Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoh hoijaa..Onks muut huomannut Gigantin myyjien myyntitekniikan??

Vierailija
05.11.2012 |

Nyt oli toinen kerta kun menin myymälään mainoslehden perusteella, viimeksi kun olin ostamassa telkkaria äidilleni hintaan 199e, niin myyjä haukkui tuotteen heti kättelyssä paskaksi -ei kannata kuuulemma ostaa. Ostin sitten sen paremman telkun..

Mutta tänään menin halvan astianpesukoneen perässä sinne, olisi ollut alle 200euroa ja tarvitaan joku kone tähän asuntoon, mutta ei haluta kallista ostaa kun muutetaan tod.näk. ensi kesänä muualle. Noh, myyjä taas haukkuu samantien tarjouskoneen, ei kuulemma ole mitään hyvää sanottavaa. Astiatkin pitää pestä kahdesti, jotta tulee puhdasta. (kummma kun netissä käyttäjäkokemukset oli toisenlaisia). Ja sitten minulle esiteltiin 400-500euron konetta kun sitä niiden mainostamaa paskaa ei kantsi ostaa, huoh.

Meni ostohalut, läksin pois. Taidanpa katsella huutonetistä konetta. Vituttaa tuollainen myyntitapa, että tavallaan nolataan asiakas kun hän nyt tulee halvan tuotteen perässä.

Kommentit (208)

Vierailija
181/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin paikkakunnan Gigantissa pyytämässä kalliista tietokoneesta tarjousta. Siellä on tapana, että myyjät menevät aina sähläämään tietokoneella, sitten tärkeän näköisinä ilmoittavat, että hinta on tiukka, ei voi yhtään tinkiä. Jos olisi 25 € tinkinyt, niin olisin ostanut, nyt tilasin laitteen Verkkokauppa.comista.

Jos kyseessä oli sama tuote niin olisit sanonut myyjälle mistä saa halvemmalla. Itse kerroin kerran kilpailijalla tuotteen olevan halvempi, yhdessä tarkistimme asian netistä ja tuote lähti mukaan muutaman euron halvemmalla.

Itse kuitenkin toimin liikkeitä kohtaan reilusti, pyydän tarjoukset, enkä lähde oikealla tai väärällä hinnalla vedättämään. Näin toimin sekä yksityishenkilönä ja yrittäjänä!

Mikä vedätys? 🤔 Eikö saa mainita, että naapuriliikkeessä tuote on halvemmalla? Myyjä tekee uuden halvemman tarjouksen tai on tekemättä, mitä väärää tässä olisi? Käsittääkseni ainakin Gigantti ja Power ovat valmiita alentamaan usein hintansa vähintään samaan jos on osoittaa, että jossain suomiliikkeessä myydään samaa tuotetta halvemmalla(poislukien pienet rajoitetut erät).

Vierailija
182/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan saavat hyvät provikat ainakin nokian puhelimista vs. Huawei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton myyntitavan nimi on bait-and-switch. Jenkeissä aina autoliikkeissä superhalvalla joku karvahattumalli, jossa rumat pölykapselit ja penkinpäälliset. Mutta aivan älyttömän halvalla, jotta saadaan poka liikkeeseen.

Vierailija
184/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaa niin päähän. Mainoksessa lukee esim että tämä tuote on tähän halpaan hintaan VAIN tiistaina. NO, menet tiistaina sitä ostamaan, niin myyjä sanoo, että ei meillä ole niitä vielä kun vasta torstaina tulee kuorma. Tuotteen voi kyllä maksaa siinä saman tien, ja sillä varmistaa, että saa sen tuotteen sitten torstaina. JOo, mutta kun meillä on sinne **tun giganttiin ajomatkaa 80km suuntaansa, niin ei viitsis ees taas ajella. Sitten alkavat kauppaamaan kalliimpaa tuotetta.

Näin on käynyt pakastimen, tv:n sekä lieden ostoreissulla. Ei enää kiitos, käyn naapurikylän Expertillä, siellä sentään on sitä tavaraa mitä tarjouksessa mainostetaan ja normaalihintaisistakin voi yleensä tingata.

Jokainen saa valita asuinpaikkansa itse, ja teidän valintanne on asua persereiässä. Ymmärrän, että se aiheuttaa angstia, mutta turha sitä on tänne tai Gigantin myyjäparalle tulla purkamaan. Ketään ei kiinnosta syrjäperien persaukisten tinkaajajunttien ongelmat.

Vierailija
185/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin itse päätän mitä liikkeestä ostan, myyjän myyntipuheista huolimatta.

Juu, myyjän työtä on myydä, mut kyllä maksavana asiakkaana mä teen itse sen päätöksen ostanko sen tuotteen jonka haluan vai sen jonka myyjä mulle myy.

Vain yhden kerran on jäänyt tuote ostamatta, kun myyjä alkoi niin kovasti vänkäämään että mun ei kannata ostaa tuotetta jonka tulin ostamaan, vaan pitäisi ostaa kalliimpi. Olin ajatellut ostaa edullisen ale-tuotteen, ja eihän myyjä tiedä mun tarvetta, mihin käyttöön tuote tulee. Kun monta kertaa sanoin että mä kyllä oon päättänyt ostaa just tän enkä mitään muuta, eikä se myyjälle käynyt, lähdin pois liikkeestä.

Sattuikin sit samalla viikolla toiseen liikkeeseen hyvä tarjous, joten lopulta hyvin kävi.

Vierailija
186/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaa niin päähän. Mainoksessa lukee esim että tämä tuote on tähän halpaan hintaan VAIN tiistaina. NO, menet tiistaina sitä ostamaan, niin myyjä sanoo, että ei meillä ole niitä vielä kun vasta torstaina tulee kuorma. Tuotteen voi kyllä maksaa siinä saman tien, ja sillä varmistaa, että saa sen tuotteen sitten torstaina. JOo, mutta kun meillä on sinne **tun giganttiin ajomatkaa 80km suuntaansa, niin ei viitsis ees taas ajella. Sitten alkavat kauppaamaan kalliimpaa tuotetta.

Näin on käynyt pakastimen, tv:n sekä lieden ostoreissulla. Ei enää kiitos, käyn naapurikylän Expertillä, siellä sentään on sitä tavaraa mitä tarjouksessa mainostetaan ja normaalihintaisistakin voi yleensä tingata.

Jokainen saa valita asuinpaikkansa itse, ja teidän valintanne on asua persereiässä. Ymmärrän, että se aiheuttaa angstia, mutta turha sitä on tänne tai Gigantin myyjäparalle tulla purkamaan. Ketään ei kiinnosta syrjäperien persaukisten tinkaajajunttien ongelmat.

Tommomen (että tuote on tarjouksessa "vain tiistaina" ja kuorma ja tuotteet tuleekin vasta torstaina, mut osta tästä kalliimpi sen sijaan) vituttaa kyllä ihan yhtä paljon vaikka asuisit gigantin vieressä. Se on vaan yksi myyntitaktiikka.

Vierailija
187/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä, 50+ perheenäiti menin ostamaan pyykinpesukonetta Gigantista.

Katsoin koneen ja kun myyjä tuli, sanoin että ostaisin tuollaisen (oli tarjouksessa). Siinä samassa myyjä alkoi kyselemään, että missä sä kuivaat pyykkis? Häh????  Sanoin, että ihan narulla (kesällä ulkona ja talvella pesuhuoneessa).

No joo, ei sulle käy toi kone kun tossa on linkous vaan 800 kierrosta, sun pitää ostaa ainakin 1200 tai sitten kuivausrumpu - et saa muuten pyykkejäs kuivaksi. Kauan se siinä väänsi besserwisserinä, en taipunut (ajattelin että tota pyykkiä tullut pestyä ennen kuin myyjä oli edes syntynyt ja tiedän kyllä mitä tarvitsen) kunnes myyjä huomasi jonkun tuttunsa menevän ohi ja kääntyi tämän puoleen ja alkoi juttelemaan kuulumisia.

Lähdin saman tien menemään, enkä sen jälkeen ole Giganttiin astunut. Pyykinpesukoneeni hain vierestä Teknisiltä enkä ole katunut, sain ostaa sellaisen minkä halusin.

Vierailija
188/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoh hoijaa..Onks muut huomannut Gigantin myyjien myyntitekniikan??

Nyt oli toinen kerta kun menin myymälään mainoslehden perusteella, viimeksi kun olin ostamassa telkkaria äidilleni hintaan 199e, niin myyjä haukkui tuotteen heti kättelyssä paskaksi -ei kannata kuuulemma ostaa. Ostin sitten sen paremman telkun..

Eli myyjä voitti. Just tämän takia ne sitä tekee, kun asiakas on noin helposti vietävissä. Olis kannattanut vaan pitäytyä alkuperäisessä suunnitelmassa ja ostaa se alunperin aiottu (halvempi) tuote. Jos kaikki toimis näin, niin silloin myyjien manipulointiyritykset olis tehottomia. Ei ne viitsis enää paasata turhaan.

Vierailija
189/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInä, 50+ perheenäiti menin ostamaan pyykinpesukonetta Gigantista.

Katsoin koneen ja kun myyjä tuli, sanoin että ostaisin tuollaisen (oli tarjouksessa). Siinä samassa myyjä alkoi kyselemään, että missä sä kuivaat pyykkis? Häh????  Sanoin, että ihan narulla (kesällä ulkona ja talvella pesuhuoneessa).

No joo, ei sulle käy toi kone kun tossa on linkous vaan 800 kierrosta, sun pitää ostaa ainakin 1200 tai sitten kuivausrumpu - et saa muuten pyykkejäs kuivaksi. Kauan se siinä väänsi besserwisserinä, en taipunut (ajattelin että tota pyykkiä tullut pestyä ennen kuin myyjä oli edes syntynyt ja tiedän kyllä mitä tarvitsen) kunnes myyjä huomasi jonkun tuttunsa menevän ohi ja kääntyi tämän puoleen ja alkoi juttelemaan kuulumisia.

Lähdin saman tien menemään, enkä sen jälkeen ole Giganttiin astunut. Pyykinpesukoneeni hain vierestä Teknisiltä enkä ole katunut, sain ostaa sellaisen minkä halusin.

Tottahan se myyjä puhui että nykyään minimikierrostuku olisi syytä olla 1200 jotta pyykkien kuivumisessa ei menisi niin pitkään ja että pesuainejäämät lähtisivät enemmän pois linkouksen aikana. Tämän itsekin tiesin jo ennenkuin lähdin konetta ostamaan..

190/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon kuitenkin Gigantista hyvänkin sanan: Palautusoikeus taitaa olla vertaansa vailla - Powerissakaan ei niin kattava ole. Sen lisäksi käytännössä hyvittävät alennusseteleinä, jos kuukauden kuluessa ostosta asiakas löytää tuotteen halvemmalla jostain suomalaisesta kaupasta. Mielestäni palautusoikeus ansaitsee arvostuksen kyllä.

Vierailija
191/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en astu enää jalallanikaan Giganttiin.

Vierailija
192/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gigantti sai muistaakseni jonkun tuomion siitä, että olivat irtisanoneet myyjän joka oli myyny vääriä tuotteita. Myyjä oli siis tehnyt hyvää tulosta, mutta valitettavasti juuri niillä sisäänheittotuotteilla, jotka Gigantti on hinnoitellut alas saadakseen ihmisiä liikkeeseen. Sen sijaan että ko. myyjä olisi haukkunut sisäänheittotuotteet ja myynyt asiakkaille väkisin kalliita tuotteita, hän myikin niitä halpoja. Ja sai siksi potkut.

Että aloittajan huomio on jo ihan todistettu oikeaksi.[/quote

Gigantti palkkaa nimenomaan MYYJIÄ, eikä asiakaspalvelijoita. Myyntiin kuuluu tuloksesta maksaminen ja tulosta tulee myymällä huonoa tavaraa kalliilla. 

Vierailija
193/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ostamassa puhelinta Itiksen Gigantissa. Naismyyjä VITTUILI ja suuttui, kun en ostanut suojakuoria enkä vaihtanut liittymää. Eipä tarvi enää käydä.

Vierailija
194/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ostamassa puhelinta Itiksen Gigantissa. Naismyyjä VITTUILI ja suuttui, kun en ostanut suojakuoria enkä vaihtanut liittymää. Eipä tarvi enää käydä.

Sama kokemus astianpesukoneesta. Myyjä suuttui, kun emme ostaneet sitä tuotetta, mitä kaikki myyjät yrittivät kilpaa asiakkaalle tuputtaa. Kyseessä oli ylihintainen mikämikämerkki, joita oli selvästi kertynyt liikaa varastoon. Ymmärrän kyllä, että ärsyttää jos provikat menee sivun suun. Silti pitäisi olla jotain tilannetajua.

Vierailija
195/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

gigantti on kyllä huono. paska maku jäänyt paikasta. huijarilafka

Vierailija
196/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

gigantti on kyllä huono. paska maku jäänyt paikasta. huijarilafka

en mene en-- koskaan

Vierailija
197/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjien keski-ikä n. 28. Intressit aivan muualla, kuin asiakkaiden tyytyväisyydessä.

Vierailija
198/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gigantti palkkaa nimenomaan MYYJIÄ, eikä asiakaspalvelijoita. Myyntiin kuuluu tuloksesta maksaminen ja tulosta tulee myymällä huonoa tavaraa kalliilla. 

Suomi on jostain ihme syystä yksi niitä harvoja maita joissa asiakkaille avoimesti vittuilevat myyjät voivat jatkaa uraansa liikkeessä.

Oma vikamme, poistumme häntä koipien välissä korvia luimistellen kun saa myyjältä kuraa niskaan.

Vierailija
199/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigantti tekee lopulta itselleen vahinkoa vaan tuolla, että palkkaa myyjiä myymään, eikä asiakaspalvelijoita.

Joku voi kerran erehtyä ostamaan jotain kallista, tai jättää kokonaan ostamatta kun niin tuputetaan ja ostaa tulevaisuudessa ostoksensa muualta.

Vierailija
200/208 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että palkkaus perustuu provisio myyntiin. On sitten naama näkkärillä, kun on "tuhlattu" aikaa asiakkaaseen, joka ei ostakaan tuotetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän