Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

? ELOKUISET 2013 ?

Kommentit (433)

Vierailija
361/433 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Hilma3 ja Toivo elää! Ihania uutisia.

Tänne kurvas täti paikalle noin tunti sen jälkeen kun olin tehnyt negatestin. Niiiiiiiin tyypillistä. Onko niissä testeissä joku sensori joka tunnistaa epätoivoiset testaajat ja käynnistää menkat välittömästi kun testi on tehty?? Mutta jos jonkun positiivisen asian tästä saa kaivettua niin sen että nyt kun kierto oli himpun pidempi niin seuraava ovispäivä (eli piikityspäivä) menee just joulun jälkeen eli ei mene joulukuun kierto hukkaan. Uutta yritystä siis kehiin.

Toivotaan vielä lisää plussia jonon jatkoksi, muiden kanssa jatketaan harjoituksia.

Neea*

362/433 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neealle pahoittelut tädin kurvaamisesta paikalle:/ heh,aika kivasti ajateltu toi että negatestin tekemisen jälkeen epätoivoisille iskee menkat :D Kuulostaa niin tutulta!

hilma3 ja toivo elää,paljon onnea!! Toivotaan että pienet pysyy nyt tiukasti matkassa. Kylläpä plussajono kasvaa,hedelmällistä aikaa tämä joulunalus;) Voi kumpa itsekin tulisi perässä...

aliiina,kuulostaa hyvälle nuo oireet! Plussatuulia sinne nyt!!:)

Tellu,eiks raskausoire oo myös toi kiukkuisuus?;D Joillakin alkaa aikaisemmin,joillakin sitten vähän myöhemmin. Jaa-a, paha mennä sanomaan kun ei vielä ole kokemusta:) Tsemppiä sinne!

naminami,kiitos vastauksesta:) Ilmeisesti aika monella on menkkajuilimista ennen plussaa ollut,joten paha mennä nyt tästäkään kierrosta sanomaan,toivossa on hyvä elää:D Joo,arvaapas kun testasin sitä ekaa CB:n testiä,kun olin ihan sekaisin ja luulin olevani raskaana. Ja paskat! Tosin se viiva oli myös paljon paljon ohuempikin silloin aikaisemmissa kierroissa. Koitahan jaksaa pahoinvoinnin kanssa,kokeile vaikka niitä pahoinvointirannekkeita,eikö ne oo todettu aika hyviksi?

ON: Täällä edelleen (vain ajoittain) menkkajuilimista,ilmavaivat edelleen matkassa...! Pelottaa nämä juilimiset vaan että TAASKO ne alkaa:( Välillä on ollut häpyluun kohdalla joitain "repäisykipuja".

Ajattelin yrittää olla kärsivällinen ja testailla vasta kun menkat on myöhässä(ellei ne sitten tietenkin ala),koska negasta tulee aina niin paljon pahempi mieli kuin kuukautisten alkamisesta.

Outoa tässä kierrossa kyllä on se,että mulla ei oo ollut makean nälkää ollenkaan loppukierrossa,mikä on aina ollut osa mun elämää tässä vaiheessa. Ja tissien kipuilu puuttuu edelleen,mikä on myös todella outoa... Jotenkin on muutenkin semmoinen outo olo. Näillä mennään,vielä kaksi päivää,hui!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/433 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa, minä myös uusi täällä.

Voisko joku selventää näitä lyhenteitä yk, kp, tjo... :)

Lyhykäisyydessään minä 19 mies 28, ensimmäistä yritetään. vaikeuksien kautta seurusteltu reilu vuosi.

22.11. alko edelliset menkat. kierron puolivälissä touhuiltiin päivittäin ellei useemmin. Viikon päästä sais testailla.

*lisäys vielä. onkoha toiveajattelua pahoinvointi, masukipu sekä nännien muutos. millon alkaa ensioireet? millaisia oireita ollut muilla?

ja ai niin, jonkun laskurin mukaan ois la 29.8. jos nyt tärppää :)

364/433 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosalieaful: tervetuloa mukaan :)

Yk: monesko yrityskuukausi on menossa

kp: tarkoittaa kiertopäivää, eli esim. kp 20/24 tarkoittaa että on menossa 20. päivä meneillään olevassa kierrossa. Normaali kierron pituus 24päivää.

Saakohan tästä nyt mitään tolkkua...

noi sun oireet voi olla raskausoireita tai sitten jotain muuta :) tosi vaikea varmasti sanoa, toivotaan kuitenkin parasta. Mulla tuli hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen mitä kummallisempia oireita, joita kuvittelin raskausesta johtuviksi, vaan eipä ollutkaan. oma hormoonitoiminta vaan oli jokseenkin sekaisin :) nyt alkaa helpottaa! sitä tärppiä siiis osotellessa!

365/433 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä hullu täällä tuhlaan huvikseni ovistikkuja ja katotaan saadaanko siihen viivaa vielläkin..missähän vaiheessa kierron loppua siihen mahdollisesti tulis selvä tumma testi viiva, jos ois tärpänny? vaikken siihen tärppiin usko..kunhan pissin ajan kuluksi :D

366/433 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis elokuisista tulee jotenkin ihan käsittämätön määrä plussia?!?! MAHTAVAA!!!

Kiva kun kannustatte, mutta tästä kierrosta ei oikein voi tulla minulle plussaa, kun ei oikeastaan edes yritetty tehdä mitään sen eteen... nyt sekin vähän harmittaa=( Olisihan sitä voinut jonkin talletuksen jättää ;)

Eilen jo luulin, että se tuhruttaminen alkaa kun veskissä käydessä paperi mielestäni hieman punersi, muttei ainakaan housuihin asti mitään päätynyt. Siitä nyt sopii ainakin iloita.

Kaikki menkkajomotukset tosiaan ovat tipotiessään, kuten jo eilenkin taisin mainita. Toisaalta en ole kovin ihmeissäni mistään tuntemuksista, koska olivat tosiaan vasta ekat menkat synnytyksen jälkeen. Kestänee jonkin aikaa kun kroppa toimii entiseen malliinsa.

Itse en muista olenko koskaan ollut kiukkuinen kun olen raskautunut, mutta ennen menkkoja olen tosi usein äreänä. Onneksi ei ole tuota yhtä kertaa enempää mennyt ihan totaalisesti hermot... se oli jo ihan älytöntä meuhkaamista.

Ajattelin tänään tehdä piparkakkutalon. Saas nähdä miten se onnistuu tuo pikkuapurin kanssa ;D

Tellu 24/28-30 (taitaa olla joulun värit pikkareissakin pyhinä)

Vierailija
367/433 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Hilma3 ja Toivo elää! :)

Usein ehtii kyllä lukea, mut kirjottaminen onkin sitten melkohaastavaa tuon reilu 9kk:n kanssa kun joka paikaan kiivetään ja kaikkea pitää kokeilla! :)

Kp 23/27 ja VÄSYTTÄÄ! Onneks mies on tällä viikolla järjestänyt työnsä niin että on aamupäivät kotona ja tekee iltamyöhään sitten firmalla töitä. Äiti on saanut viettää aamupäivät sängyssä peitonalla. Voiskohan tää jo merkitä jotain, ehkä se on kuitenkin vaan viimeviikkosista valvomista johtuvaa väsymystä..

Jotenkin sitä on sitten ollu tosi saamaton muutenkin tän viikkoa kun on ensin jokapäivä nukkunut puoleenpäivään..mutta jospa se tästä. Käytiinhän me kuitenkin muskarin joulujuhlassa, että eikös se ole jo valoa tunnelinpäässä! :)

Mukavaa viikonloppua kaikille! Kovasti tarrasukkia niille plussanneille ja meille muille plussatuulia jotta mahdollisimman moni vielä pääsisi tästä kierrosta pikkuista kasvattelemaan!

AamunAurinko kp 23/27

Vierailija
368/433 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilma: joo niin olikin. Anteeksi turhaan kyselyni. Kännykällä on välillä vaikea selailla täällä ja ei vaikeeta kanssa kommentoida. Niin harvoin nykysin vaan koneella ehtii olemaan.

Toivo elää: Onnittelut plussasta! :) Hieno plussajuna on kyllä täällä!!

AamunAurinko: Toivotaan, että tuo väsymys lupaa hyvää ;) Ja kohtahan pääset jo testaamaankin.

ON: Luulen, että tänään on dpo8. Viivat ei o-testissä ollu ihan tasavahvoja missään vaihteessa, mutta hyvin lähellä olevan tulkitsen ovisplussaksi.

Itkin viimeyönä itseni uneen, kun oli jotekin tosi surullinen olo. Mies onneksi yritti lohduttaa. Tää vuosi pitäis jotenki jaksaa loppuun asti..

Fyysisiä oireita on ollut päänsärky ja rinnoissa kevyttä turvotusta(?)

Vierailija
369/433 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa pitkästä pitkästä aikaa. Täällä otettu ihan iisisti nyt hetken aikaa…. Siis palstailun suhteen. Muuten sitten ”muutoksia” sillai et tutkitaan nyt molempia enempi, mua ja miestä. Toistaiseks ei oo mitään löytynyt kummastakaan, mut tätä mun toisaalla keväällä aloitettua lääkitystä on muutettu vähän (keväällä siis jäi kokonaan menkat väliin). Uus lääkäri on oikein mukava ja tuntuu tosi pätevältä :). Ens viikolla sitten jänskättää, pääsiskö mukaan elokuisten hurjaan plussajonoon! Toiveet tästä vaihtelee niin päivittäin että… Välillä jaksaa olla positiivinen et nyt se plussa tulee, välillä taas ei uskoa ole ollenkaan.

Onnittelut vielä plussanneille!

Vierailija
370/433 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wagner3: Mäkin harkitsin sitä vr-ultraa mut en taida raaskia.Ja kyllähän tää jouluaika menee nopeaa,yks hujahdus vaan niin ollaan jo tammikuussa ja sitä ei enää kauaa np-ultraankaan:)

Neea*: Pahoittelut tädin tulosta, höh! Mutta paljon tsemppiä uuteen kiertoon! :)

mago: Kiitti vinkistä, täytyypä kokeilla niitä pahoinvointirannekkeita jos nämä olot tästä kovin yltyy:) Nyt on kuitenkin ihan sidettävän rajoissa.Kovasti plussatuulia sinne,ei oo enää pitkästi päiviä jäljellä että pääsisit testaamaan ja toivottavasti ne menkat pysyiskin jomotteluista huolimatta poissa!

rosalieaful: Tervetuloa,laitan listalle! Eli jos sulla on 22.11 alkanu menkat niin nyt ois kp 23 jos oikein osasin laskeskella.Mä pääsin aika pitkälle ennen kuin ensioireet alkoi,mut ennen plussaa ainoa mitä oli niin heti oviksen jälkeen tissien arkuutta muutama päivä mitä mulla ei normaalisti oo.Niin ja sit oli joka kierrossa tuttuja menkkajomotteluja,jotka yleensä enteilee vuodon alkamista mut nyt kyse oli jostain muusta kerta sit plussasin:) Plussatuulia sinnekin,tsemppiä!

haaveissa neljäs: Mäkin huvikseni testasin nyt plussauksen jälkeen kerran ovistikullakin,kp 34 tai jotain.Tulos oli "ei ihan ovisplussa" mutta ei pelkkä haamukaan,vähän tummempi kuitenkin kun päivää ennen ovisplussaa tehty testi.En sit tiedä olisko se normaalistikin näyttänyt noin, vaikka en raskaana olisikaan mut kunhan testailin:)

Tellu: On varmasti hankala tulkita omia tuntemuksia kun yhdet menkat ehtiny olla synnytyksen jälkeen..Vai piparkakkutalon tekoa siellä tiedossa, kuulostaa kivalta! :) Mä en ole edes leiponut vielä kertaakaan pipareita, kerran tein pellillisen luumutorttuja.

AamunAurinko: Täällä peukut pystyssä että tuo väsymys johtuis alkaneesta raskaudesta ;) Mullakin on ollut kumman saamaton olo välillä, aamut on vaikeita mut onneks täälläkin mies aamupäivät kotosalla :)

Taikku: Toivottavasti sulla on jo parempi fiilis kuin viime yönä :/ Eihän tätä vuotta onneksi ole paljoa jäljellä,kohta uusi vuosi uudet kujeet :)

Auringonkukkanen: Hyvä että siellä on asiat lähtenyt rullaamaan,uusi lääkäri ja sehän on positiivista ettei mitään estettä vauvansaannille ole löytynyt:) Plussatuulia sinnekin!!

Ei ole enää pitkästi kun täällä viimeiset plussat plussataan,toivottavasti mahdollisimman moni vielä tulis jonon jatkoksi! Nyt ei jaksa omanapailla,taidan painua esikoisen kanssa pihalle telmimään kun mukavasti taas olis lumitöitä odottamassa :)

Vierailija
371/433 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeee! Tänne on tullut lisää plussanneita! Hah, jos me edustetaan jotain otosta tällä hetkellä kaikista raskaana olevista naisista niin me todella tukitaan sairaalat elokuussa. Mun tuttu yritettiin ohjata pääkaupunkiseudulta Lohjalle asti synnyttämään, koska Helsinkiin tai Espooseen ei mahtunut (en tiedä yrittävätkö Vantaata, kun taisivat sitten vängällä päästä Jorviin tms.).

Harmistukset kuukautiset saaneille. Tänne saa avautua, koska we know how you feel :/ Pää pystyyn ja kohti uutta kuukautta. Syyskuuhan on ihan mahtava kuu syntyä, kröhöm ;D

Mulla ei ole vielä pahoinvointia, mutta välillä jotain vihlontaa alavatsalla ja jär-kyt-tä-vän kipeät nännit. Muuten en oikein meinaa edes muistaa koko asia (tai siis totta kai muista mutta en joka sekunti, joka toinen vaan ;).

Iloista viikonloppua kaikille. Mulla on hieman ahdistus, koska en ole yhtään ainutta lahjaa hankkinut. Ne pitäis ensin vielä keksiä…apua… :)

Loiste

Vierailija
372/433 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaa olen lueskellut pinoa, mutten ole tullut kirjoitelleeksi, yllättävän raskaasti olen ottanut joka kuukautisen pettymyksen. Tänään kp 32 ja just testattu nega, edellisistä lapsista näkynyt aikaisin, joten tiedän kyllä tädin kurvaavan kapsäkkiensä kanssa kylään. Kylläpä onkin vastenmielinen vieras. :( Ehdin jo tekemään pahimman virheen, annoin toivon herää ja mielikuvituksen laukata, kuinka saisin kertoa plussauutisesta ja tuntea taas pienen ihmisen elämänalun sisälläni... :( Nyt täytyy kerätä itsensä ja nauttia siitä mitä on. Ja kiitollisuuden aihetta kyllä on!

373/433 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskurin mukaan ois 4+3, jos edellisistä menkoista sen laskee, mut ovis oli vasta kp 20..eipä sillä kait oo niin paljon merkitystä kun heittää parilla päivällä..

Vierailija
374/433 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naminami: kierron pituus 28 mahdollisesti? ei oikein tasaantunut vielä pillereiden syönnin jälkeen. Mulla oli kans tissit tosi arat oviksen jälkeen. Ei enää montaa päivää että saa testailla. ton testin pitäs kyl olla aika varma jopa 4 pvä ennen menkkojen oletettua alkamispäivää. en viiti kuitenkaan olla malttamaton ja turhaan niitä käyttää.

Näin pidemmälle ajateltuna oon miettiny että kuinkakohan paljon aiemmin saa alottaa äitiysloman ku teen pääasiassa viikonlopputöitä pubissa. koulusta valmistun maalis-huhtikuun vaihteessa. Kun eihän toi yötyö ja kännisten möykkä välttämättä sovi odottavalle äidille...

Onnea plussanneille ja plussatuulia odotteleville peukut pystyssä!

Vierailija
375/433 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täti tuli jo viime viikonloppuna..

Hirmuisat onnittelut kaikille plussanneille!!!

376/433 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta, lunta ja lunta! Eikö tuo lumisade jo riittäisi?!

Me myöhästyttiin tänään meidän 7-vuotiaan harkoista aamulla, kun nukutti niin ihanasti. Vähän poikaa harmitti, mutta miksi pitää alkaa jo ysiltä sunnuntaiaamuna treenit?!?

Kierto alkaa olla loppusuoralla, ainakin toivon niin. En mitään muuta toivo, kuin että kierto ei ainakaan hirmuisen pitkäksi venähtäisi. Olisi niin kiva päästä seuraavassa kierrossa yrittämään oikeasti=)

Nyt pitäisi alkaa suunnittelemaan jotakin ruokaa tälle päivälle...

Tellu 26/28-30

377/433 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Olen käynyt päivittäin lukemassa viestit, mutta kirjoittaminen jäänyt, onnea plussanneille, hirmuisesti teitä jo!

ON: Täällä ei mitään erikoista, rinnat turvoksissa ja kipeät, olleet oviksesta asti. Mutta mulla on kyllä aina ennen menkkoja :) Ainut mikä eroaa muista kierroista on että vihlaisut joita on normaalisti ollut oviksen ja menkkojen välissä lähes päivittäin, on poissa! Kummallista.

Tänään siis kp20 tai 21, menkkojen pitäisi alkaa aikaisintaan pe ja viimeistään joulupäivänä.

Vierailija
378/433 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arrrggghh kuinka paljon tuota lunta sataa!

Tellu: Ysin aikaan sunnuntaina treeneihin :o Huh! Silloinhan pitää levätä ja nukkua pitkään.

Pohojalaanen: Harmi putoamisesta. Tsemppiä kuitenkin seuraavaan kiertoon :)

Aurinkoinen: Täällä kanssa viimestään jouluna oottelen tätiä paikalle. Aattelin kuitenkin perjantaina tai lauantaina testata ennen joulun viettoon lähtemistä.

ON: Menkkamaisia tuntemuksia aika-ajoin ja päänsärkyä.. Pari finniä on kans ilmestyny. Usko plussaan on aika olematon vaikka mies olikin nähnyt unta viime yönä, että synnytin pojan.

Taikku kp28

Vierailija
379/433 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menkkaoireita on ollut jo useampana päivänä. Yleensä ei ole ollut kuin hieman ennen menkkojen alkua ja nyt tosiaan jo keskiviikosta tai torstaista. Ovikseen mukaan laskettuna huomenna pitäs alkaa, jos on alkaakseen. Aina pitää yrittää olla toiveikas :)Edelleen ihmettelen myös missä turvotus viipyy. Itkukiukutkin otin jo eilen miehelle ja hän luulikin jotta menkat jo alkaneet. Mutta kait huomiseen jaksaa odotella.

Muuten alkaa porukka väheneen ja keskustelu hiljeneen täällä elokuisissa, toivottavasti syyskuisiin ei moni seuraa.

Aliina kp 31/30-33, yk 12

380/433 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä pientä vatsan nippailua ollut..rintoja kummallisesti " särkee ", ei painellessa vaan jatkuvasti vähän..en ennen oo huomannut ;) hölmö ku on, niin testasinpa hetki si pitkään rakossa olleesta pissasta ovistikulla ja himmee haamu siihen tuli :O apua! rt ei näyttänyt mitään, mut se ei liene ihme vielä..

haaveissa neljäs kp 25/28-30