Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KIRPPUTIIKKI Oulu, en suosittele!

Vierailija
01.11.2012 |

Viikko Oulun uudella kirppiksellä Kirpputiikilla myyntiä takana ja eilen saldo oli pöytävuokran jälkeen hitusen plussalla. Syy ei ole hinnoittelussa, tuotteet on hinnoiteltu alakanttiin jotta ne menisivät kaupan. Myynnissä on paljon tuotteita, jotka ovat jopa hintalapuissa vielä. Tapanani ei ole myydä mitään, mitä en itse ostaisi tai pitäisi päällä.

Kirpparilla rekki-idea on hyvä, mutta huonosti toteutettu... Eilen piti kysyä myyjiltä, missä mun vaatteet on!?! Ne oli siirretty kokonaan toiseen paikkaan ilman lupaani. Asiakkaita paikassa ei kertaakaan ole ollut kerralla yli kymmentä, eilen oli mun lisäksi kaksi naista.

Yrittäjillä tuntuu olevan asenneongelma asiakkaita kohtaan, kun ei edes tervehditä. Olen itsekin yrittäjä ja kirpparin yrittäjät tuntuvat tyypeiltä, jotka nyt ovat yrittäjiä eikä heidän tarvi tehdä mitään, onhan yrittäjyys niin helppoa ja hienoa. Kirpparin Facebook-päivityksessä tänään varoitettiin liukkaista portaista ja kerrottiin, että hiekkaa on tilattu, mutta tuskin tulee vielä tänään. Hitto, jos mä olisin yrittäjänä ja vielä työntekijät, niin oisin aamulla jo jonottanut rautakauppaan ostamaan soraa..

Joka tapauksessa tuotteet ei kulje eikä ostavia asiakkaita ole. Nyt menitin vain aikaa ja vaivaa käydä joka päivä tsekkaamassa tuotteeni. Tuotteet lähtevät Järki-kirppikselle myyntiin...

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos homma ei toimi. Tuolla toimintaperiaatteella kyseistä yritystä ei kohta ole.

Vierailija
2/52 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat olla varastettuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla sen voisi toteuttaa paremmin?

Vierailija
4/52 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mullakin oli viime viikolla pöytä uudella kirppiksellä (Oulussa), ja myyntiä jäi käteen pöytävuokran jälkeen peräti 16 euroa. Normaalisti, samantasoisella tavaralla ja samoilla tavaramäärällä, tuohon eteen voi laittaa ykkösen tai kakkosenkin. Asiakkaat ei vaan olleet vielä löytäneet kirppistä, eikä siellä voinut maksaa kuin käteisellä. Ja jos lähimmälle automaatille on kohtuupitkä matka, ei kukaan lähde sieltä rahaa hakemaan ja palaa kirppikselle.

Vierailija
5/52 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänä iltana tyhjentämässä "pöydän" ja tuossa on taksa viikolta. Nyt sitten odotellaan viikko, että saadaan nuo rahat edes...

Mun vaatteet vaihtoivat viikon aikana useasti myös paikkaa, mikä mua ainakin ketuttaa. Itse entisenä vaatekaupan myyjänä tiedän, miten tavarat laitetaan esille ja sitten "yrittäjät" tulevat ne sähläämään ja sotkemaan. Kirpputori on muutenkin sekainen ja epäsiisti. Lastenvaatteille ei ole edes hankittu pieniä henkareita.

Portaat oli hiekotettu ja sanko laitettu fiksusti oven eteen niin, ettei se auennut kunnolla.

Mä ainakin äänesti jaloilla... Maanantaina järkikir

(Onko toi kehityskyselijä kenties kirpparin porukkaa?)

Vierailija
6/52 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin tänään ilmeisesti, kun koko paikka oli muuten tyhjä. Sainpa ruhtinaallisesti "shoppailla" :) Tuli kuitenkin halpa reissu, kun ei ollut mistä ostaa tavaraa ja omat koot katossa, niin miten sinne yltää ja kehtaa edes alkaa penkoa.

Jatkossa menen Limingantulliin suosiolla.

Vierailija
7/52 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin tänään ja oli kyllä pettymys. Siellä muuten haisi ihan home, tosi tunkkainen paikka.

Vierailija
8/52 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä olis selitys huonolle ja töykeälle käytökselle.Helsingin itäkeskuksessa on ala-arvoisin asiakapalvelu Hakiwex kirpparilla ja pitäjä on keski-ikäinen venäläinen nainen.

Vierailija
9/52 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä he ihan suomalaisia ovat, mutta asenne ei ihan ole kohdallaan. Itsekin huomasin tämän, ettei yrittäjänä ollessa tarvi nöyryyttä löytyä ja elämähän tuolloin on niin auvoisaa :/

Vierailija
10/52 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei niitä asiakkaitakaan sinne tule. Kuulemma FB:ssa mainostaneet, mutten oululaisena ole nähnyt yhtäkään mainosta ko. kirpparista lehdissä tai edes tyyliin kaupan ilmoitustaululla ts. en edes tiedä missä Kirpputiikki on, paitsi ehkä Uusikadulla - siinä on sitten kaksi ainakin kaksi kilometriä etsimisen varaa.

Vierailija
11/52 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänä iltana tyhjentämässä "pöydän" ja tuossa on taksa viikolta. Nyt sitten odotellaan viikko, että saadaan nuo rahat edes...

Mun vaatteet vaihtoivat viikon aikana useasti myös paikkaa, mikä mua ainakin ketuttaa. Itse entisenä vaatekaupan myyjänä tiedän, miten tavarat laitetaan esille ja sitten "yrittäjät" tulevat ne sähläämään ja sotkemaan. Kirpputori on muutenkin sekainen ja epäsiisti. Lastenvaatteille ei ole edes hankittu pieniä henkareita.

Portaat oli hiekotettu ja sanko laitettu fiksusti oven eteen niin, ettei se auennut kunnolla.

Mä ainakin äänesti jaloilla... Maanantaina järkikir

(Onko toi kehityskyselijä kenties kirpparin porukkaa?)

Mua vain aina kiinnostaa kun ihmiset valittaa, että onko heillä jotakin parempaa ideaa vai valitetaanko vain.

Vierailija
12/52 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalassa paikassa, ei parkkitilaakaan. Koon M vaatteet katossa, jonne en yltänyt. Vähän lastenvaatteita ja ylihinnoteltuja. Rojua joka paikassa ja sekaisa. Varsinaiset pöydät tosi pienet ja vanhaa kosmetiikkaa paljon myynnissä.

Vierailija
13/52 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota Kirppuputiikkia. Mutta näköjään kantsii se 3vk odotella Paljetielle. Siellä ainakin kauppa käy!

Vierailija
14/52 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekainen ja epäsiisti?? et ole tainnut käydä second hand storella "tien toisella puolella" eli isokatu 8:ssa? siellä vasta sekaista onkin, ja pimeää kun laiskat yrittäjät eivät tajua vaihtaa lamppuja palaneiden tilalle.. kirpputiikille onnea ja menestysyä, mielestäni oikein siistit ja valoisat liiketilat!

miinuksena toki, että paikka on vaikea löytää kun itsekin ajelin autolla pari kertaa ohi ennen kuin hoksasin. muuten kiva paikka ja kivat työntekijät :)

Vierailija
15/52 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän en huomannut vastata, mutta naisten vaatteet on sijoitettu meillä kahdelle osastolle. Alle L-kokoiset ja yli XL-kokoiset. Eli M-koon tuotteita on myyjästä riippuen myynnissä neljässä eri rekkirivissä, jokaisessa kahdessa eri tasossa. Edelleen myyjiltä saa ja kannattaa pyytää apua, jos tuotteiden sijoittelu on epäselvä tai tarvitsette apua niiden saamisessa. :)

Laura Kaleva, Kirpputiikin toinen yrittäjä

Vierailija
16/52 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei oo mitään muuta kuin positiivista sanottavaa myyjistä! aina on huikattu iloisesti moit kun ovesta astuu sisään ja kassalla on tullut juteltuakin monesti :) ja kyllähän siellä kortillakin voi maksaa.

Vierailija
17/52 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan uudelle kirpparille myyntiin ja saldo viikosta paikkavuokran jälkeen oli huimat 22 euroa. Oikeestaan itketti koko touhu, kauhea vaiva ja tommonen tulos. Kyseinen kirppari sitten lopettikin aika pian, ei vain käyny asiakkaita.

Itse opin ainakin sen, ettei kannata millekään uudelle kirpparille viedä, vaan valitsee jonkin tutun paikan, joka kuhisee väkeä. Silloin kauppa käy.

Vierailija
18/52 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän en huomannut vastata, mutta naisten vaatteet on sijoitettu meillä kahdelle osastolle. Alle L-kokoiset ja yli XL-kokoiset. Eli M-koon tuotteita on myyjästä riippuen myynnissä neljässä eri rekkirivissä, jokaisessa kahdessa eri tasossa. Edelleen myyjiltä saa ja kannattaa pyytää apua, jos tuotteiden sijoittelu on epäselvä tai tarvitsette apua niiden saamisessa. :)

Vierailija
19/52 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin jo pitkän vastineen, mutta viesti katosi, joten pyrin nyt mahdollisimman nopeasti vastaamaan kysymyksiin uudelleen. Toivoisimme saavamme palautteen, myös sen negatiivisen, myös suoraan esimerkiksi facebookin tai sähköpostin kautta tai kasvotusten, jotta ongelmiin voidaan puuttua mahdollisimman nopeasti. Tämän viestin huomasin sattumalta, mutta olen iloinen pystyessäni selventämään tämän myötä asiakkaitamme mahdollisesti askarruttavia asioita. Toivon myös, ettei kukaan säikähtäisi negatiivisista viesteistä tutustumatta ensin itse kirpputoriimme. Olemme kuitenkin saaneet myös paljon positiivista palautetta mm. siisteistä tiloista, tuotteiden helposta löytyvyydestä ja viihtyisästä ympäristöstä. :)

Eli yksittäisten myyntien vähäisyyteen en oikein osaa sanoa muuta kuin, että hinnoittelu, myytävien tuotteiden määrä ja laatu vaikuttaa pitkälti myynnin onnistumiseen. Tuote voi olla myynnissä myös liian edulliseen hintaan. Keskimääräinen viikkomyynti on tämän päiväisten tilitysten perusteella n. 150 euroa, mutta parhaat myyjät ovat tienanneet yli 500e viikolta. Toki joukossa on myös muutamien eurojen myyntiä, mutta syytä niin heikkoon myyntiin en tosiaan osaa asiaa tarkemmin tutkimatta sanoa.

Tuotteita on jouduttu ja joudutaan jossain määrin siirtelemään rekeissä, sillä meidän täytyy pitää asiakkaat numerojärjestyksessä osastoilla. Pidämme pöydät ja osastot siistinä asiakkaiden puolesta emmekä löydä tarpeeksi nopeasti eksyneiden tuotteiden oikeaa myyjää mikäli tuotteita ei laiteta osastoille järjestykseen. Olemme aidosti pahoillamme tästä järjestelystä asiakkaille aiheutuneesta vaivasta emmekä voi tarpeeksi korostaa sitä, että henkilökuntamme auttaa erittäin mielellään löytämään tuotteet osastolta.

Pyrimme aina tervehtimään jokaista sisään tulevaa asiakasta, mutta joskus tervehtiminen saattaa jäädä joko epähuomiossa tai siksi, että toinen asiakaspalvelutilanne on kesken. Olemme pahoillamme, mikäli tervehtimättä jättäminen on aiheuttanut mielipahaa ja haluamme ehdottomasti kuulla mikäli henkilökunta muuten käyttäytyy teitä kohtaan töykeästi. Palautetta voi antaa esimerkiksi sähköpostitse info@kirpputiikki.fi. Voitte olla varmoja, että siihen vastataan ja tapausta käsitellään henkilökunnan kanssa koskipa palaute sitten itse yrittäjiä tai muuta henkilökuntaa.

Soran toimittaminen kuuluu kiinteistöhuollon tehtäviin emmekä siksi sitä lähteneet itse noutamaan. Rampin puuttumisesta ei tässä kysytty, mutta sitä on tiedusteltu paljon muualla. Sen saaminen riippuu tällä hetkellä pelastuslaitoksesta, joka tekee selvitystä millaisen rampin portaisiin saa vaunuja varten laittaa ja lisäksi tarvitsemme siihen taloyhtiön luvan.

Mahdollisesta kosteasta hajusta tai homeesta toivomme, että ilmoitatte meille välittömästi, jotta voimme osoittaa kohdan isännöitsijälle, sillä tilan omistaja on vastuussa mahdollisesti esiintyvistä kosteusvaurioista. Itse emme ole havainneet hajuhaittoja tai muita ongelmia tilassa.

Markkinoinnista sen verran, että meillä on ollut mainoksia mm. Oululehdessä ja Grouponilla. Mielellämme ottaisimme ehdotuksia vastaan varsinkin siitä, mikä mainoskanava on toiminut muilla kirpputoreilla. Omiin silmiini ei ole sattunut toisten kirpputorien mainoksia ja olisi kiva tietää missä he mainostavat, jotta voisi päästä esille samoihin paikkoihin. :)

Ystävällisin terveisin Laura Kaleva, Kirpputiikin toinen omistaja

Vierailija
20/52 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut käytössämme maksupääte avajaisista lähtien. Kuukauden aikana se on tosin ollut hetkellisesti poissa käytöstä kaksi kertaa. Toisella kertaa yhteysvirheen vuoksi ja toisella kertaa viivästyneen kuittirullatoimituksen vuoksi. Pahoittelemme hetkellisiä häiriöitä, mutta painotamme, että meille käy maksuvälineeksi KAIKKi yleisimmät pankki- ja luottokortit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi