Kotitöiden jakamisesta
Olen kotona lapsen kanssa, tällä hetkellä vielä äitiyslomalla. Tätä ennen olemme jakaneet kotityöt aina, myös kun olin töissä.
Tyttömme on ihana ja vilkas, ja päivät kuluvatkin nopsaan. Teen täällä päivisin ns. perussiivoa, eli likaisia vaatteita, tiskiä, tms ei kämpässä ole, ja ruoka on joka päivä valmiina miehelle kun hän tulee kotiin. Teen ihan mielelläni kaikki nämä kotihommat, vaikka päivät aika työntäyteisiä ovatkin.
Mutta nuo isommat siivoamiset... mieheni kyllä siivoaa oma-aloitteisesti, mutta vähän vihjailee siihen malliin, että mun pitäisi nekin hoitaa. Ei siis ilkeästi, vaan esim. tänään heitti, kun vähän valittelin väsymystä kun oli rankka yö (tyttö kävi tissillä 3 kertaa ja itkeskeli flunssaansa), että juu on se kotiäidin elämä rankkaa, mutta halasi päälle...
Tämä nyt oli ehkä vähän huono esimerkki, mutta kautta rantain on sellainen fiilis.. Ja toisin kuin yleensä, tää herra on vihjailevaa laatua.
Isommilla siivoamisilla tarkoitan siis koko asunnon perusteellista imurointia (imuroin kyllä viikollakin, mutta en kerralla koko kämppää), lattioiden perusteellista pesua, lakanoiden vaihtoa jne, ja tuolloin minä pesen myös vessan, joskus pesuhuoneen (seinät/lattiat nurkkia myöden).
Kuuluisiko minun hoitaa kaikki kodin siivoamiset?
Ja perusteluita, annan lisäinfoa myöh....
On meidän omaneuvottelema TES, joten ei ihan yleistä. Pieni ala, en viitsi sen enempää tarkentaa.
Ap