Audi - fanit. Miksi se viehättää? Verrattuna muihin laatuautoihin.
Häiritsevätkö "kansanpainokset" VW, Seat ja Skoda? Esimerkiksi Mersuista ja Bemareista ei sellaisia edes ole.
Kommentit (77)
Ja millähän perusteella? Samanlainen rottelo kuin kaikki sakemannien peltiloodat.
muualle kun et mistään mitään tiedä.
Mutta koska se on muuten niin huono niin tyydyn hieman halvempaan ja paljon parempaan Volkkariin.
Merkkikorjaajakin kerran puuskahti korvasprayta käyttäessään että "eihän tämä voisi toimiakkaan, kun tässä lukee Audi!!!" :D
Mutta koska se on muuten niin huono niin tyydyn hieman halvempaan ja paljon parempaan Volkkariin.
Merkkikorjaajakin kerran puuskahti korvasprayta käyttäessään että "eihän tämä voisi toimiakkaan, kun tässä lukee Audi!!!" :D
Kaverin Passatti on pajalla jatkuvasti.. ;)
Meillä on ollut 4 hyvää ja täysin toimivaa Audia, ei vikoja.
Merkkikorjaajakin kerran puuskahti korvasprayta käyttäessään että "eihän tämä voisi toimiakkaan, kun tässä lukee Audi!!!" :DKaverin Passatti on pajalla jatkuvasti.. ;)
Tiettyjä volkkarin konemalleja ei kannata edes ostaa, on niin kalliit tyyppiviat. Mutta perusgolffilla olen vuosia ajellut, eikä ole paljon korjaamolla se auto viihtynyt. Viime viikolla kävi ihan merkkikorjaamolla, mutta vain sen verran, että vaihdoin siihen talvirenkaat. Kyllähän noita juttuja korjaajilta kuulee, toiset kehuu toiset haukkuu, kuka mitäkin merkkiä mutta eniten kannattaa kiinnittää huomiota siihen malliin.
Meillä on ollut 4 hyvää ja täysin toimivaa Audia, ei vikoja.
Merkkikorjaajakin kerran puuskahti korvasprayta käyttäessään että "eihän tämä voisi toimiakkaan, kun tässä lukee Audi!!!" :DKaverin Passatti on pajalla jatkuvasti.. ;)
Tiettyjä volkkarin konemalleja ei kannata edes ostaa, on niin kalliit tyyppiviat. Mutta perusgolffilla olen vuosia ajellut, eikä ole paljon korjaamolla se auto viihtynyt. Viime viikolla kävi ihan merkkikorjaamolla, mutta vain sen verran, että vaihdoin siihen talvirenkaat. Kyllähän noita juttuja korjaajilta kuulee, toiset kehuu toiset haukkuu, kuka mitäkin merkkiä mutta eniten kannattaa kiinnittää huomiota siihen malliin.
Tasaisesti ja turvallisesti. Lisäksi kun painaa kaasua, pääsee kiihdyttämään haluttuun vauhtiin nopeasti. Tämä riittää mulle kriteeriksi.
Meillä on neljäs audi käytössä. Voisin vaihtaa esim. VW Passattiin mutta enpä juuri muihin. En osta autoa merkin takia mutta esim Mersu ja BMW ovat mulle väärän merkkisiä (niillä vääränlainen maine).
Ensin kun on ajanut Toyotalla ja sitten ajaa Audilla, niin sen eroon vaan huomaa niin selvästi eikä paluuta enää ole.
Tästä olen kyllä samaa mieltä!
Audin laadukkuuden huomaa, kun ensin ajaa vaikkapa jollakin Opelilla tai Toyotalla ja sitten sen jälkeen Audilla... Ihan sama vaikka Opel olisi juuri tehtaasta tullut & tuliterä ja Audi vaikkapa jo sen 5 vuotta vanha.
Audissa ei tarvitse kuunnella kolinoita, äänenvaimennus on aivan eri luokkaa, auto kulkee kuin juna, kyyti on tasainen, kiihtyy tehokkaasti ilman että tarvitsee painaa kaasua pohjaan...
Meille auto on yksinomaan kulkuväline, ei statuksen merkki. Mutta oman mukavuuden, turvallisuuden ja ajonautinnon vuoksi Audi on ilmeinen valinta. Maksaahan se toki vähän enemmän ja ylläpitokustannukset saattavat ajoittain olla perus-Toyotaa kalliimmat, mutta sen hinnan olen valmis maksamaan ajonautinnosta.
VolvoV70, Renault Megane, Ford Mondeo, Jeep, BMW 3 - ja 5sarjat ja 4 Audia. Viimeksi nyt Audi A6.
audissa viehätti "pliisu maine" kunnes Esko Kiesi sen tahrasi mulle.
En pidä nykyistä autoani miteenkään erikoisena, Volvon V70 oli ihan yhtä hyvä halvemmalla. Mutta kaikki on vaan brändiimagosta kiinni.
Mersu on mulle aina ja ikuisesti taksilehmä tai mannekärry. Skoda taas itä-auto ja Volkkarin hinnalla saa jo oikeankin auton :). Bemari on hiukean mukava ajettava mutta niin kallis että en raaski enää ja heikot talviominaisuudet.
Kukin tavallaan ja autoja ne vaan :)
Bemari on hiukean mukava ajettava mutta niin kallis että en raaski enää ja heikot talviominaisuudet.
nelivetoista BMW:tä...
Toki takavetoisellakin pärjää. Oma Bemarini jättää nastarenkailla varustettuna etuvetoiset liukkaalla kiihdytettäessä ja luistonesto pitää tehokkaan takavetoisen kurissa kokemattomammankin kuskin ollessa ratissa.
A4: ajomukavuus oli parempi, kaikin tavoin ketterämpi ja ohjaus toimi moitteettomasti. Passat oli kömpelö ja perä tuntui siltä kun siihen olisi köytetty kuollut norsu. A4:n sisustus tuntui ja näyttää laadukkaammalta
A4: ajomukavuus oli parempi, kaikin tavoin ketterämpi ja ohjaus toimi moitteettomasti. Passat oli kömpelö ja perä tuntui siltä kun siihen olisi köytetty kuollut norsu. A4:n sisustus tuntui ja näyttää laadukkaammalta
Joo. Samat kokemukset.
Passat on omaan makuuni liian traktorimainen. Jo pelkät penkitkin (ja ylipäätään koko sisusta) ovat ulkonäöllisesti liian kirveellä veistetyt, ovet ovat painavat, ratti raskas naiselle. Kömpelö auto, ei keveyttä tai ketteryyttä.
Audi on laadukkaampi kuin kansanauto. Itse kallistuisin tilavuuden vuoksi A6:seen mieluummin kuin A4:seen, mutta absoluttisesti mieluummin A4 kuin Passat.
Mersu ja BMW ovat mulle väärän merkkisiä (niillä vääränlainen maine).
muukin on näin sanonut.
Itse en tätä tajua, voisiko joku ihan asiallisesti selventää, miksi?
Voiko olla kuvaavampaa nimitystä paskatille! :D
Tässä aasialaisautossa on runko suurlujuusterästä, joten ei sekään ihan ensimmäisenä ruostumaan lähde.
että voi käyttää ohuempaa materiaalia. Sitä käytetään kaikissa autoissa nykyään, kun sillä säästetään painoa. Ruostumisen kannalta ohuempi materiaali tarkoittaa vain nopeampaa puhkiruostumista, jos suojausta ei hoideta vastaavalle tasolle.
Käytännössä suurlujuusteräkset suojataan oikein hyvin. Täyssinkki kuitenkin mitoitetaan vain suomalaiseen käyttöön nähden lyhyelle käyttöiälle, joten ruoste kukkii ennen pitkää. Sama koskee kaikkia automerkkejä.
Audi on yksi automerkki muiden joukossa. Siinä maksaa nimi, mutta nimi saadaan vain tekemällä jollain osa-alueilla hyvää työtä. Audi on satsannut viimeistelyyn, viihtyvyyteen ja tekniikkaan. Mm. nelivedosta on usein suomalaisissa olosuhteissa hyötyä.
Audi on hyvä auto, niin moni muukin. Joku maksaa joka vuosi paljon siitä, että vaatteet on tikattu hyvin, joten miksi tyytyä nitisevään muoviautoon kankailla, kun voi saada laadukkaan autonkin?
Bemari on hiukean mukava ajettava mutta niin kallis että en raaski enää ja heikot talviominaisuudet.
Toki takavetoisellakin pärjää. Oma Bemarini jättää nastarenkailla varustettuna etuvetoiset liukkaalla kiihdytettäessä ja luistonesto pitää tehokkaan takavetoisen kurissa kokemattomammankin kuskin ollessa ratissa.
Ja kyllä sen perän saa irti kaikesta tekniikasta huolimatta, kun ei ymmärrä, että kokoajan luistonesto yrittää auttaa kaikin keinoin. Liukkaalla säällä pitää ymmärtää, että takavetoinen on takaveto. Kun sen ymmärtää, se on tosi hauska.
Itse tykkään nyt käytössä olevasta nelivedosta vielä vähän takavetoista enemmän. Tehoja riittää niin, että luistonestot ja ajonvakautukset poiskytkettynä saa kaasua painamalla perän aivan samalla tavalla irti kuin takavetoisessa. Samat fysiikanlait pätevät, mutta harvemmin normaaliajossa liukkailla tarvitsee murehtia takarenkaiden irtoamisesta.
Ja kyllä sen perän saa irti kaikesta tekniikasta huolimatta, kun ei ymmärrä, että kokoajan luistonesto yrittää auttaa kaikin keinoin. Liukkaalla säällä pitää ymmärtää, että takavetoinen on takaveto. Kun sen ymmärtää, se on tosi hauska.
Itse tykkään nyt käytössä olevasta nelivedosta vielä vähän takavetoista enemmän. Tehoja riittää niin, että luistonestot ja ajonvakautukset poiskytkettynä saa kaasua painamalla perän aivan samalla tavalla irti kuin takavetoisessa. Samat fysiikanlait pätevät, mutta harvemmin normaaliajossa liukkailla tarvitsee murehtia takarenkaiden irtoamisesta.
minä ylempänä ketjussa jo kirjoitinkin, eli en ole Suomessa mutta olen ehtinyt M5:lla ajelemaan jo Alpeillakin viime kevättalvella - kitkoilla (toki lumiketjut takakontissa), ja mustaa jäätä esiintyy meillä kaupungissakin varsinkin aamuisin tosi usein. No heittäähän se perä jos latikan painaa pohjaan, kyllä 560 heppasta autoa pitää ajaa toisin kuin sataheppasta :)
Mulle joistakin muista kommentoijista poiketen ei ole lainkaan tärkeää auton "äänettömyys". Ei nyt sisälle tarvitse kova pärinä kuulua mutta kyllä mä suoraan sanoen nautin siitä murinasta mikä neljästä putkesta tulee ulos. Se on voiman ääni!
minä ylempänä ketjussa jo kirjoitinkin, eli en ole Suomessa mutta olen ehtinyt M5:lla ajelemaan jo Alpeillakin viime kevättalvella - kitkoilla (toki lumiketjut takakontissa), ja mustaa jäätä esiintyy meillä kaupungissakin varsinkin aamuisin tosi usein. No heittäähän se perä jos latikan painaa pohjaan, kyllä 560 heppasta autoa pitää ajaa toisin kuin sataheppasta :)
Mulle joistakin muista kommentoijista poiketen ei ole lainkaan tärkeää auton "äänettömyys". Ei nyt sisälle tarvitse kova pärinä kuulua mutta kyllä mä suoraan sanoen nautin siitä murinasta mikä neljästä putkesta tulee ulos. Se on voiman ääni!
enimmäkseen suolattuja teitä sikäläisillä kitkoilla. Suomessa keskieuroopan kitkat on olleet kaikissa lehdissä haukkujen kohde. Et vaan taida saada siellä riittävän nopeusluokan rengastusta oikeasti toimivilla kitkoilla. Parempi, kun et tänne tule sohjossa luistelemaan niillä kitkoilla.
Miten sattuikin. Me harkitsemme Audi A6 ostoa. Mies haluaa sellaista, on katsottu Ruotsista, tuotaisiin Suomeen, sellainen 2-4 vuotta vanha, automaatti ja ehkä Diesel. Ruotsista saa hieman edullisemmin paremmilla varusteilla. Nyt meillä on vanhahko Ford Mondeo farmari ja vaihtoehtona on uusi Mondeo tai tuo Audi.
Ostin kesällä vanhan A6:n kestävällä perustekniikalla. Hymy suussa saa ajella tukevalla autolla joka ei nitise tai natise eikä ruosteesta ole pelkoa. :) Mitään uutta autoa ei olisi tuohon hintaan saanut ja kyyti paljon parempaa kuin peruskinnereillä, nauratti ihan jo koeajolla :D
Muitakin merkkejä on kokeiltu, enkä ole merkkiuskollinen. Tällä mennään nyt.
Minulla Audi TT ja kyllä sillä kelpaa ajella tällaisen päälle kolmekymppisen rouvankin.