Hoh hoijaa..Onks muut huomannut Gigantin myyjien myyntitekniikan??
Nyt oli toinen kerta kun menin myymälään mainoslehden perusteella, viimeksi kun olin ostamassa telkkaria äidilleni hintaan 199e, niin myyjä haukkui tuotteen heti kättelyssä paskaksi -ei kannata kuuulemma ostaa. Ostin sitten sen paremman telkun..
Mutta tänään menin halvan astianpesukoneen perässä sinne, olisi ollut alle 200euroa ja tarvitaan joku kone tähän asuntoon, mutta ei haluta kallista ostaa kun muutetaan tod.näk. ensi kesänä muualle. Noh, myyjä taas haukkuu samantien tarjouskoneen, ei kuulemma ole mitään hyvää sanottavaa. Astiatkin pitää pestä kahdesti, jotta tulee puhdasta. (kummma kun netissä käyttäjäkokemukset oli toisenlaisia). Ja sitten minulle esiteltiin 400-500euron konetta kun sitä niiden mainostamaa paskaa ei kantsi ostaa, huoh.
Meni ostohalut, läksin pois. Taidanpa katsella huutonetistä konetta. Vituttaa tuollainen myyntitapa, että tavallaan nolataan asiakas kun hän nyt tulee halvan tuotteen perässä.
Kommentit (208)
Pakko kyllä sanoa Gigantin myyjiä puolustava argumentti, osastopäälliköiden asettamat paineet myyntiin ovat ihan mielettömät, lisäksi heidän palkkansa koostuu juuri myydyistä tuotteista eli elävät proviikalla pienen tuntipalkan päälle. Toki joidenkin myyjien myyntitekniikat ovat hieman hakusessa. Juuri nämä aletuotteet ovat myyjien pahimpia painajaisia, koska tuote ei yleensä jätä katetta talolle ja tavoitekatteet asetetaan joka osastolle ja myyjälle ja siitä pääsee liukuhihnalla pomon puhutteluun jos myydään "tappioksi". Itse ainakin nostan hattua jokaiselle myyjälle koska tiedän miten paineistettua kys. homma on ja itse en samaan pystyisi.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2012 klo 10:43"]
en osta halpakaupoista mitään kodinkoneita. Sen verran on juttua netistä tullut luettua että kaikki gigantit kierrän kaukaa.
[/quote]
Ihan samoja tuotteita myydään muissakin kaupoissa. Etkö ole huomannut.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 11:54"]Pakko kyllä sanoa Gigantin myyjiä puolustava argumentti, osastopäälliköiden asettamat paineet myyntiin ovat ihan mielettömät, lisäksi heidän palkkansa koostuu juuri myydyistä tuotteista eli elävät proviikalla pienen tuntipalkan päälle. Toki joidenkin myyjien myyntitekniikat ovat hieman hakusessa. Juuri nämä aletuotteet ovat myyjien pahimpia painajaisia, koska tuote ei yleensä jätä katetta talolle ja tavoitekatteet asetetaan joka osastolle ja myyjälle ja siitä pääsee liukuhihnalla pomon puhutteluun jos myydään "tappioksi". Itse ainakin nostan hattua jokaiselle myyjälle koska tiedän miten paineistettua kys. homma on ja itse en samaan pystyisi.
[/quote]Mitä vittua sitten edes mainostavat niitä tarjoustuotteita jos ei ole edes tarkoitus myydä niitä!? Joka viikko pukkaa mainospostia. En sääli noin älyvapaata touhua pätkääkään ja muutkin äänestää jaloillaan.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 11:54"]
Pakko kyllä sanoa Gigantin myyjiä puolustava argumentti, osastopäälliköiden asettamat paineet myyntiin ovat ihan mielettömät, lisäksi heidän palkkansa koostuu juuri myydyistä tuotteista eli elävät proviikalla pienen tuntipalkan päälle. Toki joidenkin myyjien myyntitekniikat ovat hieman hakusessa. Juuri nämä aletuotteet ovat myyjien pahimpia painajaisia, koska tuote ei yleensä jätä katetta talolle ja tavoitekatteet asetetaan joka osastolle ja myyjälle ja siitä pääsee liukuhihnalla pomon puhutteluun jos myydään "tappioksi". Itse ainakin nostan hattua jokaiselle myyjälle koska tiedän miten paineistettua kys. homma on ja itse en samaan pystyisi.
[/quote]
Talolle jää rutkasti vaikka tuotteet on alennuksessa mutta myyjille ei haluta maksaa mitään. Myyntityö on epäkiitollista hommaa muutenkin. Pahimmat kusettajayrittäjät on sillä alalla juuri.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 11:58"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 11:54"]Pakko kyllä sanoa Gigantin myyjiä puolustava argumentti, osastopäälliköiden asettamat paineet myyntiin ovat ihan mielettömät, lisäksi heidän palkkansa koostuu juuri myydyistä tuotteista eli elävät proviikalla pienen tuntipalkan päälle. Toki joidenkin myyjien myyntitekniikat ovat hieman hakusessa. Juuri nämä aletuotteet ovat myyjien pahimpia painajaisia, koska tuote ei yleensä jätä katetta talolle ja tavoitekatteet asetetaan joka osastolle ja myyjälle ja siitä pääsee liukuhihnalla pomon puhutteluun jos myydään "tappioksi". Itse ainakin nostan hattua jokaiselle myyjälle koska tiedän miten paineistettua kys. homma on ja itse en samaan pystyisi.
[/quote]Mitä vittua sitten edes mainostavat niitä tarjoustuotteita jos ei ole edes tarkoitus myydä niitä!? Joka viikko pukkaa mainospostia. En sääli noin älyvapaata touhua pätkääkään ja muutkin äänestää jaloillaan.
[/quot
Kiitos kerroit juuri kuin älyvapaa olet, bisness on bisnestä. Helvetin hyvin he näyttävät sen tekevän koska on Suomen johtavia elektroniikan myyjiä. Jos ajattelisit vähän omilla aivoillasi ni saattaisit jopa tajuta.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 11:58"]
[/quot
Kiitos kerroit juuri kuin älyvapaa olet, bisness on bisnestä. Helvetin hyvin he näyttävät sen tekevän koska on Suomen johtavia elektroniikan myyjiä. Jos ajattelisit vähän omilla aivoillasi ni saattaisit jopa tajuta.
[/quote]Älä lässytä Gigantin mies. Ottakas ketjusta opiksenne, äläkä puolustele. Pakkomyynti ei ole hyvää asiakaspalvelua.
No mun kokemus on tällanen: "
hei kikantin setä,onko teillä nindendo peeässään laturii? "
"tuota,mikä Se on?"
"öh, pelikone,käsikonsoli" * kaivaa taskusta ja näyttää "vanhahko Joo,mut netissä oli et teiltä löytyis laturi"
"en oo koskaa nähnykkää, ei meil oo laturii tollaseen"
tilattiin sit kikantin verkkokaupasta, kiitos kikatti 45km (yht 90) turhasta ajosta.
No halvalla harvoin saa hyvää. Ollaan ostettu gigantista halpa astianpesukone ja siitä kyllä tosiaan huomaa että oli halpa.
Ei kannata ostaa mitään Gigantista. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.
Muutama vuosi sitten kiersin eri kodinkoneliikkeitä pyytämässä tarjouksia pesukoneesta, kuivausrummusta, induktioliedestä, astianpesukoneesta ja pölynimurista. Gigantissa ei millään suostuttu laskemaan tarjousta pyydetyistä malleista, vaan haluttiin väkisin vaihtaa laitteita toiseen malliin, vaikka sanoin, että tiedän, mitkä laitteet haluan ja haluan tarjouksen juuri niistä. Eivät uskoneet, joten Gigantista saatu tarjous lensi roskikseen heti ovella. Musta Pörssissäkin oltiin vastahakoisia ja tarjouksen sai vasta kovasti pyytämällä. Expertillä tarjouksen sai heti pyydetyn tarjouksen, joka oli vielä kierroksen halvin, joten yhden illan harkinnan jälkeen kaupat syntyivät. En tiedä, millaiset provisiot myyjillä on, mutta kaipa siitä 4000 eurosta myyjällekin jotain jäin.
Olin kaverin mukana ostamassa kännykkää gigantista, en muista mikä malli oli mutta jokin kohtuuhintainen kosketusnäyttö, hinta n. satasen luokkaa. Kaveri oli netissä katsellut kyseistä kännykkää gigantin sivuilla. Ensinnäkin "palvelijat" juttelivat keskenään tiskillä n. 10 min, kaveri seisoi vieressä vuoronumero kädessä ja kun huomautti että tarvitsisi apua, tiuskaisi yksi vihaisesti että odota vuoroasi (siis kaverilla oli seuraava numero ja kaksi nuorta jätkää keskenään jutteli joutessaan tiskillä). Kun sitten toinen pojista tuli neuvomaan, kaveri kysyi juuri tätä tiettyä mallia. Ei kuulemma ollut, ja alkoi kaupata toista puhelinta, hintaa yli 200e. Kaveri totesi tiukasti, että on päätynyt juuri kyseiseen puhelimeen, muu ei hänelle kelpaa. Poika näpytteli jotain koneella ja sanoi ettei kyseistä puhelinta löydy koko kaupungista mistään kaupasta (niinkuin hän sen koneeltaan näkisi :D). Kaveri sanoi, että kiitos näkemiin, käyn naapuriliikkeestä kysymästä. Myyjä naureskeli perään, että turhaa hommaa.
Mentiin 500m päässä olevaan prismaan, jossa oli esillä juuri kaverin etsimä malli-30e halvemmalla hinnalla kuin mitä gigantin nettisivuilla. Myyjät olivat ystävällisiä, antoivat mallikappaleen vitriinistä kokeiltavaksi ja kertoivat ominaisuuksista. Kaupat syntyivät heti, ja perään toivoteltiin hyvät viikonloput.
Tästä on aikaa n.2 vuotta-kumpikaan ei ole giganttiin astunut jalallakaan tämän jälkeen.
Gigantin kaupankäynti on kuin entis ajan Neuvostoliitossa! Ensin jonotetaan myyjä jonka kanssa tehdään kauppaa koneesta, tämän jälkeen jonotetaan toiselle tiskille että pääsee maksamaan ja vielä kolmanneksi jonotetaan eri tiskille että saadaan tuote!! ihan naurettavaa! Meillä oli tietokone malli tiedossa mikä ostetaan, ei auttanut kuin odottaa kiltisti nämä vaiheet, ihan hyvin olisi voinut maksaa kortilla sinne noutopisteeseen!
Gigantissa täytyy olla firmana jotain perustavanlaatuisesti vialla, koska henkilökunta on niin vihaista/väsynyttä/masentunutta ja ilkeää suurin osa. Olin ostamassa pari vuotta sitten astianpesukonetta ja mallin olin valinnut netistä jo etukäteen mutta olin avoin myös vaihtoehdoille. Löysin koneen ja yritin kysyä myyjältä jotain tietoa koneesta. Hän lähinnä piruili mutta ei osannut kertoa koneesta yhtään mitään. Sitten lähti tarkistamaan jotain jolla välin toinen myyjä tuli kysymään palvellaanko meitä jo. Tässä vaiheessa teki mieli sanoa että ei (myyjä oli niin inhottava että olisin voinut vaihtaa), mutta isäni meni myöntämään, että kyllä palvellaan. Tämä toinen myyjä siihen jotain "ai X palveleekin no sitten teillä onkin kaikki ok kun X on ollut alalla yli 30 vuotta". Ei ollut kuitenkaan oppinut mitään tuona aikana...
Alkuperäinen myyjä tuli sitten takaisin ja alkoi painostus lisätakuun ostosta. Myyntitekniikka oli tyyliä "on kyllä typerää jättää tämä ostamatta". Sanoin siihen että joo, otan sen jos et yritä myydä mulle enää mitään muuta :)
Laitoin Giganttiin palautetta ja sieltä sain vain kuittauksen että viesti on tullt perille.
Joka kerta Gigantissa asioidessa on ollut enemmän tai vähemmän epämiellyttävä kokemus. Aina tulee vastaan nyrpeää naamaa, pakkomyyntiä, piruilua sun muuta.
[quote author="Vierailija" time="05.11.2012 klo 10:38"]
netissä on eri hinta (halvempi) ja kaupassa vastaavasti kalliimpi. Jos tiedät tuon saat tuotteen halvemmalla hinnalla. Ne jotka ei tiedä maksaa täyden hinnan.
Tosi törkeetä.
[/quote]
Meille kävi just näin viime viikolla. Ihmettelimme, kun kaupassa astiapesukoneen hinta oli monta kymppiä kalliimpi kuin netissä. Huomautin siitä sitten myyjälle, joka vastaan panematta myi meille koneen nettihintaan. Vaikka saimmekin halvemmalla, jäi kyseisestä putiikista niin epärehellinen kuva, etten aio siellä enää asioida.
Kyllä tuota tapahtuu muuallakin. Esim. Iskun mainoksen perässä läksin kerran ostamaan uusia ruokapöydän tuoleja. Myyjä totesi heti alkuunsa, että näitä ei kyllä kannata ostaa, kun eivät kestä aikuisen miehen painoa. Siis anteeksi kuinka?! Yllättäen myyjä oli kauppaamassa meille sen sijaan kolminkertaisella hinnalla toista tuolia. Mutta koska haistoin vedätyksen, kerroin myyjälle, että en osta mitään kaupasta, joka käy kauppaa tuollaisella taktiikalla.
Ja Gigantin myyjillähän ei ole edes provikkapalkkaa. Sen takia niiden ei ainakaan tarvitse kalliimpaa myydä. Pelkällä tuntipalkalla ovat.
Mä olen saanut myös tyrkyttävää ja epämiellyttävää palvelua Gigantissa. Koitetaan myydä siivoustarvikkeet mukaan, kun menen ostamaan astianpesukonetta :P
Jäi huono maku siitä. Lisäksi minuakin tuo Neuvostoliittojonotus kyrsii, samoin se on tosi ärsyttävää, että liike on jaettu karsinaseinällä, minkä takia joudut kiertämään koko myymälän, vaikka haluaisit vilkaista vain yhden asian.
Sama kiertämispakko oli muuten yhtäkkiä nenäni edessä eräässä Tiimarissa, jossa pitkästä aikaa kävin, ei ihme, että mennyt sekin lafka konkurssiin.
.
Kun jokin kone hajoaa, menen Kierrätyskeskukseen / Ekotorille. Halpaa on ja valikoima hyvä. Takuuta ei taida olla, mutta ei ole ollut tarvettakaan. Esim. 50 e pesukoneeni on tehnyt hyvää jälkeä kai jo 10 v ilmankin :)
En ylipäätään kestä elektroniikkaliikkeiden myyjiä. Kohtelevat varsinkin naisia kuin täysiä idiootteja, joihin uppoaa mikä vaan hevonpaska, mitä keksivät suoltaa. Yleensä en ikinä ota vastaan apua, jos sitä tarjoavat. Kerran tosin Gigantin myyjä ei suostunut hyväksymään eitä vastaukseksi ja alkoi inttää, että miksi en tarvitse apua. Noh, olin katselemassa kannettavia ja olin netistä jo vertaillut niiden ominaisuuksia ja tullut siihen tulokseen, että vain yksi vaihtoehto on varteenotettava. Halusin vain nähdä sen livenä, enkä ollut edes aikeissa vielä ostaa mitään. Kyseessä oli melko hinnakas kone. No tämä myyjä sitten alkoi väkisin myydä minulle hieman halvempaa (ja huonompaa) kosketusnäytöllistä Acerin rumilusta kaiken maailman ylisanoin. Muka kaikessa parempi ja onhan siinä kosketusnäyttö, niin kätevää! En todellakaan halua lääppiä mitään tietsikan näyttöä ja lähinnä huvittuneena seurasin myyjän innostunutta selostusta. Sanoin miettiväni asiaa vielä, jolloin myyjä lähti auttamaan toista asiakasta. Kotona sitten katsoin Gigantin nettisivuilta vielä niitä koneita ja ei ollut vaikea ymmärtää, miksi myyjä niin kovasti yritti kaupata sitä Aceria. Niitä oli nimittäin varastossa joku 200+ kpl, kun sitä toista konetta oli ehkä 5. Jäi kone ostamatta.
Tutun kuuloisia tarinota-- Itsekin olin kerran vertaillut erilaisia puhelimia netissä ja päätynyt mnun mielestäni parhaimpaan vaihtoehtoon. No, kun pyysin Gigantin myyjää näyttämään sitä minulle, hän alkoi haukkua itäja kertoi, kuinka asiakkaat tulevat itku kurkussa heille valittamaan, että ovat ostaneet tuon puhelimen. Nestissä kuitenkaan kenelläkään ei ollut siitä mitään erityisen negatiivsta sanottavaa. Tyrmistyin niin täysin tästä kohtelusta, että jäi puhelin ostamatta, vaikka muita malleja minulle yritettiinkin innokkaasti kaupata.
Lisäksi on ollut ongelmia kotiinkuljetuksen kanssa; otin vapaata, jotta voisin olla kotona, kun tuote kuljetetaan minulle, mutta ketään ei kuulunut ja vihdoin soitettuani minulle kerrottiin, että ko. tuote onkin vasta varastossa ruotsissa!
Nyt kun mietin uudestaan näitä kokemuksia niin alkoi taas ärsyttää ja taidanpa lopettaa gigantissa asioinnin.
Minulla kanssa niin huonoja kokemuksia Raision Kuninkojan Gigantista, että en enää asioi siellä. Tilaan mieluummin vaikka nettikaupasta suoraan kotiin.
Viimeinen tikki oli myyjä, joka ilmoitti haluamani läppärin olevan silkkaa sontaa, eikä sitä kannata ostaa. Mutta nämä hieman kalliimmat... Ja hintaa noilla oli tietenkin useampi satanen enemmän!
Olin selvittänyt tarjoustuotteen ominaisuudet sekä kattavasti hakenut netistä käyttökokemuksia, joten tiesin, mitä olin ostamassa. Tarvitsin läppärin lopputyöni tekoa varten kiireellisesti eikä tuolloin ollut paljoa rahaa kiinnittää siihen. Eniten kuitenkin harmitti myyjän ikävä asenne.
Ilmoitin ilmeisesti aika kovalla äänellä, että tuolla myyntitaktiikalla saavat sonnat jäädä hyllyyn, koska samaan aikaan kaksi muutakin asiakasta käveli ulos. Yhdessä sitten parkkipaikalla päivittelimme myyjien myyntipuheita. Meillä kaikilla oli samantyyliset kokemukset tuotteesta riippumatta.
Nykyään asioin siis paikoissa, missä saan palvelua, ja mistä saan ostaa juuri sitä, mitä haluan.