista sen kummemmin vielä bongaile, tarvii vain hoitaa niin, että on tuotantoa koko ajan kytiksessä :-) ollaan noi kp10-20 kyllä tiiviisti peittoa heiluteltu.
Toivottavasti saataisiin komia plussapino aikaan elokuulle. Onkin ehkä hikisin mahdollinen kuukausi muutes olla ison mahan kanssa :-)
Leppoista viikonloppua kaikille, mä olen hmmm 44h töissä, joten se siitä leppoisuudesta. Mutta en valita, sopivaan saumaan kierron suhteen vapaiöen sitten alkuviikon.
Plussapuhureita kaikille!
Maizaana kp 10/28, yk4
HEIPPA
Tulisin tänne mukaan, vaikka huonot mahikset tässä kierrossa noiden munasarjakystien takia on mutta yrittänyttä ei laiteta.. Toivoa sopii että se olisi ollut vain toiminnallinenkysta joka puhkesi.. No loppukuusta ollaan viisaampia kun pääsee polille.
esikoinen täytti 1 vuotta ja toista kuumeillaan
*Minni86* kp 10/24(28) yk 7
Täällä siis menossa kp 9 ja pitäis tilata ovistestejä.. Ens viikolla sit pääseekin testailemaan taas.
Oon aika paljon tässä parina päivänä miettinyt, että olenkohan/ollaankohan nyt ihan tosissaan tämän mun/meidän lapsihaaveen kanssa vai nou. Tai lähinnä että onko se sopiva aika nyt vai sittenkin vasta myöhemmin. En tiedä! Mutta ei kai se loppuelämä sentään pilalle mee vaikka nyt se tärppi kävisikin ja lapsi tulisi. :) Töiden kannalta vaan nyt on ehkä huonohko hetki yrittää lasta, mut minkäs teet. Sikiää ne muutkin, miksen minäkin!?
Onko muut pohtinut tällasia "aikataulu"-asioita vai oonko ihan yksin? :D turhaahan tämä on, mut kaikkee se ihmismieli saa aikaan.
Ollaan miehen kanssa totuttu aika "itsekkääseen" elämäntyyliin ja siltä pohjalta kun lähtee miettimään uutta perheenjäsentä, niin koskaan ei olisi "hyvä hetki". Aina on kiva matka, kivat pippalot ym. tiedossa ja niihin suunnitelmiin harvemmin sopii iso vatsa tai vauva ;) Sen lisäksi iskee ahdistus, kun miettii miten töissä jäisi sitten projektit kesken ja joku muu jatkaisi niitä. Haluaisin hoitaa aina omat työt loppuun asti.
Mutta toisaalta; mikä oikeasti on elämässä tärkeintä? Urasaavutuksetko? No kyllä nekin hivelee itsetuntoa, mutta töissä tulee aina uusia projekteja ja muita mielenkiintoisia haasteita, joten tuskin sen takia kannattaa jättää vauvahaaveita :) Asioilla on muutenkin tapana järjestyä!
Itse olen nyt 27 v. (mies on 28 v.), joten en senkään takia haluaisi kovin paljon pitkittää vauvaprojektia. Olisi kiva myöhemmin ymmärtää, mistä ne parikymppiset lapset oikein puhuu :)
Yksi haaveilija ilmoittautuu mukaan!
Kaksi lasta ennestään (5v ja 6v) ja nyt kolmannesta haaveillaan. Itsellä ikää 26 ja mies 27. Toivottavasti pian tärppäisi. Kieropäiviä menossa tällä hetkellä 12/24-31. Ja yrityskuukausi 3.
Tsemppiä kaikille kuumeilijoille!
Tervehdys kaikille uusille ja tutuillekkin.
Pemppu: ok. Kiitti niinhän se olikin. Tuosta koulusta on vaan niin kauan, ettei kaikkea voi muistaa enään.
Pohjalainen 86: Ikävä kuulla että teillekkin kävi niin. Voimia!
Minnimamma: Kiva et ryhmässä muitakin samaa ikäluokkaa noin. Itse olen 37 ja kaverini 39v
Vaan että on kaikenikäistä porukkaa! :)
Pohjalaiselle lähettäisin paljon hyviä ajatuksia km:n takia! Onneksi sulla on asenne kohdillaan vaikka surettaakin :)
Pempsu, kyllä vain, yhtä malttamatonta on myös täällä suunnassa.. Ja varmasti kaikilla muillakin kenellä on piinaviikot edessäpäin! Mäen tosin ehkä oo niin hysteerinen ollenkaan kun mitä luulin olevani, mutta kyllä tää on ihanan kamalan hirveetä jännäämistä!! :D
Ja niinkuin naminami jo totesikin omasta yk2:taan, mulla on sama yk menossa eli ei tässä voi kun antaa ajan kulua ja mennä päivä kerrallaan :) Niin alussa vasta koko homma.
Minnille tsemppejä, kurjia nuo tuommoset :/ Yrittänyttä ei laiteta, nimenomaan!! ;)
Rena ja Pempsu täällä mietiskellään (tai no, mietiskelen :D poikaystävä mietiskelee pääkopassaan hiljaa) noita hyvä hetki- asioita.. Viimeksi eilen mä kävin kaverin pippaloissa työpäivän jälkeen kääntymässä, siinä mietin pään sisällä muita juhlatunnelmaisia katsellen että hitsi, sit mä en vaan ole enää yhtä vapaa ja mus tarvitsis pieni ihminen kellon ympäri.. Vauva ajalla siis :) Toki "elämä jatkuu" heti kun toinen ei oo niin riippuvainen ja saa ottaa vähän omaa aikaa arjesta. Mutta kyllä se on kaikki sen arvoista :) Koskaan ei ole oikea aika.
Kirjoittelen tässä bussissa puhelimella ja alkaa päätepysäkki lähestyä, kirjoittelen tänään myöhemmin!!
Pikkusen vielä omasta tilanteesta, täällä kp 16/28 ja eilen otin ekan terolutin. (tästä kp 15-24 annostelusta) Peitto on heilunut nyt tällä viikolla joka toinen päivä, ihanteellinen tilanne siis oviksen kannalta. Eilen yöllä mulla rupes myllertää alavatsassa hullunlailla, ei oo ennen siltä tuntunut ja nytkin tässä bussinpenkillä vasen puoli alavatsasta kihelmöi ja juilii. Voih.. Olispa jotain. En kuitenkaan odota liikoja :)
Hauskaa lauantaita!!
Nonom kp 16
Mukana taas :)
Täällä menossa nyt 18/28-30 yk 11
Uusille tervetuloa mukaan!
Pohjaalainen: voi miten kurja juttu! :( Tsemppiä ja positiivisia ajatuksia uuteen yritykseen!
Aloitin oviksen testaamisen ja vähän jännittää, että josko nyt natsaisi. Vaikka miten _taas_ ajattelin tuon välivaiheen aikana, kuukautisten loppumisen ja uuden oviksen välillä, etten ollenkaan mieti asiaa, niin en saa kytkettyä aivoja pois päältä. Kuukausi kuukaudelta piinapäivät alkavat tuntumaan pidemmiltä ja piiiiiinaavemmilta. Ja sama juttu varmasti tässäkin kierrossa. Onneksi en ole yksin, niin se edes vähän helpottaa ;)
Iloa marraskuiseen isienpäivään!
Loiste, kp 15/31-41, yk5
Hei vain kaikki. Lueskelin viestiketjua mielenkiinnolla ja uskaltauduin ilmoittautumaan mukaan. Meillä myös haaveena vauva ensi vuodelle. Saa nähdä kuinka käy. Esikoinen siis yrityksissä ja ikää meillä on 30 molemmin puolin...
mun käsittääkseni kp = kiertopäivä eli monesko päivä menkkojen alkamisesta meneillään.Korjatkaa toki jos oon väärässä mut näin mä tän oon tajunnut, itsekin vielä niin uusi täällä ettei välttämättä oo käsitteet kohdillaan :D