? ELOKUISET 2013 ?
Kommentit (433)
Lapsukaiset... isot siis, lähetetty kouluun juhlimaan pikkujoulua ja me täällä pikkuisen kanssa häärätty aamutoimet. Olen yrittänyt alkaa nousta aamuisin hieman aikaisemmin ylös ja saada pienenkin hereille suht ajoissa kun olen itse lähdössä vuoden alusta töihin.
Hirvittää laittaa noin pieni tarhaan, mutta toisaalta itse haluan jo töihin. Näkee aikuisia ihmisiä ja saa PALKKAA!!!
Olen ollut isompien kanssa kauemmin kotona ja minulle kertyikin yhtäjaksoisesti 6 v. kotona oloa, kun tehtiin nuo kolme ekaa lasta niin pienellä välillä. Esikoinen ja toinen lapsi menivät hoitoon täytettyään kolme ja toiseksi nuorin aloitti hoidon ollessaan 1v ja 8 kk. Kävin tosin iltalukion tuolloin lasten ohella, mutta periaatteessa oli kotona, koska opiskelin etänä ja koulussa kävin vain harvakseltaan=)
Siksi olen ehkä saanut tarpeekseni silloin aikanaan kotona olosta. Tuomitsijoita on tuntunut riittävän silloin kun olin lasten kanssa pitkään kotona ja nyt kun aion laittaa lapsen 11-kuisena tarhaan... kummallista kun muita kiinnostaa toisten elämä niin paljon?!?
Noh nyt omaa napaa=) Nyt olen iloinen ainakin siitä, että kaikki tuhruttelut jäi pois. Ainoastaan yhtenä päivänä tuli ehkä pari tippaa verta joskus lähellä kierron puolta väliä. Nyt ei tarvitsisi enää kuin menkkojen alkaa välillä huominen ja keskiviikko, niin voisin sanoa kierron olevan normaali. Ja tietysti toivon, että alkaisi jo huomenna. Silloin ei turhat toiveet nostaisi päätään.
Aina sitä vaan ihmismieli toivoo jonkin ihmeen tapahtuneen, vaikka tästä kierrosta raskauden mahdollisuus on OLEMATON =( No, ensikierrossa käyn mieheni kimppuun aivan uudella innolla, jos vain töiden jälkeen puhtia riittää;)
Onnea kaikille plussanneille, ihanan jouluyllätyksen olette saaneet! :)
Onneksi täällä vaikuttaisi olevan vielä muutama kuumeilijakin jäljellä. Itsellä piinaviikko totisesti käynnissä; huomenna otan viimeisen terolutin ja sen jälkeen odotan mitä tapahtuu. Alavatsalla on tuntunut edellisistä kierroista poiketen outoa paineen tunnetta ja pistelyä. Mitään muita oireita ei ole ollut. Onkohan sitten hyvä vai huono... Onko muilla tuntunut painetta?
Millaisia oireita plussanneilla oli ennen plussaa? Oliko mitään negakierroista poikkeavaa? Oireethan on niin yksilöllisiä, mutta piinailija luonnollisesti haluaa löytää kaikki mahdolliset ja mahdottomat oireet plussan toivossa :)
Tellu 1980, ne pari tippaahan voi tarkoittaa kiinnittymistäkin. Miten kestät olla testaamatta? :) Itse olen niin kärsimätön, etten kyllä pystyisi. Tässäkin kierrossa ajattelin testata tänään illalla, vaikka päivät ovat vasta 23/28 :D
Tsemppiä lopuille piinailijoille ja tulkaahan kertomaan, miten kävi :)
Pempsu, yk 4 ja toiveet taas taivaissa!
muuten varmaan innoissani testailisikin, mutta kun tästä kierrosta ei ole oikeastaan edes teoreettista mahdollisuutta raskautua. Ei vaan puuhailtu otolliseen aikaan, eikä edes lähellä sitä=(
Kirjoittelinkin yhtenä päivänä, että se oviksen hyödyntämättä jättäminen harmittaa nyt vietävästi, vaikkei tällä projektilla pitänyt niin kova kiire edes olla ;) Vaan näyttääpä sitten kiire kuitenkin korvien välissä olevan!
Ja tsemppiä sinulle ja muillekin piinailijoille. Toivottavasti ei nähdä enää seuraavassa pinossa;)
Ja äsken muuten ruokaa tehdessä juili alaselkää hyvinkin tuttuun tapaan. Eli ehkäpä huomenna on joulun värit housuissa...
rosalieaful: Normaalistihan äitiysloma alkaa 30pv ennen laskettua aikaa, mut sitä saa myös varhennettua 50pv ennen laskettua aikaa (tällöin vanhempainrahakausi tosin lyhenee lopusta). Mut lääkärin lausunnolla tai muulla vastaavalla voi saada erityisäitiyslomaa (vai mikä se käsite olikaan) jos on jokin painava syy.
Taikku: Meilläkin ennen tätä raskautta mies näki unen jossa saatiin poika.Ja mä nyt tässä yks yö näin myös unen,jossa synnytin pojan (kerron siitä unesta lisää tuolla lopunpana).
Pempsu: Ennen plussaa mulla oli heti oviksen jälkeen pari päivää sitä kummaa tissivihlontaa joka sit katos ku pieru saharaan.Ja menkkojen oletettuna ajankohtana oli menkkajomotuksia, muita oireita ei tainnut ennen plussaa olla..
ON: Tääl aamut edelleen aika hankalia alkaneen pahoinvoinnin vuoks, mut sit helpottaa kun saa syötyä jotain.Toisaalta hyvä, että oireita on ilmentynyt jonkin verran lisää jotta epäuskoinen fiilis sais kyytiä:D Todemmaltahan tää tuntuu jo..Alamaha kipuilee välillä ja menee sellaiseks "ilmapalloks" mut sit taas välillä on ihan oma itsensä pyykkilauta.Pissalla saa juosta aika usein, kun melkein koko aika on sellainen paineen tunne tuolla alamahalla.
Niin ja sit siitä unesta, tosiaan.Lukekaa omalla vastuulla.Tuossa viime viikolla yks päivä näin unen jossa synnytys käynnistyikin yhtäkkiä eikä ehditty sairaalaan niin synnytin sit meidän vessaan miehen avustuksella pienen pienen pojan jolla oli hiuksetkin päässä,voi että se oli söpö:) Mut hyi että kun kylppärin lattia oli veressä ja siellä lojui istukka ja muita romppeita,yäkk:D Käärittiin vaavi pyyhkeisiin ja yritin imettää sitä siinä.Sit miehelle huusin hulluna et "soita ambulanssi,tää lapsi on keskonen nii se pitää saada äkkiä sairaalaan!" ja mies ei muka millään osannut painaa puhelimesta numeroita 112.Sit kun se vihdoin sai soitettuu nii siellä oli joku aivan idiootti ukko joka ei tajunnu mistää mitää,vitsaili vaa eikä ottanu mun miestä tosissaan ni mä sit nappasin sen puhelimen ja huusin et "jumalauta nyt ambulanssi tänne ja heti" ja tulihan se sit vihdoin..Mä vielä siinä unessa taivastelin niille ambulanssi kuskeille et mulla piti olla rv6 menossa mut ilmeisesti olinki pidemmällä jollain yli rv20 et mitenkäs täs on näin päässy käymään ettei tuota oo huomattu.Uni loppu sit siihen ku vauva vietiin hyvissä voimissa sairaalaan ja me jäätiin ihmettelee et miten tässä näin kävi kun tosiaan raskauden piti olla ihan alussa vasta..Hui kauhea oon miettinyt tuota unta et toivottavasti ei oo mikään enneuni, kummasti aloin nyt pelkäämään keskenmenoa tai ennenaikaista synnytystä.. :S Ei pitäis kattella tuollasia kauhujuttuja vaan hankala se on kesken unien kanavaa vaihtaa:D
Plussatuulia ja tsemppiä edelleen piinaileville uuteen alkaneeseen viikkoon!
naminami rv 6+3
mago: hö, epistä että sait menkat. Tsemppiä uuteen kiertoon!
haaveissä neljäs: kuulostaa jännitävältä! Milloin maltat testata?? Toivottavasti saat ihania uutisia!
Pemsu: mun oireet eivät eronneet mitenkään normaaleista kuukautisia edeltävistä oireista. Aika paljon kuitenkin kehittelin aikaisemmissa kierroissa kaikkia oireita. Esim. ihan selkeästi tunsin pahoinvointia hetkellisesti pari kuukautta sitten. Selkeä merkki siis ;) Ennen oikeaa plussaamista rinnat olivat samanlailla kipeät ja vatsaa nipisteli tai muljutti. Sen takia olinkin heittämässä kirvestä kaivoon ja joka vessakäynnin yhteydessä odotin punaista tahraa paperiin. Kierto on ollut sen verran epäsäännöllinen, vaikka viimeiset 3 kertaa säännölliset, että ihan normaalisti olisi voinut olla tosi pitkä kierto vaihteeksi. Ja nytkään ei oikein tunnu miltään, joten on vähän sellanen hassu olo ”ai olinko mä raskaana”.
naminami: ihana uni sinulla ja kaikkihan päättyi lopulta hyvin! Tuo on varmasti jokin ihan normaali pelko, joka on noussut alitajunnastasi uneen. Pääasia miten siinä hoidit tilanteen ja käskit ambulanssin paikalle vaikka tilanne oli kaoottinen.
ON: AR-ultrassa käyty ja oli ihana nähdä pienen pieni syke siellä ?. Viikot ovatkin 6+3 eli sama kuin naminamilla :) Nyt ainakin voin rauhallisin mielin olla kun tiedän, että tyyppi on oikeassa paikassa ja tällä hetkellä kaikki on normaalisti. Aika järkyn hintasta toi touhu, mutta omapa on mielenrauhani. Nyt tiedän, että silloin tällöin tuntuva vihlonta munasarjassa on sitä keltarauhassajuttua (tieteellinen termi;)
Iloista viikkoa kaikille ja paljon lisää plussia piinailijoille!!!
Loiste 6+3
Loiste: oi varmaan helpottavaa nähä pienen ihmisen alun sydämen syke.
ON: ei millään jaksais odottaa torstaihin saakka. Pitäsköhä olla hätänen.
Hilma3: me mennäänkin näköjään samoilla viikoilla tässä vaiheessa :-)
Pempsu: mun raskausoireita oli selvä lämmönnousu useammaksi päiväksi ja painontunne alavatsalla. Kovaa palelua oli myös.
Loiste: paljonko sun ultra maksoi? Olen menossa ultraan rv 7 paikkeilla. Hinnaksi jää 85€. Voin saada lisäksi lääkärin palkkiosta vielä pari kymppiä pois sairauskassan kautta. Haluan varmistua, että pikkuinen on oikeasti siellä missä kuuluukin.
Kukahan plussaa seuraavaksi?
Wagner3 rv 4+5
Minä heräsin jo seiskalta... tai oikeastaan jo ennen kuutta kun mies teki lähtöä. En saanut enää unta kun oli niin kamala pissahätä, mutten jaksanut nousta vessaan :D Tosi hyödyllistä maata sängyssä ja kirota täyttä rakkoa!
Naminamille ja muillekin unia näkeville: minä näin aikalailla vastaavanlaisen unen kuopusta odottaessa alkuraskaudessa. Luulen, että kaikki kummalliset ja hurjatkin unet ovat sitä alitajunnan tuotetta eikä suinkaan mitään pahaa enteilevää vaistoa=) Ole vain rauhassa ja nauti alkaneesta odotuksesta!
Minä odottelin jo eilen illalla tai ainakin yöllä menkkoja alkavaksi. Runttasin jo siteen pöksyihin saunan jälkeen illalla. Mielestäni vähän rusehtavaa vuotoa oli tullut jo illalla, mutta aamulla täti kuitenkin loisti vielä poissaolollaan, tai noh siteessä ehkä kaksi kahden millin ruskeaa täplää. No ehkä se täti tulee tänään tonttupuvussansa kylään... kerrankin toivottu vieras. Haluan niin jo seuraavaan kiertoon.
Apua, nut heräsi pieni mies. Heipat
Tellu 28/28-30
Heipat! Huomasin eilen, kun esikoisen kanssa oltiin lääkärissä, että mä änkytin ihan älyttömästi..onx tää raskausoire? :D ja mikä oudointa, mulla ei oo menkkoja edeltävien päivien kiukku/siivous " kohtauksia "..tiedä sitten johtuuko siitä, että oon kipeenä,mutta..jotenkin silti vaan koko ajan sellanen olo et täti tulee ke-to.. ihmettelen kyllä jos raskauduin,kun meni se ovis förbii..eli sit on saanu alkunsa 1.-2.12 :) oisko ne simpat voinu niin kauan elää, ku 6pvä sain ovistestii plussan?
Loiste: Ihania ultrakuulumisia siellä! Mä korjaan tuohon listaan nuo viikot,jep samoilla mennään:) Mä en enää ajattele tuota unta niin pahana, kun kaikkihan siinä loppupeleissä meni hyvin.Nyt mietin vaan et onkohan tuleva vauva poika kun tossa unessa se ainakin oli ja mies myös nähnyt unia pojasta.Eihän sillä mitään väliä ole että kumpi,mut kyllähän se jännittää kumpi sieltä tupsahtaa.Saapa nähdä onnistutaanko pitämään meiltä itseltäkin se salassa syntymään asti,mut ajateltiin kyllä olla kyselemättä sukupuolta ultraajalta kun sen aika on.
Tellu: Mulla alkoi tosi kummalliset,elävät unet jo ennen kuin tiesin että olen raskaana, ehkä se oli sit joku oire:D Kyllä mä jo onneks unohdin nuo höpinät enneunesta,turhaa itseäni sellaisilla ajatuksilla kiusaan että automaattisesti jotain pahaa tapahtuis jos näen tuollaisen unen.Enhän mä mikään meedio oo ja onhan tuossa unessa paljon positiivistakin kun mä ja vauva molemmat oltiin kaikesta huolimatta okei:)
haaveissa neljäs: Mä en tosta simppojen eliniän odotteesta tiedä tarkalleen, mut jostain oon lukenut et pari päivää säilyy hengis,jostain taas et jopa viikon.Ehkä jollain muulla ois tarkempaa faktatietoa?
Huomenna olis ensimäinen neuvola.. jes jes.. Tulee ehkä hieman todellisemmaksi tämä raskaus.
Kokoajan on olevinas kamala nälkä, inhottava oire sinäänsä kun samaan aikaan on etovaolo eikä tee mieli syödä mitään. Painokin on tippunut kilon verran alle viikossa.
Pelkkää omaanapaa vaan.
Minnimamma rv6+2
Huomenta!! Mä järkytyin aamulla! Syy siihen: olen RASKAANA!!!! 5+1!!!
Olin jo tavallaan aatellu etten jaksa joka kuukausi ressata ja taas pettyä. Että ei sitä vauvaa kuitenkaan tule ku on jo saatu odottaa kolmatta varmaan jo 1.5 vuotta. En oo enää ees sitäkään laskenu.
Viime keskiviikkona oli kierron 30 pv ja sillon alko oleen niukkaakin niukempaa vuotoa. Ei ees punasta vaan ruskeeta ja aattelin et ompa niukat et kyl se kohta kiihtyy. Ei kiihtyny! Eilen sit iski ku salama kirkkaalta taivaalta et voisko olla sittenkin! Aamulla tein testin ni eka yks viiva: "niinhän se piti ollakki" pesin hampaita ja vilkasin kohta: kaks viivaa! " ei hemmetti!! ei voi olla totta!" Siinä ne oli! Soitin miehelle kerroin ja itkin (onnesta). On tää aika jännä fiilis :)
En siis tässä kuussa oo lukenu teijän viestejä ollenkaan mutta plussanneiden ketju oli hyvän mittanen. Onneksi olkoon jokaiselle!!!
Eli jos elämä ei olisi muutenkin joskus aika syvältä ja täti tulee kun ei tahdo..no nyt tässä kuussa tiesin että ei tarttunut mitään mukaan, niin kappas..tätikin antoi odottaa itseään huikeat 9 ylimääräistä päivää..no tänään siis hanat auki ja sattuu vatsaan..eli matkataan seuraavan kuuhun..ja paljon paljon hali onnea kaikille plussanneille ja meille muille, nähdään ensi kuussa :)
Heräsin TAAS kun mieheni alkoi aamupuuhiinsa, enkä saanut unta kun oli niin hirveä pissahätä. En vaan taaskaan jaksanut nousta vessaan, joten n. tunnin kärvistelin peiton alla kunnes puoliseiskan jälkeen annoin periksi... järkevää XD
Ja ei punerra vieläkään. PLÄÄH! Eilen taas tuli ihan selkeästi rusehtavaa paperiin, ja ajattelin taas, että kyllä ne sieltä yöllä alkaa, mutta ei vieläkään. Noh, en masennu... vielähän kierto menee ihan normaaleissa rajoissa. Huomenna saisi kyllä tulla täti jouluvieraaksi, sitten en sitä ensivuoden puolella heti tahdokaan tavata! Olisin tästä verettömyydestä suorastaan haltioissani, jos olisi edes pieni mahdollisuus raskauteen, mutta nyt tämä kyllä jurppii!!!
Onnea taasen plussanneille. Nyt alkaa koululaiset heräillä, taidan mennä patistamaan niitä aamupuuhiin ja sitten rupean itse suunnittelemaan päivän ohjelmaa!
Tellu 29/28-30
Tänään nyt sit kierron 28/28-30 päivä..vielä ei tädistä merkkiä,mutta ovistikkuun tummempaa viivaa, kuin oviksen ohi mentyä :)mutta ei lähellekään yhtä tumma kuin kontrolliviiva..tiedä sitten mitä meinaa.. oireita ei menkoista ole..yleensä alkaa ke tuhrulla ja to hanat auki :) jänskättää!!!
Wagner3: Olin varannut ajan pelkkään ultraan, ainakin käsittääkseni, mutta lääkäri tekikin jonkin (minuutin) kestäneen sisätutkimuksen samalla. Sen takia hinta pomppasi 200 euroon. Kuvittelin, että ultra olisi maksanut noin satasen. Ultran osuus taisi olla joku 97 euroa. Oma moka, kun en tarkistanut hintaa varatessa aikaa. Muutaman kympin siitä kai saa kelasta takaisin. Ja pääasia on, että myös sisätutkimuksessa ja ulkosynnyttimissä on kaikki normaalia.
naminami: me kyllä selvitetään tän ensimmäisen sukupuoli, vaikka jouduttaisiin varaamaan jokin erikoisultra. Varsinkin mies haluaa tietää asian etukäteen.
tuulikello: isot onnittelut plussasta! Ihanaa! Se pääsi kuitenkin yllättämään, kun olit jo vähän luopunut toivosta ;)
Minnihiirelle tsemppiä ensi kiertoon ja pidetään Tellu1980:lle sormia ristissä, että vuoto ei alkaisi toivotun raskauden takia!
Hups, nyt tuleekin vähän kiire!
Loiste
Yöllä alkoi pieni vuoto, kp 34 vaihtui kp 1. Koittakaas muut tsemppailla vielä muutama plussa tänne!
Aliina
Minnihiiri ja Aliina: pahoittelut tipahtamisesta, mutta tsemppiä syyskuisiin!
Tuulikello: Onneaa!!! Hieno yllätys - silloin se varmasti tuntuukin hienolta, kun tulee noin isosti yllättäen.
Haaveissa neljäs: toivottavasti tulisi plussa eikä täti :) Itse kokeilin ovistikuilla plussauksen jälkeen, että mitä tapahtuu. Noin viikko plussauksen jälkeen testi viiva tuli ihan heti ja paljon paljon tummempana ja paksumpana kuin kontrolliviiva. Ja se testi viiva tuli vielä ennen kontrolliviivaa. Kai se jotakin suuntaa antaa, mutta raskaustesti on kuitenkin se raskaustesti.
Minnimamma: sinulla on ollut jo ensimmäinen neuvolakäynti ja jollain toisellakin se oli ihan just. Kaipa tässä on alueellisia eroja sitten, koska soitin tänään aikaa ja sain sen vasta rv9. Minulla on myös paino pudonnut - 1,5-2kg 1,5 viikossa. Toisina päivinä ei maistu oikein ruoka ja jonakin päivänä tekee mieli syödä paremmin.
Wagner3 rv5+0
Täälläkin tuli täti käymään aamuyöstä :( Siirryn siis seuraavalle kuukaudelle..
täti kurvasi eilen kylään,taas vaihteeksi,täysin ajallaan. Noh,eipä ollut yllätys... Saa nähdä kauanko tässä vielä odotellaan.
mago kp2/28 yk8