Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu, et elämäni on pelkkää työssäkäyntiä! Mitä vastapainoksi?

Vierailija
31.10.2012 |

työni on sinänsä ihan ok, mukavin homma mitä olen koskaan tehnyt. En mä nyt työssäkäynnistä erityisesti tykkää, mutta pakkohan se on jotain tehdä jotta rahaa tulee. Mutta mä olen tällainen armoton stressaaja luonteeltani, stressaan ja mietin työtä ja työasioita, vaikka olisin vapaallakin.

Työpäivä menee tietty työssä, mutta jo aamulla kun herään, alan heti valmistautua työpäivään miettimällä työasioita samalla kun meikkaan ja syön aamupalaa ja ajan töihin.

Ja sitten töistä päästyäni mietin mennyttä työpäivää ja tulevaa työpäivää koko illan.

Viikonlopuista ainoastaan lauantai on sellainen päivä, että en ehkä niin paljoa mieti työasioita, sunnuntait menee sitten "ahdistellessa" alkavaa työviikkoa.

jotenkin siis tästä kaikesta tulee sellainen olo, että elämäni on pelkkää työssäkäyntiä! Niin kuin mitään muuta elämässäni ei olisikaan? Vain loma-aikoina muistan että ainiin, onhan tässä tämä muukin elämä...?

Mitä ihmettä sitä keksisi iltoihin ja viikonloppuihin vastapainoksi, ettei tulisi mietittyä töitä? Jotain mukavaa, rentouttavaa ja halpaa, sekä sellaista jota voi tehdä vaikka lasten kanssa (mies on vuorotyössä joten useina iltoina olen lasten kanssa kotona enkä saa heitä hoitoon). (älkää ehdottako liikuntaa...)

Vitsit kun saisi aivot katkaisijasta pois päältä (työasioista) kun tulee töistä kotiin.

Mä näen jopa öisin unta töistäni! Viime yönä taas viimeksi.

Ja siis tosiaan, työni ei ole erityisen stressaavaa, joten työpaikan vaihdos ei auta asiaan. Mä vaan itse olen tällainen stressaajatyyppi, ja vaikka olen vuosikaudet yrittänyt tietoisesti olla ajattelematta työasioita, niin aina huomaan kuitenkin että taas vapaa-ajallani mietin työjuttuja :/

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vinkkejä vastapainoksi?

ap

Vierailija
2/6 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no se liikunta on luonnollinen stressin hillitsijä ja laukaisija. Jos istut 8 h pöydän ääressä, niin ei ihmekään jos et illalla pääse irti työstä, keho kunon luotu liikkumaan.

Mutta jos ei, niin ei sitten. Monimutkaiset käsityöt? Kiinnostava kirja, elokuva tai peli? Jotain siis mihin on pakko keskittyä. Täytyy olla jotain, minkä tekemisestä nautit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no se liikunta on luonnollinen stressin hillitsijä ja laukaisija. Jos istut 8 h pöydän ääressä, niin ei ihmekään jos et illalla pääse irti työstä, keho kunon luotu liikkumaan.

Mutta jos ei, niin ei sitten. Monimutkaiset käsityöt? Kiinnostava kirja, elokuva tai peli? Jotain siis mihin on pakko keskittyä. Täytyy olla jotain, minkä tekemisestä nautit.

liikunta on lähempänä pakkopullaa/velvollisuutta, kuin "stressin hillitsijä ja laukaisija". Kyllä mä tiedän että liikunta on terveellistä ja yritän sitä kuitenkin silloin tällöin harrastaa, terveyteni vuoksi, mutta siis ei siitä työn vastapainoksi mulla ole. Niillä varmastikin, jotka liikunnasta nautintoa saavat.

Elokuvat joo on hyvä idea, mutta ei niitä oikein lasten kanssa voi kauheasti harrastaa. Käsitöissä vähän sama juttu. Kiitos kuitenkin ehdotuksista.

ap

Vierailija
4/6 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua, kuinka sun liikuntaa sisältävä duuni voi olla stressaavaa!? Mä rentoudun lukemalla blogeja ja surffaamalla täällä.

Vierailija
5/6 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse joudun itselleni kymmeniä kertoja päivässä, useimmiten useita kertoja yössäkin, muistuttamaan että ÄLÄ ALA AJATELLA TÖITÄ! Ei ole ollenkaan tavatonta että herään kymmenen tai parikymmentäkin kertaa yössä työajatuksiin ja joudun tietoisesti muistuttamaan itseäni etten ajattele niitä. Muuten en pysty nukkumaan tai ylipäänsä selviytymään.

Käytännön vinkki, joka kuulostaa tyhmältä mutta on auttanut minua: kuvittele joka ikinen kerta kun se ajatus tulee mieleen, että heität sen ihan heti roskakoriin. Määrittele missä se roskakori sijaitsee (esim. missä kohtaa sängyn vieressä), se helpottaa ajatusleikkiä. Jos työajatus tulee mieleen "roskiinheittämisen" jälkeen heti tai muutaman minuutin kuluttua, joka kerta kuvittele heittäväsi se siihen mielessäsi kuvittelemaasi roskiksen kohtaan.

Tajuan että tämä vaikuttaa naurettavalta monista, mutta itse en ole pystynyt keksimään parempaa selvitymiskeinoa.

Vierailija
6/6 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat leipoa lasten kanssa, suolaista ja makeaa, siinä saa ajatukset muualle.

Ulkoilet lasten kanssa: pulkkamäkeen, luistelemaan, hiihtämään, polttopalloa, hippaa...

Menet lasten kanssa uimahalliin tai kylpylään.

Otat kerran viikossa tai joka toinen viikko MLL:n lastenvahdin ja menet yksin johonkin, esim. tanssitunnille.

Kotona pyöriessä ajatukset siirtyy helposti töihin.