Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit matkustaa vain kerran elämässäsi, mikä kohde?

Vierailija
31.10.2012 |

Ei (ainoastaan) rantakohde, ei mikään tosi kallis tyyliin Bahama-saaret, yksi alakouluikäinen lapsi. Suosittele mielikohdettasi!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mun unelma, en kyllä lapsen kanssa lähtisi.

Vierailija
2/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä riittää näkemistä ja tekemistä useammaksikin kerraksi kaikille ja joka makuun, myös lapsille. Kaupunki on myös järisyttävän kaunis, täynnä taidetta ja hienoja taloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävisin rekkalastin olutta ja viinaa

Vierailija
4/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin jos voisin, niin tekisin esim. 3 viikon kiertomatkan autolla Euroopassa.

Vierailija
5/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin olen ollut vain Bermudalla...

Vierailija
6/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teksti jotenkin sulkevat toisensa pois.

Jos voisin matkustaa vain kerran elämässäni, varaisin itselleni paikan avaruuslennolle. Jos kohde ei saa olla mikään kovin kallis, suosittelisin suuntana Aasiaa, perustylsä Thaimaa, tai jos haluaa vähän "repäistä" niin sitten vaikka Vietnamiin. Paha sanoa kun ei tiedä mikä on teille liian kallis. Esim. karibian suuntaan saa tällä hetkellä lentoja alle tonnilla per pää, joka on mielestäni todella halpaa, majoittuminen ja eläminen on sillä suunnalla toki kalliimpaa kuin siellä Aasiassa.

Vierailija
7/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin matkustaa vain kerran elämässä, kohde olisi todellakin kallis ja kaukana

Vierailija
8/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilainen, kiinnostava, kaunis (!), historiallinen, ainutlaatuinen.

Ja jos lapsi mukana matkalla, niin saattaa olla mahdollista että hän vanhana voi sitten kertoa ihanasta Venetsiasta, jota silloin ei ehkä enää ole..

Kaikista kohteista, missä olen ollut, ehdottomat suosikkini ovat Venetsia ja New York.

Vierailija
9/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin luin nuo rajaukset, niin heti, välittömästi ja ehdottomasi: New York! Mutta siis yksin tai mieheni kanssa ...

Vierailija
10/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei siis ole kovin paljon rahaa ja tuskin tulee koskaan olemaankaan, joten kovin kauas ei ole varaa lähteä. En ole ihan selvillä että mitä esim. lennot New Yorkiin maksaa, mutta epäilen että liikaa meidän kuukarolle. Siihen päälle vielä asuminen ja niin edelleen. Mihin aikaan Venetsiassa käynyt olit siellä? Mulla on se käsitys että hieno kaupunki, mutta hirveästi turisteja ja kesäisin ei-niin-kiva haju.

Vierailija
11/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen mielessä ollut on Barcelona tai Pariisi.

Vierailija
12/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että paras aika olisi käydä keväällä tai alkukesästä.

Vierailija
13/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen tai ystävän kanssa tai yksinkin Japani, vaikka olenkin jo kaksi kertaa käynyt mutta on jäänyt ihania paikkoja käymättä. Ehkä 8+ ikäisen lapsenkin kanssa voisi lähteä.

Isompien lasten kanssa voisin myös ajaa klassisen reitin Yhdysvalloissa idästä länteen.

Vierailija
14/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia. :)

Vierailija
15/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Venetsiassa v.2008 toukokuun puolivälissä (16.-19.5.). Siellä oli silloin turisteja siedettävän verran, paljon mutta ei tungokseen asti. Muiden Venetsiassa käyneiden kanssa vertaillessani paljon vähemmän kuin kesäaikaan.

Sää oli vaihtelevaa: aurinkoista, välillä satoi ja ukostikin, farkut+paita+kevättakki passeli vaatetus ja mukavat kävelykengät.

Hajua ei talven jäljiltä ollut ehtinyt silloin vielä pahemmin kehittyä. Ja olin niihin aikoihin aika tarkkanenäinen, koska olin raskaana. Yllätyin itsekin sitä, ettei haissut :)

Gondolilla emme seilanneet, oli muistaakseni kallista. Mutta liikuimme ristiin rastiin isompia kanavia ja koko Venetsian ympäri kulkevilla vesibusseilla. Ne olivat halpoja. Lentokentältäkin menimme sellaisella suoraan perille Venetsiaan. Ja läheisellä Muranon saarella kävimme myös vesibussilla.

Vielä kerran elämässäni haluaisin Venetsiaan. Ehkäpä sitten kun nuo lapset ovat niin isoja, että pääsevät mukaan ja nauttivatkin siitä :)

Vierailija
16/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuen lapsen iästä ja kielitaidostanne. Barcelona on upea ja siellä pärjää englannilla ja taaperokin jaksaa ihmetellä Gaudin taloja ja puistoa. Jos on isompi lapsi niin Pariisi (siellä olisi kyllä hyvä osata edes auttavasti ranskaa), turisteja on aina paljon. Vielä vähän isomman kanssa menisin Edinburghiin, se on aivan ihana kaupunki. Ja Skotlannissa sitten myös ylämaan kierrokselle!

Vierailija
17/17 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nämä lähikohteet; Venetsia, Barcelona, Monaco ym. ei enää kiinnosta. Joissakin on käyty, joissakin ei, mutta samanlaista se on joka paikassa täällä.

Itse haluaisin kesällä vain kotiseudulle kaverien kanssa vaikka järven rannalle ja alueen urheilu- ym. rientoja katsomaan (ei mitään missä on juoppoja 90%).

Muuten ehkä Uusi-Seelanti oli optimi, Thaimaassakin olisi kivä käydä, mutta eikähän moottoripyöräreissu Alaskasta Floridaan olisi aika unohtumaton elämys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän