Miten päästä eteenpäin sossupummeudesta?
Olen hieman päälle 20-vuotias ylioppilas eikä minulla ole lapsia. olen ollut useamman vuoden lievästi/keskivaikeasti masentunut enkä ole saanut lukion jälkeistä opiskelupaikkaa enkä ole voinut tehdä töitä koska en kykene tekemään täyttä päivää, osa-aikaisilla paskahommilla ei itseään elätä enkä halua mennä työkkärin orjaksi harjoitteluun koska rahaa ei tule sen enempää. tällä hetkellä olen sairaslomalla ja saan rahaa sossusta. haluan opiskelemaan mutta ehdottomasti vain yliopistoon koska amis ja amk ovat liian alhaisia tutkintoja. opiskeluelämään siirtyminen kuitenkin pelottaa rahallisesti koska opintotuki on pienempi kuin muut etuudet enkä saa varmastikaan lainaa maksuhäiriöiden takia. lisäksi rankka opiskelu pelottaa, mitä jos en jaksa. onko tästä edes mahdollista tulla kunnon ihmiseksi vai pitääkö vain jäädä sossupummiksi vai tyytyä johonkin amis tutkintoon?
Kommentit (25)
kuulostaa että tarvitsisit seksiä. Eikö joku kiva setä voisi antaa sinulle seksiä?
että jos olet hommannut itsellesi maksuhäiriömerkinnän etkä siten pysty nostamaan opintolainaa, olet oikeutettu nostamaan toimeentulotukea. Eli saat ihan sen saman summan rahaa opsikelijana kuin nytkin, toisin kuin ne typerykset jotka eivät tajunneet hommata maksuhäiriömerkintää ja joutuvat ottamaan siksi opintolainaa.
tulee mieleen aikoinani kuulemani maininta, jossa jollain on "kaviaarimaku, mutta pizzanaama".
Realiteetit kehiin.
vaan mennään tosta noin - jos huvittaa...