KIRPPUTIIKKI Oulu, en suosittele!
Viikko Oulun uudella kirppiksellä Kirpputiikilla myyntiä takana ja eilen saldo oli pöytävuokran jälkeen hitusen plussalla. Syy ei ole hinnoittelussa, tuotteet on hinnoiteltu alakanttiin jotta ne menisivät kaupan. Myynnissä on paljon tuotteita, jotka ovat jopa hintalapuissa vielä. Tapanani ei ole myydä mitään, mitä en itse ostaisi tai pitäisi päällä.
Kirpparilla rekki-idea on hyvä, mutta huonosti toteutettu... Eilen piti kysyä myyjiltä, missä mun vaatteet on!?! Ne oli siirretty kokonaan toiseen paikkaan ilman lupaani. Asiakkaita paikassa ei kertaakaan ole ollut kerralla yli kymmentä, eilen oli mun lisäksi kaksi naista.
Yrittäjillä tuntuu olevan asenneongelma asiakkaita kohtaan, kun ei edes tervehditä. Olen itsekin yrittäjä ja kirpparin yrittäjät tuntuvat tyypeiltä, jotka nyt ovat yrittäjiä eikä heidän tarvi tehdä mitään, onhan yrittäjyys niin helppoa ja hienoa. Kirpparin Facebook-päivityksessä tänään varoitettiin liukkaista portaista ja kerrottiin, että hiekkaa on tilattu, mutta tuskin tulee vielä tänään. Hitto, jos mä olisin yrittäjänä ja vielä työntekijät, niin oisin aamulla jo jonottanut rautakauppaan ostamaan soraa..
Joka tapauksessa tuotteet ei kulje eikä ostavia asiakkaita ole. Nyt menitin vain aikaa ja vaivaa käydä joka päivä tsekkaamassa tuotteeni. Tuotteet lähtevät Järki-kirppikselle myyntiin...
Kommentit (52)
Minä olen kyllä tykännyt paikasta. Myyjät ovat olleet ystävällisiä, ei minkäänlaisia ongelmia ole ollut! Aina on autettu kun on apua pyytänyt.
Hiukan sekavan tuntuista vaateosastolla välillä on, mutta se mielestänijohtuu siitä, että siellä on niin paljon tavaraa! Ehkää tilanne helpottaa jos alakerta joskus valmistuu ja osa tavaroista siirtyy sinne.
Kannattaa tosiaan ottaa huomioon, että yritys on juuri aloittanut ja alkuvaikeuksia on ihan varmasti jokaisella aloittelevalla yrittäjällä.
Joka kerta käydessäni olen löytänyt jotain ostettavaa ja omakin myynti oli ekan kahden viikon aikana ihan hyvä!
-tt-
Olen käynyt Kirpputiikissa kerran. Pari kertaa olen kiertänyt korttelin ympäri ja etsinyt parkkipaikkaa, mutta luovuttanut. Haluan parkkeeramisen olevan vaivatonta ja MAKSUTONTA.
Sijainti on aivan onneton, mielestäni se on suurin syy vähäiseen myyntiin. Yhden käyntini perusteella en siisteyttä moittisi. Mielestäni kirppari oli jopa liian "steriili" ja tavarat järjestyksessä. Koska ei ole pöytiä , mitä tonkia ja mistä tehdä löytöjä, jää puuttumaan noin 80 prosenttia löytämisen riemusta.
Muuta kuin vaatetavaraa olisi saanut olla enemmän . Ostan hyvin harvoin vaatteita kirpparilta.
Minä olin 2vk myynti tuottoon ok tyytyväinen, paremminkin olisi voinut mennä kaupaksi. Kehitys ideoita annoin jo heti ennen avajaisia, vaatteille pienempi koko hajauma tai tarkempi erottelu, esim. housut, puserot, ulkovaatteet erikseen. Lastentarvikeille, astioille omat rajatut tilat. Ihan pienet hengarit uupui tosiaan. Kirpputorin idea on hyvä, mutta tarvitsee vielä kehittelyä, jotta on toimiva.
sekainen ja epäsiisti?? et ole tainnut käydä second hand storella "tien toisella puolella" eli isokatu 8:ssa? siellä vasta sekaista onkin, ja pimeää kun laiskat yrittäjät eivät tajua vaihtaa lamppuja palaneiden tilalle.. kirpputiikille onnea ja menestysyä, mielestäni oikein siistit ja valoisat liiketilat!
miinuksena toki, että paikka on vaikea löytää kun itsekin ajelin autolla pari kertaa ohi ennen kuin hoksasin. muuten kiva paikka ja kivat työntekijät :)
Vuokraisäntä ei ole vaihtanut pohjia, joihin uudet loisteputket voisi asentaa.
Ei ollut pitkä Kirpputiikin taival! Kiinteistöhuollon pojat poisti kylttiä tällä viikolla. Yrittäjien ylpeys kävi lankeemuksen edelle....
Kirpputiikin taival loppui jo aikaisemmin syksyllä. Huono sijainti teki varmaan tehtävänsä. Parkkipaikkoja ei lähellä ja joutui siis raahaamaan tavaroita pitkältä. Muutenkin syrjässä, ja huonot opasteet, piti aika pitkään etsiä, kun ekan kerran kävi. Muutoinkin halli oli pimeä ja epäsiistin oloinen.
kamalaa valehtelua ja ihmisten tuotteiden myyntiä murto-osaan laitetusta hinnasta, ilman lupaa, että saisivat äkkiä rahat ennenku konkurssiin, moni hävisi kymppejä, kamalaa porukkaa
[quote author="Vierailija" time="02.11.2012 klo 00:38"]
Meillä käy huononakin päivänä 100-200 kävijää myyntiraporttien mukaan. Paljon tietenkin riippuu kerrallaan myymälässä oleva kävijämäärä viikonpäivästä, kellonajasta ja säästä. :)
Laura, Kirpputiikin toinen yrittäjä
[/quote]
Vieläpä neuvotaan kyltillä, että lippuautomaatti on jossain toisella puolen vastapäistä katua. En jaksanut alkaa metsästämään automaattia
Pitäisi varmaan ensin kävelemällä käydä katsomassa, missä niitä kiekkopaikkoja on ja sitten hakea kotoa auto ja parkkeerata. Siinä kohtaa kaupunkia en kovin mielelläni sompaile autolla edestakaisin. Yksisuuntaisten katujen takia "korttelikierroksesta" kun saattaa tulla kahden kilometrin mittainen ja se maksaa.
Ei kestä hermot ei.
Ei taida olla kaupallista koulutusta tai ainakin swot-analyysientekotunneilta on lintsattu.
Paikka on syrjäinen, keskellä ei-mitään. Rakennus on jyrkkine portaineen ja kapeine ovineen aivan karmea ja suurin ongelma on parkkeeraamisen hankaluus. Pelkästään jo noilla syillä olisi kannattanut jättää kyseinen tila vuokraamatta.
Ei taida olla kaupallista koulutusta tai ainakin swot-analyysientekotunneilta on lintsattu.
Paikka on syrjäinen, keskellä ei-mitään. Rakennus on jyrkkine portaineen ja kapeine ovineen aivan karmea ja suurin ongelma on parkkeeraamisen hankaluus. Pelkästään jo noilla syillä olisi kannattanut jättää kyseinen tila vuokraamatta.
Kirpputiikki oli aluksi tulossa Alasintielle (muistaakseni) mutta tuli viime tingassa jotain vuokrausongelmia. Kannattaa myös muistaa, että keskustan alueellakin asuu ihmisiä, kaikki eivät liiku autolla yms. Eli paikka on ihan hyvä. Toisaalta olisin itsekkin tykännyt enemmän jos se olisi ollut lähempänä kotiani...
ihan vieressä, ja on kyllä kehunut paikkaa vuolaasti:) Tavarat kuulemma löytyvät hyvin, etenkin isokokoiset vaatteet joita on muuten aika hankala metsästää.
Itse käyn heti kun ehdin!
kirpparilla on ainakin vain käteismaksu eikä haittaa myyntiä yhtään. Itseään voi syyttää jos ei kirpparille mennessä varaa rahaa.
Minähän sanoin, että parkkitilat olemattomat väkimäärään nähden.. koskaan en esim ole saanut autoa pihaan ja kadunvarren paikat ovat yleensä seuraavaan risteykseen saakka täynnä. Ja sen risteyksen jälkeen ei saa kadun varteen jättää autoa
Yllättävää. Minä käyn Paljekirppiksellä useita kertoja kuukaudessa ja aina olen saanut auton parkkiin.
Missähän vika, kun viikko saldo jäi niin huonoksi??? Tavarat oli merkkituotteita eikä liioin kalliiksi hinnoiteltu... Olen harrastanut kirpputoreilua 8 vuotta ja aikaisemmin olen huonoinakin viikkoina saanut vähintään 300€ vko tuotoksi. Eikö kirpputiikissa käy ostavaa kansaa? Vai missä lienee vika... Vissiin itsessäni kun tavarat sinne vein.. Sitten tavaroiden haku oli haastavaa, kun omat oli levinnyt pitkin poikin ja niitä sai hakea js etsiä ja siltikään kaikkia ei löytynyt tai sitten ne oli joutunut rosmojen kynsiin (tämä ei tietysti ole paikan vika,niitä on joka paikassa, koska myytyjen tavaroiden listalla ne ei ollut.
Koko idea on huono. Ei ole pöytiä, mitä tonkia eikä sitä löytämisen riemua, kun hoksaa kohtuullista hinnoittelua harrastavan siistin myyjän pöydän.
Hyväkuntoiset ja huonokuntoiset vaatteet ovat sekaisin. Muilla kirppareilla löydät sen siistin laatuvaatepöydän ja ostat ison kasan samasta pöydästä samalta myyjältä. Kirpputiikin tavaransijoittelulla sellainen ei onnistu.
Ei ole ostajaa inspiroiva kirppari-idea ollenkaan.
Minulla on myös tuotteita myynnissä Kirpputiikissa ja olen ollut varsin tyytyväinen palveluun, myynteihin ja henkilökuntaan.
Itsellänikin oli parannusehdotus koskien tuotteiden myymistä ja keskustelin tästä henkilökunnan kanssa. Asiani kuultiin heti, ja asiaan puututtiin joten oma neuvoni kaikille olisikin että helpommin asian saa eteenpäin keskustelemalla suoraan henkilökunnan kanssa puutteista tai parannusehdotuksista ja varmasti saa sitten asiansa ja äänensä kuuluviin.
Voin suositella Kirpputiikkia lämpimästi kaikille kirpputorien ystäville.
Siellä joku kaipailee myyjien kommentteja
Minä olen ollut erittäin tyytyväinen Kirpputiikkiin. Vaatteiden rekkisäilytys on aivan ehdoton juttu. Voin huoletta viedä tavarat myyntiin, pöytää ei tarvitse käydä järjestelemässä joka päivä, ja kaikki vaatteet on hyvin esillä. Minun viikkomyyntini oli noin 130 euroa, ja vaatteeni oli todella hyväkuntoisia, mutta tarkoituksella minimihintaisia, sillä usein kirppiksillä yritetään myydä karmean huonoja vaatteita ylihintaan. Ehkä siinä olisi monilla miettimistä jos myynti ei ole mieluisissa lukemissa...?
Olen käynyt Kirpputiikissa kerran. Pari kertaa olen kiertänyt korttelin ympäri ja etsinyt parkkipaikkaa, mutta luovuttanut. Haluan parkkeeramisen olevan vaivatonta ja MAKSUTONTA. Sijainti on aivan onneton, mielestäni se on suurin syy vähäiseen myyntiin. Yhden käyntini perusteella en siisteyttä moittisi. Mielestäni kirppari oli jopa liian "steriili" ja tavarat järjestyksessä. Koska ei ole pöytiä , mitä tonkia ja mistä tehdä löytöjä, jää puuttumaan noin 80 prosenttia löytämisen riemusta. Muuta kuin vaatetavaraa olisi saanut olla enemmän . Ostan hyvin harvoin vaatteita kirpparilta.
Jos kirppari on laitakaupungilla ja lähellä ei ole maksutonta parkkipaikkaa (jota ei tarvitse etsiä) EN käy ko. paikassa.
Siksi en käy paljekirpparillakaan, siellä on myös aika onnettomat parkkitilat väkimäärä'n nähden.
Siksi käyn siinä kärkkäisen vieressä olevalla (jos käyn)
Meillä käy huononakin päivänä 100-200 kävijää myyntiraporttien mukaan. Paljon tietenkin riippuu kerrallaan myymälässä oleva kävijämäärä viikonpäivästä, kellonajasta ja säästä. :)
Laura, Kirpputiikin toinen yrittäjä