? ELOKUISET 2013 ?
Kommentit (433)
Tellu-joo nyt mä sen sit hiffasin,kiitos kun
valaisit=D ehkäpä mä jatkos osaan(tai sit en) =)
Muuta...väsyttää ja pitäs harjotella autokoulun kirjallisiikin=( evvk!!!
Mulla on nyt inhottava fiilis. Yöllä heräsin melko koviin menkkakipuihin. Nytkin juilii jatkuvasti ja inhottava paineen tunne kävellessä. Tuntuu, että vatsa olisi täynnä verta tai nestettä. Masentaa jotenkin tämä jatkuva kipuilu (tätä on livempänä jatkunut jo useamman päivän) ja vuotojen epäsäännöllisyys.
Sorry tämä vuodatus=(
Tellu 22/28-30 tai jotain sinne päin
Onnea kaikille plussanneille!
Neea: Pahoittelut negasta. Tätiä ei kuitenkaan näy? Jospa se plussaksi muuttuu :)
Tellu: Voihan se paineen tunne olla jotain muutakin ;)
On: kp24 meneillään. Jouluna aattelin testin tehdä jos ei tätiä sitä ennen näy. Oireita ei oo ainakaan toistaseks muuta kuin monta päivää ollut paineen tunne ja hetkelliset kiukkukohtaukset :D Tai sit se on vaan normaalia, että hermo palaa toisinaan :D
Taikku
voi kunpa voisikin.
Tässä kierrossa vaan jäi tuo peitoissa pyöriminen melko vähälle...siis tarkalleen yhteen kertaan! Että nyt jos tärppäisi, niin voisi melkein sanoa, että "sikisi pyhästä hengestä..." :D
Enkä usko oikein muutenkaan, että tärppäisi ihan välittömästi... on noita muitakin jouduttu kuitenkin puolisen vuotta alustamaan;)
Tellu, joka on jo hieman paremmalla mielellä:)
Minnihiiri81: Missähän ne sun menkat viipyy jos et raskaana ole:/ Tuo niiden odottelu on varmasti inhottavaa,jos tietää ettei ole tärpännyt mutta uusi yrityskierto ei lähde käyntiin! Tsemppiä sinne! Munkin miehellä iski viime kierrossa oviksen aikoihin suorituspaineet,en mä tiennyt että se niin vakavasti tän touhun otti sittenkin vaikka puhui niin tjot-ajattelun puolesta..
mago: Lupaavia oireita sulla kyllä, mut niinhän se on että pessimisti ei pety:D Mäkään en millään uskonut että olisi tärpännyt,odottelin vaan kuukautisia ja kun niitä ei kuulunut sain plussan.Mullakin just nuo ilmavaivat on vaivannu ja oon varma että mulla ne ainakin raskauteen liittyy kun harvoin tulee tällai päästeltyy:D Mieskin kysyi et "vauvako siellä pieree",juu just se enkä minä:D
Neea*: Odottele vielä ja testaa uusiks jos menkkoja ei näy kun voihan se olla että olet liian aikaisin liikenteessä:) Pottukinhan sai myöhempään sen plussan vasta.Mulla dpo12 testi antoi jo haalean mutta selkeen plussan, mutta viiva ei heti ilmestynyt tikkuun vaan 5min sisällä.Tsemppiä sinnekin!
Tellu: Kuulostaa kyllä oudolta nuo välivuodot, eikö se tee hemoglobiinillekin hallaa jos vuotelee verta miten sattuu? Kannattaa kyllä lääkäristä kysellä apuja,eiköhän tuolle joku järkevä selitys löydy.Plussatuulia sinullekin,toivottavasti nuo paineen tunteet ym. olisivat merkkejä raskaudesta kun kyllähän se voi kerrastakin napsahtaa! :)
Wagner: Hui sielläkö jo paha olo alkoi:o Mä pääsin näinkin pitkälle ilman oireita, rv 5+5 ja nyt vasta on alkonut etomaan.Pitäis vaan koittaa syödä säännöllisesti vaikka mikään ei oikein maistu,jääkaappi haisee pahalle :s
AamunAurinko: Hei, tervetuloa! Vielä kerkeet mukaan, lisään sut listoille:) Meillä on näköjään aika samanikäiset esikoiset, mulla 02/2012 syntynyt esikoinen.Ihanan täsmällinen kierto sulla vaikka synnytyksestä ei ole vuottakaan, toivottavasti teilläkin pian tärppäisi! Mulla tärppäs yk2, mut olis saattanut mennä pitempääkin ellen olis kokeilumielessä ovistestejä tilannut,tein sellaisen havainnon niiden ansiosta et ekassa kierrossa ainakin ovis meni kipuilun vuoksi harakoille.Nyt osas eri tavalla suhtautua ku ties mistä ne munasarjojen ja alaselän jomottelut johtuu,ovulaatiohan se ne aiheutti ja tällä kertaa saatiin peittojakin heiluteltua juuri oikeaan aikaan:)
Taikku: Täällä kans kiukkukohtauksia, pakko myöntää että oon välillä aivan kauhea:D Tsemppii sinnekin, jospa ne hermot olis kireällä pikku masuasukin aiheuttamien hormoonien vuoksi:)
Joulu se vaan lähestyy, paketillinen plussatuulia kaikille täällä edelleen piinailijoille!:) Tää ketju kohta hiljenee,jotenkin surullista mut eihän tää elokuisten kuumeiluketju voi ikuisesti pystyssä pysyäkään kun plussanneet jatkavat odotusryhmään ja osa tippuu syyskuisiin.Pahoittelut niille joille niin käy mut tsemppiä uuteen yrityskiertoon ja toivottavasti syyskuisiinkin yhtä hieno plussajono tulis! Mä jatkan täällä listan päivittelyä niin kauan kunnes täällä porukka vähenee ja keskustelu hiljenee,sit mun työ on pulkassa :)
Ei se kuule mahdotonta ole tuo"sikisi pyhästä hengestä". meillä oli tälläinen kuukausi toukokuussa et kerran vaan ehdittiin/tohdittiin ottaa ja raskaus alkoi, meni tosin kesken...liian helpollahan oltais päästy.
on: tänään on ollu ellotusta(yrjötautia kylillä liikenteessä), kaikki haisee pahalle ja flunssa ollu seurana koko viikon..niin ja alavatsan repäisyy yskiessä tai aivastaessa..mutta kaikille näillehän löytyy muukin selitys kuin raskaus :)
näin tällä erää hilma kp 30 ja testin teen pe ellei täti tule ennen sitä. Niin ja dpo on tänään vasta 10..
Blaaah.. Täällä alko sitten tänään rintojen aristus eli viikon päästä alkaa kuukautiset :(
naminami,sanos muuta. Haha,vauvahan se siellä jo piereskelee;D Hyvä tekosyy nro1! Oliko sulla mitään alavatsakipuja ennen oletettuja kuukautisia??
AamunAurinko: Tervetuloa! Mukaanhan aina mahtuu;) Täällä on kyllä kiva tukiverkosto meillä kasassa (vaikka ei aina kerkeä palstailemaan :D)
ON: muutama päivä niin kuukautiset pitäis alkaa, milloinkohan sitä uskaltaa testata... Yks herkkä testi löytyy kaapista. Mulla oli vielä yks käyttämätön CB:n norm. testi kaapissa ja tein sen dpo9,eiköhän siihen taas haamujen haamu piirtynyt. Tämän se on tehnyt muuten sitten jo kolme kertaa,enkä ole raskaana ollut.. Pitihän kallis testi kuitenkin pois käyttää!!
Ilmavaivat vaan jatkuu,ihan kamalaa. :-D Ja alavatsassa nipistelee,nivusissakin välillä. Ainut outo asia on että rinnat ei ole yhtään kipeät vaikka normaalisti ois jo ollut,mutta kyllähän ne vielä kerkeää alkaa kipuilemaan. PMS-oireet kyllä niin vaihtelee joka kierrossa että eihän tässä tiiä mitä ajatella.
Odototellaanhan tässä nyt sitten kuukautisia...
//muokk.
pimpelipom, älähän nyt heitä vielä kirvestä kaivoon! Tuo voi olla myös alkava raskauden merkki!
Neea*,pahoittelut negasta. Tiedän tunteen kun sitä sortuu liian aikaisin testailemaan:/ Mutta varmasti voi olla myös liian aikaista testaillakin. Odottelehan pari päivää,niin sitten;)
Nii mut en kyll jaksa uskoa että olisi :/ Näin on ollut nyt n. puol vuotta et rinnat aristuu viikko ennen kuukautisten alkamista..
Blaah :(
Täällä edelleeen roikutaan mukana, tätiä ei ole vielä näkynyt. Mutta koko ajan on se tunne että nyt alkoi, olin jo aamulla tampaxi hyppysissä mutta eipä ole vielä alkanut. Katsoin kyllä kalenteria ja mulla on ollut ennen keväistä keskenmenoa monia yli 30 päivän kiertoja vaikka ovis on ollut ihan samoilla päivillä eli vielä ei ole kiirettä testata uudestaan (joo katotaan vaan, oon varmasti aamulla kädet täristen repimässä testipakettia auki ;)
AamunAurinko, tervetuloa mukaan!
Pidän peukkuja kaikille että ne itsekunkin omituiset oireet enteilis tulevaa plussaa.
Neea*
Joo, en sitten jaksanut kärvistellä vaan menin tekemään sen viimeisen kaapissa olleen testin ja negahan sieltä taas tuli. Teoriassahan toivoa on niin kauan kun tätiä ei näy mutta aika luovuttaneella mielialalla täällä ollaan. Mutta on vaan ajateltava että kaikki ajallaan, jos ei nyt niin sitten myöhemmin.
Neea*
ja niin eilen vielä sanoin et perjantaina vasta testaan..Ei malttanu olla testaamatta ja HAAMUJEN esiäiti ilmestyi aamulla testiin ja apteekin oma käytössä.
sekaisin fiiliksin hilma
Hilma: Great!! :) Toivottavasti viiva voimistuu! Oliko sulla epäilys plussasta? Oireita?
Neea: :( Mutta niinku sanoit, toivoa on vielä!
ON: Tämä aamu alkoi päänsäryllä. Toivottavasti menee pian ohi. Närästänyt on kanssa aika paljon, mutta siinä ei oo mulle kauheesti mitään uutta. Paineen tunne mahasta on hävinny..
Hienoa Hilma, sä niin oot seuraava! Muutenkin mulla on sellanen kutina, että tähän junaan tulee vielä useempi mukaan :)
Pitkänmatkalaisena kaikkia "normi"oireita on joka kuukausi, joten olen keskittynyt aivan uusiin itseäni viihdyttääkseni;) Muutama ilta sitten mies sanoi mulle että haisen makkaralle. Kaikenlaisesta ruokailusta oli tuntikausia ja makkaran syömisestä kuukausia... Joten olen varma, että tämä on huuliherpeksen lisäksi minun varhaisia raskausoireita, jollekulle muullehan mies oli sanonut jotta haiseepi vanhalle naiselle eikö vaan?! Lisäksi tässä kohtaa kiertoa pitäisi olla jo mahtavat turvotukset kehissä, lussut tissit vaan eikä mahaakaan turvota. Aijai, viimesiä päiviä viedään...
Aliina kp 28/30-33
Minä sain eilen ihan käsittämättömät hepulit lapsille ihan mitättömästä asiasta=( Tuli tosi paha mieli itselle kun huusin kuin palosireeni.
Taitaa olla menkat alkamassa... ehkä kierto on hieman normaalia lyhyempi. Sillä muistan joskus ennen edellistä raskautta saaneeni vähän samanlaisia rykäreitä muutamaa päivää ennen menkkoja. Ja eilenhän oli siis kp 22, jos lasketaan alkaneeksi siitä runsaammasta vuodosta. Toivon vain, että se viimeksi n. viikon kestänyt tuhrutteluvuoto jäisi tällä kertaa pois ja menkat alkaisi ihan kunnollisina sitten kun alkaa... toivossa on hyvä elää!
Menkkakivut ovat nyt kuitenkin hellittäneet, enkä oikeastaan huomaa mitään muitakaan menkkoihin liittyviä tuntemuksia, joten sitä vasten peilaten kierto taas ei vaikuttaisi jäävän lyhyemmäksi kuin tuo 28-30. No, saas nähdä milloin punaiset päivät koittavat...
Nyt menen hieman siivoilemaan kun pikkumies nukkuu=)
Talvista päivää kaikille toivottelee Tellu kp 23/28-30
kp.30 siis plussattu ja nyt rv 4+3 ja la. olisi 20.8
Kierto tosin epäsäännöllinen 25-35, niin voi olla, että la. muuttuu. Toivottavasti pysyy matkassa tämä, km. kesällä.
Kiitos onnitteluista!
taikku: jos vaan viittiit niin eilen kävin kirjoittelemassa ja sinne listasin niitä oireita, näkyy edellisellä sivulla :)
toivo elää: täällä kans toivotaan et pysyy matkassa kun heinäkuun km taustalla kummittelemassa..
ollaan miehen kanssa vähän varuillaan ja aamuinen viiva ei saanut kummassakaan minkäänlaista reaktiota aikaan, ehkä sitten varmoilla viikoilla ja KUN tietää että masussa on elämää..
Ensinnäkin hilmalle onnittelut plussasta,toivottavasti viiva vahvistuu! :) Ei mekään oikein osattu ottaa tosissaan sitä ekaa positiivista testiä, eikä jotenkin vieläkään vain tajua tätä:)
mago: Oli mulla ennen oletettuja menkkoja sellaisia menkkajomotteluja ja tunne siitä että kyllä se täti vielä tulee.Siks en aikaillutkaan testauksen kans ku luotin et eiköhän vimeistään kp32 ala tihuttaa.Mä en ole koskaan testaillut noilla CB:n normi testeillä, luulis kai että se olis luotettava merkki mut näköjään ei:o
Neea*: Harmi kun oli nega, mut eihän sitä koskaan tiedä;) Jos menkkoja ei ala kuulumaan nii ei muuta ku uutta testiä! :)
aliiina: Sielläkin on jännät paikat, toivottavasti oireet ois osviittaa siitä toivotusta! :)
Tellu: Sullakin kierron loppu lähestyy,tsemppiä! Toivottavasti jäis tosiaan tuhruttelut pois, se on tympeetä kun ei oikein tiedä minkä laskis sit kp1 kun hanat ei aukee kunnol:/ Tietenki toivon sulle enemmän plussaa kuin tätin visiittiä! :)
toivo elää: Onnea sinullekin plussasta,paljon jarrusukkia jotta matkustaja pysyisi kyydissä loppuun saakka!
ON: Tääl on pikku etomiset alkanu tänään, aamulla hankala päästä sängystä ylös ku ällöttää ja jääkaappi haisee aivan hirveeltä vaikka ei siellä mitään pilaantunutta oo:D Ihan kiva et näitä oireita kuitenkin alkaa ilmaantua,siks on ollutkin niin epäuskoinen fiilis kun ei oo kauheena ollut mitään raskaustuntemuksia.Ilmavaivat onneks rauhoittu jo:D
LISÄYS: Tellu lisäsin sut tuolta mukana myös-läjästä ihan kp-listalle kun hoksasin et ihan tarkan kp:n olit laittanut viestisi perään.
Hilma mitä mä laitan sulle rv:ksi? Ei nyt yhtään aivot toimi, en saa laskettua sun tarkkoja viikkoja:D
Plussia taas lisää, hienoa!
Meillä on jo mukava pino plussanneita ja vielä mahtuu monta mukaan.
Varasin tänään varhaisraskauden uä-tutkimukseen ajan. Täytyy varmistaa, että kaikki kunnossa ennen neuvolkäyntiä. Eilen tein vielä testin, kun oli kierron viimeinen päivä ja kyllä se plussan antoi. Varmistelin asiaa, kun eka testi kuitenkin 3 pvää ennen kierron loppua. Tuo uä on siinä rv7 aikaan, joten pitäisi näkyä jo jotakin. Pitkä odotus on vielä kuitenkin edessä. Tarrasukkia toivon niin itselle kuin muillekin plussanneille.
Wagner rv4+1
Oon kyllä käyny täällä teidän viestejä jo pitkään lukemassa, mutta jotenki on vaan ollu aina niin kiire että ei oo muka ehtiny ite kirjottelemaan. Ja sittenkun on aikaa niin en pääse kirjautumaan sisään ja piti tehdä uusi profiilikin. :)
Mutta vähän taustaa; Perheeseemme kuuluu mieheni lisäksi, 03/2012 syntynyt esikoispoika ja nyt siis kovasti toivomme perheeseemme jatkoa pikkukakkosen merkeissä! :)
Edellisen synntyksen jälkeen, täysimetyksestä huolimatta, kehoni hormoonitoiminta on mitä ilmeisimmin palautunut ja mahdollisuuden uudelle raskaudelle olisi..
Ns. yrityskertoja on nyt kertynyt 6, tosin yrittäminen ei ole ollut niiin aktiivista ensimmäisistä kierroista kun olisi voinut. Hommaankun lähdettiin sillä kuuluisalla "tuleejostulee" -meiningillä.. Miehen osalta homma meneekin ehkä niin mutta omalta kohdalta on tainnu lähtee lapasesta jo aikaa sitten.."mullekaikkiheti" -ajatus on vallannut pään ja tätin vierailu on iso PETTYMYS!
Nyt olis menossa kp 20, kierron pituus on ollu nyt vakio ja sen 27pv, melkein kellolleen!
Mahdollisuuksia olis, peitto on heilunu, niin "oikeina" ja "väärinäkin" päivinä! Mahdollisia "oireitakin" on ehkä ilmaantunut tai sitten mulla on todella hyvä mielikuvitus..
Jos joku päivittää listaa niin mut vois lisätä:
AamunAurinko: kp 20/27, toinen ja yk6
Ja anteeksi vielä tämä omanapaisuus mutta nyt täytyy lähteä kaivamaan tuo päikyiltä herännyt pieni miehenalku vaunuista! :)