? ELOKUISET 2013 ?
Kommentit (433)
Olenkin käynyt päivittäin kurkkimassa onko elokuisille jo pistetty omaa keskustelua pystyyn :)
Itse aloitin tuon Heips! -keskustelun johon sainkin yllätyksekseni monta ihanaa kanssasisarta jakamaan aktiivisesti ajatuksiaan :) Saatiin sinne kiva pieni porukka, mutta tähän hommaan kunnolla hurahtaneena, ottaisin mielelläni osaa myös tähän.
Vähän informazuunia; minä 20v, poikaystävä 23v, esikoista yrittämässä. Kolme vuotta seurustelua takana, kaksi vuotta yhdessä asumista. Lähdettiin tjottailumeiningillä liikenteeseen, mutta kyllä tässä ollaan molemmat niin innoissamme, että oviksia ja oireita bongaillaan kilpaa :) Oviksia ei olla tikutettu, eikä aijotakkaan, mutta testailtu on tuon viime kierron takia ihan hävettävän paljon..
Elokuussa jätettiin pillerit pois joidenka jälkeen menkkoja kuului vasta kun kp oli yltänyt jo 67:ään :D Olisi varmaan venynyt kierto vieläkin pidemmäksi, ilman Teroluteja joita gyne määräsi mulle.
Ehkäpä tämä pläjäys riittänee, heh..
Terkuin Nonom kp 11/28 (67 :D) yk 2
Minut saa laittaa listalle, vaikka en ehdi ihan päivittäin täällä pyörimään. On kyllä ihanaa, että voi kuitenkin tulla tänne jännittelemään, koska tuo mies ei jaksa spekulointia ja jauhamista :) Ihanaa, kunt toinen voi olla niin rennosti ja sanoa "no, älä ajattele asiaa koko ajan". Joo, tosi helppoa!
Oviksen pitäisi olla tuossa kuun puolivälissä, joten pitänee alkaa testaamaan sitä pikku hiljaa. Minähän en ollenkaan pysty sellaiseen mitä-jos-ehkä-osuisi-kohdilleen, vaan tukitoimia ihan selkeästi tarvitaan, kun ei ole vielä natsannut.
Loiste kp 9/31-41, yk 5
Hei vaan syli,nonom ja loiste! Mä laittelen tota listaa täs piakkoin pystyyn, kunhan porukkaa ilmaantuis viel.
Täällä mä ja mies molemmat 20v.Noin 2v seurusteluu takana,1.5v asuttu kimpassa.Ja esikoinen löytyy jo tuolta pinniksestä tuhisemasta,ikää huimat 8-9kk et suhteellisen nopeaa meidän suhde edenny tähän pisteeseen:) Mies alkoi toista vauvaa kuumeilemaan jo moooonta kuukautta sitten, hyvä kun kerkesin esikoisen pullauttaa ulos niin jo oli haave toisesta muksusta kytemässä:D Mäkin oon sit vähitellen lämmennyt tälle vauvahommalle, lokakuussa jo päätinkin et nyt ois toiselle jo lupa tulla jos on tullakseen.Ja tosiaan, tällä tjot-ajattelulla mekin lährettiin liikkeelle, sitä mieltä mieskin oli et heilutellaan vaan peittoja ilman ehkäisyä miettimättä sen kummempia ja katsellaan sit jos menkat myöhästyy et onko tärpänny.Mut eihän täs kumpikaan ole sit pystyny ihan niin rennosti tätä vauvanteko touhuu ottamaan :D Nyt siis yk2 ja tilasinpa ovistestejä tähän kiertoon.Mä en ois ikinä uskonut itsestäni että mä tuun sellaisia käyttämään mut me nyt päätettiin ihan uteliaisuutta kokeilla niitä, saa nähdä onko jotain hyötyä.Mä kun välillä oon ollut tuntevani oviksen, mut joinain kuukausina ei ole merkkiäkään siitä.Katsotaan nyt tässä kierrossa kuin hyvin tää mamma luulee kroppansa tuntevansa ;)
Heippa! Voisinpa liittyä tännekin kun tuo la vaihtelee 31.7-2.8 riippuen minkä mittainen kierto tulee. Nyt menossa 11/28-30 :)
...tuossa nyt tuota listan tynkää, eiköhän meitä enemmänkin tänne tupsahtele mut tällainen poppoo siis toistaiseksi. Hihkaiskaa aina jos on kiertopäivät sekaisin, mä yritän kyl pysyy kartalla mut joskus voi joku moga sattuu listaa päivitellessä.
Ja mitenkäs syli, tahdotko tarkan kiertopäivän mukaan listalle vai lisäänkö sut vaan tuonne perään jotenkin vai,mitäs tehdään? :)
Haaveissa neljäs, hei vain sullekin:) Muistan sut tuolta heinäkuisten ketjusta, mä vaan olin vähemmän aktiivinen silloin.Mut nyt siihen tulee muutos!
Loiste: totta tosiaan on hyvä kun täällä saa vertaistukee ja saa vuodattaa tuntemuksiaan.Tällaisista vauvan yritys hommista kun ei mielellään hiisku läheisille,mulle ainakin tulis kauheet paineet jos joku tietäis et yritetään vauvaa ja kyttäis koko ajan et millos se meikäläinen pamahtaa paksuks...Mut jonnekihan se on pakko avautua tai tulee hulluks:D Joo ei todellakaan oo helppo olla ajattelematta asiaa,sitä se mieskin jankkas viime kierron ja oli muka niin tjot-meiningillä mut silti musta tuntu et hän on kyllä yhtä lujaa hurahtanut tähän touhuun niinkuin mäkin.Oli meinaan aika alakuloinen kun menkat alkoikin, sitä ennen jokaiseen mun pikku vaivaan todennut et "joo taidatsä kulta raskaana olla".No enpä ollut:/
Mä en ihan tohon ekaan yrityskiertoon viitsinyt niitä ovistestejä tilata, oikeestaan ajattelin et vasta myöhemmin otettais ne käyttöön jos ei tärppää. Mut nyt tosiaan tuol kaapis ne oottaa ,ohjeen mukaan kp10 pitäis alkaa tikuttaan kun mulla vaihtelee kierto siinä 27-32 päivän välillä.Meillä kyl aika tiuhaan tulee touhuiltuu mut jotenki kaipaan tietynlaista varmuutta ja haluan katsoo et ovuloinko mä jos en tunne mitään siihen viittavia oireita.Mä tein viime kierrossa sen virheen et kerroin miehelle et nyt on sellainen olo et ovulaatio on käsillä.No sehän otti vähän paineita siitä petihommiin sit mut puhumalla selvittiin.Nyt taas kun ihan avoimesti ollaan puhuttu noista ovistikuista niin hän on ihan mukana ja halus kans ottaa ne avuks.Toivottavasti osaa sit olla ottamatta paineita jos ja kun ovistesti näyttää positiivista ja täytyis ryhtyy tositoimiin;)
ON: Täällä kuukautiset näyttää hiipuneen,jes! Ens lauantaina sit ovistikkuileen, saa nähdä osaanko mä käyttää niitä mut samahan tuo on kokeilla.Toivottavasti ei oo kovin hankalaa niiden viivojen tulkitseminen kun pitää vahdata viivan tummentumista.Laskurin mukaan ovis ois 11.-16.11 jos kierron pituus on n. 28 päivää.Katsotaan nyt saisko sen ovistesteillä bongattuu...Laskettu aika ois siinä 8.8 tienoilla jos sattuis tärppäämään nyt :)
Mitä netissä olevaa raskaus-tai ovislaskureita muuten te muut käytätte? Noissa näköjään saattaa päivät vähä heitellä.
Heippa kaikille,
ilmoittaudun mukaan kuumeilemaan. Yritys on vasta aloitettu eli jätettiin pillerit pois viime viikolla, menkat tuli heti ja nyt sitten kp 3 menossa. Ihan tjot-meininki ollaan otettu.
Meillä mieheni kanssa ikää 24v. Yksi lapsi (1,5v.) meillä jo on, joten kakkosta kuumeillaan. Esikoinen tärppäsi toisesta kierrosta ja samaa (eli nopeaa tärppiä) toivotaan nytkin, mutta saas nähdä.
Kivaa päästä keskustelemaan ja kuulemaan teidän juttujanne. Yritän olla aktiivinen kävijä.
Minäkin siirryn tuolta Heinäkuisten puolelta tänne. Meillä on nyt yk 3 ja kp 12/30 menossa. Kahdessa ensimmäisessä yk:ssa on tullut positiivinen testi, mutta jostain syystä aina n. viikko sen jälkeen on alkanut menkat :/ Saa nähdä miten tässä kierrossa käy...
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Olen kohta 26-vuotias kahden lapsen äiti ja haaveillaan kolmannesta mieheni kanssa. Oon ahkerasti kyllä lukenut vauvakuume palstoja mutten ole koskaan vielä kirjottanut. On kiva huomata että muutkin kuumeilevat yhtä innokkaasti kun minä. Meilä tosin mies ei kuumeile yhtä innokkaasti kun minä mutta on kyllä lämmennyt ajatukselle että kolmas saa tulla :D Oma kp on n. 16/30-34 tällä hetkellä, en ihan varmasti pysty sanoo, yhet jäi tossa välistäkin jostain oudosta syystä, tiedä häntä :D Ovulaatio meni meillä ohi tässä kierrossa, olin reissussa, josko sitä sitten seuraavasta kierrosta tärppäis ja jos tärppää niin laskettu aika menis ihan elokuun loppuun :D
Tervehdys Pempsu! En halua pelotella, mutta työni puolesta kehoitan sinua ottamaan yhteyttä neuvolaan.
Itselläni positiivinen tulos raskaustestissä kesällä ja silloin iloitsimme siitä, että tulin raskaaksi, vaikka emme silloin vilä yrittäneet. Olimme päivää aikaisemmin sopineet, että alamme yrittämään. Huomasin kuukautisten olevan myöhässä ja tein raskaustestin. Ja positiivinenhan se oli. Juhannus viikolla sain sitten keskenmenon ja nyt yritetään, että tärppäis uudelleen.
Testin ei koskaan pitäisi näyttää positiivista ellei odota. Sinun kannattaa käydä verikokeessa tarkistamassa taso. Joskus voi olla runsastakin vuotoa ja silti raskaus jatkua, joskus taas käy niin kuin minulle ja mieheleni.
Siis nyt on mennyt vähän laskupää sekaisin, mullahan olis siis mahdollisuus ehkä vielä tässä kierrossa :D Ovis onkin vasta tuloillaan jos omat laskut nyt oikessa on... Tosin mulla oli viikonloppuna ihan sellanen olo et olis ollut ovis... En oo ite koskaan käyttänyt niitä ovistikkuja kun oon tullut kahtena edellisenä kertana todella helposti raskaaksi, mutta asiathan voi muuttua... :D
Syli: kyllähän kyseessä voi olla ns. kemiallinen raskaus, jolloin kiinnittyminen ei ole onnistunut kunnolla. Testasin menkkojen jälkeenkin ja puhdas nega tuli :(
Ajattelin kyllä käydä lääkärissä, jos tämän kolmannen kierron kanssa käy samalla tavalla. Syyhän voi olla hyvinkin yksinkertainen, esim. liian ohut limakalvo.
Toivottavasti tärppää molemmilla (ja muillakin) tässä kierrossa! :)
Pempsu tarkoitatko tuulimunaa? Toivon, että molemmille tärppää tässä kuukassa.
En ole aiemmin uskaltautunut tänne kirjoittamaan, lähinnä hakenut tukea lukemalla muiden kuumeilijoiden kirjoituksia. Mutta siis nyt päätin rohkaistua! Haaveissa minun esikoinen ja miehelle toinen. Yhteistä taivalta taivalta takana reilut 5 vuotta ja ikää minä 31, mies 33. Tämä kaikki on niin uutta ja jännittävää, ettei meinaa nahoissaan pysyä!
Kp 7/29 yk 2
Mä jo menin mukaan tuohon kesä/syysvauva 2013 -porukkaan, mutta ei kai se haittaa jos monessa paikkaa on... =)
Lyhyesti: Minä 23v ja mies 22v, ensimmäistä yritellään. Reilu vuosi ilman ehkäsyä ja loppukesästä aktiivisempi yritys polkastu käyntiin (aiemmin siis ehkäistiin oikeastaan vain välttelemällä ovisajankohtaa).
yk 4, kp 6/30 (Kiertojen pituus 24-38 päivää, keskiarvo 30)
Pempsu: Kuulostaapa ikävältä tuo et jo kaks kertaa peräkkäin on testit näyttäny positiivista mut sitten alkaakin vuoto:/ Mut kovasti stemppiä nyt tähän kiertoon,plussatuulia niin sinulle kuin muillekin!
Rouva86: toivottavasti saaatte oviksen hyödynnettyä! ;)
Heinäkeiju: Mäkään en meinaa nahoissa pysyä, mustakin tää kaikki on niin uutta vaikka yks lapsi jo ennestään löytyykin:)
Rena: Meillä on kans ollut sun mainitsema oviksen välttely ehkäisykeinona kortsujen rinnalla esikoisen jälkeen, en halunnut mitään hormoonillista ehkäisyä sekoittamaan kroppaa kun aikeissa oli aika nopsaa tehdä toinen perään.Eri asia sit tärppääkö kui nopeaa, no siitä päättää luonto mut toivotaan parasta! :)
syli: mä nyt laitoin sut tuohon listan jatkeeks,kyselin tuolla aiemmin et miten tahdot sinut sinne lisättävän mut et vissiin huomannut:)
Summer88: Täällä kans yksi kakkosen kuumeilija! Meilläkin esikoinen tärppäsi heti kun oli mahdollista, siksi nytkin on jotenkin malttamaton jos joutuukin kauaa yrittää...Mut ainahan ei asiat mene niinkuin haluaa,eipä se lapsen saanti ihan itsestäänselvyys ole kun sen verran monimutkainen tapahtumaketju:) Meilläkin oli aluksi tjot-asenne mut jo ekan kierron aikana se vähän lipsui kun tää kuume on niin kauhea ettei millää malttaisi odottaa plussaamista! :D
Anteeksi en oo jostain syystä huomannu. Siis joo toi on ihan ok. Nyt kyllä esitän tyhmän kysymyksen mut mikä toi lyhenne kp on onko kuukutisten keskipituus? Jos niin on niin yk 5 nyt menossa Kierron pituus 28-30 ja kesto 3pv.
Kaikille uusille tervetuloa.
Joskus tuntuu et oon ihan pihalla väsymyksestä. Yritän töiden jälkeen lukea sosiaalityön perusteita, mut sitten joskus ajatus tökkii et vaik lukee niin ei rekisteröi.
Tehvehdys. Elokuussa viel toivo. meillä menossa nyt yk5.